slaapmiddeltjes niet iedere dag gebruiken en zo snel mogelijk weer gaan afbouwen, je hebt namelijk kans dat je op den duur daardoor alleen maar moeilijker zelf in slaap komt. Verder idd wekker omdraaien. als je wakker wordt snachts ogen dicht en niet gaan denken dat je nog zo veel uur hebt om te slapen oid. Lukt het op deze manier nog niet probeer dan iets van een boek of een tijdschrift vor je naar bed gaat beetje door te bladeren gewoon iets luchtigs en dan je bed in duiken. Je kan ook onbewust toch gespannen zijn door je het huisje kijken waardoor je toch wakker wordt. hoe dan ok het gaat weer over
Ik zeg toch ook dat ik ze niet iedere dag gebruik? Dat is i.i.g. nu te merken
Huh het is nog geen half 5 voor de oplettende onder ons.. Ik weet i.i.g. waar het vandaan komt, de krant Die werd dus om kwart over 3 bezorgt, werd wakker en dacht buiten wat te horen, naar buiten lopen spieken en jawel, de krantenjongen. Vervolgens bedacht ik me dat mijn zusje die op zaterdag om 5 uur opstaat inderdaad altijd de krant al kan lezen, en doordeweeks mijn moeder 'm om 5 uur 's ochtends ook meestal kan lezen.
Ik baal er alleen enorm van nu dat ik daardoor gewoon klaarwakker ben, heb net bijna een uur in het donker te liggen liggen en was het zat. Wekker staat overigens niet direct in het zicht, moet recht op gaan zitten wil ik het kunnen zien.
volgens mij denk jij gewoon teveel als je wakker word ga plassen,drink wat en ga naar je bed..verzin een verhaaltje en dan val je zo weer in slaap
werkt bij mij wel,ik ben elke nacht rond half 5 wakker want dan moet ik plassen, als ik dan weer naar bed ga verzin ik een leuk verhaaltje en slaap ik zo weer verder
ik heb hetzelfde gehad... maar dan voor en onder mijn examen. Dat geeft toch een bepaalde druk. En als ik in de winter uit ga zaterdags tot een uur of 4/5 wordt ik ook altijd vanzelf wakker om half 9 omdat ik dan ook in mijn hoofd heb dat de paarden buiten moeten en gevoerd moeten worden. Dat vind ik dan vaak wat minder .. maarjaa als ik ze gevoerd heb enz. dan kan ik meestal wel weer slapen want dan weet ik dat ze weer verzorgd en wel tevreden staan.
Misschien dat het bij jou dus onbewust door dat huisje wat wordt opgeleverd(begreep ik??) toch wat stress met zich mee brengt en dat in deze vorm uit.