keel amandelen eruit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: keel amandelen eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:58

Marlies22 schreef:
_Tivoli_ schreef:
Ik heb mijn amandelen nog,ik vind ze eigenlijk wel lekker.

Nagelbijten / Gniffelen Is dat sirieus? Want dan snap ik 'em niet ! Bloos

haha ja wat is er eigenlijk lekker aan haha.
net voelde ik iets heel scherps in mn keel of de korstjes laten los maar dan kan eigenlijk nog helemaal niet. want er zit nog best een grote wond.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:16

Ik word tochwel een beetje eng van die verhalen hier Clown Krijg nml net te horen dat de mijne vergroot zijn, als het niet binnen 2 weken overgaat mag ik naar de KNO arts om ze eruit te laten halen. Zal hem zoiezo wrs niet worden voor begin februari, want ik zit met drukke tijd op mijn werk en examens in januari.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:36

Door die onsteking zal je keel wel wat gezwollen zijn --> eng en nauw gevoel bij het ademen.

Het niet kunnen eten komt ook hierdoor.
Je kan een drankje alsin Nutricia, Nutridrink, Fortimell gaan halen bij de apotheker meen ik. Dat is een volledige vervanger, hier zit alles in wat je nodig hebt.

Voorts zou ik een aantal keer per dag ijswater drinken.
Je neemt een kan water, zet deze in je koelkast en je doet er ijsblokjes bij als je gaat drinken.
Het is lekker koel, het ontzwelt de ontsteking.

Je kan ook een 'ijskraag' aanleggen.
De combinatie 'ijskraag' en ijswater doen we altijd in het ziekenhuis als we patiënten hebben met een tonsillectomie.
Een ijskraag is gewoon een cold-pack in een zakje (neem thuis gewoon een vaat-handdoek) en die leg je in je hals.
Dit doet de zwelling ook afnemen.

Dingen die af te raden zijn: melk producten en sommige zuivelproducten. Je gaat hierdoor meer slijmen produceren die bij sommige mensen nog meer irritatie opwekken.

Ik hoop dat je hier iets mee bent Knipoog

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:56

ik wil nog even iets zeggen over die slijmproductie bij zuivelproducten he!
ze zeggen dat je daar veel slijmproductie van krijgt en ik dronk alleen water en daar had ik nog meer slijmproductie van dan van zuivel Frusty Haha!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:16

Normaal gezien is dit anders.

Er wordt ook heel sterk afgeraden zuivelproducten te nuttigen voor een zware sport-inspanning.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:17

oke ik ben dus weer 'apart' Haha!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 14:20

van dat slijm klopt ik drink ook alleen water af goed afgekloede thee die gewoon bijna koud is. soms heb je evenbehoefte aan iets anders haha

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:09

Njen schreef:
Ik word tochwel een beetje eng van die verhalen hier Clown Krijg nml net te horen dat de mijne vergroot zijn, als het niet binnen 2 weken overgaat mag ik naar de KNO arts om ze eruit te laten halen. Zal hem zoiezo wrs niet worden voor begin februari, want ik zit met drukke tijd op mijn werk en examens in januari.

Das snel.. ik had eerst 6x in 1 jaar een echte fikse keelontsteking voordat hij zei: Oh je kan ze er ook uit laten halen hè Vork

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:10

ellenAST schreef:
oke ik ben dus weer 'apart' Haha!

Ik had dat ook hoor Nagelbijten / Gniffelen En yoki ging er makkelijker in dan water bij mij 'toen' .
Uitzonderingen moeten er zijn he Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:14

Marlies22 schreef:
Njen schreef:

Das snel.. ik had eerst 6x in 1 jaar een echte fikse keelontsteking voordat hij zei: Oh je kan ze er ook uit laten halen hè Vork

ik had eigenlijk het hele jaar door een keel ontsteking hoeste het hele jaar door en begon het nu zat te worden na 18 jaar.en bij defensie kan ik het er niet echt bij gebruiken om elke maand een keer ziek te zijn want soms was ik er echt gewoon ziek door en vaak bloed hoesten

