ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:01

Dr. Oz had het er over bij Oprah, ik weet het niet meer precies, ik zapte er zo maar langs.

Hoho, jij hebt mijn post niet goed gelezen. Ik heb gezegd in mijn eerste post dat ik me er zeker in kan vinden dat dit gevolgen heeft/kan hebben. De manier waarop er in de door jou aangewezen sites mee om wordt gegaan, is voor mij alleen geen overtuigend bewijs.
Iets wat niet wetenschappelijk bewezen is, is niet altijd niet waar. Wetenschap is ook maar een kind van haar eigen tijd, het is maar net waar mensen hun aandacht op richten Knipoog Maar je veronderstelde zelf dat deze meneer een wetenschapper is, en dat is gewoon foutieve informatie. Dat haalt niet meteen al zijn geloofwaardigheid onderuit, maar maakt het wel een stuk minder overtuigend in mijn ogen.
Ik zie nergens bronnen, langdurige onderzoeken, zijn casuïstiek. En dat maakt me achterdochtig. En dat is heel gezond, dat zeg je zelf: wees kritisch Knipoog
Ik heb geen idee wat het allemaal teweeg kan brengen, daarom ben ik wel nieuwsgierig naar langdurig wetenschappelijk onderzoek.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:03

erleyne schreef:
Dr. Oz had het er over bij Oprah, ik weet het niet meer precies, ik zapte er zo maar langs.

Hoho, jij hebt mijn post niet goed gelezen. Ik heb gezegd in mijn eerste post dat ik me er zeker in kan vinden dat dit gevolgen heeft/kan hebben. De manier waarop er in de door jou aangewezen sites mee om wordt gegaan, is voor mij alleen geen overtuigend bewijs.
Iets wat niet wetenschappelijk bewezen is, is niet altijd niet waar. Wetenschap is ook maar een kind van haar eigen tijd, het is maar net waar mensen hun aandacht op richten Knipoog Maar je veronderstelde zelf dat deze meneer een wetenschapper is, en dat is gewoon foutieve informatie. Dat haalt niet meteen al zijn geloofwaardigheid onderuit, maar maakt het wel een stuk minder overtuigend in mijn ogen.
Ik zie nergens bronnen, langdurige onderzoeken, zijn casuïstiek. En dat maakt me achterdochtig. En dat is heel gezond, dat zeg je zelf: wees kritisch Knipoog
Ik heb geen idee wat het allemaal teweeg kan brengen, daarom ben ik wel nieuwsgierig naar langdurig wetenschappelijk onderzoek.

Helemaal mee eens. Zoiets probeerde ik eerder ook te zeggen, maar het is een beetje anders op het scherm gekomen...
Er kan best wel een kern van waarheid in zitten, maar ik ben gewoon heel erg kritisch, ik heb graag harde bewijzen van goed onderbouwde onderzoeken, en die heb ik tot nu toe nog niet langs zien komen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:04

Mag een mens zich bioloog noemen als hij HBO-er is? Hij zij dat hij biologie had gestudeerd.
Hij is sowieso nogal thuis in biochemie.
Weet je, ik zou hem echt even mailen, Erleybe, want hij praat veel en graag (dat vond ik aan hem het vermoeiendste, het water sprak voor zichzelf.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:06

Heb jij alles gecheckt, NIckeltje? Knipoog

En nogmaals, kunnen jullie beargumenteren waarom het eventueel niet waar is?
Vertrouw jij safe op die straling die is gemeten en waar o.a. met de EEG scan is bewezen wat het doet?
Want er wordt steeds globaal op de materie in gegaan, verder niet. Clown

Oh ja, ik heb ook aan de uni gestudeerd, veel geleerd, maar was juist te sceptisch voor de wetenschap! Was vrij snel weg.. Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:07

Ik moet een kussen op mijn schoot doen als ik de labtop op mijn schoot heb, ik voel hem prikken en het lijkt net of er kleine stroompjes in mijn benen komen. Haha! Is mijn labtop stuk aan het gaan of is dit wat je bedoelt Detour?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:08

KLACHTEN: Hoofdpijn, vermoeidheid, slapeloosheid, slecht zien, oorzuisen, pijn in de gewirchten, trillingen in de benen (restles legs).

Daar heb ik allemaal last van... Of de oorzaak Electrostress is... zou best kunnen Lachen In dat geval zal ik er mee moeten leren leven.

