gekneusde kuit, ervaringen gevraagd.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: gekneusde kuit, ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:02

En hij is nog paarser geworden, ziet er wel apart uit Haha!
Zit nog niet echt verbetering in, ik merk wel dat door bewegen het minder stijf word, maar wel ontzettend zeer gaat doen, dat zal wel komen door die scheur in me spier, het voelt nu als of hij in de kramp zit, geen fijn gevoel, Huilen autorijden werkte niet gister, reed het parkeer terrein af en moest remmen voor een fietser die niet uit ze doppen keek, maar had domweg de kracht niet om te remmen, Boos! dus toen maar uitwijken, maar was me rot geschrokken. Vandaag nieuwe poging om bij paard te komen Knipoog
Een normale spijker of rijbroek kan ik ook niet aan, het is zo dik dat zelfs een spijkerbroek te strak zit, dus loop nu heel charmant in me trainingsbroek rond te strompelen Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:03

Misschien dat mijn waarschuwing een beetje te laat komt, maar je weet wel dat je momenteel niet verzekerd bent als je in de auto stapt????

Verder wel vervelend dat hij zo dik is, je moet het jezelf inderdaad maar zo comfortabel mogelijk maken, dan maar een trainingsbroek Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:07

ik ben een 4 weken geleden achterover in sloot geklapt met paard. paard is daarbij op mn onderbeen gevalle. net onder mn kuit aan de binnenkant goed dik en warm en goed rood. pas na 1,5 week werd het blauw.kan vertellen ik zat 2 dagen later op mn paard. je kon mn onderbeen niet aanraken dan gilde ik het uit. bij mij was het voordeel dat ik leren laarzen had en die nog aankon daardoor werd mn been goed ondersteund. en ik heb een paard dat gevoelig is opmn been dus dat scheeld ook al

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:17

Kan helaas niet het hele topic lezen vanaf me werk dus ik weet niet of het al gezegt is.

Zelf heb ik ook een gekneusde kuit gehad doormiddel van een trap van me paard. Heel veel kan je er niet aan doen, wat wel helpt bij de genezing is het bevoorderen van de bloedsomloop door bijvoorbeeld koud water gevolgt door warm water over je kuit te laten stromen en dit afwisselen.

Sterkte met je been en hoop dat het snel geneest wat dat doet echt goed zeer, ik werdt er s'ochtens na een nacht stil liggen misselijk van als ik me been weer moest gaan gebruiken....

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:21

Ik had het id zomer, dus steunverband waar ik bijna van stikte, en droeg wijde linnen broeken. Geen zicht!

Kan je bij niemand terecht voor een lift? Ik zou anderen mijn paardje es laten doen, in jouw plek, maar dan wel onder jouw alziend oog Haha!

En beter 1 weekje langer genezen dan nu opstappen en de revalidatie met x aantal weken verlengen door een onbezonnen moment.
(eerder nr ikke20 dan jou bedoeld, zonnebloem)

Héél jammer, maar jouw paard kan heus een aantal weken stilstaan. Zeker als ie net goed liep, ik spreek uit ervaring, kan je zo terug starten na enkele weken.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:22

wel fijn dat je vandaag je been iets beter kan bewegen. kijk idd uit met autorijden want als je niet goed kan lopen en je stapt met een dik been strompelend uit de auto of met krukken ben je idd niet verzekerd
tegen de pijn kun je 2x per dag 10 ijs erop doen. stimuleerd de doorbloeding en dempt de pijn. wel altijd een haddoek oid ertussen natuurlijk. probeer je been zoveel mogelijk hoog te leggen. als het een beetje volgens het boekje gaat zou over een paar dagen de zwelling af moeten nemen..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:01

Ben je dan ook niet verzekerd als het alleen dik en blauw is? Ik dacthalleen met gips of verband dat je niet verzekerd was, dus in dat geval zal ik wel ff laten om auto te rijden.
Vriendlief brenkt me vanavond ff heen, kan ik hem in ieder geval zien en ff een knuf geven.
Deze stomkop heeft eerder gereden met kneuzingen en gips, is op braaf paard niet zo'n punt maar gezien ik regelmatig naast Wez lig zal ik het maar ff bij longeren houden.

Roxxie, ik word s'morgens idd ook misselijk van de pijn als ik hem moet gaan bewegen, ik dacht dat dat weer iets raars van mij was, maar ik ben het nu al goed zat, kan niet tegen stilzitten. (en dat het zo zeer doet werkt ook niet echt mee aan mijn humeur, heb respect voor mijn vriend dat ie me nog om zich heen wil hebben Haha! Bloos )
Koelen is ook een goeie ga ik zo ff doen Ja

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:17

Hmmmm, mijn reactie ga je denk ik niet zo leuk vinden. Ik heb dit akkefietje gehad met mijn bovenbeen/heup. Ik dacht ook dat ik gekneust was en dat was gedeeltelijk ook zo. Ik een bloeduitstorting zo groot dat mijn lichaam het bloed zelf niet meer kon afvoeren, vocht idem dito. Na drie weken toch maar eens naar de dokter gegaan. Die was pislink dat ik niet eerder was gekomen. Nu was het bloed gestold en moest ik naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een soort gat in mijn been gemaakt onder plaatselijke verdoving om het en het bloed eruit te halen.

