En dan...........na 10 weken opname....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: En dan...........na 10 weken opname....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:43

En dat bedoel ik nou Share, Petje af! Jij hebt jezelf bij de lurven gepakt en je hebt er voor geknokt om te komen waar je nu bent. Daar heb ik respect voor!
Blijf vooral positief in het leven staan daarmee kom je het verst hoe moeilijk het ook vaak is.
Succes en blijf vooral volhouden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 08:41

Ik begrijp wat je bedoelt. Tijdens mijn opname heb ik 1 moment gehad waar ik ook zoveel kracht kon vinden om mezelf 'een schop onder de kont' te geven. Maar die kracht zakt telkens weer af na een paar 'tegenslagen'.

Ik heb gister een brief gehad van Novadic dat ik 19 december een afspraak heb met een nieuw iemand, die mijn vaste behandelaar wordt. Is ook prettig, kan ik weer opnieuw beginnen. Nagelbijten / Gniffelen Maargoed ik heb iig een vaste behandelaar en 19 december krijg ik het behandelplan te horen...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:53

Ten eerste dit berichtje omdat je me bedankt voor het lezen, daarbij bedank ik jou voor het schrijven.
Ik verwacht dat wanneer mensen dit lezen, ze gaan nadenken, en fouten niet maken.

Wat ik wel wil zeggen is je laatste zin, jij bent jij, en dat kan niemand veranderen. Jij bent inderdaad jij, maar mensen kunnen wel degelijk invloed op jou hebben en jouw doen, zoals in die kliniek.

Goed van je dat je verder bent gegaan met ondersteuning. JE laat het er niet bij zitten.

Voldouden hoor!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 09:05

Ik kan veranderen, en dat is ook de bedoeling.
Maar wat ik met 'ik ben ik' wil zeggen, is dat ik (probeer) voor mezelf op te komen. Te zeggen/doen wat ik wil/denk dat het beste is. Me niet meer te schamen voor mezelf...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:14

Nathalie schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt. Tijdens mijn opname heb ik 1 moment gehad waar ik ook zoveel kracht kon vinden om mezelf 'een schop onder de kont' te geven. Maar die kracht zakt telkens weer af na een paar 'tegenslagen'.

Volgens mij heb je steeds die kracht al gevonden hoor meid, vanaf het begin dat je naar de psycholoog bent gegaan en je hebt laten opnemen!! Tja, en dat je af en toe momenten hebt dat je het even niet ziet zitten, is helemaal niet vreemd. Een weg is nu eenmaal nooit een stijgende lijn. Maar uit al je berichtjes blijkt keer op keer op keer dat je wél door gaat, dat je wél jezelf weer bij elkaar raapt en hulpzoekt. Dat je daarbij af en toe moedeloos bent, nou ja, dat zij zo....

Je had ook allang kunnen zeggen: als ze me wegsturen stop ik er mee. Als ik ergens anders heen moet, dan is het me te moeilijk. En je zégt wel dat je het moeilijk vind. En je zégt wel dat je het allemaal niet meer weet. Maar ondertussen dóe je het wel. En uiteindelijk is dat het enige wat telt.

Fijn dat je weer een vaste behandelaar krijgt, hopelijk dat je daar een beetje een klik mee hebt. En vergeet vooral ook niet dat ook klagen mag: het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen, en je mag best laten merken dat je er genoeg van hebt en er van baalt. Zolang je maar door gaat. Ookal schijnen sommige mensen te denken dat klagen meteen betekend dat je opgeeft.....

zet m op!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:21

Bedankt. Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:31

Wow Nathalie, hier schrik ik toch een klein beetje van.
Aangezien ik je ook nog wel eens een PB stuurde hoe het nou met jullie ging. Wel ben ik blij dat je eindelijk je huisje hebt samen met Levent, daar put je misschien ook weer energie en kracht uit. (dacht eerst eigenlijk na je WWW te hebben gelezen, ooh dat gaat goed, ontslagen en huisje ... maar alleen het laatste is positief)
Tja veel weet ik eigenlijk niet te zeggen, hoop dat ze je snel verder kunnen helpen en dat het dan ook de goede kant op gaat!
Succes&sterkte

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:40

Nathalie, een vraag die geen betrekking heeft op deze situatie op zich, maar ben jij degene die destijds naar Turkije is vertrokken voor haar vriend? Die verhalen kan ik me nl wel herinneren, dan weet ik ook ongeveer wie jij bent. Omdat er in dit topic ook over die foto's werd gesproken.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:06

Ja klopt, dat ben ik. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:30

ok, ik had het ook wel kunnen weten gezien je avatar, maar moest het ff checken.

