Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xLies schreef:Ik heb er geen angst voor, maar dan moet ik echt overgeven als er iets aan me achterste tanden komt, tandenpoetsen gaat na lang nu eindelijk wel fatsoenlijk.
Sosha schreef:Ik knars ook met mijn tanden als ik pijn heb en helaas heb ik dat al heel mijn leven (tegenwoordig gelukkig wat minder). Heb ook zo'n bitje gekregen, maar val er dus echt nauwelijks mee in slaap en als het dan uiteindelijk lukt wordt ik om de haverklap wakker, benauwd. Het hindert mij ook bij de neusademhaling en dat is voor mij extra naar (astma). Heb het een tijd geprobeerd, maar de uitputting woog niet op tegen de knarsklachten. Ik heb er zelf verder ook geen last van, alleen mijn kiezen zijn behoorlijk vlak gesleten.
Heb gelukkig een heel sterk gebit en dat kan blijkbaar wel wat hebben want na 41 jaar heb ik nog steeds alles origineel zitten en amper gaatjes gehad (4 of 5 in totaal of zo iets). En blijkbaar kun je dus op verschillende manieren knarsen, want van uitholling is bij mij echt geen sprake.
Ik zal een gaan kijken in een sportzaak of ik daar een fijner bitje kan vinden. Wie weet kan ik daar wel mee slapen.
SuperSonny schreef:ik heb hier ook een man en een zoon die knarsen, zoonlief zit op hockey en dus gebruikt hij zijn bitje niet alleen voor de hockey!! Heb trouwens met tandarts overlegd zodra hij uitgewisseld is gaan we een prof-bitje aan laten meten via de tandarts kost volgens hem rond de 45 a 50 euro maar afhankelijk van je ziektekostenverzekeraar word dit soms zelfs vergoed.
Kreef schreef:SuperSonny schreef:ik heb hier ook een man en een zoon die knarsen, zoonlief zit op hockey en dus gebruikt hij zijn bitje niet alleen voor de hockey!! Heb trouwens met tandarts overlegd zodra hij uitgewisseld is gaan we een prof-bitje aan laten meten via de tandarts kost volgens hem rond de 45 a 50 euro maar afhankelijk van je ziektekostenverzekeraar word dit soms zelfs vergoed.
Ik snap dat niet , wij zijn verzekerd bij menzis en daar wordt het gebitje a 170 euro niet vergoed, waar zijn jullie verzekerd?