Ik geloof daar trouwens wel in hoor! Zou ook overigens nooit in een huis onder een elektriciteitsmast willen wonen, denk dat je dan helemaal lichamelijke klachten krijgt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:10

Heb jij wireless internet, Russel? Knipoog

Bij aardstraling meten voel ik schokjes door mijn vingers door mijn arm trekken, arm wordt zwaar. Mijn broodnuchtere vent voelt dat niet, tenzij hij mijn hand pakt. Je had zijn kop moeten zien! Clown

Meis, geen idee, maar ik zou het niet fijn vinden! Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:11

Voor de sceptici hier: Als jullie zelf gaan lijden onder dergelijke omstandigheden, wat doen jullei dan? Is de wetenschap dan nog aan de orde?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:13

De links die hier langskomen heb ik vandaag bekeken ja...
Wat bedoel je met het vertrouwen van de waarde van een EEG? Daar komt een enorme berg aan kriebeltjes op papier uit van alle 12 de afleidingen die je plakt. Deze moeten geinterpreteerd worden. En als dat in eerste oog-opslag niet duidelijk is, of heel anders dan verwacht, laten we hem door iemand anders nog een keer analyseren of doen we nog een EEG...

Met dergelijke omstandigheden, bedoel je de klachten die staan in de openingspost?
Heb heel eerlijk geen idee wat ik zelf zou doen als ik al die klachten had...
Natuurllijk ben ik wel eens een aantal dagen moe of heb hoofdpijnen of wat voor ongemak dan ook. Dit is echter altijd van voorbijgaande aard, dus ik heb me er nooit drukker om gemaakt dan dat ik er een paracetamol voor slik als het me te irritant is...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:21

Ik vind het altijd wel grappig dat mensen klagen over een nieuwe toren dat ze hoofdpijn en dergelijke krijgen 'daardoor', terwijl het gebeuren nog niet eens aan staat Huilen van het lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:22

De vraag is op hoeveel oogopslagen het gecheckt is..De ze info komt trouwens van nationaal Platform Starlingsrisico's.

De vraag is wat een gemiddelde dokter doet als hij i.d. ontdekt, is het geen ondermijning van eigen functie of anderen? Ik bedoel: Houden mensen elkaar de handen boven het hoofd? Economisch belang?..

bestuur va dit bestuur:
Drs,Ing. Jan van Gils, Rotterdam
Ing. Gerrit Teule, Den Haag.

heb ook nog nummers voor de belangstellenden...

Zij baseren zich in haar adviezen op de volgende wetenschappelijke onderzoeken, rapporten en uitkomsten van conferenties.

International Conference on Cell Tower Siting.. Salzburg juni 2006
De "sterke en consistente aanwijzingen" voor gezondheidsrisico's na grondige analyse en evaluatie van alle wetenschappelijke literatuur, het "Ecolog Institut", hannover, Duitsland.
Het "BiologInitiative Report, een lezing van geactualiseerde wetenschappelijke artikelen van autoriteiten op het gebied van gezondheidsrisico's van elektromagnetische velden.
De jaarberichten vand e Gezondheidsraad en de Factsheets van de World Health Organisation (WHO) mbt dit onderwerp.

Brond National Platform

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:23

Muisbal schreef:
Ik vind het altijd wel grappig dat mensen klagen over een nieuwe toren dat ze hoofdpijn en dergelijke krijgen 'daardoor', terwijl het gebeuren nog niet eens aan staat Huilen van het lachen

vertel, ervaringen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:23

detour schreef:
Heb jij wireless internet, Russel? Knipoog

Bij aardstraling meten voel ik schokjes door mijn vingers door mijn arm trekken, arm wordt zwaar. Mijn broodnuchtere vent voelt dat niet, tenzij hij mijn hand pakt. Je had zijn kop moeten zien! Clown

Meis, geen idee, maar ik zou het niet fijn vinden! Bloos

Ja wireless en we wonen in een klein huisje, dus ding zit dichtbij. Ik voel het ook schokken na een tijdje en na ongeveer een uur gaat het zeer doen, dan sluit ik ook vaak weer af.. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:23

Ah joh, da's vast toeval. Knipoog Ben je niet in de war met je Tarzan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:28

Dat je iets niet kunt zien betekend niet dat het er niet is, of dat het niet schadelijk zou kunnen zijn....

Toen radio actieve straling net was uitgevonden, probeerde men daar mensen mee te genezen. Pas veel later kwam men er achter dat het zeer, zeer schadelijke straling is!

