`s nachts tandenknarsen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Re: `s nachts tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:17

Ik heb er geen angst voor, maar dan moet ik echt overgeven als er iets aan me achterste tanden komt, tandenpoetsen gaat na lang nu eindelijk wel fatsoenlijk.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:02

xLies schreef:
Ik heb er geen angst voor, maar dan moet ik echt overgeven als er iets aan me achterste tanden komt, tandenpoetsen gaat na lang nu eindelijk wel fatsoenlijk.

zelfde probleem gehad..
met poetsen..
tot overgeven toe...
en ook de tandarts bezoeken konden in overgeven eindigen..
daarom was bitje ook werkelijk een drama toen ik eraan begon..

maar door volhouden...
knars ik mn gebit niet verder stuk..en gaat alles nu heel langzaam de betere kant op...

ben erg blij met mn bitje...

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:42

ik heb er ook 1, maar meer dan schadebeperking is het niet voor mij.
enige optie die ik nog overheb zodat het ophoud, is een kaakoperatie. knarsen zuigt!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:06

Vroeger sliep ik wel eens bij me moeder in de kamer, en ze zei elke keer weer dat ik met mijn tanden knars..
Maar heb vrienden er niet over gehoord..

Zelf ben ik er niet mee bezig..
i love sleeping!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:15

Oh, ik heb er sinds kort ook heel erg last van!
Niet alleen 's nachts, zelfs overdag betrap ik mezelf er wel eens op Nagelbijten / Gniffelen. Een snijtand van m'n onderkaak heb ik zelfs zover af geknarst dat het pijn doet als er iets op komt!
Gelukkig(ben voor het eerst blij met de tandarts haha Clown) mag ik binnen kort weer naar de tandarts

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

Ik doe het ook en vindt het leuk te horen dat ik naar desportzaak kan gaan om een vechtgebitje te halen, ik heb namelijk al 2 gebitjes versleten, a 170 euro per stuk, het zit zo, het eerste gebitje heeft de hond kapot gebeten, ik had hem op mijn nachtkastje liggen,heeft de hond het gepakt, en in 100 stukjes gebeten.
Ik dacht ik kan wel een tijdje zonder, maar nee ,ik heb anders veel hoofdpijn en mijn man kan nietslapen,dus weer een nieuwe laten maken, daar heb ik ook een tijdje veel plezier van gehad, tot dat ik ergens op ging staan in mijn slaapkamer, blijk ik op mijn eigen gebitje te staan Boos! weer in 1000 stukjes, maar nu ga ik dus mooi naar de sportwinkel.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:38

ik heb hier ook een man en een zoon die knarsen, zoonlief zit op hockey en dus gebruikt hij zijn bitje niet alleen voor de hockey!! Heb trouwens met tandarts overlegd zodra hij uitgewisseld is gaan we een prof-bitje aan laten meten via de tandarts kost volgens hem rond de 45 a 50 euro maar afhankelijk van je ziektekostenverzekeraar word dit soms zelfs vergoed.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:35

gister weer met bitje in mn hand in slaap gesukkelt....
pffffffffffff
dus weer koppijn-daggie...
als iemand knarst...egt....bitje regelen...veeeeeel beter..
voor tanden EN je kop...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:55

Ik knars ook met mijn tanden als ik pijn heb en helaas heb ik dat al heel mijn leven (tegenwoordig gelukkig wat minder). Heb ook zo'n bitje gekregen, maar val er dus echt nauwelijks mee in slaap en als het dan uiteindelijk lukt wordt ik om de haverklap wakker, benauwd. Het hindert mij ook bij de neusademhaling en dat is voor mij extra naar (astma). Heb het een tijd geprobeerd, maar de uitputting woog niet op tegen de knarsklachten. Ik heb er zelf verder ook geen last van, alleen mijn kiezen zijn behoorlijk vlak gesleten.

Heb gelukkig een heel sterk gebit en dat kan blijkbaar wel wat hebben want na 41 jaar heb ik nog steeds alles origineel zitten en amper gaatjes gehad (4 of 5 in totaal of zo iets). En blijkbaar kun je dus op verschillende manieren knarsen, want van uitholling is bij mij echt geen sprake.
Ik zal een gaan kijken in een sportzaak of ik daar een fijner bitje kan vinden. Wie weet kan ik daar wel mee slapen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:42

Sosha schreef:
Ik knars ook met mijn tanden als ik pijn heb en helaas heb ik dat al heel mijn leven (tegenwoordig gelukkig wat minder). Heb ook zo'n bitje gekregen, maar val er dus echt nauwelijks mee in slaap en als het dan uiteindelijk lukt wordt ik om de haverklap wakker, benauwd. Het hindert mij ook bij de neusademhaling en dat is voor mij extra naar (astma). Heb het een tijd geprobeerd, maar de uitputting woog niet op tegen de knarsklachten. Ik heb er zelf verder ook geen last van, alleen mijn kiezen zijn behoorlijk vlak gesleten.

Heb gelukkig een heel sterk gebit en dat kan blijkbaar wel wat hebben want na 41 jaar heb ik nog steeds alles origineel zitten en amper gaatjes gehad (4 of 5 in totaal of zo iets). En blijkbaar kun je dus op verschillende manieren knarsen, want van uitholling is bij mij echt geen sprake.
Ik zal een gaan kijken in een sportzaak of ik daar een fijner bitje kan vinden. Wie weet kan ik daar wel mee slapen.

dan knars je gunstig...das mazzel hoor...
wel erg fijn voor je...
bij mij brak alles af... Verdrietig

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:43

Ik doe dit ook heel erg maar heb vaak een bitje in om het tegen te gaan. Dan knijp ik echter mijn tanden zo strak op elkaar dat ik 's morgens mijn mond bijna niet open krijg.

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:10

SuperSonny schreef:
ik heb hier ook een man en een zoon die knarsen, zoonlief zit op hockey en dus gebruikt hij zijn bitje niet alleen voor de hockey!! Heb trouwens met tandarts overlegd zodra hij uitgewisseld is gaan we een prof-bitje aan laten meten via de tandarts kost volgens hem rond de 45 a 50 euro maar afhankelijk van je ziektekostenverzekeraar word dit soms zelfs vergoed.

Ik snap dat niet , wij zijn verzekerd bij menzis en daar wordt het gebitje a 170 euro niet vergoed, waar zijn jullie verzekerd?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:32

Kreef schreef:
SuperSonny schreef:

Ik snap dat niet , wij zijn verzekerd bij menzis en daar wordt het gebitje a 170 euro niet vergoed, waar zijn jullie verzekerd?

Ik zit bij Univé en omdat ik geen aanvullende tandkartverzekering heb, werd het ook niet vergoed....Dus mijn keus was snel gemaakt....Terwijl ik juist die aanvullende verzekering níét had genomen omdat er de afgelopen jaren al zoveel aan mijn gebit is gebeurd dat er bijna niks meer fout kan gaan hihihi....maar ja dat knarsen had ik dus geen rekening mee gehouden....Nou ja, mijn plastic boksbitje (of hockeybitje Haha! ) bevalt me prima! Go jij! Go jij!