Afval-probleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 13:44

Raggel schreef:
Nou meid bekijk je openingspost dan eens heeeeeeeel nuchter en realistisch..

Je vind je zelf veeeel te dik, terwijl dit niet zo is.. Je lust dit en dit en dit en dit niet, alsof je een kind van 4 bent.
Je hebt eigenlijk totaaal geen idee wat gezond eten is, aangezien je zelf denk dat je wel gezond eet.
Je staat elke dag te freaken op de weegschaal.
Je zusje pest je zo erg met je afval strijd.. Je nooit afgevraagd waarom ze dit doet? Als je zegt zo te dik was zou ze dat niet doen. Zulke opmerkingen maak ik ook tegen een mega slanke vriendin die meent dat ze af moet vallen..

Je zult je vast poedersuiker voelen over de hele situatie, maar bedenk je eens even of het allemal wel zo erg is als jij meent dat het is..

'zou ze dat niet doen...'
Nou zij dus wel!

En sorry hoor, maar gezien jouw vorige reacties, vind t allemaal nogal bot hoe je t brengt..

Ik weet nu hoe je over me denkt, en verder ga ik niet meer op jouw in..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:45

O ja.. koken is niet zo moeilijk om te leren.... en een hele handige vaardigheid voor de rest van je leven Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 13:50

Evelijn schreef:
O ja.. koken is niet zo moeilijk om te leren.... en een hele handige vaardigheid voor de rest van je leven Knipoog

Haha, ik kan wel wát koken,, maar geen hele maaltijden..
En als ik ooit mag kiezen wat we gaan eten, weet ik het ook nooit Boos!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:56

koop je kant en klaar maaltijden van iglo. met stoomgroente of van die pakketten met kip/groente of zalm.. opties te over hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:56

Evelijn schreef:
Nog even wat opmerkingen:
O ja.. light sausjes helpen helemaal niks, daarmee hou je je lichaam voor de gek.
Zo slank mogelijk is ook niet het gezondst, ondergewicht is gevaarlijker dan een beetje overgewicht.

Dat laatste is zeker niet waar, maargoed. Met lightsausjes houd je je lichaam ook niet voor de gek want er zit gewoon minder (slecht) vet in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:57

Daar zit wel waarheid in, heel je leven zo dieten is grotere aanval dan een licht overgewicht Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:58

Hoe dieeten, gezond eten??

Als je gezond eet en genoeg beweegt hoor je gewoon een prima figuur te hebben, zonder extra vet.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:45

Je eet al hardstikke gezond! Zou er niets aan veranderen.. alhoewel moet je wel leren om aardappelen, groente ed te leren eten want daar zitten veel vitamines in en geven je een vol gevoel.
Meid ik ben kleiner en zwaarder als jou, dus waar maak je je druk om, als ik in je profiel kijk zie ik een slanke meid, dus maak je niet druk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:49

Hartstikke gezond?! Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:49

Juul schreef:
Evelijn schreef:
Nog even wat opmerkingen:
O ja.. light sausjes helpen helemaal niks, daarmee hou je je lichaam voor de gek.
Zo slank mogelijk is ook niet het gezondst, ondergewicht is gevaarlijker dan een beetje overgewicht.

Dat laatste is zeker niet waar, maargoed. Met lightsausjes houd je je lichaam ook niet voor de gek want er zit gewoon minder (slecht) vet in.

Grof gezegt aan echt ondergewicht ben je sneller dood dan overgewicht. Maar dan bedoel ik ook echt ondergewicht natuurlijk. Ben zelf voor de BMI iets te licht en volgens die kriteria heb ik ondergewicht maar ik ben hartstikke gezond.

Lieve TS, ik zou zeggen lees je eens goed in wat betreft gezond eten. Te dik ben je echt niet en praatje dat zelf asjeblieft niet aan. Je kan ook doorslaan met he afvallen. Maar verkeerd eten en niet zwaar zijn is ook niet gezond.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:50

_Nancy schreef:
Raggel schreef:
Nou meid bekijk je openingspost dan eens heeeeeeeel nuchter en realistisch..

