Neustussenschot operatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Re: Neustussenschot operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:14

Mijn tampons zijn er net uitgehaald en man, wat voel ik me al een stuk beter!
Het verwijderen zelf heb ik nauwelijks gevoeld. Ging heel soepel en voor ik het wist was het al klaar.

Ik merk nu al meteen dat ik veel meer lucht heb. Echt een geweldig gevoel na 2 dagen helemaal dichtgestopt te hebben gezeten.
Woensdag gaan de plaatjes eruit.

Mijn neus, wangen en bovenlip zijn nog wel wat gezwollen, maar behalve de voorkant van mijn neus is er niets echt gevoelig.

Het verschil met voor de operatie is voor mij al heel groot en dit alleen al vind ik de moeite waard. Ik ben happy!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:21

mijn vriend is 2 weken geleden hier aan geopereerd..
tampons worden met 2 dagen verwijderd de plastic schotjes met 5 tot 8 dagen.
ook hij deed het omdat het scheef stond en dus altijd verkouden was.
en hij heeft nu al nergens meer last van..
wij zijn dus positief over de operatie

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:11

Mijn gezicht was bont en blauw, zag er echt NIET uit!!!

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:36

mijn man heeft zich drie jaar geleden laten helpen hieraan,helaas helpt het bij hem niks.
even offtopic:hebben jullie nog tips
waardoor hij vrijer kan ademen,want hij loopt steeds met verstopte neus en is zowat verslaafd aan neusspray.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:39

Ik heb ook een hele tijd veel neusspray gebruikt (otrivin), maar mag dit van de arts niet meer doen. Dat spul werkt verslavend en je hebt er steeds meer van nodig.
Ik denk dat je man beter nog eens terug kan gaan naar de huisarts of KNO arts?

jennalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:41

hij is al terug geweest,hij zou iets in het voorhoofd ook nog vast hebben zitten.
het klopt wel wat je zegt,hij gebruikt zowat 1 flesje op nog geen week tijd!
(luistert niet naar mij als ik zeg dat het slecht is)

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:52

Trouwens, over neusspray gesproken: moesten jullie na de operatie ook zout water snuiven om korstjes los te weken?
Ik merkte net al dat opsnuiven niet wil omdat mijn neus nog gevoelig is. Gelukkig had ik nog een flesje van een oude neusspray bewaard. Deze heb ik goed schoongemaakt en gebruik ik nu om de zoutoplossing te sprayen. En dat gaat prima gelukkig.
Misschien een tip voor anderen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:11

Zout water snuiven was een compleet drama... goed voor de volgende keer Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:02

Nou, ik heb heerlijk geslapen vannacht!
Vanmorgen toen ik wakker werd ben ik wel 20 minuten met de zoutoplossing in de weer geweest om alle korstjes los te weken die zich vannacht hadden gevormd. En nee, dat was niet echt prettig...
Maar nu is alles weer lekker open!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:23

Wat fijn voor je! Heb je nu het idee dat je meer lucht krijgt?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:30

Ja, zeker wel. Meteen toen gisteren de tampons eruit gingen merkte ik al dat ik meer ruimte had dan voor de ingreep. Dat moet alleen maar beter worden als de zwelling straks weg is.
Maar tot nu toe heb ik alleen wat licht ongemak gehad en ben ik blij dat ik voor de operatie heb gekozen...

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:54

Nou ook ik heb dat afgelopen donderdag laten doen.
had ook een scheef tussenschot en ze hebben mijn neusvleugels verstevigt.
ze zijn er 3 uur mee bezig geweest.
De operatie is mij tot nu toe zeker mee gevallen, heb geen pijn gehad alleen die tampons jaa.. dat was zeer onprettig.die gingen er trouwens de volgende ochtend uit!
mijn ogen zijn nu bijna niet blauw/paars/geel meer en moet morgen terug voor controle.
wel zitten er een soort plaatjes en stukjes huid ofzo? die ik niet helemaal kan plaatsen en me verder ook niks over verteld is.
dat belemmerd nu het ademen een beetje..

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:06

jennalove schreef:
mijn man heeft zich drie jaar geleden laten helpen hieraan,helaas helpt het bij hem niks.
even offtopic:hebben jullie nog tips
waardoor hij vrijer kan ademen,want hij loopt steeds met verstopte neus en is zowat verslaafd aan neusspray.

Bij mij heeft het nog wel een half jaar geduurd voor er echt verbetering was (tot die tijd bleven de slijmvliezen geirriteerd van de operatie.

