Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Afvallen. Wie heeft er tips?Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:50

Naar de sportschool gaan. ''Mijn'' sportschool is iedere dag van 6:00 tot 22:30 open, iedereen kan hier in principe dus wel tijd vinden om te trainen. Ik dacht eerst dat het was 'oh beetje sporten, normaal eten en ik val af' maar zo simpel is het helemaal niet: op die manier duurt het veel langer dan nodig. Ik heb een dieet wat iedere twee weken wordt aangepast op wat ik nodig heb, hoeveel ik beweeg en wat ik wil bereiken. Dit wordt in elkaar gezet door een personal lifestyle coach, welke er heel veel verstand van heeft. Ook moet ik 3x per week krachttraining doen, gevolgd door drie kwartier cardio. En ik volg iedere week 1 pilatesles om mijn spieren te versterken en 1 combatles voor mijn uithoudingsvermogen. Deze combinatie maakt dat ik in een regelmatig patroon afval. Daarbij komt dat ik nu ook nog eens heel gezond eet en iedere dag al mijn voedingsstoffen binnenkrijg. Is wel grappig eigenlijk want eerst at ik circa 1000 calorieën per dag, maar hier viel ik totaal niet door af, gewoonweg omdat ik te weinig at om de motor aan de praat te houden, resultaat = vertraagde stofwisseling = trainen heeft minder effect óf je wordt er zelfs dikker van. Nu ik dit sportdieet heb en 1500 calorieën per dag eet val ik flink af, gewoonweg omdat ik iéts meer dan 1500 calorieën verbrand > hierdoor worden de vetreserves aangesproken. En ik altijd maar denken dat ik afviel als ik maar zo min mogelijk eet, dat was juist de perfecte manier om dikker te worden haha. Ik was er eerst nogal sceptisch over (ik at eerst 1 broodje 's ochtends, nu 4) maar het resultaat mag er zeker wezen! Ik ga er nu ook meer krachttraining bij doen om gespierder te worden, aangezien mijn vet nu vrijwel overal weg is is dat nu mogelijk > anders zie je die spieren niet natuurlijk.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:08

Ik meld me hier ook..

Altijd best tevreden geweest met m'n lichaam maar sinds ongeveer een half jaar heb ik steeds meer een buikje gekregen. Daarbij heb ik een erg holle rug, waardoor als ik dus 'gewoon' ga staan m'n buik erg naar voren steekt, wanneer ik m'n bekken kantel en 'recht sta is er eigenlijk vrij weinig van dat buikje te zien. Ik vind mezelf niet dik, maar wil toch ook wel weer terug naar dat platte strakke buikje.

Nou moet ik erbij zeggen dat me wel bijna een eetstornis wordt aangepraat thuis. M'n moeder vind mij te dik en ze neemt ook geen blad voor d'r mond om mij dat te laten weten. Ik weet dat het gewoon bedoeld is om me te waarschuwen dat ik niet NOG meer moet aankomen. Maar leuk is anders.

Dus heb ik maar bijdeze besloten dat het vanaf nu af aan geen chips en koekjes meer is voor mij!

Lengte: 1.67
Gewicht: +- 63 kilo
Doel: 5 kilo kwijt raken en buikje verliezen (buikspieren trainen?)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:14

hellen schreef:
DmNqUe schreef:
ik zou ook wel mee willen doen met je Knipoog sonja bakker werkt super goed ik ben ongeveer 6 kilo kwijt

En binnen een jaar zit de helft dat je afgevallen er weer vrolijk bij op Knipoog

Dat is echt een beetje een niet onderbouwde reactie, heb je het zelf geprobeerd?
Want als je je eetgewoonten aanpast naar die van Sonja, dus een niet té uitgebreid ontbijt, dan 1 tussendoortje, dan een lunch, een tussendoortje, een avondmaaltijd en dan savonds soms nog iets, dan kom je erna écht niet aan.
Afvallen is alleen gebaseerd op je eetgewoonten aanpassen, en als je de sonjabakkermethode aanhoud nadat je genoeg kwijt bent, dan komt het er ook niet aan. Kijk als je daarna naar de chocola/chips/koekjes gaat grijpen, dan is het bestwel lógisch dat je weer aankomt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:18

Geef jezelf een schop onder je hol. Afvallen is voornamelijk psychisch, heeft te maken met doorzettingsvermogen. Je moet je hongergevoel de baas kunnen en kunnen negeren.
(dit bij een gezond iemand uiteraard, geen lichamelijke gebreken)

Afvallen is niet leuk, het is zwaar, het is rot. Je kan aankomen met de meest rare dieet-plannen maar alles komt er gewoon op neer dat je anders en minder moet gaan eten. Dus sowieso geen snoep, zoetigheid, mayo of vette dingen meer. Of 1 x in de week.

