Lous schreef:Dit zou ik ook wel willen alleen ik denk dat mijn huisarts dat niet doetgevraagd of ik weer de originele Diane-35 pil kon krijgen. Die heb ik nu gelukkig weer en het is al een stuk minder Knipoog .

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lous schreef:Dit zou ik ook wel willen alleen ik denk dat mijn huisarts dat niet doetgevraagd of ik weer de originele Diane-35 pil kon krijgen. Die heb ik nu gelukkig weer en het is al een stuk minder Knipoog .
love_01 schreef:P.s volgens de dokter heb je van naturen al hormonen in je lichaam en maakt het niet veel uit of je er wat bijvoegt. In de bijsluiter staan heel veel enge dingen maar hij zegt dan 'heb je de bijsluiter van een asprientje, wel eens gelezen'.
Iedereen reageert anders op een soort pil dat komt omdat er andere hulp stoffen bijzitten. En soms ook 1 ander hormoon of in een andere hoeveelheid.
Citaat:maar daar begint mn huisarts helaas niet aan :S
ManonR_ schreef:Lous schreef:Dit zou ik ook wel willen alleen ik denk dat mijn huisarts dat niet doetgevraagd of ik weer de originele Diane-35 pil kon krijgen. Die heb ik nu gelukkig weer en het is al een stuk minder Knipoog ..
Mloui schreef:Zou liefst ook mirena nemen, maar daar begint mn huisarts helaas niet aan :S
neverstop schreef:ik heb ongeveer 4 jaar aan de Microginon gezeten daarna kreeg ik regividon heb ik op zich geen problemen mee gehad en sinds 2 maanden heb ik steridil...
begin nou eigk wel toch na te denken of 't niet met de steridil te maken kan hebben dat ik me de laatste tijd gewoon zo beroerd voel.. toch eens in de gaten houden en anders vraag ik gewoon de huisarts weer voor de oude vertrouwde microginon... heb k toen helemaal geen problemen mee gehad
CarolShadow schreef:Het heet nu inderdaad Ethinylestradiol/levonorgestrel.
Ik heb hiervoor 6 á 7 jaar de pil geslikt, nooit problemen gehad.
Als ik dan terug bereken, klopt het dat de klachten zijn begonnen toen de pil veranderd werd.
Uiteraard hoeft het niet bij iedereen te gebeuren.
Ik doe mijn verhaal dan ook, zodat anderen die ook veranderingen merken e.d. kunnen denken aan de pil evt. zodat ze niet zoals ik anderhalf jaar ermee doorloop.
hunter87 schreef:huh wat raar, ik heb ook gewoon microgynon maar nooit een verandering gehad de afgelopen half jaar qua pil/doosje/naam
wat balen joh voor je maar wel goed dat je er nu achter bent wat je dus onder je hebt...
manishdra schreef:Jep, mjin collega kreeg haar b-merk zomer 2006. Mij wilden ze het pas herfst 2007 aansmeren. Ik denk dat het verschild per apotheek. Wat ik wel begrepen heb is als jij de pil op recept van de HA krijgt ze geen b-merk mogen geven, maar het aangegeven merk van de HA.