Help!! m'n nagel eraf!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSemJarig

Re: Help!! m'n nagel eraf!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 23:31

hopelijk dat mijn vrouwelijke huisarts iets subtieler is Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:26

Wow! Bloos! Bloos! Bloos! Blauw oog aaaaauuuuw er liep een rilling over mijn rug, jakkie!!!!
Ik zou ook die stylist maar fijn laten zitten en vandaag langs de huisarts gaan.... Ach gut

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:07

Daar ga ik dus echt niet naar kijken, wordt al beroerd als ik het alleen al lees zeg. Wat pijnlijk zoiets, brr. Zou zelf denk ik ervoor kiezen om naar de styliste te gaan en niet naar de huisarts, straks rost die hem er zo vanaf. brrr.

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:15

Ik moest mijn vriend net ff naar zn werk brengen, toen ben ik gelijk ff langs de assistente van de huisarts gereden..

De huisarts zou er niets aan doen, goed afbinden en met jodium ontsmetten en zorgen dat het niet gaat ontsteken..
Wel ff langs de styliste om de nagel kort te laten knippen...

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:18

Brrr .. ik weet wat je doormaakt! Ik verwacht dan ook dat je een slechte nacht hebt gehad ..
Ik heb, vandaag precies, 2 weken geleden mijn teennagel van mijn re-grote teen er afgetrapt! Het gebeurde bij Divoza toen ik mijn nieuwe Petrie Anky's uittrok. Mijn li-hak(v.d laars) gleed uit de laarzenuittrekker en hiermee trapte ik in volle vaart op mijn re-grote teen.
Ik dacht .. OMG .. dat doet zeer Verdrietig ! Nadat ik de laars had uitgetrokken keek ik naar beneden en zag ik dat mijn nagel recht omhoog stond in mijn sok. Ik werd er helemaal onpasselijk van .. In een reflex heb ik de nagel teruggedrukt op de plaats waar hij normaal hoort te zitten. Nadat ik plaats had genomen op de bank was mijn sok in een mum van tijd doordrongen van het bloed. Toen ik mijn sok uit had bleek dat ik ook een grote snee/barst bovenop mijn teen had.
Ik heb een hele slechte nacht gehad met veel kloppen en zenuwpijn, daarnaast bleef het maar lekken. Ik kon wel 3 x daags verschonen want het wondvocht/bloed bleef maar lopen.
Ik heb er echt ontzettend veel pijn aan gehad, ik kon geen schoen oid aan en liep dan op een spaanse slof waar ik de voorkant uit had geknipt en buiten op een badslipper. Ik ben er de maandag daarna mee naar de huisarts gegaan en die heeft er (gelukkig) niets aan gedaan. Gewoon 2 x dd steriel verbinden (met zalfgaas tegen plakken) en wachten tot de nagel er uit zichzelf afvalt.
De dagen daarna voelde ik wat druk onder de nagel en ben ik 2 x dd in de Biotex(groen) gaan weken. Hierdoor werd het weefsel wat week waardoor ik de nodige pus er onder vandaan kon drukken. Na het badje kon ik dan ook de nagel heen en weer schuiven.
Nu na twee weken ervaar ik geen druk meer onder de nagel maar is het nog steeds heeeeeeeeeeeel erg gevoelig. Ik heb gisteren voor de eerste keer weer een (ruime) schoen aan gehad en dat gaat redelijk goed.
Mijn nagel is dus na verloop van dagen toch weer iets vast gegroeid .. ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat hij er helemaal af gaat. Maar volgens mij duurt dit nog wel even ..

In ieder geval veel sterkte Ach gut !

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:22

brr...dat zijn nou niet bepaald fijne vooruitzichten Jalo...

Ik heb inderdaad slecht geslapen...paar keer mn hand tegen de muur gestoten enzo...

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:34

@SaNNeS88. Het is inderdaad heel erg vervelend! Maar het is belangrijk dat je het goed schoon houdt en steriel verbindt. Ik ben verpleegkundige dus dan ga je toch zelf kijken wat het beste zou zijn. Mijn huisarts ging hier dan ook mee akkoord .. liet het eigenlijk een beetje aan mijzelf over.
Persoonlijk voor jou, denk ik, dat het handig is om ook 2 x per dag te weken in de Biotex. Hiermee houd je het schoon en ga je evt. infecties tegen. Ook gezien het feit dat je die inscheuring hebt in de nagelriem. Verder zou ik het verbinden met een stukje steriele zalfgaas(tegen vastplakken), steriel soft compresje en een verbandje. Deze spullen kan je allemaal zelf bij een drogist halen. Na het weken kan je de huid en nagel voorzichtig droogdeppen met een steriel gaasje.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van Betadine .. omdat dit de gezonde huid nogal week maakt en houdt. Dit is ook weer een bron van infectie.
Succes en sterkte! En hopelijk gaat het snel de goede kant weer op.

[Edit] Ik zie dat je ook nog langs de styliste moet voor het kort knippen van de nagel. Ik kon de eerste dagen echt helemaal niets aan die nagel verdragen. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het even te laten rusten en als de dikste pijn wat is afgenomen dit dan pas te laten doen. Als ze moet gaan knippen oid dan krijg je toch dat die hele nagel hierdoor in beweging komt en mijn gevoel zegt dat dit op dit moment echt veel te pijnlijk is.
Laatst bijgewerkt door Jast op 21-11-08 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:36

AAAAAAAAAUW ik heb ooit een keer mijn vinger gebroken en toen hebben ze mijn nagel moeten verwijderen, ik voel het direct weer, STERKTE Ach gut

Ik heb meer dan een jaar zonder nagel rondgelopen en een zeer lelijk exemplaar teruggekregen

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:39

jalo schreef:
Persoonlijk voor jou, denk ik, dat het handig is om ook 2 x per dag te weken in de Biotex. Hiermee houd je het schoon en ga je evt. infecties tegen.

