Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Kan niet opstaan 's morgens, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:08

't Is wel opvallend dat mensen die er echt uit MOETEN er ook altijd uit komen, blijkbaar maakt het ook niet zo heul veul uit dat je blijft liggen. Gewoon doen wat Lalidan doet en opstaan dus...als je het wat verder doortrekt naar het paard: zorg dat het ook aantrekkelijk is om je bed uit te komen. Ik moet wel, paardjes voeren en in de wei zetten én op tijd op m'n werk zijn. En tussendoor een lekker kopje thee met de krant erbij. Vreselijk om op te staan - maar het moet en eigenlijk is het dan ook wel weer leuk.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:12

... ik heb trouwens de Philips, op de rentepunten van de Postbank voor ongeveer 85 euro (stuk goedkoper dan in de winkel). Heeft ook radio, kan sluimeren, kun je ook als lamp gebruiken, en een stuk of 4 geluidjes. Ik had hem met 3 dagen binnen. Het is een uitgave, maar ben erg blij dat ik het mezelf heb gegund!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:20

Kendra schreef:
't Is wel opvallend dat mensen die er echt uit MOETEN er ook altijd uit komen, blijkbaar maakt het ook niet zo heul veul uit dat je blijft liggen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:22

Je kan je ook elke morgen wakker laten bellen. Haha! Ik ken ze die daar prima op functioneren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:27

moonfish13 schreef:
http://www.megagadgets.nl/gadgets/flyin ... p-629.html

Ik zou echt strontsjaggerijnig worden van zo'n wekker...
Je moet dus je bed uit om dat dingetje te zoeken, die er op klikken en dan stopt dat kreng pas met loeien. (luchtalarmgeluid.)
Anders kan je dat ding dus gewoon niet uitzetten. Vork

Ooh...dit is echt wat voor mij Nagelbijten / Gniffelen

Al ben ik 4 uur aan't zoeken in die puinhoop in mn kamer Nagelbijten / Gniffelen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:28

Oef, ik ken het probleem zo goed. Als ik er uit moet, kan ik er echt niet uit komen. Ben ik vrij, ben ik standaart om 08.30u klaarwakker en er zo uit "anders vind ik het zo zonde van mijn dag".
Ik zet mijn wekker nu serieus een uur te vroeg, zodat ik de tijd heb om te snoozen. Daarbij leg ik een badjas klaar, zodat ik het niet koud heb om uit bed te komen, dit scheelt al ontzettend. Ook zorg ik dat alles klaarligt en dan al met al lukt het allemaal net aan, maar zonder gehaast. Of ik slaap er doorheen en word wakker gebeld Haha! .

Die wake-up light lijkt me trouwens waanzinnig, net alsof je in de zomer wakker word. Maar ik vind het zo duur om te proberen. En dat ding heeft natuurlijk geen snooze.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:36

Echt wel dat die dingen een snooze functie hebben!!!!!! Voor mij niets zonder snoozefunctie (a)

Overigens wordt je ook niet wakker van het licht zelf (althans, ik niet) maar je hersenen registeren het wel waardoor je slaap al lichter wordt en het opstaan dus vergemakkelijkt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 23:37

Ik heb een hele periode gehad dat ik eruit MOEST omdat ik voerdienst had voor 's morgens op een andere stal, maar zelfs dat werkte niet. Misschien dat ik een wakeuplight ga zoeken, misschien tweedehand want vind de prijs net te belachelijk. sowieso morgen ochtend maar 1 wekker proberen

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:41

Utixo schreef:
Die wake-up light lijkt me trouwens waanzinnig, net alsof je in de zomer wakker word. Maar ik vind het zo duur om te proberen. En dat ding heeft natuurlijk geen snooze.

