Bijna dood ervaring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silvia83

Re: Bijna dood ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:56

heb er zelf geen ervaring mee.
het boek lijkt mij erg interresant. op mn lijstje voor kerst/verjaardag.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:57

Martin009 schreef:
pubelia schreef:
Omdat het een best wel lang en redelijk heftig kan zijn...

Nou ja het is iedereens keuze om te zien of je het hier opzet natuurlijk.
En je moet ook maar zin hebben om alles te typen natuurlijk Haha!

EDIT: Maar nog over dat de hele wereld stilstaat,
Vond het toen echt super rustgevend net zoals Fiffill zegt over in dat zwembad.
Gewoon niks hoeven doen niemand die je kan bereiken en laat ze maar uitzoeken wat ze doen Vork

Ja precies, gewoon even helemaal niets. Ik heb nog nooit zoveel "niets" gehad. Weet niet hoe ik het moet zeggen. Nagelbijten / Gniffelen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:58

Ikzelf heb het niet gehad, de moeder van mijn beste vriendin wel.

Ze lag in het ziekenhuis omdat haar been geamputeerd moest worden. Haar been en voet waren al helemaal zwart aan het worden en dat deed haar erg veel pijn maar meer pijnstillers mocht ze niet hebben... Op een gegeven moment lag ze te gillen van de pijn en ineens voelde ze geen centje pijn meer en voelde het alsof ze in een witte ruimte zweefde (van wat ik ervan begrepen heb). Zij heeft het ook als erg fijn ervaren.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:58

Citaat:
Waarom niet, ik denk dat het juist leuk is om al jou ervaringen te lezen. Lachen

Nou ja okee dan Tong uitsteken
Ben namelijk een jaartje of twee terug begonnen met wat meer te sporten in plaats van altijd maar met die computers bezig te zijn en dus na een tijdje m`n eerste mountain bike gekocht.
En het wil dus nog al eens vaak gebeuren dat je tussen dingen moet kiezen.
Het duidelijkst blijft mij nog bij dat ik onverwachts op een stuk met kiezelstenen terecht kwam en nog met een helboel gaten en putten erin dus eigenlijk iets waar je normaal neit over hoort te fietsen.
Nu wou de pech dus dat daar ook nog een scherpe bocht achter lag en ik moest dus kiezen tussen sturen of remmen.
Nou had het remmen mij waarschijnlijk wel genoeg afgeremt om veilig door die bocht te komen maarja dan was ik uitgegegleden maar als ik er te snel in zou gaan kun het wel es een botsing worden tegen iets wat ik nog niet zag.
Dus heb echt in een goede schrik reactie heel effetjes de remmen aangeraakt en verder gewoon door die bocht heen geknald zonder uit te glijden maar was wel blij dat ik er langs was Haha!

Daarnaast heb ik laatst met rijden op Benz ook besloten om neit te blijven zitten want hij sprong gewoon te hard weg en het wel proberen had absoluut fout gegaan dus ook weer een keuze om toch maar te vallen Bloos

En tja zo zijn er vast nog wel meer maar zoveel typ ik neit aan een stuk door Dromen
Laatst bijgewerkt door Martin009 op 04-11-08 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:00

Jeetje wat een heftige verhalen hier!
Ik geloof ook echt in een soort leven na de dood. Ben echt super nieuwsgierig hoe het is, om dood te zijn.
Wil nog niet dood natuurlijk, maar het houd me wel bezig!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:01

haha
ja is idd soms dat je moet kiezen,
in het geval van de mountainbike in eerste opzicht tussen slecht en slechter. Huilen van het lachen

maar ik ga jullie verlaten. Huilen van het lachen Slaapwel! nog veel plezier X

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:03

CandyQueen schreef:
haha
ja is idd soms dat je moet kiezen,
in het geval van de mountainbike in eerste opzicht tussen slecht en slechter. Huilen van het lachen

maar ik ga jullie verlaten. Huilen van het lachen Slaapwel! nog veel plezier X

Ja klopt soms moet je gewoon maar gokken wat het beste zou aflopen.
Ook maar goed dat ik toch vanochtend de rem van mijn scooter inkneep zonder na te denken over vallen daardoor want anders had ik op die fiets gereden en nou ja de rest snap je wel Verdrietig
Maar een goede nachtrust en vooral geen nachtmerries krijgen over chrashes Tong uitsteken

