Lalidan schreef:Ik ben even heel nieuwsgierig, hoor hier veel (vooral de bekendere) medicijnen langskomen, maar zijn er hier ook mensen die Singulair gebruiken? ik zweer erbij namelijk. Daarnaast gebruik ik momenteel zowel atrovent als flixotide omdat het momenteel gewoon even slecht gaat, maar ik heb hele tijden dat ik het enkel en alleen op de singulair doe. Geen bijwerkingen, geen gesleep met inhalatoren, gewoon 1 keer per dag 1 tabletje en klaar. Ideaal. Maar ik hoor erg veel dat artsen er niet aan willen, en dat veel mensen rondlopen met slecht te controleren astma, veel bijwerkingen en alle toestanden van dien, exact zoals mijn situatie was, tot ik van mijn huisarts de singulair kreeg.
@ plien 91: Ik heb bij het dwarsfluiten geen last van de astma, ook niet als ik hele lage scores heb. Sterker nog, als ik het benauwd heb, kan juist het spele van langzame, trage stukken mij helpen de ademhaling weer te reguleren. Als je vaker moet ademhalen tijdens het spelen omdat je last hebt van je astma, moet je even bij je docent aankloppen, want dan gaat er toch iets verkeerd
ik gebruik ook singulair

ik gebruik dit dagelijks:
1 pilletje singulair
1 pilletje aerius
2 pufjes symbicort
en sinds ik aan de symbicort zit gaat het beter

had in 2006 8 prednisolonkuren nodig, en heb nog extra prednison gehad tijdens een ziekenhuis opname.
Mag waarschijnlijk 2009 zonder singulaor proberen omdat het nu goed gaat, heb alleen nu een dipje, maar is nog maar de 2e dit jaar, gelukkig