Pilates, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Pilates, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:55

Poohbeer schreef:
Bij mijn weten is Pilates alleen maar goed als je paardrijd. Je bent je veel meer bewust van al je spieren en voor die buikspieren die zo belangrijk zijn voor het paardrijden is het helemaal goed.

Dus als je niet paardrijd mag je ook niet op Pilates Verward

SaNNeS88 schreef:
ach, dat zal wel loslopen Haha! had meer spierpijn verwacht na het lezen van dit topic... maar het zeker voor herhaling vatbaar Lachen

Wacht maar tot je met de ring aan de slag gaat, verder ook nooit spierpijn

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:36

Ik vind het erg lekker om pilates 'erbij' te doen.

Het is ontspannend en zó goed voor je houding en spieren. Ik merk dat ik bij de andere sporten die ik doe beter presteer door Pilates. Ja

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:19

miep1979 schreef:
Poohbeer schreef:
Bij mijn weten is Pilates alleen maar goed als je paardrijd. Je bent je veel meer bewust van al je spieren en voor die buikspieren die zo belangrijk zijn voor het paardrijden is het helemaal goed.

Dus als je niet paardrijd mag je ook niet op Pilates Verward

Dat bedoelde ik niet Haha!
Staat beetje krom.
Bedoel dat het juist als je paardrijd erg goed voor je is. Pilates is zoiezo goed, maar als je paardrijd en je doet er nog een sport bij dan is pilates daar supergeschikt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:06

Ik doe sinds een maandje ook aan pilates. Vind het niet echt heel erg zwaar ofzo, maar je voelt het natuurlijk wel Clown Spierpijn valt me mee, had het na de eerste keer fitnessen veel erger.
Vind de laatste tien minuutjes ook altijd erg relaxed, kan zo gaan slapen dan na de tijd Haha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:30

Ik heb me ook net ingeschreven bij een sportschool waar ze pilates hebben. Toevallig kwam ik dit topic tegen, dus meld me maar.

Leuk om er zulke goede reacties over te lezen. Het lijkt mij zelf namelijk ook wel wat. Ga er na oud en nieuw mee beginnen. Woensdagavond is oudjaar, dus dan is de sportschool natuurlijk dicht. Ik ben heel benieuwd!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:25

Ik doe klassiek pilates bij 'no bite'uit goes .... Erg goeie instructrice en ik leef eindelijk pijnvrij .... Ik zou er idd wel graag meer tempo in hebben... Vind het heerlijk om in een 'flow 'te werken zoals het hoort bij pilates ..

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:20

Is er iemand hier die in de omgeving van amersfoort aan pilates doet?
Ik denk er al een tijdje over na maar er zijn zoveel plekken waar je het kan doen en ook nogal wat prijsverschillen. Waar herken je nou een goede aan? Ik neem aan namelijk dat er nog wel her en der wat verschil kan zijn.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:26

Super goed plan! mijn moeder geeft onder andere pilates en yoga lessen, Ze heeft een eigen praktijk waar ze oa. ademhalings therapy geeft

Pilates is echt heel goed voor je, de bewegingen gaan allemaal vloeiend in elkaar over, en er word vooral op je buik en rug gericht. Daarbij word er goed op je ademhaling gelet.
En je kan inderdaad spierpijn verwachten Ja Vork

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:27

Bjarni schreef:
Is er iemand hier die in de omgeving van amersfoort aan pilates doet?
Ik denk er al een tijdje over na maar er zijn zoveel plekken waar je het kan doen en ook nogal wat prijsverschillen. Waar herken je nou een goede aan? Ik neem aan namelijk dat er nog wel her en der wat verschil kan zijn.

Ik denk dat het helemaal aan jou ligt wat jij fijn vind. Sommige mensen vinden het ene lekkerder en de andere weer iets anders.