raare vraag over bevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: raare vraag over bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:25

Ik ben drie keer bevallen. De eerste keer in het ziekenhuis en de laatste twee keer thuis. Alle drie de keren was ik al vaak genoeg naar het toilet geweest voor ik aan het persen toe kwam, en verder heeft dat netjes gewacht tot ik weer naar de wc kon ná de bevalling Knipoog

Ook nooit klysma's of zo gehad. Mijn vent is er trouwens 3x bijgeweest en heeft ook 3x meegekeken. Lachen

Bij alle bevallingen waren we gewoon met z'n tweeën + gyn/verloskundige en verpleegkundige/kraamzorg. De laatste keer was wel erg bijzonder omdat mijn verloskundige ook een vriendinnetje van me is, dus die zag ons ventje als eerste Haha!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:28

chloek schreef:
Nog nooit over na gedacht maar vind het wel een goeie vraag! Bij mij is de bevalling eigl toch wel een reden voor geen kinderen zien jullie daar ook zo tegen op?

ben bang dat ik het echt helemaal met je eens ben. Verward
het lijkt me echt dood eng.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:32

_Bonte_ schreef:
op voorhand krijg je een soort laxeermiddel zodat alles er al uit is. NEt geleerd op school

ik zit ook in de kraam maar dit heb ik dus nooit gehoort.

maar kan idd wel voorkomen dat er ontlastig mee komt. dit is niet erg hoor. die kraammensen zien dat zo vaak.
en je man najah die heeft wel wat belangrijkers te zien dan die ontlasting Knipoog

dus je hoeft je er ook echt niet voor te schamen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:14

plientjedres schreef:
chloek schreef:
Nog nooit over na gedacht maar vind het wel een goeie vraag! Bij mij is de bevalling eigl toch wel een reden voor geen kinderen zien jullie daar ook zo tegen op?

ben bang dat ik het echt helemaal met je eens ben. Verward
het lijkt me echt dood eng.

Nou, je overleeft het wel, hoor....(althans, hier in de westerse wereld over het algemeen wel).
Maar als je om die reden toch liever geen kinderen wilt, tja, dan houdt het op. Want geloof me, op het eind van een zwangerschap, wil je je eigen kindje toch echt een keer zien en knuffelen en je wilt je 'oude' lijf ook wel weer terug, hoor. Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:17

chloek schreef:

bij mij is de bevalling reden geweest, om niet voor een tweede te gaan..
en blij te zijn met een gezonde baby(inmiddels 10 jaar oud)

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:59

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n ruggenprik toegediend wordt? Doet dit erg zeer?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:16

Als je zover bent dat je een ruggeprik wilt voel je daar helemaal niks van.. Ik moest gaan zitten op de rand van het bed (leunend op mijn vriend want zitten kon ik al niet meer) en toen 'frommelden' ze wat bij mijn rug en was het al gepiept.. En zo ineens geen pijn meer.. Zo wat was dat lekker zeg!!!
Achteraf heb ik nog even bijgelezen en wat ze doen is een naaldje tussen je wervels prikken, een klein beetje hersenvloeistof eruit halen (om zeker te weten dat ze goed hebben geprikt) en als dat goed gaat spuiten ze de vloeistof in. Ik merkte er dus niks van en het werkte in elk geval supersnel! Voor mij was het heel belangrijk dat ik van te voren wist dat als ik zo'n prik wilde het mogelijk was en daarom ben ik ook veel geruster de bevalling in gegaan, immers als ik het niet meer trok zouden ze me 'redden' . Uiteindelijk moest ik wel omdat ik na 20 uur bezig te zijn geweest pas 6 cm ontsluiting had onzettend pijnlijke rugweeen had en persweeen kreeg.. Een bevalling is niet direct een feestje maar echt heel goed te doen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:17

ik lees net mijn berichtje en met hersenvloeistof bedoel ik liquor, dat spul dat vanaf je stuitje in je wervelkolom zit tot in je hersenen, ze spuiten dus niet in je hoofd ofzo.. Meer zo rond je middel.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:40

Zonnebloem schreef:
DebbieY schreef:
Ik hoor ook wel eens dat er vrouwen zijn die gaan spugen! quote]

Jasses dat kan dus ook gebeuren, komt er aan alle kanten van alles uit behalve een kind.
Is het van de pijn dat je moest overgeven?

Hahaha Zonnebloem!! Ik ben nog maar klein hoor Clown heb nog geen kind gelukkig Tong uitsteken.
Nee maar mijn tante die moest elke keer spugen als ze ging bevallen maar dat hoor je wel eens vaker. Ik kan dus totaal niet tegen spuug hè, niet van mij en totaal niet van een ander!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:42

Een laxeermiddel er na dat heb ik wel gehoord maar er voor,lijkt met niet echt handig.Heb je oppeens een bruine baby in je armen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:46

Ik ga in mei bevallen en ik ben er ook wel een beetje huiverig voor, zeker aangezien ik een gruwelijke spastische darm heb,... maarja dat zien we tegen die tijd dan wel Clown

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:49

Maar je moet er wel bij zeggen dat bij een best wel groot deel van de vrouwen de ruggeprik niet helemaal goed gaat. Omdat je je rug bol moet maken en dat gaat bijna niet met zo'n dikke toeter. Ik mocht een ruggeprik en ze hebben ook geprikt maar hij was verkeerd gezet, dus wel veel pijn gehad ... maar het was het allemaal waard hoor Haha!