Hoezo?
Bij 1 knopje staat 'snooze', dus...
Laatst bijgewerkt door stefje op 14-12-08 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:41

Ik zet tegenwoordig 3 wekkers. Een radiowekker die ik van mezelf gerust mag snoozen, een half uur voor ik uit bed moet. Deze is echt om in het land der levenden te komen.
Na de 2e of 3e keer doe ik het licht aan en lees ik een beetje (om dan al lezend weer in slaap te vallen). Dan mn telefoon, die gaat op de tijd dat ik op moet om nog fatsoenlijk aan te kunnen kleden en alles. Daarna nog een bellenwekker en dat is echt de grens, dan heb ik nog 5 minuutjes om aan te kleden en in de auto te springen en moet ik dus in de auto mn haar en makeup doen en alles.

Meestal gaat het wel goed zo, ik ben niet vaak (klopt af) meer dan 5 minuten te laat op mijn werk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:42

MelanieB schreef:
moonfish13 schreef:
http://www.megagadgets.nl/gadgets/flyin ... p-629.html

Ik zou echt strontsjaggerijnig worden van zo'n wekker...
Je moet dus je bed uit om dat dingetje te zoeken, die er op klikken en dan stopt dat kreng pas met loeien. (luchtalarmgeluid.)
Anders kan je dat ding dus gewoon niet uitzetten. Vork

Ooh...dit is echt wat voor mij Nagelbijten / Gniffelen

Al ben ik 4 uur aan't zoeken in die puinhoop in mn kamer Nagelbijten / Gniffelen

Dan ben je wel wakker. Clown
Dan kom je alleen te laat doordat je dat ding niet kon vinden. Vork '

''Waarom ben je nou weer te laat melanie?''
''Ja meneer, ik kon het helicoptertje van mijn wekker niet vinden en anders gaat ie niet uit en blijft ie maar loeien!''

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:43

Ik kon ook nooit opstaan 's morgens Heb mezelf een schop onder mijn reet gegeven en als mijn wekker gaat moet ik meteen mijn voeten uit mijn bed gooien en dan is het ook goed bij mij Clown

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:47

Anne_GTI schreef:
Je kan je ook elke morgen wakker laten bellen. Haha! Ik ken ze die daar prima op functioneren.

Jep, hier eentje! Ja

Dit werkt redelijk goed. Ik ben extreem slecht in opstaan maar als ik me wakker laat bellen gaat het redelijk. Ik spreek dan wel af dat degene aan de andere kant van de lijn mijn aan de praat houdt tot ze de geluiden van de douche horen (dit laatste is cruciaal!). Dan hoef ik nog maar te de discipline op te brengen om onder de douche niet te gaan zitten, want dan val ik daar nl weer in slaap... Huilen van het lachen

Ik ben heel benieuwd naar meer ervaringen met de wake up light overigens, wat ik hier lees is hoopgevend! *LOL* En ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit probleem kampt... Bloos

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 23:49

LOL er zijn eigenlijk dramatisch veel langslapers...vraag me hoeveel mensen ook echt onrustig slapen en misschien hierdoor niet uitgerust wakker worden.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:50

ik heb dit probleem ook, ik heb een normale wekker maar daar slaap ik 9 van de 10 keer doorheen en mijn telefoon gaat van half 7 tot kwart over 7 elke 5 minuten af. Ik zet mijn telefoon gewoon elke 5 minuten weer uit en ik heb echt 's ochtends die discipline niet om eruit te gaan, net zoals ik nu de discipline niet heb om gewoon op tijd naar bed te gaan.

ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat ik 's ochtends naar school moet en daar gewoon echt geen zin meer in heb.
Terwijl vroeger toen ik het nog wel redelijk leuk vond op school had ik ook veel minder moeite mijn bed uit te komen
Laatst bijgewerkt door luf_horses op 14-12-08 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:50

Woogy schreef:
LOL er zijn eigenlijk dramatisch veel langslapers...vraag me hoeveel mensen ook echt onrustig slapen en misschien hierdoor niet uitgerust wakker worden.

Oh ik slaap niet onrustig hoor, wordt precies hetzelfde wakker als ik in slaap val.. Compleet in coma Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:53

Ik slaap enorm rustig, maar ben echt een avondmens dus voor 9 uur eigenlijk niet mijn bed uit te branden- Heb nooit een ochtendhumeur oid, maar opstarten is zooo lastig en alles gaat langs mij heen hahaha.

