pinuts schreef:miryamk: waar heb je dat weg?
Tv bijvoorbeeld en Waris Dirie staat in de kast

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pinuts schreef:miryamk: waar heb je dat weg?
Miryamk schreef:Ik heb er laatst nog een docu over gezien, het probleem is nog steeds wereldwijd.
KiWiKo schreef:ik vind het het meest groffe wat je een vrouw aan kan doen
nikita_benno schreef:helemaal mee eens kiwiko
zoiets doe je gewoon niet. en mischien moet er een groep mensen heen gaan met een tolk en het ze is uitgaan leggen ben ook blij dat ik hier geboren ben
xKatleentjex schreef:In Egypte is toch zo'n 95% besneden, dacht dat het soennitisch was, of niet? Maar ja, het is natuurlijk niet in elk land, ik weet niet wat de preciese procenten wereldwijd zijn. Maar waar het gebeurd, en zeker de extremere vormen waar keukenmes-naaispul aan te pas komt, is gewoon heel treurig.
Vjestagirl schreef:Ik sta er in principe niet achter. Maar ik denk ook dat dit alleen maar komt omdat ik redeneer vanuit mijn cultuur, mijn opvoeding. Daar is het normaal, voegt het waarde toe. Zo'n procedure zou onder hygienische omstandigheden uitgevoerd moeten worden, rekening houdend met het verdere leven van een vrouw. Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat dit een trieste cultuur is. Hier is het cultuur om je baby of peuter al gaatjes in de oren te laten piercen, dat is toch ook verminken van je kind?
nikita_benno schreef:KiWiKo schreef:ik vind het het meest groffe wat je een vrouw aan kan doen
helemaal mee eens kiwiko
zoiets doe je gewoon niet. en mischien moet er een groep mensen heen gaan met een tolk en het ze is uitgaan leggen ben ook blij dat ik hier geboren ben
Miryamk schreef:Stel je toch voor dat je iedere keer wanneer je moet plassen je een uur op de wc zit? En dat met heel veel pijn?
Miryamk schreef:Dat is absoluut geen vergelijk.
ayo schreef:Miryamk schreef:Dat is absoluut geen vergelijk.
Omdat jij het zegt?
Cultuur is wat je aan wordt geleerd en wat je daarom als normaal beschouwd. Dat kan vrouwenbesnijdenis zijn, maar ook gaatjes in de oren, of wat ik eerder noemde plastische chirurgie.
Je kunt het één minder gruwelijk vinden dan het ander, maar het is beide een cultuurelement wat als normaal wordt beschouwd.
ayo schreef:Miryamk schreef:Dat is absoluut geen vergelijk.
Omdat jij het zegt?
Cultuur is wat je aan wordt geleerd en wat je daarom als normaal beschouwd. Dat kan vrouwenbesnijdenis zijn, maar ook gaatjes in de oren, of wat ik eerder noemde plastische chirurgie.
Je kunt het één minder gruwelijk vinden dan het ander, maar het is beide een cultuurelement wat als normaal wordt beschouwd.
Miryamk schreef:ayo schreef:
Omdat jij het zegt?
Met gaatjes in je oren kan je nog normaal functioneren zonder vagina wordt dat verrekte moeilijk.
Dus is het idd geen vergelijk.