Neusspray maakt het uiteindelijk alleen maar erger, omdat je slijmvlies geirriteerd blijft. Stomen (met iets van dampo oid) kan wel helpen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:41

Kiimberly_ schreef:
Nou ook ik heb dat afgelopen donderdag laten doen.
had ook een scheef tussenschot en ze hebben mijn neusvleugels verstevigt.
ze zijn er 3 uur mee bezig geweest.
De operatie is mij tot nu toe zeker mee gevallen, heb geen pijn gehad alleen die tampons jaa.. dat was zeer onprettig.die gingen er trouwens de volgende ochtend uit!
mijn ogen zijn nu bijna niet blauw/paars/geel meer en moet morgen terug voor controle.
wel zitten er een soort plaatjes en stukjes huid ofzo? die ik niet helemaal kan plaatsen en me verder ook niks over verteld is.
dat belemmerd nu het ademen een beetje..

Die plaatjes heb ik ook nog zitten, gaan er vandaag uit. Die zitten aan weerskanten van het tussenschot om de zaak de eerste week op zijn plaats te houden. Ik heb begrepen dat ze er met 1 hechting in vastzitten en meestal na 1 tot 2 weken na de ingreep worden verwijderd. Bij mij dus vandaag, precies een week na de ingreep.
Ik heb nog erg veel last van korstjes, maar ze zijn de laatste 2 dagen wel schoon. Niet meer bloederig bedoel ik dan.

Gisteren voelde ik me echt weer heel goed. Lekker wat in huis bezig geweest en even eruit geweest voor boodschappen.
Maar vanmorgen werd ik met een koortsig en verkouden gevoel wakker. Ik hoop dat ik mezelf gisteren alleen wat voorbij ben gelopen en dat het geen infectie is... Nou ja, vanmiddag terug naar het ziekenhuis, dus ik wacht maar gewoon af en houd me verder rustig vandaag.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:21

Mijn plaatjes zijn eruit, hoor.
En dit is het eerste deel van de ingreep dat me echt is tegengevallen... De plaatjes zaten aan weerszijden van het tussenschotje, met 1 hechting vast die door het tussenschotje liep. Je zou denken: knip de hechting door, trek die eruit en pak de plaatjes eruit.
Nou ja, dat gebeurde ook wel alleen zat de hechting al wat vergroeid en zat er ook flinke korstvorming rondom de plaatjes, ondanks het spoelen met zout water.
Dus het verwijderen was even heel akelig.

Maar wederom, toen ze eruit waren en mijn neus was uitgezogen, werd ik bijna high van de hoeveelheid lucht die door mijn neus kon. Heerlijk! Wat een enorm verschil!

Nog wel een tegenslagje: ik was gisteren wat koorstig en had last van mijn tanden. Waarschijnlijk toch een kaakholte infectie opgelopen doordat mijn neus een aantal dagen helemaal dicht zat. Niet ernstig en schijnt wel vaker voor te komen. Ik heb nu dus een antibioticakuur gekregen en hoop dat ik nu snel weer helemaal op de been ben.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:58

Oeh da's balen die infectie. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:26

Dat is nu vervelnd die infectie, je vermoedde het al, he.
Wel fijn dat de plaatjes er nu ook uit zijn!
Beterschap, hoor!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:56

Dank je wel. Ja ik was er idd al bang voor.
Vanmorgen met mijn kuur begonnen en ik voel me nu redelijk. Nog steeds wat koortsig, maar ik hoop dat de AB snel verbetering brengt...

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:29

Yorghos schreef:
Mijn plaatjes zijn eruit, hoor.
En dit is het eerste deel van de ingreep dat me echt is tegengevallen... De plaatjes zaten aan weerszijden van het tussenschotje, met 1 hechting vast die door het tussenschotje liep. Je zou denken: knip de hechting door, trek die eruit en pak de plaatjes eruit.
Nou ja, dat gebeurde ook wel alleen zat de hechting al wat vergroeid en zat er ook flinke korstvorming rondom de plaatjes, ondanks het spoelen met zout water.
Dus het verwijderen was even heel akelig.

Maar wederom, toen ze eruit waren en mijn neus was uitgezogen, werd ik bijna high van de hoeveelheid lucht die door mijn neus kon. Heerlijk! Wat een enorm verschil!

Bij mij viel het verwijderen van die plaatjes juist mee ! Ik had niet kunnen spoelen met zout water omdat mn neus te dicht zat. Het verwijderen ging heel gemakkelijk, voor ik het wist was de hechting door en de plaatjes eruit ! En idd ontzettend veel lucht ineens !

Bij mij gaat het nog steeds goed.. heb veel meer lucht dan voor de operatie.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:14

Bij mij gaat het ook super.
De operatie is nu 2 weken geleden en ik merk echt een enorm verschil.

Ik ben deze week weer voorzichtig halve dagen aan het werk gegaan en ook dat gaat prima. Bukken en tillen mag ik nog niet, dus ik ben nog niet helemaal de oude, maar ik merk zo duidelijk dat ik veel meer lucht heb!
Ik heb nu een week AB geslikt en van de kaakholte ontsteking merk ik niets meer. Ik voel me goed, ben alleen nog snel moe.