EDIT: Als je het trouwens over leven na de dood hebt dan heb ik ook een perfecte bescherm engel Haha!
Heb ooit eens op de seconde een motorrijder gemist met de fiets dit keer wel mijn schuld omdat ik stom overstak maar het gekke was dus dat ik net daarvoor niet stil kon zitten omdat ik verschrikkelijk moest plassen waar ik normaal geen last van heb als ik zoiets aan het doen ben Vork
Laatst bijgewerkt door Martin009 op 04-11-08 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:05

Toen ik een jaar of 3 was (nee weet het zelf niet meer)
ben ik op een haartje na gestikt in een appel... Scheve mond
het zat in mijn keel en blokkerde mijn luchtwegen.. ik werd eerst rood, toen wit en toen paars, en toen ging ik nokkie Clown
mn ouders hebben me ondersteboven gehouden, heimlichgreep, alles.
uit eindelijk is mn moeder met haar vingers heel diep mijn keel ingegaan en kon het eruit peuteren.. mag eigenlijk niet want dan kun je het verder duwen.. maarja ik haalde al geen adem meer! dan moet je toch wat he.. Clown
mijn vader zat erbij alleen maar te bidden... heeft toch geholpen want ik ben er nog Schijnheilig

maar dat weet ik dus niet meer gelukkig Clown

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:06

haha ja hoor dat wel. maar dan begin ik nu.

Ik was ongeveer 9 jaar oud. Ik zat onder turnen. Iedere maandag ging ik turnen. Zo ook deze bewuste maandag. Zoals gewoonlijk stonden de toestellen er al, ik weet nog dat er een kast stond en ik geloof nog een evenwichts balk. Maar wij begonnen altijd met een spel om warm te lopen. Zo ook deze maandag. Ik weet nog heel goed te herrineren dat de turn leraar tegen iedereen zei van let op met rennen dat je niet struikelt over de toestellen.

Uit eindelijk waren we bezig met het spel. Toen ik struikelde, of het nou over een toestel was of dat ik over mijn of andere voeten struikelde weet ik niet meer, maar ik struikelde en schoof over de grond en kwam tot stilstand met mijn hoofd tegen de muur. Ik voelde me niet zo lekker en we gingen naar voor naar de beheerder en haalde daar een zak ijs voor op mijn hoofd te doen. Onder de noemer dat ik neit zo'n grote buil op mijn hoofd zou krijgen. Erna had ik niet meer zo'n behoefte om door te gaan met turnen dus mijn moeder was snel genoeg gebeld en werd opgehaalt.

Mijn zus zat nog binnen aan de tafel te eten ze at of gewonen bonen of snij bonen. Maar ik zei dat ik niet wilde en ik wilde alleen naar bed. Mijn ouders hadden een wek advies mee gekregen. Want mogelijk had ik een hersen schudding opgelopen. Dus in het begin moesten mijn ouders mij ieder uur wekken. Het schijnt dat ik nog te drinken en al heb gevraagt maar daar weet ik niks meer van.

De volgende ochtend om half 11 was mijn vader aan de beurt om mij te wekken. Toen hij bij mij op de slaap kamer kwam zag hij dat er iets mis was, en goed mis ook nog. Hij belde de huisarts en die kwam onmiddelijk. ook die zag dat het goed mis was dus gelijk ambulance gebeld en die was er ook zo.

