Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mindim schreef:MandyR en Mariposa, wanneer jullie ooit in je verdere leven een donororgaan nodig zouden hebben, dan zullen jullie dat ook niet willen, neem ik aan?
mariposa schreef:ik ben geen donor, heb het idee als je donor bent dat ze je eerder laten gaan als je er erg aan toe bent,
heb wel gezegd tegen mijn fam, mocht het zo zijn,dan mogen jullie zeggen dat ik donor ben,dan weet ik zeker dat er alles aan gedaan is, pfff haha klinkt dat triest haha

_Tivoli_ schreef:Eh. Heiditjj: je beenderen verteren ook,al duurt dat wat langer
't gaat ook om 't principe
Citaat:ik weiger donor te worden, het feit als een jong kind van wat zullen we zeggen jaar of tien een orgaan krijgt die een jaar of 20 meegaat krijgt en ze worden een jaar of 80 oud houdt dat in dat ze vier nieren nodig hebben...NEE dat is verkeerd het hoort niet.
) Ik geloof wel dat overal een reden voor is (misschien hetzelfde als het lot) dus dat betekend voor mij dta het donorschap ook met een reden is 'uitgevonden'. Anne_GTI schreef:Mijn man weet dat ik gewoon naar de sloop kan en mijn ouders hebben die informatie ook. Verder sluit ik me bij Mariposa aan.
Als mijn kinderen wat zou overkomen weet ik niet wat ik doe, die vraag worstel ik al heel lang mee maar kom ik gevoelsmatig niet uit. Ik hoop gewoon dat ik nooit in die situatie kom en steek tot die tijd mijn kop in het zand.
Mindim schreef:Citaat:ik weiger donor te worden, het feit als een jong kind van wat zullen we zeggen jaar of tien een orgaan krijgt die een jaar of 20 meegaat krijgt en ze worden een jaar of 80 oud houdt dat in dat ze vier nieren nodig hebben...NEE dat is verkeerd het hoort niet.
Dat je geen donor wilt zijn, dat moet je helemaal zelf weten, dat kan me niet zoveel schelen. Maar die opmerking erachter aan, vind ik een kouwe opmerking.
nu.nl schreef:Korting op zorgpolis voor orgaandonor
RIJSWIJK - Mensen die zich als orgaandonor laten registreren, krijgen tot ongeveer 120 euro korting op de premie van hun ziektekostenverzekering. De regeling wordt vanaf maandag aangeboden door Ohra, Menzis, Fortis ASR en Avero Achmea.
Directeur N.K. van zorgadviesbureau SEZ bevestigde maandag een bericht van die strekking in De Telegraaf.
Volgens hem hoeven donoren die al verzekerd zijn bij een van de vier maatschappijen, alleen maar de korting aan te vragen en geen nieuwe verzekering af te sluiten.
Groot tekort
Enkele weken geleden verwierp de Tweede Kamer nog een voorstel dat wie geen bezwaar aantekent, automatisch orgaandonor wordt. Er bestaat al jaren een groot tekort aan donororganen.
Minister Ab Klink (Volksgezondheid) vindt dat altijd toestemming nodig is voor orgaandonaties, is het niet van de donor zelf, dan wel van zijn nabestaanden.
maar goed, dan moeten ze er geld bij gaan geven en dat zullen ze niet doen