Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anya schreef:vroeger had ik dit vaak. Je lichaam slaapt en zelf ben je wakker. doodeng! Omdat je niet kunt bewegen. Vroeger had ik er nachtmerries van, je wilt schreeuwen maar kunt het niet, je wilt bewegen maar kunt het niet. Bah.
Maar het is vanzelf verdwenen.
Anya schreef:vroeger had ik dit vaak. Je lichaam slaapt en zelf ben je wakker. doodeng! Omdat je niet kunt bewegen. Vroeger had ik er nachtmerries van, je wilt schreeuwen maar kunt het niet, je wilt bewegen maar kunt het niet. Bah.
Maar het is vanzelf verdwenen.
Anoniem schreef:Edit: Trouwens dat stukje uit de Wiki wat TS plaatste.. als alleen de spieren van je oogleden en je hart actief zouden zijn in je slaap, hoe kun je dan woelen enzo, en je omdraaien in je slaap?
aukje91 schreef:Ik heb het alleen heel erg als ik een middagdutje doe en die doe ik nu dus maar niet meer
SusanH schreef:Heb hier ook wel eens last van vooral tijdens stressvolle periodes. De "hallucinaties" die ik heb zijn heel realistisch, ook als ik wakker ben kan ik nog lang het gevoel hebben dat er iets of iemand in mijn slaapkamer is. Ik hoor, zie en voel van alles maar kan niks doen. Pas geleden had ik zelfs het gevoel dat er een complete aardbeving aan de gang was, ik zag lichtflitsen en had het gevoel dat mijn bed stond te schudden, ook hoorde ik hard gerommel. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of er alleen een puur wetenschappelijke verklaring voor is, de geestverschijningen die ik heb gezien en ook na wakker worden nog voel kunnen voor mijn gevoel niet alleen maar een hallucinatie zijn. Ook begrijp ik niet waarom ik in mijn "droom" met slaapverlamming de ruimte om mij heen precies zo waarneem zoals die er bij waken ook uitziet. Als ik normaal droom is de wereld die ik zie namelijk verre van realistisch, en ben ik altijd in een hele andere omgeving. Ik ben er voor mezelf dus nog niet uit waardoor ik de dingen ervaar die ik ervaar, en ben nog op zoek naar een bevredigende verklaring hiervoor.
Quellian schreef:Ik kan me helemaal niet bewegen tijdens de verlamming, ook draaien met m'n ogen of knipperen met m'n oogleden is niet mogelijk.
*Moet even afkloppen, maar heb het al een tijdje niet meer gehad*
Volgens mijn HA kan het komen door drugsgebruik, bij mij zou het een restverschijnsel zijn van 7 jaar antidepressiva
Als ik het heb, dan krijg ik een giga hartslag, druk op m'n borst, tintelingen overal, druk in m'n hoofd (regelmatig gedacht dat ik een hersenbloeding zou krijgen) en ik hoor een heel hoog piepgeluid wat doordreunt in je hoofd en weer samenhangt met de druk in m'n hofod.
Probeer mezelf altijd te kalmeren door op m'n ademhaling te letten en te gaan tellen, dan probeer ik met m'n voeten te bewegen en zodra dat maar iets lukt, dan kan ik wel weer bijkomen.
marjonrebel schreef:SusanH schreef:Heb hier ook wel eens last van vooral tijdens stressvolle periodes. De "hallucinaties" die ik heb zijn heel realistisch, ook als ik wakker ben kan ik nog lang het gevoel hebben dat er iets of iemand in mijn slaapkamer is. Ik hoor, zie en voel van alles maar kan niks doen. Pas geleden had ik zelfs het gevoel dat er een complete aardbeving aan de gang was, ik zag lichtflitsen en had het gevoel dat mijn bed stond te schudden, ook hoorde ik hard gerommel. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of er alleen een puur wetenschappelijke verklaring voor is, de geestverschijningen die ik heb gezien en ook na wakker worden nog voel kunnen voor mijn gevoel niet alleen maar een hallucinatie zijn. Ook begrijp ik niet waarom ik in mijn "droom" met slaapverlamming de ruimte om mij heen precies zo waarneem zoals die er bij waken ook uitziet. Als ik normaal droom is de wereld die ik zie namelijk verre van realistisch, en ben ik altijd in een hele andere omgeving. Ik ben er voor mezelf dus nog niet uit waardoor ik de dingen ervaar die ik ervaar, en ben nog op zoek naar een bevredigende verklaring hiervoor.
Maar is het niet zo dat je als je een slaapverlamming heb allang niet meer droomt?...want dat is bij mij niet het geval, ik ben nml al wakker alleen mijn lichaam zit in die verlamming en ik verneem dus af en toe gevoelens van aanwezigheid en hoor geluiden...de ruimte om mij is dus gewoon de slaapkamer waar ik me in bevind omdat ik in weze dus al wakker ben...