Persoonlijk advies kan ik je niet geven, ik hoop voor je dat de 19e meer duidelijk wordt.
Wat ik me trouwens wel afvroeg: was de situatie ook al zo ernstig toen je in Turkije woonde?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:46

Dat is een moeilijke vraag.. Waarschijnlijk wel, maar toen 'wist' ik het niet. Knipoog Dat ik echt begon te merken dat het niet goed ging kwam rond april dit jaar.. Maar als ik terug ga denken, ik ben daar al eens flink overspannen/oververmoeid geweest, en volgens mijn vriend was ik daar de laatste maanden ook niet echt meer te genieten. Maar die dingen heb ik zelf niet gemerkt. Mijn vriend zegt ook dat ik voor mijn opname echt vervelende dingen deed/zei (reacties enzo) maar daar kan ik me nu ook niets van herinneren.. Dus dat is moeilijk te zeggen.

Wel is mijn alcohol verslaving daar begonnen, dat weet ik zeker. En voor de rest kan ik alleen afgaan op dingen die anderen zeggen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:54

Heb je de oorzaak van die verslaving al weten te achterhalen? Je weet dat het daar begonnen is, maar is er iets dat je er echt toe heeft aangezet?

Je zegt dat je je niet kan herinneren dat je toen gemeen was, staat er nergens iets op schrift? misschien oude posts hier op Bokt? Wellicht kan het je helpen meer zich te krijgen op het hoe en wat.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:15

Ik heb in die 10 weken opname natuurlijk wel wat dingen kunnen achterhalen gelukkig. Idd hoe de verslaving begonnen is en ook waar andere problemen vandaan komen.
Zo heb ik bijv een identiteitscrisis door o.a. teveel verantwoordelijkheid op jonge leeftijd. En daar heeft de verhuizing naar Turkije ook wel mee te maken gehad. Ik heb niet genoeg tijd gehad om erachter te komen wie ik ben en waar ik voor sta. Ik heb mezelf niet voldoende ontwikkeld en loop dan ook achter op leeftijdsgenoten daardoor. Dat is iets waar ik flink mee bezig geweest ben, en nog steeds. Maar het valt me nu heel zwaar omdat ik ook last heb van paniekaanvallen enzo.

Maargoed ik weet wel hoe het allemaal gekomen is enzo. Gelukkig. Dat heeft mij toen wel een hele hoop meer rust gegeven. Maar nu nog er af zien te komen. Maar ik ben op de goede weg heb ik het idee.... Ik heb van het ontslag een klap gekregen maar sinds enkele dagen begin ik weer een beetje op de krabbelen. Maar het gaat telkens met ups & downs, ik voel me nu sterk en zie dat ik 'beter' aan het worden ben, maar dat gevoel kan morgen alweer weg zijn....

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:24

jeetje heftig zeg...
weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil je wel sterkte wensen!
Zag dat je een paardje zoch om soms op te rijden heb je al wat gevonden? de liefde van zo'n dier kan je heel goed helpen!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:15

Eindhoven heeft toch ook een groot GGZE met psychiatrische kliniek?

Hoe dan ook, ik wil je heel veel sterkte wensen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 15:43

Klopt.. Voor mijn opname kon ik kiezen tussen de PAAZ of de GGZE. Maar de PAAZ werd me toen aangeraden door mijn psych. De verslavingszorg waar ik nu loop zit wel bij het GGZE op het terrein.

Dinsdag is het al zo ver, dan weet ik meer.. Maar ik moet zeggen dat het best redelijk gaat sinds 3 dagen. Ik moet 's middags nog wel echt gaan slapen en ben dan ook echt kapot van alle spanningen. Maar ik probeer om minder medicatie te gebruiken en dat lukt best goed moet ik zeggen. Dat is ook wel iets waar ik 'trots' op ben, wat me dan weer een beter gevoel geeft over mezelf...
Nog even afwachten maar ik red me nu wel. De momenten dat ik me zo hopeloos voel zijn een hoop minder.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:35

Wow, heftig verhaal!

Geniet van al je (kleine) successen, elke is er 1 Lachen Probeer te kijken naar alle dingen die je op dit moment al bereikt hebt, punten die laten blijken dat je sterk bent en kunt vechten tegen alle ellende waar je op dit moment zit! Ik wil je echt heel veel kracht toewensen voor de komende tijd!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:22

Het is vandaag de 19e,dus je hebt denk ik een gesprek gehad?
Hoe ging dat?
En ben je de afgelopen dagen met een goed gevoel doorgekomen?