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:44

Mijn wonden zijn al redelijk schoon, De witte korst is iig nergens meer te bekennen.
Heb wel nog veel last met slikken en drinken enzo maar mijn nieuwe pijnstillers doen uitstekend hun werk.. Maandag ga ik weer lekker naar school Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 00:46

Lotte_ schreef:
Mijn wonden zijn al redelijk schoon, De witte korst is iig nergens meer te bekennen.
Heb wel nog veel last met slikken en drinken enzo maar mijn nieuwe pijnstillers doen uitstekend hun werk.. Maandag ga ik weer lekker naar school Lachen

ik heb maandag een sollicitatie gesprek en daar ga ik ook gewoon naartoe hoor pijn of niet. door die ontsteking duurt het genezen wat langer als normaal en daar baal ik wel van.
ik wil proberen om zaterdag weer even naar de paarden toe te gaan ik mis ze best erg

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:03

Marlies22 schreef:
Wat ik trouwens ook deed.. Even heel goed doorbijten, en in 1x een groot glas yokidrink op drinken, daardoor krijg je een beetje een slijmlaagje in je keel, waarna ik water kon drinken, dan deed het minder pijn.
Ik kon namelijk bijna geen water drinken, dat brandde al heel erg..

Succes ermee allemaal Ach gut

mijn god dat kon ik echt niet he
Melkproducten krijg ik nog niet weg auw!!

Mijn verhaal:
knabbelgirl schreef:
20 november ben ik, na een half jaar lang ziek te zijn geweest, 2 jaar last te hebben gehad, en 8 weken thuis te hebben gezeten, eindelijk geopereerd aan mijn amandelen en neusslijmvlies.

Tijdens de operatie, waarin mijn keel- en neusamandelen verwijderd werden evenals een deel neusslijmvlies, moest ik op een kussen blijven liggen ivm wiplash. Wat dat voor gevolgen heeft, gadverdamme!

Ik ben op donderdagavond laat naar huis gegaan, omdat ik allergisch voor de narcose ben moest ik eigenlijk blijven. Ik kreeg morfine voor de pijn, waarvan ik heel ziek werd en het enige wat ik wilde was naar huis. Omdat mijn moeder in het ziekenhuis werkt kregen we na veel papierwerk toestemming. 2 uur later zat ik in de auto, eindelijk kon ik zitten zonder over te geven, lang leven de medicijnen Slapen Thuis aangekomen in bed gaan liggen en nog steeds heel ziek gebleven. Vrijdag voelde ik me blauw, misselijk, pijnlijk maar verder wel oke. Maar god wat had ik een pijn! 5x 1000mg pijnstilling en maar drinken. Mijn mond kreeg ik niet open, en waterijs was te hard.

Zaterdag werd ik wakker met 39 graden koorts. Direct is het ziekenhuis in actie gekomen en kreeg ik een peniciline kur. Dit was mijn 4e kur in 6.5 week. De infectie die ik had, was veroorzaakt doordat het vrijgekomen pus(heel veel) onder de operatie makkelijk weg kon lopen in mijn maag, doordat mijn hoofd op een kussen lag.

Maandag zijn de tampons uit mijn neus gehaald, en was het raar dat ik nog zo'n pijn had. Donderdag had ik nog steeds niet gegeten en werd ik met spoed naar de dokter gehaald. Ja hoor, een schimmelinfectie. Deze infectie was te wijten aan alle antibiotica die ik gekregen had, en omdat mijn weerstand 0,0 was, heeft deze goed toe kunnen slaan.

Nu bijna 1.5 week later, is de schimmelinfectie bijna weg uit mijn mond, maar terug gekomen op jawel: mijn vagina Het doet echt ontzettend veel pijn, en een leuke bijkomstigheid is dat ik ongesteld ben, en geen tampons, en geen maandverband kan verdragen, help Boos!

