Zorgverzekering kiezen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Zorgverzekering kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:31

Anne_GTI schreef:
Voor fysio ben je geen verwijsbrief nodig als de fysiotherapiepraktijk een DTF code heeft. Dit houdt in dat ze zelf de indicatie mogen doen. (directe toegang fysiotherapie)

Dat is al vanaf 2006, net als de mondhygienist.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:30

Chiqa schreef:
joozz schreef:
en hier zou je dus geen verwijsbrief meer voor nodig hebben,

Verwijsbrief aanvragen is toch niet zo'n groot probleem? Lijkt me eigenlijk meer dan logisch dat een arts je doorverwijst.

ja, alleen mijn huisarts wilde niet uit principe niet uitschrijven omdat het niet nodig was (de fysio wel, maar de verwijzing) en het dus onnodige bureaucratie was... Daarnaast woon ik niet zo heel dichtbij mn huisarts (wat overigens ook niet handig is...) dus langsgaan kost altijd zoveel moeite.

Maar goed, is iid geen probleem alleen de manier waarop je dan eindelijk de vergoeding geregeld krijgt bij Zilveren kruis is niet bepaald klantvriendelijk, lange wachttijden, callcentermedewerkers waarvan je de indruk krijgt dat ze niet goed weten waar ze het over hebben, ingediende facturen zoek enz. En de paar keer dat ik ZK nodig had moest ik zoveel moeite doen om het te regelen, dat ik het vandaar een afrader vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:40

Whoopsie, even vergeten nog te laten weten wat ik uiteindelijk gedaan heb. Shame on me.... Bloos

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen een verzekering af te sluiten bij FBTO, omdat deze toch het meest specifiek aansloot op mijn wensen. Bedankt voor jullie reacties allemaal! Lachen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:05

Toch FBTO, zelf ben ik toch weer voor de OHRA gegaan. Heb er dan 3 verzekeringen (auto-, aansprakelijkheid- en zorgverzekering) en kreeg daar korting mee en omdat ik ANWB lid ben Clown Heb nooit klachten gehad over de OHRA en mijn ouders zitten er ook al jaren. Zo kwam ik nog best voordelig uit!