Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
nickyu schreef:mijn moeder had a positief
mijn vader heeft o positief
mijn zusje heeft a positief
ik a negatief ... en was geen resus kind
rara hoe kan dat
onley schreef:A negatief en het RH factor word over een paar weken opnieuw bepaald ben namelijk zwanger en als die RH positief is krijg ik een spuit met 30 weken
ilona1980 schreef:A negatief. ik heb idd een rhesus-baby gekregen. bij een tweede zwangerschap kan dit gevaar opleveren. tijdens mijn bevalling ben ik heel veel bloed verloren en wilden de chirurgen mij nieuwe bloed aanzetten ,alleen hadden ze het niet op voorraad !!? toen hebben ze mij een ijzer infuus gegeven ,waardoor het herstel na de bevalling wel 4 weken heeft geduurd. nu heb ik er af en toe nog last van door een chronisch ijzertekort.
Armaris schreef:Ehm onley, sorry dat ik het zeg maar ik vind dat je nu zeer gevaarlijk bezig bent! Je hebt al een dochter(die misschien R- is?) en als ze R+ is zou je lichaam al antilichamen aangemaakt hebben tegen je dochter. Is deze baby ook nog eens R+(je dochter hoeft daarvoor niet perse ook R+ zijn maar de kans is dan groter) heb je in het minst erge geval kans op geelzucht en het ergste dat je baby dood word geboren!