De straling die telefoons en andere electrische apparatuur produceren is net zo reeël als alle andere soorten straling. Alleen neem je het (net zoals bijvoorbeeld radioactieve straling) niet waar met je zintuigen.

En de gevolgen van het oplopen van de straling komen maar heel geleidelijk. Geen acute symptomen dus.
En dat maakt het juist zo gevaarlijk.

Natuurlijk is het ene mens gevoeliger dan het andere mens.
En daarom zal de ene persoon er eerder iets van "merken" dan de ander.

Maar ook met dingen opmerken is het zo; als je niet merkt, betekend het niet direct dat het niet schadelijk is.
Van kanker in beginnend stadium 'merk' je ook niets. Maar je kunt er later wel dood aan gaan. Zo zie je maar.

Zelf merk ik, dat als mijn telefoon aan staat als ik wil gaan slapen, dat het inslapen absoluut niet lukt en dat ik me onrustig voel.
Je telefoon (ook al bel je niet) zal toch regelmatig contact zoeken om het netwerk te checken, en daarbij komt ook straling vrij.

@Muisbal: natuurlijk zullen er áltijd mensen zijn die denken dat ze iets voelen terwijl er niets is. Dat is een heel normaal fenomeen in de geneeskunde, en dat is ook de reden dat placebo's werken. Denkkracht is krachtig!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:30

halleluja, wat kan jij het goed verwoorden, HF, thanks, ik voel me beetje meer begrepen, da's ook wel fijn hier.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:30

detour schreef:
Muisbal schreef:

vertel, ervaringen mee?

Het is op nieuws geweest, heeft in kranten gestaan. Als er een nieuwe toren is, dan is er ophef.
Bij mij in de buurt staat ook zo'n toren, kan de top vanuit huis zien.
Toen dat ding klaar was, was het niet gelijk geactiveerd. Maar toch kwamen er vanaf het moment dat de toren klaar was vele klachten binnen bij -weet niet welke instantie- dat omwonenden allemaal vage klachten kregen als hoofdpijn, slecht slapen etc.

Dit verhaal heeft dus later ook in de krant gestaan, met dus ook de mededeling dat de toren nog niet eens actief was.

Tja..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:32

Ik snap je punt. Tuurlijk zullen er klachen zijn die psychosomatisch zijn, dat is hier echter niet de issue. het gaat hier om gegronde klachten.

Zat mensen weten niet eens dat er eenm ast komt, hebben geen inzage en wat HF zegt, idd: Zoiets kan tergend langzaam in je sluipen qua klachten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:36

Waarom zijn er dan maar relatief weinig mensen die er last van hebben? Wanneer kan je een klacht ten laste leggen aan de straling?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:38

Hoe weet jij dat? Hoe weet jij dat er weinig mensen zijn met die klachten? Hoe weten zij of het te relateren is aan straling? Hoeveel wordt er in de doofpot gestopt? hoe gaat een arts met die klachten om?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:43

Detour, wat vervelend voor je dat je hier zo'n last van hebt Ach gut . Ik ben overtuigd dat er mensen zijn die hier supergevoelig voor zijn. Heb bv een oudere vriendin, die hier ook letterlijk ziek van wordt, al jaren. Die gaat een paar keer per jaar naar een plek in Duitsland, waar de straling erg minimaal is, zodat ze bij kan komen. En geloof me, dat is echt geen type van de aanstelleritis, hoor . Ongelofelijk dat er mensen (en bedrijven en overheden) zijn die dit maar blijven ontkennen. Rolleyes

Overigens heb ik zelf het idee dat ik ook aardig gevoelig ben hiervoor. Maar ja, toch hebben we draadloos internet, een magnetron, draadloze telefoon, mobieltjes, je ontkomt er niet aan. Gelukkig woon ik in een dorp met weinig masten, wat al iets scheelt, probeer ik maar te denken. De babyfoon gebruik(t)en we nooit, tenzij we even bij de buren zitten ofzo.

