Gezellig trippen op Ventolin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Gezellig trippen op Ventolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:53

Lalidan schreef:
Ik ben even heel nieuwsgierig, hoor hier veel (vooral de bekendere) medicijnen langskomen, maar zijn er hier ook mensen die Singulair gebruiken? ik zweer erbij namelijk. Daarnaast gebruik ik momenteel zowel atrovent als flixotide omdat het momenteel gewoon even slecht gaat, maar ik heb hele tijden dat ik het enkel en alleen op de singulair doe. Geen bijwerkingen, geen gesleep met inhalatoren, gewoon 1 keer per dag 1 tabletje en klaar. Ideaal. Maar ik hoor erg veel dat artsen er niet aan willen, en dat veel mensen rondlopen met slecht te controleren astma, veel bijwerkingen en alle toestanden van dien, exact zoals mijn situatie was, tot ik van mijn huisarts de singulair kreeg.

@ plien 91: Ik heb bij het dwarsfluiten geen last van de astma, ook niet als ik hele lage scores heb. Sterker nog, als ik het benauwd heb, kan juist het spele van langzame, trage stukken mij helpen de ademhaling weer te reguleren. Als je vaker moet ademhalen tijdens het spelen omdat je last hebt van je astma, moet je even bij je docent aankloppen, want dan gaat er toch iets verkeerd Knipoog

ik gebruik ook singulair Ja
ik gebruik dit dagelijks:
1 pilletje singulair
1 pilletje aerius
2 pufjes symbicort
en sinds ik aan de symbicort zit gaat het beter Ja
had in 2006 8 prednisolonkuren nodig, en heb nog extra prednison gehad tijdens een ziekenhuis opname.

Mag waarschijnlijk 2009 zonder singulaor proberen omdat het nu goed gaat, heb alleen nu een dipje, maar is nog maar de 2e dit jaar, gelukkig

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:43

Hier nog een singulair-ganger.

Ik heb zelf hyperactieve bronchiën en allergische astma.

Ik gebruik alleen 's morgens 2 pufjes alvesco, 1 mizollen/zyrtec en 1 singulair. Hiermee gaat het heel goed! Heb ook symbicort/ventolin voor benauwde momenten maar dit gebruik ik zo min mogelijk. Ik merk dat als ik de singulair een tijdje weglaat ik al vrij snel meer ga hoesten.

Alvesco heb ik trouwens nog niet langs zien komen?

Ik heb zelf ook die onderzoeken gehad, maar omdat ik heel mijn leven ermee heb gelopen zonder dat we wisten wat het was, was ik gewend aan het feit dat ik het altijd een beetje benauwd had. Dus toen mijn zuurstof al met 20% gedaald was..."Heb je het benauwd?" "Nee, niet echt" "Jawel je hebt het wel benauwd!" "Oh...ok". Toen inderdaad hup, in de vernevelaar en spacen maar... Haha! Zelfde effect als wanneer je een tijdje je adem inhoudt en dan een flinke teug lucht neemt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:50

Ik was overigens een paar jaar geleden voor álles allergisch. Elk strootje in mijn buurt zorgde voor uitslag, tranende en jeukende ogen, niesbuien en piepende adem. Zelfs met medicatie. Ik heb een konijn gekocht, en ben op een kinderboerderij gaan werken voor een jaar. Nu kan ik vrijwel alles doen en loop hele dagen op stal rond...

In de zomer met warm weer en uitmesten gaat vriendje symbicort wel mee naar stal. Just to be sure....

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:39

mijn vriendje ventolin gaat ook altijd mee
als ik benauwd ben, helpt een pufje symbicort niet snel genoeg, dus dan puf ik ventolin

zit nu aan de prednison Scheve mond