En wat betreft die ontlasting, dat kon me dus inderdaad helemaal geen reet schelen op dat moment Clown

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:34

LindaVelings schreef:
En wat betreft die ontlasting, dat kon me dus inderdaad helemaal geen reet schelen op dat moment Clown

Mooie uitspraak Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:58

Helemaal mee eens, wat kon mij het schelen of er dan wel of niet ontlasting mee kwam. Als die verschrikkelijke rug weeën maar eens ophielden Clown

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:29

haha
dat idee had ik ook , over de ontlasting , jammer dan ....
Maar door dit topic heb ik vanacht gedroomd over mijn aanstaande bevalling ( over 18 dgn uitegteld ) en die droom ging hoofdzakelijk over ontlasting tijdens de bevalling
hihihi
dus maak me stiekem toch druk daarover ...
moment supreme niet meer hoor

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:55

Lutjehorsy schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe zo'n ruggenprik toegediend wordt? Doet dit erg zeer?

de prik zelf doet geen pijn maar ze verdoen je ook eerst.. maar het kan ook fout gaan.. ik heb 11 dagen plat gelegen.. het hele verhaal is te lezen in mijn dagboek op 15 november www.babyflower.babysite.nl

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 15:05

Zinzi_jewel schreef:
Maar door dit topic heb ik vanacht gedroomd over mijn aanstaande bevalling ( over 18 dgn uitegteld ) en die droom ging hoofdzakelijk over ontlasting tijdens de bevalling
hihihi
dus maak me stiekem toch druk daarover ...
moment supreme niet meer hoor

Heb ik weer wat op mijn geweten Haha!
Veel succes met je bevalling.

Ik ben nooit zwanger geweest maar kan me hier dus echt druk om maken Bloos
Heb een keer mijn voet op meerdere plaatsen gebroken en waar maakte ik me druk om? Juist het feit dat mijn voeten nogal stonken gezien ik met lekke zolen stallen had uitgemest Bloos

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:45

De meeste vrouwen verliezen ontlasting tijdens het persen, tenzij het echt heel snel gaat. Het hoofdje van de baby drukt op de darmen en duwt daardoor vaak ook wat ontlasting naar buiten. Hier komt onder andere ook de persdrang door, vaak hoor je dat vrouwen het idee hebben dat ze moeten poepen en dan hebben ze dus persdrang.

In principe mag je gewoon tijdens de bevalling naar de wc. Alleen als je erg ver bent of pijnstilling hebt gehad is dit vaak niet mogelijk.
Gelukkig zorgt je lichaam er vaak al voor de bevalling voor of in het begin van de bevalling dat je darmen zich legen.

Voor de bevalling een laxeermiddel heb ik nog nooit meegemaakt. In vroegere tijden was het standaard dat je een klysma kreeg, maar dat hebben ze gelukkig afgeschaft.

Spugen tijdens de bevalling is ook een normaal iets. Maar dit komt lang niet bij iedereen voor. Het is een reactie van je lichaam op de pijn en op de hormonen.

En verloskundigen zijn echt wel wat gewend, dus je hoeft je nergens voor te schamen tijdens je bevalling!
(ik kan het weten, ben 3e jaars student verloskunde. En nee, al die bevallingen hebben er niet voor gezorgd dat ik geen kinderen meer durf te krijgen. Ik teken voor een natuurlijke, vaginale bevalling)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 10:47

Toen ik met weeen in het ziekenhuis lag mocht ik niet meer naar de wc, ze hebben mn blaas leeggehaald met een katheter. En ik moet niet eens plassen? Waarom je blaas leegmoet weet ik eigenlijk niet.

Ik heb geen ontlasting gehad tijdens het persen. Waarschijnlijk waren mn darmen al leeg genoeg ofzo??

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:34

Nou,ik heb het dus wel gehad Clown
Had er niet op gerekend,want ik wist niet dat dat kon.
Maargoed,ik heb er niks van gevoelt,behalve dat ze ineens het matje onder mij verwisselden.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:54

Suzanne F. schreef:
Toen ik met weeen in het ziekenhuis lag mocht ik niet meer naar de wc, ze hebben mn blaas leeggehaald met een katheter. En ik moet niet eens plassen? Waarom je blaas leegmoet weet ik eigenlijk niet.

Ik heb geen ontlasting gehad tijdens het persen. Waarschijnlijk waren mn darmen al leeg genoeg ofzo??

Een volle blaas kan de ontsluiting tegenhouden schijnt het. Bij mij is toen ook een catether ingebracht.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:57

Ik heb afgelopen donderdag avond de bevalling van mijn vriendin begeleid en ze mocht gewoon naar het toilet hoor.
Kijk, als de weeen zo erg worden dat ze alleen nog maar kan liggen, dan word het lastig.
Maar alles is verder zonder urine en ontlasting verlies verlopen en dat terwijl ze een aantal behoorlijke persweeen eruit gedrukt heeft.
Het is trouwens een heel mooi meisje geworden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:03

Proficiat Onassa! Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:11

Dank je bleu, voel me echt als ongewenst kinderloos persoon nu toch een beetje surrogaat moerder Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:12

Petemoei Haha!