pil doorslikken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:14

Ik slik meestal 2 strippen achter elkaar. Dit omdat ik een hele gevoelige huid heb en zeker 'down under' en tampons / maandverband de hele boel daaronder kapot schuren zodat ik een week lang met O-benen loop.

Maar wat ik me afvraag is; tijdens het slikken van de pil wordt er dus wel zo'n (dunnere) wand in je baarmoeder aangemaakt en in de stopweek komt deze er dus uit. Maar als je een halfjaar lang doorslikt, blijft al dat bloed dus vet lang in je lichaam zitten, is dat wel gezond?

Ze raden trouwens aan om minstens elke 3 maanden een stopweek te hebben, zeker als je seksueel actief bent, omdat je dan een indicatie kan hebben dat je niet zwanger bent.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:41

verootjoo schreef:
Sodeletuut schreef:
Mijn moeder zegt:
'Het is wel slecht, want jou pil is daar niet voor gemaakt.. Daar zijn speciale pillen voor'
Is dat zo?..

welke pil slik je?
Bij de minipil kan het idd niet Knipoog Want daarbij krijg je nog wel een ovulatie.

Microgynon 20

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:45

saroanda schreef:
Ik hou dit eventjes in de gaten. Ik wist wel dat je af en toe je pil kon doorslikken maar maanden achter elkaar? Dat zou voor mij echt een uitkomst zijn, ik moet bijna elke 3-4 jaar van pil wisselen omdat mijn lichaam niet meer reageert op de stoffen en mijn klachten dus steeds terugkomen. Ik slik nu een driefase pil, kan ik deze dus ook bijv. 6 maanden achter elkaar doorslikken zodat ik maar 2x per jaar ongesteld wordt? Heeft dit eigenlijk een verhoogd risico op onvruchtbaarheid?

Ik zou het niet doen! Een vriendin van mij heeft ook deze pil en dacht ook dat ze gewoon kon doorslikken. Na verloop van tijd werd ze neit meer ongesteld, wat dus achteraf door het doorslikken van deze pil komt. Zou dus voor de zekerheid even de huisarts of gyneacoloog bellen.

Met de mircogynon kun je volgens mij wel gewoon doorslikken. Heb zelf de diane 35 (dacht ik Bloos )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:47

Ik vraag de HA nog wel even voor de zekerheid, ookal is hij niet al te nozel No Cheer

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:53

Ja die heb je er jammer genoeg tussen zitten. HA van die vriendin wist et ook niet van de drie fasen pil Rolleyes

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:53

Thanx voor de tip Santiago!!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:56

Daarom is het ook niet zo heel onverstandig om een keer naar een andere dokter te gaan..
Was een keer na school met een vriendin mee naar de dokter gegaan. Ook mee naar binnen. ( vroeg ze zelf om!)
Hij vertelde ons toch een hoop wat mijn dokter niet had verteld over de pil enzo.. Tong uitsteken
Belachelijk eigelijk,maar oke..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:04

haha Huilen van het lachen

Toen ik naar mijn dokter ging voor de pil zei hij: Microgynon is een nieuwe pil, en die is goed. Dus die moet je maar nemen..

Clown

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:07

Ik slik ook altijd door, meestal 2 strips, soms drie. Nooit doorbraakbloedingen ofzo. Maar vriendje is er heilig van overtuigd dat het niet goed voor je is, dus die gaat wel altijd zeuren als ik doorslik haha. Vind het gewoon fijner zo.

Ik had ook altijd microgynon, maar heb nu een andere gekregen, want die werd niet meer vergoed ofzo. Volgens apotheek was hij precies hetzelfde alleen andere naam. Werkt verder wel goed haha. Clown

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:08

Nouja, het is de eerste keer dat ik hoor dat de pil doorslikken geen kwaad kan... Terwijl de pil zelf je lichaam al ontregelt Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 19:11

Rosa_ schreef:
Ik slik ook altijd door, meestal 2 strips, soms drie. Nooit doorbraakbloedingen ofzo. Maar vriendje is er heilig van overtuigd dat het niet goed voor je is, dus die gaat wel altijd zeuren als ik doorslik haha. Vind het gewoon fijner zo.

Ik had ook altijd microgynon, maar heb nu een andere gekregen, want die werd niet meer vergoed ofzo. Volgens apotheek was hij precies hetzelfde alleen andere naam. Werkt verder wel goed haha. Clown

Mijn moeder dus ook ROFL

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:51

Hee,

Ik maak me ineens extreem veel zorgen xD. Ik heb de pil 2 maanden doorgeslikt, ik zit nu in m'n derde strip en dan in de laatste week, maar het komt me wel goed uit om komende week ongesteld te zijn. Dusss nam ik vrijdag mijn laatste pil en zaterdag en vandaag heb ik niet geslikt, maar wel seks gehad gisteren. Maar ben ik eigenlijk wel beschermd?
paasei >< .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:54

Ik slik hem soms ook door met 1 strip. Liever niet langer, vind dat dan ook weer niet zo prettig, als schijnt het geen kwaad te kunnen om hem altijd door te slikken, maar toch... Bloos

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:57

Genee schreef:
Hee,

Ik maak me ineens extreem veel zorgen xD. Ik heb de pil 2 maanden doorgeslikt, ik zit nu in m'n derde strip en dan in de laatste week, maar het komt me wel goed uit om komende week ongesteld te zijn. Dusss nam ik vrijdag mijn laatste pil en zaterdag en vandaag heb ik niet geslikt, maar wel seks gehad gisteren. Maar ben ik eigenlijk wel beschermd?
paasei >< .

