Áltijd koud?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Áltijd koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:20

Tinkelbell schreef:
Jeetje wat veel reacties, dat had ik niet verwacht. Zo veel mensen die er ook last van hebben. *kleine opluchting Schijnheilig

Iedereen hier in huis schreeuwt inderdaad dat ik me na moet laten kijken,
erg irritant als ik het zo mag noemen.

Eleonoor: kan me geen andere klachten oid bij bedenken, het enige wat ik wel heb na het douchen overal (vooral onderbenen) rode vlekken heb.

Heb ik ook. Wat eerst paars was is dan knalrood. Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:26

Mijn eigen "kouprobleem" heb ik opgelost met wat supplementen: gember is bijvoorbeeld lekker verwarmend (is al gezegd). Wat ook al gezegd is, eet niet teveel rauwe producten, dat onttrekt erg veel warmte aan je lichaam.

Wat voor mijzelf echter het beste werkte, is een dagelijkse dosis Ginkgo Biloba, dat verbetert de bloedcirculatie heel sterk, en dat deed bij mij echt de truuk. Ik betrap mijzelf er nu zelfs op dat ik het ´s nachts WARM heb en de dekens niet eens meer helemaal over m´n oren hoef, nou dat was eerder echt ondenkbaar! Ook op m´n werk loop ik nu in een T-shirt ipv altijd een dikke trui.

Je moet ginkgo wel in voldoende hoge dosering nemen, er zijn ook waardeloze spullen op de markt. Ik gebruik een goed Ginkgo Biloba extract en neem dan 2 capsules per dag.

Mocht je bloedcirulatie prima zijn maar het probleem ergens anders wegkomen dan helpt Ginkgo natuurljk niet.

Oh ja, en Ginkgo mag je niet met zomaar alle medicijnen combineren, het mag bijvoorbeeld niet samen met bloedverdunners. Dit geldt trouwens voor alle supplementen die je evt zou nemen, vraag eerst aan de levernacier of het wel te combineren is met eventuele medicatie die je al neemt. Dat geldt ook voor de pil! (maar dat laatste is volgens mij geen probleem met Ginkgo).

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:26

Ik heb hier ook heel erg last van. Pas als het in huis 25 graden is vind ik het warm genoeg. Ik heb ook heel snel paarse lippen, koude handen en voeten en ga ook al snel klappertanden en dit terwijl het nog maar herfst is.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:28

HannahFrouk waar koop je dat ?? Bloos

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:30

Suzanne, ook problemen met pijnlijke menstruatie?

Naast gember, kan je ook denken aan kaneel.

Idee achter kuode/rauwe producten is het volgende. Je spijsvertering moet dat spul eerst opwarmen tot lichaamstemperatuur en dan beginnen met afbreken voordat het de waardevolle voedingsstoffen eruit kan halen. Voordeel van warm voedsel is de temperatuur, maar ook dat de eerste verteringsstap al is gemaakt. Je kan zo veel beter het goeds uit de producten halen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:39

Nee daar heb ik geen last van. Ik eet wel heel slecht Nagelbijten / Gniffelen kan het hier mee te maken hebben?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:41

Ja daar heeft het wel mee te maken Suzanne. Wat ik al eerder zeg, probeer eerst met kleine porties, warm eten. Probeer dat dan verder uit te bouwen.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:42

Ghehe ik ken het .. Dromen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:50

Eleonoor schreef:
Knipoog Van melk wordt van oudsher gedacht dat het belangrijk is voor je kalk. Maar wetenschappelijk is nooit gelukt dit aan te tonen. Vandaar dat de melk producenten dit ook niet meer mogen gebruiken voor verkoop van hun producten.
Melk is gemaakt voor baby's en kinderen tot 7 jaar. Oudere krijgen heel veel last met slijm problemen. Denk maar aan die bekende slijmprop in je keel na drinken van melk. Mensen met astma kunnen baat hebben bij weglaten van melk producten.

