Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
verootjoo schreef:Sodeletuut schreef:Mijn moeder zegt:
'Het is wel slecht, want jou pil is daar niet voor gemaakt.. Daar zijn speciale pillen voor'
Is dat zo?..
welke pil slik je?
Bij de minipil kan het idd nietWant daarbij krijg je nog wel een ovulatie.
saroanda schreef:Ik hou dit eventjes in de gaten. Ik wist wel dat je af en toe je pil kon doorslikken maar maanden achter elkaar? Dat zou voor mij echt een uitkomst zijn, ik moet bijna elke 3-4 jaar van pil wisselen omdat mijn lichaam niet meer reageert op de stoffen en mijn klachten dus steeds terugkomen. Ik slik nu een driefase pil, kan ik deze dus ook bijv. 6 maanden achter elkaar doorslikken zodat ik maar 2x per jaar ongesteld wordt? Heeft dit eigenlijk een verhoogd risico op onvruchtbaarheid?
Rosa_ schreef:Ik slik ook altijd door, meestal 2 strips, soms drie. Nooit doorbraakbloedingen ofzo. Maar vriendje is er heilig van overtuigd dat het niet goed voor je is, dus die gaat wel altijd zeuren als ik doorslik haha. Vind het gewoon fijner zo.
Ik had ook altijd microgynon, maar heb nu een andere gekregen, want die werd niet meer vergoed ofzo. Volgens apotheek was hij precies hetzelfde alleen andere naam. Werkt verder wel goed haha.
Genee schreef:Hee,
Ik maak me ineens extreem veel zorgen xD. Ik heb de pil 2 maanden doorgeslikt, ik zit nu in m'n derde strip en dan in de laatste week, maar het komt me wel goed uit om komende week ongesteld te zijn. Dusss nam ik vrijdag mijn laatste pil en zaterdag en vandaag heb ik niet geslikt, maar wel seks gehad gisteren. Maar ben ik eigenlijk wel beschermd?
paasei >< .
Genee schreef:Hee,
Ik maak me ineens extreem veel zorgen xD. Ik heb de pil 2 maanden doorgeslikt, ik zit nu in m'n derde strip en dan in de laatste week, maar het komt me wel goed uit om komende week ongesteld te zijn. Dusss nam ik vrijdag mijn laatste pil en zaterdag en vandaag heb ik niet geslikt, maar wel seks gehad gisteren. Maar ben ik eigenlijk wel beschermd?
paasei >< .
verootjoo schreef:Doorslikken kan idd geen kwaad. Feitelijk is de stopweek alleen maar ingelast om je lichaam als het ware voor de gek te houden. Je menstrueert dan ook niet echt. Bij pilgebruik komt namelijk geen ovulatie, bereidt je lichaam zich dus niet voor op een zwangerschap, en hoeft er dus ook niks uitEr zijn zelfs artsen die zeggen dat het beter is om wél door te slikken.
Genee schreef:Nee ik heb de derde strip niet afgemaakt.
Innepin schreef:Zolang je gewoon blijft slikken, ben je beschermd, ook in de stopweek. Maakt ook niet uit als je meerdere strippen doorslikt.
Of het goed is om steeds te stopweken over te slaan, weet ik niet. Lijkt me niet eigenlijk.
Toen ik eenmaal helemaal stopte met de pil, heeft het wel heel lang geduurd voor alles weer normaal regelmatig werkte.
Niniane schreef:Een kennis van mijn familie heeft dat ook gedaan, die vrouw wou kinderen maar bleek ze niet meer te kunnen krijgen en er is nu ook lichamelijks mis met haar. Ik weet niet precies wat want ik lette niet op het gesprek.
Het lijkt me dus ook niet goed, je haalt heel het systeem overhoop. Hoort toch gewoon bij het aard van het beestje.