Wake up light is voor mij wel een uitkomts, omdat ik niet meer naar het lichtknopje hoef te zoeken. Heb het licht overigens wel heel zacht staan, omdat ik een hekel heb aan fel licht in de ochtend.
Helpt dat overigens niet, dan heb ik een vader niet in staat is om lief wakker te maken. Heel barbaars, maar het werkt wel!
Pas rond een uur of 10 ben ik écht wakker. dus ook al ben ik om 7 uur opgestaan.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:54

luf_horses schreef:
ik heb echt 's ochtends die discipline niet om deruit te gaan, net zoals ik nu de discipline niet heb omdat gewoon optijd naar bed te gaan.

Ja, dit is dus precies mijn probleem... No Cheer

Ezumii schreef:
Oh ik slaap niet onrustig hoor, wordt precies hetzelfde wakker als ik in slaap val.. Compleet in coma Vork

En dit herken ik ook... Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:56

Hier ook, ik ben in weinig dingen zo goed als slapen Haha! .

Het kouder worden speelt bij mij gewoon heel erg mee, van de zomer heb ik er veel minder last van. Daarom zorg ik tegenwoordig voor een warme badjas naast mijn bed, die trek ik onder de dekens aan, en dan hup eruit. Scheelt ook wel dat ik 2 honden in mijn kamer heb slapen waarvan er eentje 's ochtends niet kan wachten tot ik eruit ben. De ander is helaas een kopie van mij, is het te koud, blijft ze nog even liggen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:58

Bij mij maakt het overigens ook niet uit hoe lang ik slaap.
Als ik om 11 uur naar bed ga en ik moet er om 11 uur uit kom ik net zo slecht mijn bed uit als dat ik dat om 7 uur moet! Clown
Ik word ook uit mijzelf echt niét wakker ik slaap gerust om 2 uur nog.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:58

Ik luister altijd een liedje van mijn stereo, wekt prima!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:02

Inujojo schreef:
Wat bij mij vroeger best goed werkte was het "2 wekkers zetten". Eén normale en de ander als je nog maar een kwartiertje over hebt om er te komen. Mocht ik bij de eerste zoiets hebben van "naah, 10 minuutjes doen niemand kwaad" en ik dommelde weer weg, dan hoorde ik op een gegeven moment de wekker van "je moet er nú uit of je komt te laat" en dan was ik er ook in één keer uit Tong uitsteken.

Zo doe ik het ook. Ja Ik zet er zelfs 3. 1 gaat om 6 uur, 2 om 5 over 6 en 3 om 10 voor half 7. En bij de 3de MOET ik er wel uit wil ik lekker de tijd hebben om te douchen enz.

En tis een kwestie van jezelf dwingen, dat moet ik ook nog iedere dag doen. Clown Voor de zomervakantie was het voor mij vanzelfspreken dat ik 6 uur naast mn bed stond, dat heb ik ook voor elkaar gekregen door mezelf te dwingen eruit te gaan. Maar door de vakantie ben ik het kwijtgeraakt.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:04

Ik moest een tijdje vitamine B supplement slikken en toen kon ik 's ochtends veel beter uit mn bed komen, stond ook op het potje dat het voor meer energie was geloof ik Tong uitsteken En je hebt ook van die wekkers die de lucht invliegen als ze afgaan, dus dan móet je er wel uit om hem te vangen Clown

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:04

ik kan heel rustig en vast slapen, maar ook tekeergaan als een wildebeest in mn slaap. Vroeger had ik nogal eens de neiging om in mijn slaap mn wekkers te demonteren, maar gelukkig *klopt af* is dat alweer een poos geleden. Ik word in principe nooit wakker 's nachts, tenzij ik op mijn werk slaap (slaapwachten), dan word ik wel een paar keer per nacht wakker. En kom dan even slecht uit bed als thuis.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:15

Ik zet 2 wekkers, de eene gaat dan word ik wakker, de 2e gaat ee half uur kater en dan moet ik er echt uit.