Je vind je zelf veeeel te dik, terwijl dit niet zo is.. Je lust dit en dit en dit en dit niet, alsof je een kind van 4 bent.
Je hebt eigenlijk totaaal geen idee wat gezond eten is, aangezien je zelf denk dat je wel gezond eet.
Je staat elke dag te freaken op de weegschaal.
Je zusje pest je zo erg met je afval strijd.. Je nooit afgevraagd waarom ze dit doet? Als je zegt zo te dik was zou ze dat niet doen. Zulke opmerkingen maak ik ook tegen een mega slanke vriendin die meent dat ze af moet vallen..

Je zult je vast poedersuiker voelen over de hele situatie, maar bedenk je eens even of het allemal wel zo erg is als jij meent dat het is..

'zou ze dat niet doen...'
Nou zij dus wel!

En sorry hoor, maar gezien jouw vorige reacties, vind t allemaal nogal bot hoe je t brengt..

Ik weet nu hoe je over me denkt, en verder ga ik niet meer op jouw in..

Ja sorry dat ik het niet allemaal zo leuk en lief breng zoals je het graag hebben wil. Dat doen anderen hier wel.
Maar als je ff nuchter en normaal nadenkt weet je dat ik toch ergens wel gelijk heb he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:51

Judith dat gaat dan over écht ondergewicht, richting ongezond mager.. Overgewicht (zelf een klein buikje schijnt) drukt op al je organen en is daardoor erg slecht. Ook is teveel (slecht) vet in je lijf slecht voor je hart en bloedvaten.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:05

[quote="_Nancy"]Nou sommigen zijn wel lekker aardig bezig zeg..
Met 'aanstellen' enzo!
Jezus, als ik me toch zo voel..
Ik zet t hier niet neer omdat ik ff aandacht wil of ik me even lekker wil aanstellen!
Vind t erg gemeen Verdrietig

Ik zet hier gewoon neer hoe ik me voel en wat ik denk, en dan krijg ik dit over me heen.[quote=''_nancy'']

Als dit jou gevoel is waarom doe je er dan niet wat aan door te gaan SPORTEN of zoiets???
Je bent nog jong kom op man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:08

@ Juul, dat weet ik. Knipoog Wat betreft het 'zelfs een buikje.' Juist een buikje is slecht en dan hoef je niet eens extreem overgewicht te hebben. Er wordt onderscheidt gemaakt in heup vet en buik vet. Buik vet gaat inderdaad om en rond de organgen zitten waardoor deze in de verdrukking kunnen raken.
Zo kan een gezonde gewicht met buikje dus gevaarlijker zijn dan overgewicht met het vet op de heupen.
Niet dat iedereen gelijk in paniek raakt bij het zien van een buikje, gezond is anders maar reden tot paniek is erbij een klein buikje niet Lachen

Teveel slecht vet in je bloed hoeft niet altijd samen te gaan met overgewicht. Hoeveel mensen denken wel niet onbeperkt alles te kunnen eten zonder schrikbarend aan te komen, tot dat ze hun cholesterol laten meten.

Ondergewicht is verder imo altijd ongezond mager, net als overgewicht ongezond vet is. Vandaar ook dat we met berekenen ect. het liest naar het ideaal gewicht streven. Een BMI van 21-22 laat dat nu net de BMI van de TS zijn. (Andere BMI waarden welke in het gebied van gezond gewicht vallen zijn overenges niet verkeerd)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:11

Juul schreef:

Ik zie nergens in je lijstje staan dat je je voleet met ships, chocolade, koekjes ed. Als je verder lees dan zie je dat ik je wel aanbeveel groente's ed te lezen Knipoog

