Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:14

Hier hetzelfde probleem. Paar jaar terug serieus probleem gehad. nu valt het mee, maar krijg weer de indruk ontzettend scheef te staan met mn bekken; dus volgende week weer eens richting osteo. Lachen ik neem af en toe ook eens een beurtje accupunctuur (cupping) mee om hier en daar wat spieren los te maken Lachen. helpt perfect. mede daarmee is de ontsteking ileosacraal kunnen genezen.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:00

Ik ben ook scheef.
Mijn rechterbeen lijkt iets langer dan links (voet staat ook naar buiten gedraaid), en mijn bekken staat ook niet recht.
Dit is vermoedelijk ontstaan na een verkeersongeluk 11 jaar geleden waarbij ik mijn knieschijf brak en een tijdje in het gips heb gezeten.
Met gips loop je anders, belast je anders, en dat is nadien niet veranderd omdat de spieren in en om mijn knie heel zwak waren (nog steeds zijn ze zwakker dan in mn andere been).
8 maanden geleden ben ik bij een osteopaat geweest en die constateerde dat ik scheef stond (was geen verrassing) en dat mijn rechter lichaamshelft behoorlijk vast zat.
Na 1 behandeling stond ik weer recht en mijn voet stond ook niet meer naar buiten gedraaid.
Nu merk ik dat ik weer wat schever aan het worden ben, mijn voet draait ook weer naar buiten, dus ik zal eens terug moeten denk ik.
Ik kan ook mijn hoofd niet goed recht houden, maar dat komt omdat mijn ogen niet samen kunnen werken en ik dus kijk met het oog dat iets het eerste opvangt.
Dat is al mijn hele leven zo en ik voel ook niet of ik nu mijn hoofd recht heb of niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:36

Ik meld me hier ook even, omdat het topic dat ik geopend heb gesloten is.

Ik heb momenteel vooral last van mijn heup / lies. Nadat ik weer recht gezet ben is dit als eerst weer terug. Het is echt heel irritant, met lopen heb ik er het minste last van. Soms knakt m'n heup, maar de pijn zit meestal meer aan de binnenkant in mijn lies. Later trekt het door naar mijn bovenbeen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? In het topic dat ik geopend had werd al snapping hip genoemd, maar ik weet niet of dat het is.

Dit is trouwens het topic dat gesloten is, voor als je meer wil weten.

[MW] Beenlengteverschil: pijn in lies / heup

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:44

Pollewoppy schreef:
Ik heb momenteel vooral last van mijn heup / lies

oei jou verhaal klinkt heel bekend in mijn oren! zo was het bij mij ook tot ik uiteindelijk bijna niet meer kon lopen zonder gruwelijk veel pijn. (benen waren ook ongelijk)
bij mij bleek mijn heup ontzettend scheef te staan en dit is nog steeds een punt wat de chiropractor blijft behandelen als ik er ben.
bij mij knakt mijn heup nog regelmatig als ik bijv zit en iets ga verzitten of als ik opsta...

ik zou als ik jou was dan opnieuw terug gaan naar diegene die jou heeft behandelt. het kan goed zijn dat er weer wat scheef staat en je meerdere malen voor hetzelfde terug moet gaan omdat je spieren nog niet sterk genoeg zijn om het zelf op hun plekje te houden Ach gut

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:58

evanescence schreef:
lovey_ou schreef:
Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks

Je hebt een pb.

Mijn rug ziet er zo uit. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Vandaar dat het niet helemaal recht is bij mij..

draai de knik op deze foto om en je hebt mijn rug.
bij mij zit de grootste knik onder en de kleinere boven.
ik heb als kind een ongeluk gehad met een groen paard die voor het eerst op buitenrit ging,foutje bedankt Haha!
mijn rechterbeen is op vole snelheid achter en slagboom blijven hangen en daardoor tegen de flank van het paard geklapt [en ik zat er nog op Clown ],waardoor bovenbeen/heup is verbreiseld.
de bal van mijn bovenbeen is nooit rechtgezet en staat dus in die kromming en mijn heup....
het bot is op die manier weer vast gegroeid en loopt daardoor ook in een bliksemflits,fotos zien er niet uit.
gevolg is een extra bocht net onder de heup en ruim! 3,5 cm lengteverschil.
als gevolg van draag ik mijn rechter schouder ook meer naar voren gestoken.

heel verhaal maar de reden hiervan is ondanks bovenstaand verhaal kan je echt recht op je paard zitten! Knipoog
de kunst is om nergens anders op te letten dan op gelijke druk op je zitbeen knobbels.
zodra die druk gelijk is merk je wel verschil in beenligging maar daar zal je het mee meten doen.
het kan echt!

wat ik wel lastig vind in mijn geval is dat ik er ondertussen zoveel jaren mee rondloop en daardoor mijn lijf zo is vergroeid met deze stand,ik het gevoel van recht kwijt begin te raken.
ik moet dus nog geconcentreeder op mijn zitbeentjes letten.

succes

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:40

lovey_ou schreef:
Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks

Jep, ik heb ervaring met zo'n corset. (wordt een bostonbrace genoemd Knipoog ) En het is bepaalt geen pretje kan ik je vertellen.. Ik ben nu van dat ding af maar heb nog steeds best vaak last van mijn rug. Zit er al heel lang over te denken om terug te gaan naar de dokter maar ben bang te horen te krijgen dat ze er niet veel meer aan te kunnen doen...

evanescence schreef:
Je hebt een pb.

