Het 'knakken' van botten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Re: Het 'knakken' van botten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:21

mijn lichaam knakt ook aan alle kanten.

mijn vingers, polsen, elleboog, knieen, tenen en vooral mijn rug. als ik van iemand een knuffel krijg is dat meteen fysiotherapie voor mij... Haha! heel raar maar als mijn rug dus los gesprongen is voel ik me altijd een heel stuk beter en heb ik het soort van drukkende gevoel van me rug af.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:28

ik heb ook me knieën, maar die zitten dan ook echt een uur op slot ofzo, en kan hem ook niet bewegen, en dat doet zo'n pijn!

ik ben naar de HA gweest, heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis om foto's te maken, kwam niks uit, heb een MRI scan gehad, en daar kwam uit dat me kniebanden tever uitgerekt zijn, waardoor die me meniscus niet op ze plaats konden houden, ik heb ook geen kuiltje zegmaar waar je meniscus in hoort te vallen, snappen jullie het nog Nagelbijten / Gniffelen

maar ze vonden me te jong om te opereren, sinds dien loop ik dus bij een fysio en het gaat langzamerhand wel beter, maar echt over gaat het niet tot dat ik geopereerd ben..
voordrest doe ik er gewoon alles mee, alleen het ene ding even voorzichtiger als derest, ik paardrij, ik handbal op dit moment 12 uur in de week en het gaat allemaal goed! Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:29

iefke schreef:
Mijn knie zit redelijk vaak op slot. Dan moet ik een bepaalde beweging maken, dan knakt het en dan is het weer goed. Nu komt het de laatste week een aantal maal per dag voor (tegenover 1x per week) en is de buitenkant van mijn knie gevoelig. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe slecht het is om dit te doen?

mijn man heeft precies hetzelfde het heeft een speciale naam kan het m'n strot niet uit krijgen
zal het eens aan hem vragen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:31

Ik weet dat het knakken van de rug/nek het terug schieten van verwels naar hun juiste plek kan zijn. Bijv. je hebt net paard gereden en misschien zit je niet helemaal goed dan kunnen je wervels "verschuiven". Als je daarna strekt kan het zijn dat je rug knakt en dan springen je vervels weer terug.

Een kennis van mij kan heerlijk m'n rug "kraken" wat heel simpel is en na 2 uur sporten heerlijk... vooral als het intensief is. Soms hoor je dan echt een stuk of 5 wervels terugschieten...

Knakken kan ook zijn dat er bot over bot schuurt (bijv als je hoofd achterover diet en draait dan schuren de uiteindes van de wervels over elkaar... heeft mijn manueel therapeut verteld... ik dacht dat het iets heel ernstigs was.... Haha!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:48

Ik knak ook.. Nagelbijten / Gniffelen

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:12

Heb hier met mijn knie ook veel last van. Paar keer per week als ik op de fiets zit voel ik mijn knie al pijn beginnen te doen en op slot gaan. Als ik dan een keer goed strek dan knakt tie en is het weer voorbij. Alleen doet het knakken wel zeer.. Scheve mond
Heb ook altijd tenen en heup die knakt.

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:27

ik heb het met mijn tenen..
elke stap en elke beweging knakken ze Clown
Erg vervelend, kan nooit eens rustig thuis komen haha..

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:57

Katja schreef:
Maar schiet hij nog wel op slot?

als het op slot schiet kan het een meniscus probleem zijn (jaja heb je toch nog eens wat aan je fysiotherapiestudie Tong uitsteken )maar dat hoeft lang niet altijd. heb je er echt last van, ga dan even langs een fysio.

het knakken van knieën, schouders, polzen, vingers, enkels, enz. is meestal het vacuum zuigen van kapsel, (word het gewricht ingezogen omdat er meer ruimte is maar geen extra gewrichtsvloeistof e.d.) wat daarna weer ontvacuumt (of hoe je dat ook maar noemt Tong uitsteken ) dat maakt dat poppende geluid.

en gewrichten knakken? dat is echt heel erg normaal Knipoog bij oudere mensen vaak wat harder te horen, maar bij iedereen die door zn knieën gaat, en daarna weer omhoog komt, is er wel een knak te horen. volkomen normaal, zolang je er geen last van hebt! dat het knakken soms wat onprettig voelt is ook niet abnormaal.

en dan nog even wat betreft de reuma: inderdaad dat kan niet komen van knakken, dat ligt in je genen.
arthrose is wel een mogelijkheid, maar dat is allemaal nog lang niet volledig wetenschappelijk bewezen.
dat is dus gissen of het verband met elkaar heeft..

nog meer vragen? Knipoog ik heb dikke boeken en vele leraren die mij vanalles kunnen vertellen Lachen en uiteraard zelf ook nog een beetje kennis opgedaan de afgelopen 3 jaar hihi

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:59

Ik knak aan alle kanten Clown

Mn vingers, mn tenen, mn knieën, mn ellebogen,
mn polsen, mn kaken, mn nek en ik kan mn schouderblad
'uit de kom' laten schieten.

Ik weet niet of een schouderblad
uberhaubt uit de kom kan, maar iig een rare beweging waarbij
hij ook knakt.

Ik ben hypermobiel, is soms wel vervelend, want ik krijg
er wel eens last van. En dat wordt steeds erger..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:06

Ik knak ook; m'n rechter dikke teen en als ik 's morgens uit bed kom en ik beweeg mijn hoofd/oor naar m'n schouders toe, dan hoor je zelfs meerdere knakken achter elkaar Nagelbijten / Gniffelen Echt zo'n soort 'krrrrrrt!' Bloos!
Zaaaaaalig, maar mijn man gruwelt als hij het geluid hoort Tong uitsteken

Ik zeg maar zo:
Krakende wagens lopen het langst Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:08

Heb alleen de begin post gelezen en weet wat het is, heb het zelf vaak in de enkels als ik iets door buig en in mijn nek.
Maar het is niets bijzonders hoor, dat wat je hoort is gewoon lucht wat ontspnapt (volgens mijn fysio)

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:10

Ik kan ook erg veel knakken, mijn enkels, nek, rug, vingers, voeten, schouder.. echt gezond is het ook niet