Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:Valentinow schreef:Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar.
Te sterk voor je darmen? Dat snap ik niet![]()
Voor mij mogen ze Yakult trouwens gerust verkopen in flessen van een liter, in plaats van die belachelijk kleine potjes die zoveel geld kosten.
.
.
Nadine___ schreef:Ik geloof niet zo in die drankjes, gewoon 2 ons groenten per dag. De mensen vroeger gingen ook niet dood zonder deze drankjes toch?
LiSSy schreef:linda mambo: natuurlijk zitten er bacteriën in je ontlasting. je darmen zitten helemaal vol met bacteriën, niet meer dan logisch dat die mee naar buiten komen als je naar de wc gaat.
alleen zitten er in uitwerpselen andere bacteriën dan in probiotica zitten. in uitwerpselen zitten namelijk enterobacteriacae, dat zijn darmbacteriën waar je flink ziek van kan worden als je ze via je mond binnen krijgt, terwijl ze in de darmen juist nuttig zijn voor de afbraak van voedsel. vandaar dat je ook je handen goed moet wassen als je naar de wc bent geweest.
de bacteriën in probiotica zijn uitsluitend melkzuurbacteriën, daar bestaan wel 150 verschillende soorten van en elke soort heeft weer een andere functie in de darmen.
in de producten die wij maken zit een combinatie van melkzuurbacteriën die afgestemd is op het doel waarvoor het probioticum voor bedoeld is.
kijk zaterdag anders even naar de herhaling van health angels, ze zijn 2 weken terug bij ons op het bedrijf komen filmen. dat is afgelopen zondag uitgezonden, maar wordt zaterdag rond het middaguur herhaald op rtl4
LiSSy schreef:misschien is beter lezen een optie... er staat toch duidelijk dat dat absoluut niet hezelfde is.
_Tara_ schreef:Is dat ergens op internet na te kijken LimaMambo? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant.
miranda_x schreef:Me moeder las gister op internet dat yakult hielp tegen eczeem
Dus heb het vandaag even gehaald om uit te proberen of het helpt, maar vind het niet bepaald lekker.
Is er een verschil tussen de yakult en de yakult light qua smaak??