Mijn rug ziet er zo uit. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Vandaar dat het niet helemaal recht is bij mij..

Het is alsof ik naar een foto van mijn rug kijk! Mijne ziet er precies zo uit! Alleen mijn bocht is de andere kant op.
En je bent toevallig ook nog eens mijn naamgenoot! Toevallig. Lachen

Met paardrijden heb ik er trouwens niet veel last van, behalve wanneer ik ga doorzitten. Waarschijnlijk omdat je de spieren in je rug dan extra aanspant ofzo..

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:48

Hier nog iemand.. Ook ik ben scheef Clown Bijna 2.5 cm beenlengte verschil.
Heb nu sinds dinsdag aangepaste schoenen Scheve mond 1 cm verhoogd zodat mijn lijft aan verandering kan wennen. Nu voel ik me pas echt scheef!
Doet trouwens ook echt zeer aan mijn heupen en knieën.
Moet over 2 weken terug naar het ziekenhuis zodat ze gaan kijken hoe het probleem verder opgelost kan worden Nagelbijten / Gniffelen Iemand hier wie weet hoe ze dat doen?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:45

Marloe_ @ bij mij wouden ze dat ook doen.
er is gekeken naar mijn groeischijf in mijn hand of ik nog veel zou groeien.
zou zouden dan mijn goede been stopzetten met groeien zodat het weer gelijk kwam,helaas was ik al te ver uitgegroeid.
ik weet niet hoever jij bent?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:15

Ook ik heb scoliose, de foto lijkt ook op mijn rug alleen zit de grootste verkromming beneden en de kleinere verkromming gaat verticaal (dat wil zeggen dat er geen bocht inzit maar de wervels een draai maken).
Ik heb wel last met paardrijden ondanks dat ik op mijn zitknobbels rijd.
Mijn paard loopt meer op rechts, dit merk ik aan het slijten van de hoeven.

Van mijn 15de tot aan mijn 30ste kon ik niet buiten pijnstillers.
Heb toendertijd krakers, fysio, manuela theraphie gehad maar niets leek te helpen.

Tegenwoordig heb ik gelukkig weinig last van mijn rug, ook niet met paardrijden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:18

Rianneke schreef:
oei jou verhaal klinkt heel bekend in mijn oren! zo was het bij mij ook tot ik uiteindelijk bijna niet meer kon lopen zonder gruwelijk veel pijn. (benen waren ook ongelijk)
bij mij bleek mijn heup ontzettend scheef te staan en dit is nog steeds een punt wat de chiropractor blijft behandelen als ik er ben.
bij mij knakt mijn heup nog regelmatig als ik bijv zit en iets ga verzitten of als ik opsta...

ik zou als ik jou was dan opnieuw terug gaan naar diegene die jou heeft behandelt. het kan goed zijn dat er weer wat scheef staat en je meerdere malen voor hetzelfde terug moet gaan omdat je spieren nog niet sterk genoeg zijn om het zelf op hun plekje te houden Ach gut

Bedankt voor je antwoord. Ik ga morgen meteen weer even bellen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:59

blensink schreef:
Van mijn 15de tot aan mijn 30ste kon ik niet buiten pijnstillers.
Heb toendertijd krakers, fysio, manuela theraphie gehad maar niets leek te helpen.

Tegenwoordig heb ik gelukkig weinig last van mijn rug, ook niet met paardrijden.

Hier ben ik dus ook bang voor.. Heb nu best regelmatig last van mijn rug en heb eccht soms momenten dat ik echt niet weet waar ik er mee heen moet.. Is het bij jou uiteindelijk vanzelf over gegaan?

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:11

Mariska32 @ Ik ben nu bijna 18 dus ik zal niet meer super veel groeien denk ik.. Hoe hebben ze het uiteindelijk opgelost bij jou dan ?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:26

Marloe_ schreef:
Mariska32 @ Ik ben nu bijna 18 dus ik zal niet meer super veel groeien denk ik.. Hoe hebben ze het uiteindelijk opgelost bij jou dan ?

niet......
voor de groei was ik te laat.
andere optie was opnieuw breken,rechtzetten en oprekken,in mijn geval was de kans dat ik nog meer last zou krijgen erg groot.
nog een tijd met verhogingen in mijn schoen gewerkt maar dat ging ook niet mede omdat ik de breuk heb opgelopen via een klap op mijn knie,mijn knie ging steeds opspelen.
ik sta nu dus zo scheef als wat,eens raak je daardoor versleten. Bloos

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:05

Marrke schreef:
Hier ben ik dus ook bang voor.. Heb nu best regelmatig last van mijn rug en heb eccht soms momenten dat ik echt niet weet waar ik er mee heen moet.. Is het bij jou uiteindelijk vanzelf over gegaan?

Het helemaal over gaan is natuurlijk niet waar (heb nu eenmaal een rugprobleem), heb best wel dagen dat ik wel pijn heb.
Bv als ik enorm moe ben, als ik menstruatie moet krijgen of als ik een dag zwaar getilt heb (bv balen hooi) en spanningen (de stress lijkt het zwakste punt te zoeken).
Maar dan nog hoef ik geen pijnstiller.
En er valt redelijk mee te leven.
Voorheen had ik er echt elke dag last van en als ik me goed kan herinneren was het het ergste rond mijn 16de.
Voor mijn gevoel ben ik er een beetje over heen gegroeid.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:44