Zo herkenbaar!
Ik ben te gek op melkproducten om het te laten staan als astma patiënt, maar als ik een verkoudheid te pakken heb, hoef ik al geen koekje met chocola te eten of de slijmproductie neemt toe Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook echt een koukleum. Zit in de familie.
Ik krijg mijn voeten 's nachts al niet meer warm in bed, maar ik wil mijn tweede deken nog niet gebruiken, want dan heb ik in de winter geen extra deken meer *LOL*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:54

Ik heb altijd koude handen en voeten...

Ik had vandaag al handschoenen aan op de fiets en op mijn werk! Koe
(Van die dikke fleece dingen, met vingers en een kapje die je er over heen kan doen zodat je wanten hebt.)
Op school bevries ik al helemaal, eigenlijk alleen mijn handen en voeten zo koud!! (half blauw.)
En in huis loop ik standaard op sloffen, die heb ik al een hele poos aan.
En een poging tot wanna be Die Hard heb ik geprobeerd, bijna een hele winter lang geen handschoenen aangedaan, maar wennen deed het niet.
Ik ben gewoon de allereerste die ik met handschoenen zie altijd, maar ik ben totaal geen watje, dus waar het aan ligt?

Een lage bloeddruk weet ik eigenlijk niet, dat zou zo maar eens kunnen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:55

Ik heb ook altijd na het douche allemaal rode vlekken op mijn benen Bloos! vooral rond m'n knieën Knipoog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:55

MandyL schreef:

Gewoon bij de reformzaak Mandy.
Maar nogmaals, je moet geen goedkope rommel-supplementen nemen, dan kun je net zo goed niets nemen. En de dosering moet voldoende hoog zijn.

Als het probleem echt je bloedcirculatie is, merk je dat vaak aan het feit dat vooral de handen en voeten altijd koud zijn, en dat je je een stuk beter voelt als je in beweging komt.

Als je het erg koud hebt, kan een heet voetenbad (dus geen hete douche, alleen de voeten) ´s avonds ook heel goed zijn. Bijvoorbeeld met gember erin of andere verwarmende kruiden. En een glaasje Gluhwein hihi.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:57

Ik heb het ook áltijd koud. Denk nu inderdaad ook al: Wat moet ik nou als het straks nóg veel kouder wordt? Ik heb het nu al koud, ook als ik gewoon een dik vest aan heb..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:58

Een voordeel, als de rest van de familie half lam is van de hitte heb ik nergens last van. Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:59

Hmm daar heb ik ook weer moeite mee, ik kan ook niet goed tegen warmte Bloos

Ik zeg altijd dat het aan mijn genen ligt. Half indo half nederlands. Nederlanders kunnen niet tegen hitte en indo's niet tegen kou Huilen van het lachen

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:06

meld zich hier ook heb het ook altijd koud.

maar dit komt bij mij doordat ik 20 kilo ben afgevallen dus ja niks aan te doen me eigen maar gewoon heel goed aankleden Tong uitsteken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:07

urselin, dat is lastig! Koe

Ik weet ook nog niet hoe ik deze winter moet overleven met alleen een buitenbak.
Zowieso al bij de paarden trouwens, ook binnen want daar is het dan ook koud. Clown
Weet iemand superwarme paardrijhandschoenen? (als ik toch in een koukleumen topic zit.)
Niet van die hele simpele fleece dingen, die doen niks jammer genoeg..

*over de ginko biloba, wat word er verstaan onder goedkope rommel? Blond

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:42

Ik zit nu ook met m'n jas aan en nog heb ik het koud Scheve mond

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:50

Over Ginkgo, om het goed te laten werken moet je minimaal 100 mg Ginkgo EXTRACt (Gestandaardiseerd op 24% ginkgoflavonglycosiden) per dag nemen. Dat is dus wat anders dan 100 mg van het ruwe kruid. Dus als je b.v. een supplement neemt waarbij op de verpakking staat dat er 10 mg ginkgoblad in zit, dan valt dat onder goedkope rommel.

