paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: paardenmelk: helpt het echt tegen psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:35

Mijn moeder heeft ook de combi psoriasis en reuma, mijn vader had ook (jeugd)reuma dus laat me daar al geregeld op controleren. (wel vaak allerlei symptomen, maar geen ontstekingen gelukkig)

Maar de psoriasis is dus al wel enkele jaren in 'opkomst' bij mij... weet eigenlijk nog niet goed hoe ermee om te gaan. Het is niet extreem ofzo, maar de gebruikelijke plekken.... oren, hoofdhuid en zelfs mijn kin en wenkbrauwen en borstbeen. Mijn benen hebben ook dergelijke plekken. Ik ga toch maar weer eens terug naar de huisarts, nu ik hier zo het een en ander lees. Ik heb tot nu toe alleen maar zalfjes e.d. van mijn moeder geprobeerd Bloos

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:46

Ik heb er ook last van, op mijn hoofdhuid en achter de oren.

Nooit last van gehad maar nadat de 2ling is geboren via keizersnee ( 3 zwangerschapsvergiftingingen overlapte elkaar)
had ik het dus ook..

Ook op me benen 2 plekjes maar die zijn een tijd weg geweest, van de week zag ik weer een vlekje helaas Verdrietig

Had toen creme en teershampoo
Creme voor op me hoofd dit moest intrekken een nacht en dan de volgende ochtend uitwassen met die teershampoo, het was gewoon geen doen met 3 kids..

Ga binnenkort weer naar de huisarts kijken of ik er weer wat voor kan krijgen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:54

Ik heb sebo-psoriases (da's een soort mengelmoes en tussenin soort variant van Seborrisch eczaam en Psoriases)

Ik gebruik topicorte en dat werkt fantastisch, ik heb een dikke bos krullen en ik kreeg echt gewoon zo'n verschrikkelijke haaruitval vanwege mijn kapotte huid dat ik ervan overtuigd was binnen 2 weken kaal te zijn. Nu gebruik ik als m'n hoofdhuid wat gaat trekken (opkomst) de topicorte et voila Haha!

Soms als het erger opsteekt als mn weerstand slecht is, smeer ik het savonds in met vette zalf, volgende dag wassen met teershampoo, daarna behandelen met topicorte, en de volgende dag herhalen.

Ik hebn nauwelijks klachten meer

Moet zeggen dat ik sowieso erg lekker in m'n vel zit de laatste maanden dus dat draagt ok bij aan het stabiel zijn Lachen

Of paardenmelk helpt.....ik betwijfel het, ik geloof sowieso niet echt in suplementen, denk als het echt zou moeten werken dat je dan veel meer puur nodig hebt dan je op kan.

Goed eetpatroon, veel drinken, veel buitenlucht, weinig stress Lachen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:15

Elocon, cortison, teershampoo en nog veel meer... heb het allemaal gebruikt, inclusief paardenmelk. Boos! ik ben immuun dnek ik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:21

Mijn oom heeft het altijd heel erg. Hij kwam in het ziekenhuis te liggen met de legionella bacterie (de gevreesde veteranenziekte) Hij heeft op het randje gelegen en kreeg meerdere AB kuren via infuus en je zag de psoriasis verdwijnen. Daarna heeft hij nog ruim een maand AB in tabletvorm moeten slikken. Het was nagenoeg weg op een paar hele kleine plekjes na. De kuur is afgelopen en het kwam weer volop terug, de artsen gooien het erop dat in die besmettingsperiode het imuunsysteem er tegen is gaan vechten maar wij vonden allemaal het gebruik van al die AB en het als sneeuw voor de zon zien verdwijnen, wel erg toevalllig. Ik zou er niet vreemd van opkijken, als het wel degelijk effect erop heeft. Overigens heeft mijn oom er wel reuma bij gekregen en is ook de psoriasis erger dan ooit.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:23

Ik heb goede ervaringen met paardenmelk, maar zoals de meeste zalfjes en medicijnen werkt het niet bij iedereen.
Ik heb het wel een hele tijd gedronken (enkele jaren toch) en ik merkte toch echt verschil.
Ik ben er toen mee gestopt omdat je af en toe een 'rustpauze' moet inlassen.
Vorig jaar was ik er terug mee begonnen, maar omdat ik het altijd vergat, ben ik er terug mee gestopt.
Ik heb ook al veel middeltjes geprobeerd, maar niets dat echt goed hielp.
Afgelopen jaar was ook wel erg stressvol, niet zo ideale omstandigheden dus.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:27

Ik heb geen ervaring met paardenmelk maar sinds ik visolie capsules ben gaan slikken zijn bij mij alle!!! plekken verdwenen (hoofdhuid, oren, ellebogen).

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:47

Lontje schreef:
Ik heb geen ervaring met paardenmelk maar sinds ik visolie capsules ben gaan slikken zijn bij mij alle!!! plekken verdwenen (hoofdhuid, oren, ellebogen).

mmm die heb ik ook nog staan hier.

Hoelang heeft het geduurd voordat je resultaat had.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:04

Ongeveer een maand of 3 toen begonnen de eerste plekken weg te trekken. Daarvoor merkte ik al dat het minder jeukte. De plekken op mijn ellebogen waren het eerst helemaal schoon en daarna volgde mijn hoofdhuid en oren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:32

Smystique schreef:
Soms als het erger opsteekt als mn weerstand slecht is, smeer ik het savonds in met vette zalf, volgende dag wassen met teershampoo, daarna behandelen met topicorte, en de volgende dag herhalen.

