Lieke schreef:Ik snap het wel hoor dat je veel van je zelf eist. Ik ben ook fanatiek sporter (maar veel minder dan jij, sport zelden twee keer per dag) en wil graag doelen bereiken. Maar belangrijk is dat je daarin ook je grenzen stelt en voorzichtig met je lichaam omgaat.
En dat is nou juist wat jij niet doet. Je stelt jezelf geen grenzen en bent ook niet voorzichtig genoeg met je lichaam. Aan de ene kant zou ik zeggen zoek proffesionele begeleiding voor je sport/eetpatroon (meer eten zal alleen maar goed zijn voor je sportprestaties).
Maar kijk ook een wat beter naar jezelf?
Wil je echt alleen maar goed in sport zijn en daarin je doelen bereiken. Of zit er meer achter? Waarom wil nou die controle over alles behouden, waarom is het nou zo moeilijk om bepaalde dingen los te laten.
Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk, als je echt heel eerlijk bent tegenover jezelf, ben je gelukkig zoals je nu leeft, vind je het okee dat je zegt tegen je zus dat je al gegeten hebt omdat haar eten te vet is of zou je eigenlijk wat willen veranderen?
Is dit tegen mij gericht?