Ik heb nu nog een litteken omdat het gat open moest blijven en ze er een drain ingezet hebben. Dus ik zou maar gauw even gaan als ik jou was, vooral als het blauwe een groot oppervlak heeft.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:03

Ik heb even een vraagje. Dinsdag gevallen met scooter op beide knieen. De 1 is heel zwaar gekneusd en ander een beetje maar had dat nu al wat beter moeten zijn? Het is wel minder dik maar doet nog steeds net zo zeer daar is geen verandering in gekomen. En gloeit ook heel erg.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:01

Hey, ik heb ooit een keer mijn knie ligt gekneusd, heb daar een week best last van gehad en daarna werd het snel beter, is wel een week of 3 verkleurd geweest.
Sterkte ermee..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:58

HBVisser schreef:
Hmmmm, mijn reactie ga je denk ik niet zo leuk vinden. Ik heb dit akkefietje gehad met mijn bovenbeen/heup. Ik dacht ook dat ik gekneust was en dat was gedeeltelijk ook zo. Ik een bloeduitstorting zo groot dat mijn lichaam het bloed zelf niet meer kon afvoeren, vocht idem dito. Na drie weken toch maar eens naar de dokter gegaan. Die was pislink dat ik niet eerder was gekomen. Nu was het bloed gestold en moest ik naar het ziekenhuis. Daar hebben ze een soort gat in mijn been gemaakt onder plaatselijke verdoving om het en het bloed eruit te halen.

Ik heb nu nog een litteken omdat het gat open moest blijven en ze er een drain ingezet hebben. Dus ik zou maar gauw even gaan als ik jou was, vooral als het blauwe een groot oppervlak heeft.

Hoi
FF een vraagje, hoe dik was het bij jou? Mijn been is namelijk nog steeds heel erg dik, mijn kuitomtrek is nu 43 cm, en mijn voet is nu opeens ook heel erg dik en blauw/rood. Hoelang moest je in het ZH blijven?
groetjes Maaike

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:04

Nou het was heel dik. Ik kon geen normale broek meer aan, die kreeg ik niet over mijn heup heen. Ik kon alleen nog maar joggingbroeken en pyamabroeken dragen. Ik hoefde niet te blijven in het ziekenhuis. Ze hebben "de blauwe bult" opengesneden en er een drain in gezet en daarna kon ik compleet met gat in mijn been naar huis. Ik moest het dagelijks onder de douche uitspoelen en 2 keer per week naar het ziekenhuis om het daar schoon te laten maken.
Ik zou echt even naar de HA gaan. Wat ze er ook mee gaan doen, je voelt er waarschijnlijk niets van. Ik kreeg een dikke spuit met een enorma naald in mijn bult voor een punctie. Om te kijken wat erin zat bij HA. Niks van gevoelt. Het was zo dik dat de zenuwuiteinden in je huid geen seintje meer door kunnen geven aan je hersenen, alles zat zeg maar bekneld.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:29

Ben al bij HA geweest, maar dat het niet dunner word vind ik raar. gewone spijkerbroek kan ik ook niet aan idd dus loop nu heel charmant rond in me trainingsbroek Haha!
Mijn huis zelf is gevoelloos, maar iedere aanraking doet echt heel zeer. Bah, als het maandag nog zo is zal ik wel ff terug gaan naar HA. Dan zijn we een week verder dan moet het toch wel iets dunner zijn...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:33

Tja, ik was te laat bij de huisarts. Ik ben er 3 weken mee doorgelopen. Misschien dat bij jou de steunkous wel helpt. Je kan eventueel nog arnicazalf halen bij de drogist, nou laten halen door iemand Haha! . Dat kan je op kneuzingen en blauwe plekken smeren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:37

die steunkous doet veel te pijn om om te hebben, dus die ligt op de kast Bloos

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:57

Hihihih, ik vind het niet raar dat het niet dunner wordt als je die steunkous niet aantrekt. Die heb je aan om je lichaam te helpen om het vocht af te voeren. Trek hem maar aan, doet wel pijn misschien maar kan je een gat in je been en later een lelijk litteken schelen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:42

volledig akkoord! Trek die kous aan meid, toch even luisteren naar de dokter, als je snel weer wil opstappen en wegrijden.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 21:22

probeer idd de steunkous aan te doen, als het nou zo dik blijft en pijnlijk zo ik idd wel ff terug naar de arts maandag

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:32

heb hem een paar uur per dag aan maar dan word het echt te veel, doet zo'n pijn...
Mijn voet word opeens ook helemaal blauw, tenminste ik denk dat het blauw is want het is een heel vaag kleurtje...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:35

Steunkous aan en je been echt een aantal uren per dag hoog leggen en met hoog bedoel ik ook hoog. Leg er 3 of 4 kussens onder. Dit helpt je lichaam het bloed af te voeren wat moeilijk weg kan op die plek en de zwelling te verminderen. Tegen de pijn kan je een paracetamol of ibuprofen innemen. Doe dit ook op geregelde tijden bv 3x daags na de maaltijd met water.

Edit: Ibuprofen of naproxen werkt bloedverdunnend, kan volgens mij ook geen kwaad met jouw kwaal Haha!, vraag het aan de huisarts maar ik denk dat het je behalve dat het de pijn vermindert ook kan helpen om dat overtollige bloed kwijt te raken.