Je hebt de derde strip wel of niet afgemaakt?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:58

Genee schreef:
Hee,

paasei >< .

Ik weet niet hoe het gaat met doorslikken. Maar normaal ben je in je stopweek ook beschermd, maar dan moet je natuurlijk wel de hele strip geslikt hebben.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:58

Nee ik heb de derde strip niet afgemaakt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:01

verootjoo schreef:
Doorslikken kan idd geen kwaad. Feitelijk is de stopweek alleen maar ingelast om je lichaam als het ware voor de gek te houden. Je menstrueert dan ook niet echt. Bij pilgebruik komt namelijk geen ovulatie, bereidt je lichaam zich dus niet voor op een zwangerschap, en hoeft er dus ook niks uit Pling Er zijn zelfs artsen die zeggen dat het beter is om wél door te slikken.

Een vriend van mij, die ondertussen in zijn laatste jaar geneeskunde zit, heeft me die raad ook gegeven. Volgens hem is het beter om gewoon door te slikken (als je een seksuele relatie hebt, wat minder lang doorslikken, om te controleren op zwangerschap), omdat je eigenlijk tijdens die stopweek ook niet echt menstrueert, er is helemaal geen eisprong. Door je pil door te slikken blijft je hormonenbalans in je lichaam veel stabieler, wat volgens hem veel gezonder zou zijn voor een menselijk lichaam..

Ik luister dus maar braafjes Clown. Meestal neem ik mijn strip 3/4 keer door, nog nooit doorbraakbloedingen gehad, nog nooit heviger gementrueerd, nog nooit problemen mee gehad..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:02

Zolang je gewoon blijft slikken, ben je beschermd, ook in de stopweek. Maakt ook niet uit als je meerdere strippen doorslikt.
Of het goed is om steeds te stopweken over te slaan, weet ik niet. Lijkt me niet eigenlijk.
Toen ik eenmaal helemaal stopte met de pil, heeft het wel heel lang geduurd voor alles weer normaal regelmatig werkte.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:04

Ja maar ik heb de stopweek van mijn derde strip dus eigenlijk vervroegd en vraag me nu ernstig af of dit niet ongelooovelijk dom is geweest. In de bijsluiten kan ik er niets over vinden.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:04

Genee schreef:
Nee ik heb de derde strip niet afgemaakt.

Maakt niet uit of je je derde strip helemaal hebt afgemaakt of niet... Als je je pil doorslikt, kan je (na de eerste volledige strip) zoiezo gewoon stoppen wanneer je wilt, zonder daarmee risico te lopen op zwangerschap. Je kan er dus zelf gewoon voor kiezen om twee weken door te slikken, of twee maanden en drie dagen, of... Je bent dus normaal volledig beschermd. Geen paniek Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:08

Een kennis van mijn familie heeft dat ook gedaan, die vrouw wou kinderen maar bleek ze niet meer te kunnen krijgen en er is nu ook lichamelijks mis met haar. Ik weet niet precies wat want ik lette niet op het gesprek.

Het lijkt me dus ook niet goed, je haalt heel het systeem overhoop. Hoort toch gewoon bij het aard van het beestje.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:09

mijn huisarts zei dat je zelfs een half jaar kon doorslikken en dat je er niks aan overhoudt
ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan en heb daarna toch nog 2 kids gekregen

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:09

Innepin schreef:
Zolang je gewoon blijft slikken, ben je beschermd, ook in de stopweek. Maakt ook niet uit als je meerdere strippen doorslikt.
Of het goed is om steeds te stopweken over te slaan, weet ik niet. Lijkt me niet eigenlijk.
Toen ik eenmaal helemaal stopte met de pil, heeft het wel heel lang geduurd voor alles weer normaal regelmatig werkte.

serieus? ik dacht altijd dat je niet beschermd was in je stopweek Clown loop ik al die tijd al moeilijk te doen hahah! hebben jullie verder geen last van doorbraakbloeding? ik heb het namelijk al als ik 2 strippen achter elkaar slik Huilen zou dat nog per pil verschillen? de Ha zei toen tegen mij dat het per persoon verschilt. ik ben trouwens wel 'ongesteld' hoor in mn stopweek! bloeden jullie dan helemaal niet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:11

Niniane schreef:
Een kennis van mijn familie heeft dat ook gedaan, die vrouw wou kinderen maar bleek ze niet meer te kunnen krijgen en er is nu ook lichamelijks mis met haar. Ik weet niet precies wat want ik lette niet op het gesprek.

Het lijkt me dus ook niet goed, je haalt heel het systeem overhoop. Hoort toch gewoon bij het aard van het beestje.

Je haalt het systeem uberhaupt al overhoop met de pil. De pil is in principe funest voor je eigen hormoonstelsel. Heeft verder niks te maken met het al dan niet doorslikken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:14

Ik slik altijd de pil door, las hooguit 2 x per jaar een stopweek in.. heb het verschillende artsen en apothekers gevraagd en ze zeggen allemaal dat het geen kwaad kan. Door de pil bouw je geen slijmvlies op in je baarmoeder en dus hoeft er ook niks uit, wat bij een normale cyclus wel zo is.. Wat Verootje ook zei, je houdt je lichaam voor de gek met die stopweek, het is geen echte ongesteldheid..
Voor mij is het alleen maar beter om hem door te slikken, ik vergeet na de stopweek altijd om weer te beginnen en juist dan is het risico het grootst Clown