depressief.. wat is dat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: depressief.. wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:45

lautje76 schreef:
Een sterk karakter, positief denken, daar gaat het allemaal niet om. Bij de eén is het puur een disbalans van stofjes in het hoofd, bij de ander is het een onvermogen om zaken te verwerken die je overkomen, of allebei. Er kunnen heel veel oorzaken zijn.

Maar een zwak karakter of een negatieve instelling hebben er niks mee te maken.

Ook helemaal met jou eens!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:49

Frozenstar: Hopelijk krijg je volgende week een andere behandeling Ja
In de lijn van die 'methode' voegt haar antwoord van 'ik weet het ook niet' niks toe en het helpt jou ook niks.

Jeetje wat heftig AnneOmie Ach gut

Mijn moeder is 'depressief' geweest. Het begon met weken achtereen misselijk zijn.
Uiteindelijk was ze na weken eindelijk doorverwezen naar psycholoog, waar ze die middag nog een spoedgesprek kreeg met psychiater. Bij haar bleek het dus een disbalans te zijn van stofjes in haar hersenen.
Bij ons in de familie speelt erfelijkheid en persoonstype een grote rol. Ik heb ook een aantal dingen 'gehad', maar gelukkig geen depressie.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:50

AnneOmie schreef:
Mijn broer was depressief, hij had borderline en heeft uiteindelijk een eind aan zijn leven gemaakt, zo despressies en diep ongelukkig was hij!! Hij kreeg medicijnenen voorgeschreven van zijn psychiater, maar die wou hij niet gebruiken.

Jeetje meid wat verschrikkelijk voor je.
Hoe gaat het nu met jou?

2 jaar terug werd mij verteld dat ik ook Borderline heb. Na verschillende testen etc. Dit is nooit écht bevestigd, omdat ik nog te jong was, maar wel mondeling door mijn psychiater toen der tijd.
Nu ben ik 2 jaar verder, en kwam bij het eerste gesprek weer omhoog dat het over Borderline gaat. Ik ga volgende week naar het Delta in Spijkenisse voor een intake gesprek, om daar een of deeltijdbehandeling te starten of een opname. Dat is nog niet duidelijk.
Wat voor behandeling heeft jouw broer allemaal gehad als ik vragen mag? Als je het er niet over wilt hebben, is dat zeker begrijpelijk en het mag uiteraard ook via de PB Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:00

Het gaat wel weer hoor bedankt Lachen Het blijft natuurlijk moeilijk en het gemis gaat ook nooit weg. Soms kan ik het eigenlijk nog steeds niet helemaal goed geloven dat hij er echt niet meer is... het is heel moeilijk te bevatten. Ik weet wel dat hij nu eindelijk rust heeft en daar hou ik me aan vast.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:03

Vreselijk om te horen! lijkt me een heel moeilijke situatie.

Het woord Borderline is bij mij ook gevallen..netzoals Gegenereerde angststoornis (kan zijn dat ik het fout typ)..maar het is niet bevestigd, er wordt nog onderzoek naar gedaan..denk eerlijk gezegt niet dat het het geval is bij mij..pure uitputting denk ik/hoop ik.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:04

Frozenstar schreef:
AnneOmie schreef:
Mijn broer was depressief, hij had borderline en heeft uiteindelijk een eind aan zijn leven gemaakt, zo despressies en diep ongelukkig was hij!! Hij kreeg medicijnenen voorgeschreven van zijn psychiater, maar die wou hij niet gebruiken.

Jeetje meid wat verschrikkelijk voor je.
Hoe gaat het nu met jou?

2 jaar terug werd mij verteld dat ik ook Borderline heb. Na verschillende testen etc. Dit is nooit écht bevestigd, omdat ik nog te jong was, maar wel mondeling door mijn psychiater toen der tijd.
Nu ben ik 2 jaar verder, en kwam bij het eerste gesprek weer omhoog dat het over Borderline gaat. Ik ga volgende week naar het Delta in Spijkenisse voor een intake gesprek, om daar een of deeltijdbehandeling te starten of een opname. Dat is nog niet duidelijk.
Wat voor behandeling heeft jouw broer allemaal gehad als ik vragen mag? Als je het er niet over wilt hebben, is dat zeker begrijpelijk en het mag uiteraard ook via de PB Lachen

Niet iedere borderline is ook hetzelfde hoor. Je hebt het in erge en minder erge gradaties! Mijn broer had het best heftig en was ook erg depressief en nog veel meer dingen die bij borderline komen kijken.