Ik lag in coma. Ik ben toen onmiddelijk naar het CWZ in nijmegen gebracht die bekend staan om hersen trauma's. Toen ik bij het ziekenhuis aan kwam stond er al een heel medisch team klaar om te opereren. Een mri scan gemaakt (daar kunnen ze alles zien in plakjes van mijn hersenen) en gelijk door gegaan naar de ok. Toen ze daar mij aan het opereren waren hebben ze bij mijn hersenen (links voor) een bloed prop weg gehaalt ter grootte van een grote mandarijn. Ook hebben ze toen gezien dat ik er een hersenbeschadiging aan over ging houden als ik uit de coma zou komen. Ze gaven mij nl nog maar 5% tot 10% dat ik uit de coma kon komen. En zou ik eruit komen dan zou ik aan heel mijn rechter kant verlamd zijn en dus als een kast plantje moeten leven. "Gelukkig" ben ik er nog redelijk goed uit gekomen. En van een verlamming is er geen sparke van. Als je mij zo zou zien zou je zeggen die heeft niks. Helaas weten mensen die mij beter kennen wel anders...

Hier tussen heb ik een hart stilstand gehad. Waarschijnlijk op dat moment heb ik mijn bijna dood ervaring gehad.

Ik kwam in een soort tunnel. Die tunnel was lang en van een soort fiets banden (binnenband) die steeds groter en breder werden. Aan het einde van die tunnel/gang scheen er licht. Ow wat was het daar mooi. Lange tafel met van allerlei lekkers. uit gestrekte weides waarover paarden galopeerde erachter. Voor de tafel stond een groepje mensen. In het midden een hoofd persoon die ik niet kende. Sommige mensen zouden die denk ik god noemen. maar ik noem het een soort hoofd persoon. Er om heen stonden mensen die overleden waren uit mijn kennissen kring, maar ook nog mensen die wel dicht bij de dood waren. Zo als mijn oma. Zij had toen ernstige maag kanker. Ze lag toen als erg slecht. Maar was voor mensen wel gewoon aanspreek baar. Toen ik naar haar ging vroeg ze aan mij wat ik daar deed. Ja daar had ik geen antwoord op. Toen ze vroeg waar mijn ouders waren, en ik zei dat die er niet waren, moest ik ook maar terug gaan. Dus zo kwam ik hier weer terug.

Na ongeveer 2 dagen ontwaakte ik weer uit de coma. De artsen noemde mij een wonder. Na een week werd ik uit het ziekenhuis ontslagen en na toen weer een week ging ik alweer voor 1 uur in de week naar school!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:06

Martin009 schreef:
pubelia schreef:
Omdat het een best wel lang en redelijk heftig kan zijn...

Nou ja het is iedereens keuze om te zien of je het hier opzet natuurlijk.
En je moet ook maar zin hebben om alles te typen natuurlijk Haha!

EDIT: Maar nog over dat de hele wereld stilstaat,
Vond het toen echt super rustgevend net zoals Fiffill zegt over in dat zwembad.
Gewoon niks hoeven doen niemand die je kan bereiken en laat ze maar uitzoeken wat ze doen Vork

Die rust vond ik ook heerlijk.
Het niets meer voelen, zo ver weg zijn van alles en iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:10

WOW pubelia.... Scheve mond

nou weet ik dat er paarden in de hemel zijn!! Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:11

wauw das wel erg heftig

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:11

Wat een verhaal pubelia!