's Nachts zalf werkt bij mij ook heel goed, maar dat doe ik niet meer. Ik kan het 's ochtends wel zes keer wassen en nog loop ik halverwege de dag met haar in sliertjes langs mn gezicht, zo vet is het dan nog... Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:37

Paardenmelk helpt Psoriasis niet voorkomen of genezen, het helpt het alleen verminderen.
Maar inderdaad, het helpt niet bij iedereen. Maar persoonlijk vind ik het het proberen waard.. Lachen

Voor diegenen die geen melk lusten heb je ook capsules met paardenmelkpoeder in.

Mijn vader heeft heel erg baat gehad met de creme, shampoo's en badschuim voor een droge schilferige huid. Het helpt hem heel erg goed.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:07

Lontje schreef:

Heb nog nooit viscapsules geprobeerd.... smaken/ruiken die ook naar vis? Bloos Blond

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:24

welnee, zijn gewoon capsules die je in moet nemen, doorslikken dus Haha!

Ik betwijfel het altijd een beetje, de concentratie werkzame stoffen is vaan zooooo laag, maar goed, als het bij sommigen wel werkt, misschien dat ik dan toch weer moet gaan beginnen

heb ook nog MSM zwavel tabletten staan, schjnt ook te werken, ik geef alleen vaak na 1 week al op Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:25

nope smaken/ruiken niet naar vis Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:26

Ze schijnen voor meerdere 'problemen' werkzaam te zijn, dus misschien toch het proberen waard...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:53

Lontje schreef:

En welke slik je dan?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:36

ik heb ze van AG Natural Health. Die kun je gewoon bij het Kruidvat kopen. Zit in een gele doos. Wel opletten dat er Visolie voor op staat. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:44

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:23

Dit topic lezen helpt! Serieus, sinds dit topic bestaat is mijn huid een stuk rustiger Lachen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:11

Ik gebruik helemaal geen badschuim, ik gebruik badolie, veel beter Ja
Badschuim droogt je huid uit waardoor het nog erger wordt.

volumia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:55

Ook ik heb al een aantal jaren psoriasis. Toen ik 23 was begon het met een paar plekjes, maar binnen een half jaar zat ik er van top tot teen onder! Ik heb 2x een UVB kuur gevolgd en ben het daarna helemaal kwijt geworden (tijdelijk natuurlijk) Daarna wel gesmeerd met verschillende soorten hormoonzalf, een vorig jaar ook clownseczeem gehad doordat ik het soms in mijn gezicht smeerde. Sinds die tijd gebruik ik die rommel nooit meer!

Ik zorg altijd dat ik de plekken goed laat weken onder de douche zodat ik ze goed schoon kan maken. Daarna smeer ik met Daivonex en het gaat nu aardig goed, ik ben alleen niet consequent genoeg met smeren, anders was het al veel beter denk ik.
Persoonlijk kan ik er niet erg mee zitten dat ik dit heb. Het jeukt niet, en er zijn wel ergere dingen vindt ik. Toen ik mijn hoofd er onder had zitten vond ik het idd minder, maar dat heb ik al een paar jaar niet meer gelukkig.
Persoonlijk heb ik geen behoeft om paardemelk uit te proberen.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:57

Hoe is de psoriasis op je hoofd dan overgegaan?

volumia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:30

Ik had een soort luchtig goedje (op hormoonbasis volgens mij) gekregen van mijn huisarts, en 1x in de week ongeveer smeerde ik mijn hoofd er dan mee in en deed ik er aluminiumfolie overheen. Dit liet ik dan een tijd intrekken tot de korsten week werden, en dan kamde ik met een fijn kammetje alles schoon. Op een gegeven moment is het helemaal weggegaan, maar ik weet niet of dit nou door dit spul kwam, of dat het vanzelf over is gegaan. (ik ben altijd wat wantrouwig over medicijnen)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 08:34

Jarkary, van harte!

En veroorzaakt psoriasis op de hoofdhuid bij jullie ook haaruitval? Ik heb het met periodes, en dan héél erg (zo erg dat ik denk dat ik kaal word). Heb eigenlijk nooit de link gelegd met psoriasis...

Smystique schreef:
Goed eetpatroon, veel drinken, veel buitenlucht, weinig stress Lachen

Helaas heb je de stress-factor niet altijd in de hand
Ik sla per dag een fles rode wijn achterover, is dat voldoende? Haha! Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:16

Hier ook extreme echt extreme haaruitval, heb dikdike bos krullen en het is echt al veel dunner (al ziet niemand dat haha) ik trok er echt plukken tegelijk uit, logisch ook, als je hoofdhuid dusdanis gakpot is gaan ook je haarzakjes kapot Lachen

Nu is de haaruitval minimaal, maar ik durf sindsdien niet meer mijn haar te kammen (is ook beter) doe gewoon anti klit spray en doe het voorzichtig met mijn vingers

maar m'n haar glanst weer is veel zachter en het krult weer meer Lachen

Gezond haar begint bij een gezonde hoofdhuid, maar jaaaaaaaaaaa

En inderdaad stress heb je niet in de hand, heb een gigantische drukke en stressvolle baan, probeer dat heel bewust te compenseren met ontspanning en rust Lachen