Ik heb een jaar geleden mijn eetpatroon omgegooid en ben behoorlijk afgevallen. (hiermee geef ik meteen aan dat je complete eetpatroon om moet, niet zomaar even paar weekjes lijnen en dan weer in je oude patroon vervallen. Dan ga je dus jojo-en. Nee streng zijn voor jezelf en je mag 1 x in de week zondigen.

's Ochtends 2 boterhammen, volkoren. 1 belegd met mager beleg en light-margarine en de andere er droog op. Glas melk.

"s Middags fruit of een liga/sultana. Glas vifit.

"s Avonds normaal 1 bord avondeten, 1 ons vlees, 2 aardappeltjes en groente. Glas melk.

Verder mag je onbeperkt water drinken de hele dag. Als je het echt niet houdt van de honger, neem dan een liga/sultana of een appel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:21

Sorry, maar dat is ontzettend ongezond eetpatroon Suzanne. Ik hoop ook niet dat er ook maar iemand hier is die daar een voorbeeld aan neemt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:24

sokje87 schreef:
Sorry, maar dat is ontzettend ongezond eetpatroon Suzanne. Ik hoop ook niet dat er ook maar iemand hier is die daar een voorbeeld aan neemt.

Waarom??
Sonja Bakker schrijft zo goed als hetzelfde voor.
En ik leef nog steeds hoor en ben nooit ziek. En 10 kilo afgevallen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 06-11-08 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:25

sokje87 schreef:

Helemaal mee eens. Dit is een heel slecht voorbeeld. Als je alleen dit eet, krijg je veel te weinig voedingsstoffen en vitaminen binnen. Heel erg ongezond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:26

Er zit toch groente, fruit en vezels in?? Vlees, groente, aardappels.... niks mis mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:28

Afvallen is gewoon minder vreten. Je kan allerlei theorieen erop los laten en boeken schrijven maar het komt er gewoon op neer dat elk pondje door het mondje gaat en je gewoon minder moet eten als je wilt afvallen.

Zo komen de anorexia meiden zo dun en de afrikaantje zo mager.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:29

haffilover schreef:
Edit: En nu noem je 2 zinnen uit een veel langer verhaaal. En zo klinkt het heeel anders dan als je het in het verband met het verhaal ziet.

Omdat die 2 zinnen precies zijn waar ik op doel bij tieners.

Edit2: Mag ik vragen of jij zelf ooit dik of mollig geweest bent?

Ja dat ben ik geweest en ben nooit aan de lijn gegaan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:32

Suzanne F. schreef:
Afvallen is gewoon minder vreten. Je kan allerlei theorieen erop los laten en boeken schrijven maar het komt er gewoon op neer dat elk pondje door het mondje gaat en je gewoon minder moet eten als je wilt afvallen.

En die zijn allebei niet gezond.. Knipoog

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:35

hihi nou nu kom ik met mijn tip Tong uitsteken
als je zin krijgt in snoepjes, of chips, neem kauwgom. als je kauwgom hebt (gehad) heb je (ik tenminste) geen zin meer in iets anders, je hebt dan namelijk zon frisse smaak in je mond, dat chipssmaak of andere smaak daar niet lekker bij is.
of ga tandenpoetsen, kan ook (al doe je dat niet snel op school Tong uitsteken )
maarja doe dat alleen voor de snoeperij en niet omdat je minder wil eten.

er zei ook iemand wat je kon doen tegen iets eten waar je vol van word (sultana's zitten btw errug veel calorien in), neem dan een stuk brood, verpak het in folie ofzo, dan blijft het wel vers. denk er dan wel om wat je erop doet, dus geen hagelslag ofzo maar kipfilet ofzo (of zit daar ook veel calo's in? Blond )
er zijn ook wel van die crackertjes waar je wel vol van word, maar waar volgens mij niks in zit

en ts, als je echt echt graag wilt afvallen, zou je die scooter wel laten staan, verkoop dat ding met de gedachte dat je voor dat geld die leuke truitjes die je anders niet kocht gaat kopen.
ik ga nu ook altijd met de trein naar school en echt waar, ik kan het zien aan mijn lichaam (met name mijn billen Clown )
dusja als je het echt wilt...

xoxo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:41

Redrumfox schreef:
Suzanne F. schreef:

En die zijn allebei niet gezond.. Knipoog

Nee maar het principe is hetzelfde. Zo val je gewoon af.
Mensen verzinnen allerlei excuses maar het komt gewoon neer op minder en anders eten.