Ik weet alleen dat mijn broer bij de psychiater liep en dat die de diagnose borderline hebben gesteld, hij wou het niet geloven. Hij kreeg allerlei medicijnene en deze slikte hij niet. Hij sprak eigenlijk verder ook absoluut niet over de psychiater enzo en wij mochten ook absoluut niet mee

Sterkte en ik hoop dat het meevalt en het voor jou goed te behandelen is. Let wel dat niet iedereen met borderline ook suicidaal is hoor!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:06

Ik ben het helemaal met de TS eens dat mensen snel zeggen dat ze depressief zijn, soms word het al gezegd als ze een keer een weekje wat minder goed in je vel zit.
Op www.gripopjedip.nl vind je veel informatie over een depressie en dip... daar zit nog wel verschil tussen Ja
Als je in een depressie zit zie je alles negatief, heb je nergens zin in etc..
Heb er zelf wel tegen aan gehangen, maar gelukkig er optijd goed uitgekomen Lachen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:08

AnneOmie schreef:
Niet iedere borderline is ook hetzelfde hoor. Je hebt het in erge en minder erge gradaties! Mijn broer had het best heftig en was ook erg depressief en nog veel meer dingen die bij borderline komen kijken.

Ik weet alleen dat mijn broer bij de psychiater liep en dat die de diagnose borderline hebben gesteld, hij wou het niet geloven. Hij kreeg allerlei medicijnene en deze slikte hij niet. Hij sprak eigenlijk verder ook absoluut niet over de psychiater enzo en wij mochten ook absoluut niet mee

Sterkte en ik hoop dat het meevalt en het voor jou goed te behandelen is. Let wel dat niet iedereen met borderline ook suicidaal is hoor!

I know. Elke pyschische 'ziekte' is net als griep zeg ik altijd. Je kan verkouden zijn een paar dagen of weken lang hardstikke ziek zijn.
En tuurlijk is niet iedereen met Borderline gelijk suicedaal!

Bedankt meid.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:09

Ik zeg idd ook wel eens dat ik depressief ben, maar dat is idd meer gewoon even een tijdelijk dipje, daar kom je wel weer uit. Echt depressief zijn is heel iets anders, daar kom je idd gewoon bijna niet meer uit.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:09

Gegeneraliseerde angststoornis Knipoog
Denk dat het sowieso moeilijk is om een niet aantoonbare/tastbare stoornis/ziekte/aandoening te diagnostiseren, zeker als je meerdere aandoeningen hebt.

AnneOmie: Denk dat dat een hele mooie gedachte is om aan vast te houden Ja
Heb zelf een vriend verloren aan zelfmoord/depressie, ik stond niet zo dichtbij hem als tot een broer/zus, maar ik hou me ook vast aan zo'n gedachte. Hij heeft nu eindelijk rust, hij heeft gekozen om zelfmoord te plegen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:11

Gelukkig Frozenstar, ik wou je namelijk niet laten schrikken. Ik ken ook mensen met borderline die wel goed kunnen functioneren en met hulp en eventueel medicijnen niet veel klachten hebben en een fijn leven kunnen leiden. Het scheelt al als je het zelf onder ogen ziet en weet dat je het hebt en er ook iets aan wil doen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:13

urselin schreef:
Gegeneraliseerde angststoornis Knipoog
Denk dat het sowieso moeilijk is om een niet aantoonbare/tastbare stoornis/ziekte/aandoening te diagnostiseren, zeker als je meerdere aandoeningen hebt.

AnneOmie: Denk dat dat een hele mooie gedachte is om aan vast te houden Ja
Heb zelf een vriend verloren aan zelfmoord/depressie, ik stond niet zo dichtbij hem als tot een broer/zus, maar ik hou me ook vast aan zo'n gedachte. Hij heeft nu eindelijk rust, hij heeft gekozen om zelfmoord te plegen.

Nou ja eigenlijk kiezen ze niet echt om zelfmoord te plegen.. ze kiezen ervoor om niet meer dat leven te lijden! Het is eigenlijk niet dat ze echt dood willen, ze kunnen niet meer zo leven. Vreselijk eigenlijk als je daar bij stilstaat. Hoe vreselijk eenzaam moet je leven dan zijn dat je alles zo zwart ziet dat er nog maar 1 uitweg is uit dat psychisch lijden Verdrietig

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:13

Nee, ik heb me al heel erg in verdiept. Helaas ben ik wel aantal weken terug mijn baan kwijt geraakt omdat ik niet meer kon functioneren op mijn werk. Dus dit moment is, 'wat ik ook mag hebben' me even te baas. Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:14

Dat is knudde Fronzenstar! Laat het je niet de baas zijn, vecht ertegen!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:16

AnneOmie schreef:
Dat is knudde Fronzenstar! Laat het je niet de baas zijn, vecht ertegen!

Dat is erg moeilijk en kan ik niet meer alleen, vandaar het Delta. We zien het wel Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:16

AnneOmie schreef:
Nou ja eigenlijk kiezen ze niet echt om zelfmoord te plegen.. ze kiezen ervoor om niet meer dat leven te lijden! Het is eigenlijk niet dat ze echt dood willen, ze kunnen niet meer zo leven. Vreselijk eigenlijk als je daar bij stilstaat. Hoe vreselijk eenzaam moet je leven dan zijn dat je alles zo zwart ziet dat er nog maar 1 uitweg is uit dat psychisch lijden Verdrietig

Ja dat is zo Ja
Maar denk dat bij die vriend van mij minder ernstig was als de situatie van jouw broer.
Ik weet niet alles van die depressie van hem, weet niet eens of hij naar psychiater is geweest, maar hij was al een langere periode depressief en om zich beter te voelen, gebruikte hij drugs.
Denk dat die drugs uiteindelijk juist die depressieve gevoelens versterkt heeft..