Mijn tante is dit weekend overleden en ik zei gelijk al dat ze daar iedereen weer tegen zou komen en weer lekker zou paardrijden. Denk dat ik daar nog wel eens gelijk in zou kunnen hebben Lachen

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:12

@pubelia

Inderdaad een heftig verhaal !
Maar blij dat je er weer redelijk goed bent uitgekomen en dat je nu tenminste weer lekker met paarden bezig kunt zijn !
Lijkt me ook wel heel apart om dan weer mensen te zien die overleden zijn hoop alleen maar dat het ook echt zo gebeurt over een heeeeeleeboel jaartjes Haha!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:12

@Pubelia, zag je jezelf als in een droom toen je daar stond
of kon je ook echt zelf bewegen en beslissen wat je ging zeggen,
zoals in het echt dus? (Weet zo gauw niet hoe ik het anders
moet omschrijven)

Misschien een beetje een vreemde vraag maar ik ben hier wel
nieuwschierig naar.. Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:13

Pubelia, wat ontzettend heftig.. Bijna eng om te lezen.. Wat een wonder dat je er zo vanaf kwam!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:13

@Pubelia: erg heftig zeg Ach gut
gelukkig ben je er dan nog "goed" uitgekomen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:16

inderdaad leentje "goed" tussen aanhalings tekens, ik heb nog steeds een nah (niet aangeboren hersenletsel) en geloof me dat is niet leuk als 25 jarige.

Ik kon wel gewoon zelf praten, maar als ik er aan terug denk leek ik een soort van te zweven, of zwevend lopen.

Ik schreef toch dat het heftig zou zijn...

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:17

pubelia schreef:
inderdaad leentje "goed" tussen aanhalings tekens, ik heb nog steeds een nah (niet aangeboren hersenletsel) en geloof me dat is niet leuk als 25 jarige.

Ik kon wel gewoon zelf praten, maar als ik er aan terug denk leek ik een soort van te zweven, of zwevend lopen.

Ik schreef toch dat het heftig zou zijn...

Maar ben zelf ook wel heel erg benieuwd naar of je je ook normaal kon bewegen of had je hier IDD geen controle over ?
EDIT: Sorry mischien een beetje vaag omschreven maar waar ik dus benieuwd naar ben is of je ook kon bepalen waar je heen ging ?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:20

Je kan wel gewoon overal zelf heen gaan waar je zelf heen wilde. Maar voelde anders als lopen. Die groep mensen stonden voor de tafel. Ik ben dus nooit bij de tafel of verder gekomen.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:22

pubelia schreef:
Je kan wel gewoon overal zelf heen gaan waar je zelf heen wilde. Maar voelde anders als lopen. Die groep mensen stonden voor de tafel. Ik ben dus nooit bij de tafel of verder gekomen.

Tjah het lijkt me IDD wel erg apart om mee te maken maar zeker ook niet iets om al uit te mogen proberen Haha!
Lijkt me eigenlijk wel komisch als je gewoon hier in de rest van de wereld overal kunt ronhangen en doen waar je zin in hebt, Echt de ultieme rust Tong uitsteken

Maar ik ben nu ook weg van dit topic moet maar eens gaan uitrusten van een druk en leerzaam dagje Knipoog
Ga het natuurlijk wel morgen weer doorlezen en veel plezier nog met het posten !
Laatst bijgewerkt door Martin009 op 04-11-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:29

jeetje, wat een heftige verhalen.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. En wil het ook nog niet meemaken.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:38

jezus pubelia, dat is zeker heftig!

ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt, maar vind het wel spannend om jullie verhalen zo te lezen..
dat sommige dat nog zo goed na kunnen vertellen vind ik knap!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:58

Zeker interessant dit!
Ik ben een keer uitgetreden, maar nooit een bijna dood ervaring gehad.

Mijn uittreding:
Ik was vier of vijf jaar, ik zat samen met mijn moeder en mijn oppas op de bank. Op een gegeven moment gleed ik vanzelf van de bank af. Op dat moment trad ik uit. Ik ''stond'' een eindje verder in de huiskamer en ik zag mezelf op de grond glijden, terwijl mijn moeder en oppas mij opvingen. Daarna trad ik weer in mijn lichaam. Niet zo spectaculair, ik ervaar het dan ook niet echt als een bijzondere gebeurtenis.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:58

Zo heb heel het topic maar eens doorgelezen, en ik kwam heftige verhalen tegen.