Dit heb ik dus ook gevraagd aan de assistente, en ze zei dat dat niet hoefde, maar je adviseert dat dus juist wel? Groene biotex neem ik aan?

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:50

SaNNeS88 schreef:
jalo schreef:
Persoonlijk voor jou, denk ik, dat het handig is om ook 2 x per dag te weken in de Biotex. Hiermee houd je het schoon en ga je evt. infecties tegen.

Dit heb ik dus ook gevraagd aan de assistente, en ze zei dat dat niet hoefde, maar je adviseert dat dus juist wel? Groene biotex neem ik aan?

Ja, groene Biotex. Veelal wordt dit door de huisarts geadviseerd als er al een ontsteking is. Maar bij een nagel zitten natuurlijk altijd veel bacteriën(zeker op een hand) eigenlijk valt gewoon te verwachten dat het toch wel gaat pussen, hoe goed en steriel je het ook verbindt. Mijn ervaring is dat het allemaal even wat lekkerder voelt nadat je hebt geweekt en je voorkomt gewoon een infectie. Ik heb de eerste dagen ook niet geweekt maar nadat ik ben begonnen met 2 x dd Biotex kon ik echt merken dat het iedere dag ietsje beter ging.
Ik heb rechts een chirurgisch been(door een mislukte ruggeprik 11 jaar geleden) waardoor de huid en de nagels erg droog zijn(hierdoor is imo die hele nagel er dus ook afgetrapt, anders zou hij halverwege wel zijn omgeklapt) Door dat droog worden had ik op een gegeven moment het gevoel dat mijn teen explodeerde, de hele dag door dat irritante kloppende gevoel. En doordat ik na het weken toch wat pus e.d onder de nagel vandaan kon drukken nam dit rotgevoel echt af.

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:55

Nou, dan ga ik zo ff naar de drogist Lachen bedankt voor de tip!

laurel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:00

Aah, getverderrie, wat een naar verhaal, ik word bij het lezen alleen al misselijk! Brrr, dat is echt heel vervelend voor je.
Ik hoop dat je er niet al te lang last van hebt; beterschap! Knipoog

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:39

nou, ik heb m'n pink geweekt en verbonden..

dat was nog best lastig, m'n rechter pink verbinden terwijl ik rechts ben...het ziet er ook niet echt uit haha...maarja, het beschermt iig ook tegen stoten...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:59

Waarom heeft je HA hem er niet af gehaald? Nagelbijten / Gniffelen

Goed weken in de Soda!

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:28

SaNNeS88 schreef:
nou, ik heb m'n pink geweekt en verbonden..

dat was nog best lastig, m'n rechter pink verbinden terwijl ik rechts ben...het ziet er ook niet echt uit haha...maarja, het beschermt iig ook tegen stoten...

Haha .. maakt niet uit hoe het er uitziet! Idd het geeft ook bescherming .. Je moet er toch niet aan denken dat je ergens achter blijft haken Bloos! ! Ik heb ook nog steeds een verbandje om mijn teen .. ook alleen ter bescherming. Ik heb bijna 2 weken geen dekbed(4-seizoenen=lekker zwaar) over mijn teen kunnen verdragen, ik slaap nu in ieder geval weer lekker.
@Quellian. Soda en Biotex hebben dezelfde werking!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:34

Brrrrrrrrrr ik weet wat het is, ik heb een paar keer mijn paard op mijn teen gehad,de grote teen.Vorig jaar weer iemand er op en later ging het abnormaal veel pijn doen.Ik liep gewoon door want ik dacht niemand komt er aan.Maar het ging later niet meer,dus ik naar de h.a en die wilde kijken ik trok mijn voet terug.Hij zegt een ontsteking zit daar dus daar moet ik wel wat aan doen,dus ik keek hem aan zo van nou dacht het niet.Dus hij pakt mijn voet en trekt zo die nagel eraf.PPPPFFFFFFF was wel een opluchting want de pijn nam meteen af.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:35

@SaNNeS88. Hoe gaat het nu met je pink?

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 11:17

tja, nog erg gevoelig, maar zolang ik het goed verbind heb ik er niet zo'n last van... moet alleen opletten dat ik hem niet stoot ofzo..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:27

Niet te veel afdekken, gewoon aan de lucht laten drogen dan geneest het veel sneller.

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 11:59

als ik het niet afdek, blijf ik overal achter haken, lijkt me ook niet bevordelijk voor het genezen...

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:03

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb zelf wel ervaring gehad met een vinger waarvan de nagel aan een draadje hing.
Mijn vinger kwam op een welteverstaan goede vrijdag tussen de voordeur, precies op het punt waar je nagel begint. Gelukkig kon terecht bij de huisarts, hij heeft de nagel verwijderd en toen moest ik verband om, daarmee heb ik toch nog een maand meegelopen ofzo (?) tot het grootste deel van de nagel was terug gegroeid.

Misschien zit het tussen me oren, maar ik vind die nagel er toch net wat anders uitzien, staat wat boller naar mijn idee Huilen van het lachen

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:07

komt omdat er een gelnagel opzit...

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:15

Ik had en heb geen gelnagels Lachen

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:19

Blergh, van al die verhalen krijg ik rillingen over mijn rug.
Ik heb vroeger wel een keer mijn teennagel eraf gehad, deed geen pijn, volgens mij. En het lag er ook in een keer af. Die is toen best snel teruggegroeid. Mijn nagel is gewoon hetzelfde als mijn andere nagel Knipoog

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:19

oh, ik dacht dat je het over mijn nagels had, sorry..