Zorgverzekering, welke?!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zorgverzekering, welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:54

Coentjuh schreef:
Mijn vader zit daar ook bij, dus wij zijn daar altijd al verzekerd, mijn vader werkt ook nog steeds op dat bedrijf. Hij zei dat het wel kon, ook omdat ik zijn dochter ben, mijn moeder mag ook bij die verzekering collectief omdat dat zijn vrouw is...?

Klopt, meeliftend gezinslid. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:33

Dat zou kunnen maar ik zou voor de zekerheid wel informeren of dit werkelijk het geval is. Om verrassingen achteraf te voorkomen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:42

MISTRAL94 schreef:
Dat zou kunnen maar ik zou voor de zekerheid wel informeren of dit werkelijk het geval is. Om verrassingen achteraf te voorkomen.

Duh, dan krijg ik haar ook nog aan de telefoon. Clown Zolang je wezenlijk onderdeel bent van het gezin mag je meeliften op het collectief van je vader. Op het moment dat je op jezelf gaat wonen en zelf de kost verdient niet meer. Zelfs uitwonende studenten t/m 30 jaar mogen op het collectief van de ouders meeliften.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:47

Hebben jullie al bij FBTO gekeken?
Daar kun je zelf je polis op maat maken door middel van het toevoegen van verschillende modules.
Nominale premie (basisverzekering) van de internet zorgverzekering van FBTO is de laagste tot nu toe.
De module therapiën, voor bijv fysio kun je zelf toevoegen, zonder dat je ook andere aanvullende modules hoeft te nemen. Bovendien kun je door het jaar heen modules erbij op zetten of eraf halen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 08:17

Mm heb nu net Zilveren Kruis veranderd van 1 ster naar 3 sterren ivm meer beurten fysiotherapie (27 ipv 6). Omdat ik via mijn vader collectief kan (zeg ik dat goed Anne Haha!) was dit toch de goedkoopste.
Maar die FBTO ziet er ook niet verkeerd uit, alle fysiobeurten worden vergoed voor die paar euro per maand? Scheelt zelfs nog een paar euro met het totaalbedrag van het Zilveren Kruis per maand.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:28

Ik zit eraan te denken om alleen de basisverzekering te nemen. Aan het einde van dit jaar heb ik net mijn eigen risico besteedt en aan de verzekering eigenlijk niet veel gehad. Ik heb veel meer aanvullende premie betaald dan dat ik besteed heb. Beetje zonde. Ik weet niet of het een verstandige zet is, dat moet zich maar uitwijzen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:03

Anne_GTI schreef:
MISTRAL94 schreef:

Duh, dan krijg ik haar ook nog aan de telefoon. Clown Zolang je wezenlijk onderdeel bent van het gezin mag je meeliften op het collectief van je vader. Op het moment dat je op jezelf gaat wonen en zelf de kost verdient niet meer. Zelfs uitwonende studenten t/m 30 jaar mogen op het collectief van de ouders meeliften.

Kun je ook een beetje normaal reageren? Reageer je tegen je klanten ook zo?

Ik twijfel nog tussen IZZ en Anderzorg, deze pakken voor mij het goedkoopste uit. Die achterlijke groene land is iig verleden tijd. Wat een bedragen durven ze te vragen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:07

MISTRAL94 schreef:
Kun je ook een beetje normaal reageren? Reageer je tegen je klanten ook zo?

Ik twijfel nog tussen IZZ en Anderzorg, deze pakken voor mij het goedkoopste uit. Die achterlijke groene land is iig verleden tijd. Wat een bedragen durven ze te vragen.

Die smiley Clown Staat er niet voor niks achter.

Maar heb je geen korting bij het Groene Land? Ik kan me nl. niet voorstellen dat IZZ goedkoper is; dat is doorgaans een van de duurdere maatschappijen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:08

Ik zit bij VGZ, ik ben verzekerd via basispakket + Jong&Zeker. Worden veel praktische dingen vergoed, en ik betaal nu 100 euro per maand..

Oke, mn ouders Vork

Heb eerst bij IZZ gezeten, maar die was uiteindelijk duurder en minder dekkend dan VGZ..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:14

Ik krijg geen korting bij groene land. Ik had mijn collectief stop gezet omdat ik neit meer voor die werkgever werk ze hebben weer een polis toegestuurd waarin collectief berekend is. Ik betaal nu dus rond de 112 euro. En weet dat dit goedkoper kan. Via het IZZ moet mijn werkgever ook bij gaan dragen en na de online berekeningen kwam IZZ goedkoper uit dan groene land. Anderzorg was overigens nog goedkoper maar ik weet niet of Anderzorg zo goed is.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:21

Tip voor je jongeren/studenten onder ons, kijk eens op:

http://www.salland.nl

TIP

(een kleine verzekeraar met een zeer goede dienstverlening. Vorig jaar bij independer hoog geeindigd)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:35

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:36

Anne_GTI schreef:
Voor studenten heb ik nog wel een goedkopere optie:
http://www.goedvoorjeweerstand.nl

Even een vraagje, weet iemand welke een betere dekking heeft? Deze verzekering of DSW? En moet je bij interpolos ook kunnen aantonen dmv bijv. een ov dat je student bent? Want ik kon dat zo snel niet vinden Bloos

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:52

Ik ben zelf fysiotherapeut en zit zelf (als verzekerde) bij Agis.
Wij hebben ook het liefst dat onze patienten een Agis-verzekering hebben, en dan is de COMFORTpolis diegene met onbeperkt fysiotherapie mits medisch noodzakelijk. (en dat laatste is dan het pakkie-an van de fysio)
Het is vast niet de goedkoopste polis maar wel een van de netste en meest complete.
Bedenk je goed dat een goedkope polis ERGENS terugverdiend moet worden door de verzekeraar, dit is tenslotte geen liefdadige instelling maar keiharde business.
(Plus, verdiep je eens in alle fusies tussen de onderlinge verzekeraars, uiteindelijk vallen ze allemaal onder een paar grote concerns zoals Achmea of Agis. En hebben dus uiteindelijk ook allemaal dezelfde voorwaarden)

Even een tip, je kunt je bv via je bonuskaart van AH aanmelden voor een collectieve verzekering van Agis.

Maar let dus op: de COMFORT-polis is de enige met onbeperkt fysio.

Wat je ook even kunt doen is vragen aan een grote fysiopraktijk bij jou in de buurt wat zij jou aanraden qua zorgverzekeraar. Zij hebben er natuurlijk goede kijk op wat het beste is qua vergoedingen en weinig gezeur.
Als je er nog meer vragen over hebt moet je me maar even pb-en.