Dikke mensen zijn ook niet gezond. Het is kiezen of delen. Wil je afvallen?? Minder vreten dan.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:42

Zo val je inderdaad af, maar het is niet de juiste manier. Lees mijn bovenstaande bericht maar dát is wat lifestyle coaches aanraden. En dat is verantwoord. Stoppen met eten is dat niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:44

Redrumfox schreef:
Zo val je inderdaad af, maar het is niet de juiste manier. Lees mijn bovenstaande bericht maar dát is wat lifestyle coaches aanraden. En dat is verantwoord. Stoppen met eten is dat niet.

Ja maar ik heb echt een hekel aan trainen, sportschool, moe worden of iets wat daarmee te maken heeft. Ik eet dan liever gewoon minder en val dan ook af.

Maar ik ben het eens dat beweging in combi met voeding altijd het beste is.

Je moet gewoon meer verbruiken als je binnenkrijgt en dat kan op meerdere manieren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:44

gewoon niet snoepen, als je toch trek heb neem dan een liga of sultana. Ik drink ook veel spa citroen, weinig calorieen en geeft een vol gevoel.

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:46

Suzanne F. schreef:
Er zit toch groente, fruit en vezels in?? Vlees, groente, aardappels.... niks mis mee.

Ja, maar veel te weinig van alles, vooral vezels. De producten op zich zijn prima, alleen om gezond te eten heb je er echt meer van nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:51

Ik doe mee Ja
Ik ben dan wel 13 (Word maandag 14.)
Maar wil ook gewoon.. een klein beetje kwijt. 2/3 Kilo.
Ben 1.55 en weeg 48 KG ongeveer..
Ontbijt met 2 broodjes, eet eerste pauze 1 broodje, 2e pauze 1 broodje & volkoren koekjes van Liga, als ik thuis kom soms een broodje/appel whatever, avondeten (Na avondeten soms nog fruit) verder drink ik minder cola (Vaker water en regelmatig Spa Fruit.) & wil ik meer gaan bewegen.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:53

Regelmatig eten! Heel belangrijk!

Buikspieren kun je trainen door sit-ups te doen. Gewoon op je kamer. Het beste is om rond 7 uur te gaan trainen ('s ochtends), dan is je stofwisseling op zijn best. Bij het trainen van je buikspieren ga niet overdreven hoog zitten dat heeft geen zin. Houdt je lichaam recht, armen gestrekt voor je, zorg ervoor dat je naar het plafond blijft kijken en kom omhoog tot je onderrug. Daarna weer rustig naar beneden. Dit werkt echt goed!
Daarnaast heeft elk mens trek in VETTIG voedsel. Het is ook belangrijk om vetten binnen te krijgen, dus zonder je niet helemaal af. Af en toe iets vettigs eten kan best!
En bij mij helpt het ook om bezig te blijven, absoluut niet stil gaan zitten.. Clown
Zelf ben ik niet dik, maar ben niet tevreden over mijn buik. Mensen verklaren me voor gek dat ik erop let wat ik eet. Ik vind het normaal om ervoor te zorgen dat je niet te veel zooi binnen krijgt!
Ik werk namelijk bij McDonald's! Erg verleidelijk allemaal, maar het is een goeie oefening om je te bedwingen!! Vork Haha!

Ik ben 20 jaar, 176 cm lang en weeg 58 kilo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:03

Maayke jij moet niet miepen. Tong uitsteken Je bent prima zo Tong uitsteken

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:09

Babeth schreef:

WAT DOE JIJ HIER NOU??? Tong uitsteken
Jij hebt al helemaal geen problemen!!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:13

Afvallen is niet 'even' op je eten letten.
Afvallen is je eetpatroon aanpassen.
Water drinken ipv cola, en geen kilo's vlees eten.
Wat je niet eet daar kan je niet dik van worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:16

Sin schreef:
Afvallen is niet 'even' op je eten letten.
Afvallen is je eetpatroon aanpassen.
Water drinken ipv cola, en geen kilo's vlees eten.
Wat je niet eet daar kan je niet dik van worden.

Ja

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:29

maaykuhhh schreef:
Babeth schreef:

WAT DOE JIJ HIER NOU??? Tong uitsteken
Jij hebt al helemaal geen problemen!!

Jij bent net als mij doos hahahaha

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:13

Suzanne F.: Even offtopic, maar wat had jij een prachtpaard zeg! Zus van Tuschinski duidelijk te zien, al ben ik niet weg van hem, maar dat komt meer door zijn karakter! Ik heb even je profiel bekeken.. En wat een prachtige bonte jaarling! Haha! Moest gewoon even gezegd worden!