Jammer genoeg weten consumenten vaak niet hoeveel ze van iets moeten nemen om een effect te kunnen verwachten. Dat werkt erg in de hand dat er dus veel rommel op de markt is. Bijvoorbeeld multivitamines met 0,1 mg vitamine B per tablet (dan kun je net zo goed een slok water nemen).

Geldt trouwens ook voor paardensupplementen, heb daar voorbeelden van gezien, tsk tsk tsk....... echt ONZIN dingen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:45

Ik heb het ook altijd koud en kon eind september al niet meer slapen omdat ik zulke koude voeten had! Heb gewoon mijn elektrische deken erop gegooid en die doe ik een half-uurtje voor ik op bed ga aan. Wauw wat is dat lekker!

Maar ik heb nu ook weer superkoude handen en voeten dus zal even een lekkere douche nemen en dan thee halen. Gelukkig hou ik heel erg van thee! Haha!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:26

HannahFrouk schreef:
MandyL schreef:

Gewoon bij de reformzaak Mandy.
Maar nogmaals, je moet geen goedkope rommel-supplementen nemen, dan kun je net zo goed niets nemen. En de dosering moet voldoende hoog zijn.

Als het probleem echt je bloedcirculatie is, merk je dat vaak aan het feit dat vooral de handen en voeten altijd koud zijn, en dat je je een stuk beter voelt als je in beweging komt.

Als je het erg koud hebt, kan een heet voetenbad (dus geen hete douche, alleen de voeten) ´s avonds ook heel goed zijn. Bijvoorbeeld met gember erin of andere verwarmende kruiden. En een glaasje Gluhwein hihi.

wat een goede tips allemaal Haha! ja als ik de stal veeg heb ik het zo warm ( terwijl mn handen wel koud blijven ) maar ik zelf heb het dan niet meer koud.
ik denk dat ik het toch maar eens ga proberen want mijn handen en voeten zijn altijd ijskoud zelfs als ik in bed lig zijn mn voeten nog koud.... niet erg gezond lijkt me?
en ik heb er zo'n hekel aan om het koud te hebben Nagelbijten / Gniffelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:37

Eleonoor schreef:
Idee achter kuode/rauwe producten is het volgende. Je spijsvertering moet dat spul eerst opwarmen tot lichaamstemperatuur en dan beginnen met afbreken voordat het de waardevolle voedingsstoffen eruit kan halen. Voordeel van warm voedsel is de temperatuur, maar ook dat de eerste verteringsstap al is gemaakt. Je kan zo veel beter het goeds uit de producten halen.

Ik vind het een zeer onaannemelijke theorie. Ok, iedereen weet wel dat een lekkere kop soep of thee best heel lekker verwarmend kan zijn, maar het is wel maar heel tijdelijk van aard. En als je kijkt hoeveel warmte zo'n klein beetje eten of drinken kan opnemen... het maakt wel wat uit maar het zijn geen wereldschokkende zaken - een beker melk 's ochtends kan echt niet meer van invloed zijn op je koude handen aan het eind van de middag.

Wat betreft de 'eerste verteringsstap' - daar geloof ik eigenlijk nog minder in. Het lijkt mij juist dat de hele stofwisseling in sluimerstand gaat (omdat we weinig bewegen enzo). Mij lijkt het veel logischer om dan juist te gaan voor voedsel dat niet te snel wordt opgenomen, als je tenminste op zoek bent naar een wat structurelere oplossing. (Van iets met veel energie kun je lekker snel warm worden, maar het is ook zo weer voorbij.) En het advies is dan: veel volkorenproducten en juist geen makkelijk op te nemen voedingsstoffen. (Bij paarden wordt ook ruwvoer aangeraden om ze warm te houden in de winter.)
Dat lijkt mij eigenlijk veel aannemelijker.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:39

Ik meld me ook hier Haha!
ALTIJD koud, vooral m'n handen en voeten Clown

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:40

hier nog 1
ik had het zelfs af en toe in brazilië koud

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:43

Mandy, Als het helpt stuur je me dan even een berichtje? Zou ik leuk vinden Knipoog