Weer contact gehad, en morgen moet ik naar de huisartsenpost

Lang verhaal kort gemaakt: Ik wordt verschrikkelijk moe, chagerijnig en verdrietig hiervan. Ik hou me niet aan de grenzen die mijn lichaam me stelt en ik zoek iemand met ervaringen. Waar moet ik op letten dat het zich niet nog verder verspreid, hoe ging jij ermee om?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:05

[***] schreef:
Van Yogi drink krijg je slijm van.. dat maakt het slikken nog moeilijker.. ik raad het je af Knipoog

En verder zal je toch echt door de pijn heen moeten gaan eten en drinken. Je bent nu bijna een week verder dus je zal wel moeten Ja Pijn doet het toch wel...
Ik ben na 2 dagen al door de pijn heen gaan eten, mijn honger was zo erg dat ik wel moest van mezelf Lachen

Edit:
Ohw lees nu dat je een bloeding hebt gehad, dat is mooi küt... Ach gut Hoop echt dat je je snel beter voelt!
Heb je mn tip met de icepack al geprobeert?

Hmmm...ik heb bijna 7 dagen niet gegeten Bij mij was de infectie in mijn kaakgewricht gaan zitten, kon mijn mond niet openen

Er doorhen eten vind ik ook heel onverstandig omdat het toch de wonden open kan hjalen Ja

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:07

nikita_benno schreef:
Lotte_ schreef:
Heej nikita_benno.
mag ik vragen wat voor een zetpillen jij hebt gekregen?
Ik ben vandaag ook langs het ziekenhuis geweest, was bijna uitgedroogt. En meteen f de kno arts laten kijken. heb hele sterke pijnstillers gekregen nu. Ook zetpillen.

ik heb gewoon paracetamol gekregen 1000 miligram sterker is er niet dus denk dat je de zelfde hebt gekregen. maar heb jij helemaal geen medicijnene meegehad dan? want dat hoort wel.
ik had ook nog meloxicam gekregen en nu een antibiotica omdat de ontseking erger is geworden en een bloeding heb gehad Boos!

en ik had een hekel aan zetpillen maar geloof me als je pijn hebt douw je ze er met plezier in als je niks kan slikken

Dat is niet waar het hoeft niet, het hangt van je arts af Ja

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 00:11

normaal hoor je tegen de pijn medicijen te krijgen dit kan niet zonder pijn verlopen en heb het nagevraagd aan de arts en je hoort gewoon medicijnen tegen de pijn mee te krijgen ook de militairen artsen zeggen het

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:15

ja tegen de pijn, zetpillen
maar verder niet zetpillen vallen onder pijnstillers, niet medicijnen Ja

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 00:49

knabbelgirl schreef:
ja tegen de pijn, zetpillen
maar verder niet zetpillen vallen onder pijnstillers, niet medicijnen Ja

haha ja oke maar ik heb verder ook echt medicijnen gehad en ik zie alles als medicijnen haha en valt er officiel wel onder

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:51

Ik kreeg ook alleen maar zetpillen.. Lachen
Hoe gaat het er nu mee nikita_benno? Geen bloedingen meer gehad?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:55

ik kreeg niks mee hoor..

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:56

Ook geen paracetamol zetpillen?

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:57

nee helemaal niks

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:50

Ik kom hier ook even buurten. Ik ben sinds september al flink ziek, hoge koorts, keelpijn, oorpijn, niesen, verstopt zitten, etc etc. (nogal een verhaal, zelfs 2 weken met nonstop 40+ graden koorts gelegen, zwarte amandelen gehad: bij de HAP: 'Wowwww, mevrouw ik heb nog nooit zulke zwarte amadelen gezien' Haha! ) Nu vandaag weer naar de HA geweest en die zei: Je hebt de symptomen van een klein baby'tje Haha! Haha! (oftewel KNO-problemen), nu dus een verwijzing gehad naar de KNO-arts. 5 januari kan ik terecht, ben benieuwd wat ze gaan doen....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:59

Ik heb er 3 weken last van gehad, even doorzetten Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:03

Marlies22 schreef:
Ik kreeg ook alleen maar zetpillen.. Lachen
Hoe gaat het er nu mee nikita_benno? Geen bloedingen meer gehad?

hoi hoi late reactie maar heb gelukkig geeen bloedingen meer gehad.wel af en toe nog wat bloed spugen maar geen echte bloeni meer. hoe staat het met derest van de bokkers hier?