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:56

Adviezen ed kan ik je niet geven maar wil je wel een omhoog gestoken duim geven voor de moed en de kracht die je uit hier.

Ik vind het erg knap dat je dat zo doet en kunt.
Is toch een flinke stap en die heb jij wel mooi even gezet.

Heel veel succes,sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 10:35

Bedankt. Lachen

Ik heb idd het gesprek gehad! Bij de verslavingszorg start ik in januari met een leefstijl-therapie, en ze willen dit onder begeleiding van de GGZ gaan doen, dus na het nieuwjaar moet ik me daar even aanmelden. Mijn persoonlijke begeleider viel me heel erg mee (heb er altijd moeite mee als ik ineens weer een nieuwe begeleider krijg..) en was zelfs degene die mijn aanmelding gedaan had (dus had zon 45 minuten met haar aan de telefoon gezeten) dat scheelt voor mijn gevoel een hoop omdat ze dus al veel weet en ik niet opnieuw hoef te beginnen met vertellen.
De leefstijl-therapie zie ik wel een beetje tegenop omdat het in een groep is. Maargoed dat zal achteraf ook wel meevallen...
Verder ga ik waarschijnlijk een speciale danscursus volgen waarbij ze je leren met spanningen om te gaan en meer zelfvertrouwen te hebben etc. Maar daar wil ik eerst een keer gaan kijken. Lachen

Ik heb best een dubbel gevoel over alles want ik vind het gewoon erg eng. Verder gaat het met ups en downs.. vooral als 's avonds iedereen van zijn werk komt dan gaat het wel wat beter met me. Overdag krijg ik mezelf op t moment gewoon niet uit bed. Behalve als er iemand thuis is die iets met me wil doen.. Maar als ik alleen ben dan kom ik mijn bed niet uit. Gelukkig heeft mijn vader nu vakantie en mijn eigen appartement is bijna klaar dus daar heb ik zometeen een hoop te poetsen enzo.
Al met al gaat het redelijk.. ik zal niet zeggen dat het slecht met me gaat maar tja ik zou zo graag normaal functioneren. Maar we zijn op weg....

Nu komen alleen de feestdagen eraan en dat vind ik toch erg moeilijk... een alcoholvrije kerst en oud&nieuw voor het eerst in jaren..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:45

Fijn dat je in ieder geval een goed gevoel hebt bij die vrouw!
Dat is een eerste goede stap alweer!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:35

Ik had het vd week nog 'over' je tegen een vriendin over het hierheen halen van een turkse jongen...

Schrik wel had dit niet verwacht, veel sterkte en succes de komende tijd! Probeer er een mooi oud en nieuw van te maken, een nieuw begin naar een verslaafdvrij leven!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:55

Zonnetje, ik geloof dat je niet goed gelezen hebt in het topic! Nathalie verteld namenlijk dat het met haar en haar vriend gewoon nog goed gaat, en dat dat niet de oorzaak van haar problemen is Lachen
Of ik begrijp je bericht verkeerd!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 01:41

Ik lees je verhaal nu pas, maar het lijkt verdomd veel op dat van een vriendin van mij. Ook zij is van een opname weggestuurd door drankgebruik, van het ene op het andere moment van de beschermde omgeving zonder begeleiding of wat dan ook naar het niets, het zelfstandige leventje thuis. Het blijft een lastig probleem.

In de GGZ zeggen ze vaak inderdaad dat je problemen komen door het drankgebruik, bij de verslavingszorg dat het drankgebruik een gevolg is van en zo is het cirkeltje rond. En het is heel moeilijk te doorbreken, vind het dan ook geweldig voor je dat je nu een oplossing hebt waar je vrede mee hebt!

Vraag me af of nu de aandacht vooral op de verslaving komt te liggen, of ook naar de onderliggende problemen gekeken wordt want dat lijkt me ook essentieel.

In elk geval heel veel sterkte, je zal het nodig hebben. Oja, een leefstijltraining heb ik ook ooit gedaan en ik ging er vooral van in het verzet... Hoop dat jij er meer aan hebt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:36

Laar schreef:
Zonnetje, ik geloof dat je niet goed gelezen hebt in het topic! Nathalie verteld namenlijk dat het met haar en haar vriend gewoon nog goed gaat, en dat dat niet de oorzaak van haar problemen is Lachen
Of ik begrijp je bericht verkeerd!

Je snapt mijn bericht denk ik niet Knipoog, ik had het gewoon nog 'toevallig' over haar, dus maw dat ik aan haar dacht en niet dat ze zelf zulke problemen had.