Het is jammer dat onze maatschappij deze weg ingeslagen is en er eigenlijk geen weg terug meer is. Ja, best handig, al die telefoontjes, maar ik heb die van mij heel vaak op stil staan of ik neem gewoon niet op, omdat ik helemaal niet gebeld wil worden. Bijvoorbeeld als ik bij mijn paard ben, dan neem ik vrijwel nooit op, want ik wil mijn tijd aan hem besteden. En over ongelukken, moord en brand en dat je ten alle tijde bereikbaar moet zijn, nou, zo vaak komt dat niet voor, hoor. Knipoog
En zowel, dan kan ik er meestal toch niets meer aan doen. Knipoog

Muisbal, er zijn aardig wat mensen die er last van hebben, hoor. Knipoog
Hoe ik dat weet? Nou, die vriendin zit helemaal in dat 'wereldje', zelfs internationaal. Ze staat ook regelmatig in bladen of de krant, want ze laat zich hier regelmatig over interviewen. Tja, niet iedereen leest dat, dat zal best, maar ik weet van wat zij doet en meemaakt dat er een aardig grote groep is met deze klachten. Maar dat je dat niet op elke verjaardag rond bazuint, dat kan ik me wel voorstellen, gezien het aantal mensen die deze groep nauwelijks serieus nemen........

Detour, sterkte ermee, en laat ze maar kletsen. Ach gut

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:44

Als er veel mensen zouden zijn waarbij 'electrostress' is vastgesteld, zou ook meer bekendheid over zijn.

En je vraagt je nu zelf ook wanneer het te relateren is aan straling. Er worden hier zo veel ziektebeelden genoemd, die allemaal ingedekt lijkt (te willen) worden door de electrostress.
Ik denk niet dat voor zulke uiteenlopende ziektebeelden een 'dader' aangewezen kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:48

Waar komt het dan volgens jou van? Of geloof je nog in moderne ziektes en welvaartsziektes?
Het punt is dat mensen met electrostress vaak door hun eigen huisarts al gelijk niet serieus worden genoemd. En hoezo geen bekendheid over, of is dit "wat niet leest, wat niet deert?"
Raar is wel, dat toen mijn vriend verhuisde van pal onder de hoogspanningsleiding hij binnen een paar maanden een totaal ander mens was.
Ik praat nu over een aantal jaartjes terug alweer en wil nog even melden, dat ze hem op een gegeven moment in het ziekenhuis dus wel vanalles hebben gevraagd over de leefomgeving, elektriciteit, etcetera!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:49

Hey, wat een lieve reactie, meis, top dat er nu ook anders denkenden reageren en wie weet- triggeren deze reacties mensen die ahw neutraal zijn maar wel zoekende.. Heb jij een referentie naar haar werk? Of heeft ze artikelen geschreven? Ik ben echt heel benieuwd, soms moeten mensen zelf iets ondergaan voor ze wakker worden, helaas.. Bloos

Een kennis van mij deed twee wetenschappelijke studies, o.a. geneeskunde. Kreeg armklachten, docenten daar wisten wel hoe of wat, maar de klachten namen niet af (don't ask me what is was), zij werd echter doodgenegeerd, het was diagnose blabla, en daarin werd ze verder genegeerd, het zou nooit meer goedkomen. Ze is in alle gedesillusioneerdheid naar een homeopaat gegaan en haar arm is inmiddels genezen! En geen wetenschapper die haar sterkte wenste, of haar feliciteerde, nee.. ZIj is gestopt met die opleiding, doorzag een hoop arrogantie. dat is van de koude kermis thuis komen, hoor! Clown

Voor de geneeskundigen hier.. Wil haar best vragen hoe het ookal weer precies heette; dit was echter niet de issue. Knipoog

Twig, pas goed op jezelf, jij bent sowieso a way ahead, want je staat in contact met jezelf en luistert naar je intuitie. Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:51

Muisbal schreef:
Als er veel mensen zouden zijn waarbij 'electrostress' is vastgesteld, zou ook meer bekendheid over zijn.

En je vraagt je nu zelf ook wanneer het te relateren is aan straling. Er worden hier zo veel ziektebeelden genoemd, die allemaal ingedekt lijkt (te willen) worden door de electrostress.
Ik denk niet dat voor zulke uiteenlopende ziektebeelden een 'dader' aangewezen kan worden.

da's heel naief, heb je enig idee hoeveel geld er in om gaat? En als klachten als sluipmoordenaars tevoorschijn komen, wat dan?..

Jij denkt nogal tunnelvisioned, geloof mij meid, geen enkel paard of mens werkt volgens het boekje voor de volle 100%, en daar kan de zorg en welzijn, geneeskunde nog steeds een hoop in leren. Knipoog

Dat is nu net wat HP zegt; wat niet ziet wat niet IS???

Wat denk je van de mensen die ziek werden na de bijlmerramp in de opvolgende rampen? Tsjernobyl?

Denk je dat dat te ZIEN was????

mensen absorberen straling, wat dacht je van bestraling bij patienten? Zie je die? Knipoog