Ben ik depressief of wat anders?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Ben ik depressief of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:06

Pollewoppy schreef:
Over een kwartiertje kan ik bellen naar mijn huisarts. Ik ben er woensdag geweest en hij ging contact opnemen met mijn psycholoog. Ik wil eerst even weten wat ze besproken hebben. Kan het dan meteen bij hem voorleggen.

Dank je!

Logisch, succes ermee Lachen Ik heb net mijn eerste afspraak gemaakt voor half januari bij het ggz, werd gelukkig gelijk doorverwezen naar de psychotherapie omdat ik al bij een psycholoog was geweest. Anders dan krijg je weer allerlei intakes.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:12

Daar zit je ook niet op te wachten, dan duurt het alleen maar langer. Ik ga nu bellen. Heb er bibberbenen van, krijg natuurlijk een assistente aan de telefoon en eentje kan zo kortaf doen...
Maar goed dit is al heel wat voor mij dat ik zo voor mezelf op kom en bel Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:15

Pollewoppy schreef:
Daar zit je ook niet op te wachten, dan duurt het alleen maar langer. Ik ga nu bellen. Heb er bibberbenen van, krijg natuurlijk een assistente aan de telefoon en eentje kan zo kortaf doen...
Maar goed dit is al heel wat voor mij dat ik zo voor mezelf op kom en bel Lachen

Mooi zo Lachen Dat gaat helemaal goedkomen Knipoog Ik ben blij dat ik daar inmiddels overheen ben, maar een jaar geleden was ik precies hetzelfde, nu heb ik echt zoiets van denk maar lekker wat je wilt en ik trek me niks aan van mensen die zo reageren, maar de reden dat ik toch hulp heb gezocht was omdat het helemaal niet goed ging door alle problemen Lachen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:19

Nee he!
De huisarts is op nascholing. Kan hem pas maandag weer spreken. Heb nu maandagochtend meteen een afspraak staan.
Had gehoopt voor het weekend nog wat meer duidelijkheid te krijgen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:21

Pollewoppy schreef:
Nee he!
De huisarts is op nascholing. Kan hem pas maandag weer spreken. Heb nu maandagochtend meteen een afspraak staan.
Had gehoopt voor het weekend nog wat meer duidelijkheid te krijgen.

Balen, maar komt wel goed Lachen Heel veel succes maandag!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:18

Misschien borderline van je stemmingswisselingen? Knipoog Gewoon een gooi hoor Knipoog

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:40

Ben je heel toevallig aan de pil?
Ik heb dit ook ontzettend erg gehad, en het bleek dat m'n PMS gewoon 35x erger werd door de pil.
Ik vind het heel vervelend voor je, ik ken het zelf ook. Veel succes ermee!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 20:52

StillAngel schreef:
Misschien borderline van je stemmingswisselingen? Knipoog Gewoon een gooi hoor Knipoog

Eh, mischien even wat beter uitleggen wat je bedoelt? Ik snap dit niet echt?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 20:55

Brennivin schreef:
Ben je heel toevallig aan de pil?
Ik heb dit ook ontzettend erg gehad, en het bleek dat m'n PMS gewoon 35x erger werd door de pil.
Ik vind het heel vervelend voor je, ik ken het zelf ook. Veel succes ermee!

Ja zit wel aan de pil, maar ik zit hier al zo lang aan. Had wel vaker droevige buien en stemmingswisselingen. Maar de laatste tijd lijkt het alleen maar erger en erger te worden. Met periodes dat ik me wel weer heel goed voel.
Er zijn zoveel dingen die mogelijk kunnen zijn, of het zit tussen me oren. Ik hoop daarom dat praten met psygoloog en/of arts wat duidelijkheid geeft. Al zit het tussen me oren, ik voel het echt gewoon zo. Het gevoel is er wel.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:05

Kan me voorstellen hoe je je voelt Scheve mond
Indd naar huisarts gaan is het verstandigst wat je kunt doen. Dapper als je het durft, vind het ook al dapper dat je het ook je moeder durfde te vertellen. Sterkte en veel succes!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:17

StillAngel schreef:

ehh zullen we het lukraak gooien met ernstige ziektebeelden hier even achterwege laten? Daar heeft de TS ten eerste geen baat bij en ten tweede vind ik de diagnose wel erg snel gesteld als een psychiater er toch minstens weken, zo niet maanden van gesprekken voor nodig heeft om deze diagnose te stellen.
@Ts: wat vervelend dat je je zo voelt. Een goede stap dat je naar de huisarts gaat. Zorg dat je een behandeling/actie eist en laat je niet met een kluitje in het riet sturen, zodat je met jezelf aan de slag kunt.
Dipje of depressie, je moet hier even overheen en dat zal het beste gaan met wat hulp.
Veel succes ermee!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:13

Ik heb ook vaak van stemmingswisselingen, sinds m'n pubertijd ongeveer.
Ben vroeger op de basisschool gepest(zelfs de leraar deed mee), en ik denk dat dat daar ook wegkomt zoals ik me nu voel; ook veel denken dat mensen over je praten. En als ik nu een grote groep met jonge lui bij elkaar zie staan op straat,dan loop ik daar met een grote boog omheen,omdat ik toch bang ben daar een grote mond van te krijgen.
Ik ben nu alweer een paar jaar aan de antidepressia,maar ben nu sinds een jaar ongeveer aan 't halveren, en ik wil er eigelijk rond de zomer wel vanaf zijn, als me dat lukt..
Sorry ,dit heeft misschien niets met jou topic te maken,ik zou zeggen ga gewoon 's naar de huisarts, en kijken wat hij voor je kan doen.Maar ik zou niet gauw aan de pillen gaan ofzo,want ik weet dat je daar moeilijk weer vanaf kunt...