Iedere dag Yakult?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Iedere dag Yakult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:41

Ik vind yakult zo vies! Ik heb geen idee of het werkt...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:05

Ik drink nu zeker een half jaar al elke dag een flesje actimel en wat de mensen hier ook zeggen het helpt bij mij echt!!
Normaal moest ik 2-3 keer in de week naar de w.c nu bijna elke dag dus het helpt echt en het zit niet tussen mijn oren hoor!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:09

om het even kort samen te vatten: je drinkt je eigen poep!

het schijnt namelijk dat in yakult enzo allemaal bacterien zitten die ook in je schijt zit Tong uitsteken

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:17

Ik geloof niet zo in die drankjes, gewoon 2 ons groenten per dag. De mensen vroeger gingen ook niet dood zonder deze drankjes toch?

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:19

BraveSpots schreef:
Valentinow schreef:
Zo van die dingen als Yakult( dus alles voor betere darmflora, hoe heet het, activus bifidusregularus, sorry, het is zoiets Clown ) is dus echt niet goed! 2 keer per week is ideaal. Zeker niet iedere dag, is te "sterk" voor je darmen zegmaar.

Te sterk voor je darmen? Dat snap ik niet Verward

Voor mij mogen ze Yakult trouwens gerust verkopen in flessen van een liter, in plaats van die belachelijk kleine potjes die zoveel geld kosten Knipoog .

+@ Silly1972: Ik was zelf natuurlijk niet bij toen die prof dit zei. Maar ik geloof niet dat m'n schoonzus hier over zou liegen Clown .
Maar ik blijf erbij, je doet wat je zelf wilt.
En eingelijk als ik het lees van de bokker die in een lab werkt is mijn reactie nogal "tegenstrijdig", maar omdat jullie het vragen, zal ik even zeggen wet ik heb gehoord Lachen .
Dat die bifidus regularus (weet niet hoe het net noemt) eingelijk niet gezond is om iedere dag te eten/drinken. Omdat het te "zware" bacterien zijn zegmaar.
Verder, gaat het hier niet echt meer over Yakult in mijn reactie, maar eerder over het "hot-item", activia Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:21

linda mambo: natuurlijk zitten er bacteriën in je ontlasting. je darmen zitten helemaal vol met bacteriën, niet meer dan logisch dat die mee naar buiten komen als je naar de wc gaat.

alleen zitten er in uitwerpselen andere bacteriën dan in probiotica zitten. in uitwerpselen zitten namelijk enterobacteriacae, dat zijn darmbacteriën waar je flink ziek van kan worden als je ze via je mond binnen krijgt, terwijl ze in de darmen juist nuttig zijn voor de afbraak van voedsel. vandaar dat je ook je handen goed moet wassen als je naar de wc bent geweest.

de bacteriën in probiotica zijn uitsluitend melkzuurbacteriën, daar bestaan wel 150 verschillende soorten van en elke soort heeft weer een andere functie in de darmen.
in de producten die wij maken zit een combinatie van melkzuurbacteriën die afgestemd is op het doel waarvoor het probioticum voor bedoeld is.

kijk zaterdag anders even naar de herhaling van health angels, ze zijn 2 weken terug bij ons op het bedrijf komen filmen. dat is afgelopen zondag uitgezonden, maar wordt zaterdag rond het middaguur herhaald op rtl4
Laatst bijgewerkt door Liselot op 16-12-08 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:21

Nadine___ schreef:
Ik geloof niet zo in die drankjes, gewoon 2 ons groenten per dag. De mensen vroeger gingen ook niet dood zonder deze drankjes toch?

Haha nou ik haal nog geen eens 2 ons groenten per week ROFL

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:24

LiSSy schreef:
linda mambo: natuurlijk zitten er bacteriën in je ontlasting. je darmen zitten helemaal vol met bacteriën, niet meer dan logisch dat die mee naar buiten komen als je naar de wc gaat.

alleen zitten er in uitwerpselen andere bacteriën dan in probiotica zitten. in uitwerpselen zitten namelijk enterobacteriacae, dat zijn darmbacteriën waar je flink ziek van kan worden als je ze via je mond binnen krijgt, terwijl ze in de darmen juist nuttig zijn voor de afbraak van voedsel. vandaar dat je ook je handen goed moet wassen als je naar de wc bent geweest.

de bacteriën in probiotica zijn uitsluitend melkzuurbacteriën, daar bestaan wel 150 verschillende soorten van en elke soort heeft weer een andere functie in de darmen.
in de producten die wij maken zit een combinatie van melkzuurbacteriën die afgestemd is op het doel waarvoor het probioticum voor bedoeld is.

kijk zaterdag anders even naar de herhaling van health angels, ze zijn 2 weken terug bij ons op het bedrijf komen filmen. dat is afgelopen zondag uitgezonden, maar wordt zaterdag rond het middaguur herhaald op rtl4

maar het idee alleen al dat je poep in een potje drinkt.. Clown
die bacterien moeten ergens vandaan gehaald worden lijkt me.. en dat doen ze dmv ontlasti ng op kweek te zetten.. bleh

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:31

misschien is beter lezen een optie... er staat toch duidelijk dat dat absoluut niet hezelfde is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:35

LiSSy schreef:
misschien is beter lezen een optie... er staat toch duidelijk dat dat absoluut niet hezelfde is.

er is laatst nog een hele reportage op tv geweest waarin dit dus echt is besproken Knipoog

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:56

Is dat ergens op internet na te kijken LimaMambo? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:57

_Tara_ schreef:
Is dat ergens op internet na te kijken LimaMambo? Ik vind dat soort dingen altijd wel interessant.

zal ik ff aan mijn schoonmoeder na moeten vragen want die heeft het gezien.. ik dacht BBC maar weet niet meer zeker..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:34

Ik drink het iedere dag, gaat redelijk goed met mijn darmen ( heel veeel klachten gehad )

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:05

Me moeder las gister op internet dat yakult hielp tegen eczeem
Dus heb het vandaag even gehaald om uit te proberen of het helpt, maar vind het niet bepaald lekker.
Is er een verschil tussen de yakult en de yakult light qua smaak??

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:15

Ik drink geen yakult, maar actimel. Is voor mij allemaal 1 pot nat :+

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 16:59

miranda_x schreef:
Me moeder las gister op internet dat yakult hielp tegen eczeem
Dus heb het vandaag even gehaald om uit te proberen of het helpt, maar vind het niet bepaald lekker.
Is er een verschil tussen de yakult en de yakult light qua smaak??

Ja de gewone Yakult die is volgens mij wat zoeter als ik het goed heb.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:29

Altijd 'last' van mijn darmen, en door de yakult werd mijn stoelgang er niet anders op. Ik heb het tijden gedronken, begon het zelfs lekker te vinden, maar vanwege geen effect ben ik er mee gestopt. Nu neem ik niets meer speciaals.