Zijn vader wist van zijn eerdere zelfmoordpoging af en die wilde niet ingrijpen (jongen was minderjarig).

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:17

Ohh dat is echt balen Frozenstar!
gelukkig zijn ze bij mij op school zo dat ze me even de ruimte geven..scheelt ook dat ik absoluut al mijn energie in schoolzaken stop zodat ik niet aan andere zaken hoef te denken..ik heb mij altijd al op school gestort..
Laat het je idd niet de baas worden!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:17

Steeds meer mensen vallen uit in deze prestatie gerichte, materialistische, kapitalistische maatschappij. Nu wordt dat nog abnormaal gevonden en heb je een pilletje nodig. Alles moet nog sneller, mooier en beter. Heb je geen mooi rijtjeshuis met twee auto's voor de deur, een carriere én drie kinderen, tsss!

Ik denk eerder dat deze tijd en tijdgeest dringend een pilletje nodig heeft Cool
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 03-11-08 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:19

urselin schreef:
AnneOmie schreef:

Ja dat is zo Ja
Maar denk dat bij die vriend van mij minder ernstig was als de situatie van jouw broer.
Ik weet niet alles van die depressie van hem, weet niet eens of hij naar psychiater is geweest, maar hij was al een langere periode depressief en om zich beter te voelen, gebruikte hij drugs.
Denk dat die drugs uiteindelijk juist die depressieve gevoelens versterkt heeft..

Zijn vader wist van zijn eerdere zelfmoordpoging af en die wilde niet ingrijpen (jongen was minderjarig).

Mijn broer precies hetzelfde Urselin.. die gebruikte ook drugs en alcohol om zijn ellende en verdriet weg te spoelen. Hij heeft ook met medicijnen in combinatie met alcohol een eind aan zijn leven gemaakt.

Vreselijk van die vriend van je! Wat erg dat zijn vader ook niets gedaan heeft, nam hij het niet serieus?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:20

Pel schreef:
Ohh dat is echt balen Frozenstar!
gelukkig zijn ze bij mij op school zo dat ze me even de ruimte geven..scheelt ook dat ik absoluut al mijn energie in schoolzaken stop zodat ik niet aan andere zaken hoef te denken..ik heb mij altijd al op school gestort..
Laat het je idd niet de baas worden!

Is ook zo, fijn dat jij je energie in schoolzaken stopt! Helaas heb ik dat dus helemaal niet meer. School & werk, beide is met me gestopt. Ik zit dus nu hele dagen thuis. Genoeg tijd om lekker na te denken dus..

Kan me ook niet echt tot dingen zetten, behalve als ik mee wordt gesleurd door iemand. En dat is ook niet dagelijks, dus ik zit héél veel binnen momenteel.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:20

Arabesk schreef:
Steeds meer mensen vallen uit in deze prestatie gerichte, materialistische, kapitalistische maatschappij. Nu wordt dat nog abnormaal gevonden en heb je een pilletje nodig.

Ik denk eerder dat deze tijd en tijdgeest dringend een pilletje nodig heeft Cool

Eigenlijk wel Arabesk!!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:21

Zeker met je eens Arabesk. Net als die reclames van waarzijnwemeebezig.nl zijn ook zo waar vaak.

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:21

haha nou ben ik wel benieuwd naar die site.( sorry als ik eroverheen heb gelezen Bloos )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:24

Het leven is te mooi om depri over te zijn en je kunt er het meest van genieten als je het gezeur van anderen links laat liggen Knipoog

Je hebt maar 78 jaar de tijd om er iets leuks van te maken, misschien een paar jaar meer of minder.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:28

AnneOmie schreef:
Mijn broer precies hetzelfde Urselin.. die gebruikte ook drugs en alcohol om zijn ellende en verdriet weg te spoelen. Hij heeft ook met medicijnen in combinatie met alcohol een eind aan zijn leven gemaakt.

Vreselijk van die vriend van je! Wat erg dat zijn vader ook niets gedaan heeft, nam hij het niet serieus?

Jeetje zeg..!

Zijn ouders waren gescheiden, ergste is dat zijn moeder van niks af wist en die zit nu dagelijks bij zijn graf te rouwen..
Hij woonde bij zijn vader en die had het te druk met zijn eigen leven en zijn nieuwe vriendin.

Hij is voor de trein gesprongen. Uit het niets besloten lijkt het.
Hij had afgesproken met zijn nieuw vriendinnetje en dat was de trein naar zijn vriendinnetje toe..