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:17

16 jaar jong.......1.70 lang en 63 kilo licht...........daar zou ik me niet druk over maken zeg........wanneer ben je dik/dun....tevreden zijn dat is het belangrijkste en dan een beetje op je eten letten.....nee jij zou een voorbeeld kunnen zijn voor velen......
eis veel van jezelf....verwacht weinig van anderen.....dat bespaart je veel ergenis!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:28

Ik woon alleen en heb 's avonds ook vaak geen zin om uitgebreid te koken voor mezelf. Wat ik heel vaak doe is twee boterhammen, een vegetarische bruger (vooral de broccoliburger vind ik heel lekker hiervoor), een gebakken eitje en geroerbakte spinazie. Ik vind het heerlijk en het is ook redelijk gezond.
Heel veel gerechten kun je ook makkelijk opwarmen. Bijvoorbeeld stampot (boerenkool, andijvie, hutspot, maar je kan ook andere groenten gebruiken) Ik eet geen vlees, dus ipv (vette) spekjes doe ik er geroosterde zonnebloempitjes door.

Ik was van de zomer ook te veel aangekomen door ongezond eten (vooral veel patat) Toen ik er echt op ging letten dat ik gezonder ging eten vlogen de kilo's er weer af.

Probeer ook vooral niet te weinig te eten. Het is verleidelijk, maar als je te weinig eet gaat je stofwisseling trager werken, als je dan weer normaal gaat eten vliegen de kilo's eraan.
Zet je stofwisseling goed aan het werk door veel vezelrijke producten te eten, maar geef je lichaam geen vetten en suikers om op te slaan.

(wat is het in theorie toch makkelijk, nu de praktijk nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:50

Megamutsj schreef:
[naam] schreef:

Ik zie nergens in je lijstje staan dat je je voleet met ships, chocolade, koekjes ed. Als je verder lees dan zie je dat ik je wel aanbeveel groente's ed te lezen Knipoog

Ach joh, je hoeft helemaal geen chips en koekjes te eten om ongezond te eten. Knipoog

Judith, dat klopt idd. Vet op je heupen is een stuk minder slecht, en verzadigde vetten moet je ook als iemand met gezond gewicht zoveel mogelijk vermijden. Knipoog

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:54

Dat weet ik ook wel Juul, als je verder leest dan je neus lang is lees je ook dat ik aanbeveel toch groente's ed te eten Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:57

Gewoon gezond eten, ipv snacks eet je fruit. En buikspier oefeningen kan wonderen doen Knipoog
Want qua gewicht zit je goed, maar kan mij voorstellen dat je je vetverdeling niet optimaal vind dus dan moet je toch echt jezelf in het zweet werken met oefeningen Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:00

en je elke dag wegen is niet slim, dan maak je je alleen maar gek tussen de oren Knipoog En van stress ga je vaak juist meer eten!
Las een wekelijks weegmomentje in of als je het aandurft zelfs om de week. en probeer dat af te bouwen naar een maandelijks weegmoment.
Mocht je jezelf toch echt te dik blijven vinden, is misschien proffesionele hulp geen slecht idee... (psycholoog bv)

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:14

Welshcobfan schreef:
Gewoon gezond eten, ipv snacks eet je fruit. En buikspier oefeningen kan wonderen doen Knipoog
Want qua gewicht zit je goed, maar kan mij voorstellen dat je je vetverdeling niet optimaal vind dus dan moet je toch echt jezelf in het zweet werken met oefeningen Lachen

Van buikspier oefeningen val je niet af je krijgt alleen maar buikspieren daar gaat je vet niet van weg daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:42

Je vet wordt 'omgezet' in/ vervangen door spieren. Knipoog

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:21

ja maar daar gaan je zwembanden niet van weg hoor dan moet je toch echt wel actiever zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:25

Je vetcellen blijven inderdaad, maar ze krimpen door de oefeningen en natuurlijk gezond eten en elke dag een half uur bewegen. Dus krimpt je zwemband wel degelijk in omvang en de boel word zeker steviger!