Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foetsie

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:07

Bij mij is pas ook Pfeiffer of een variant erop ontdekt.
Ik dacht dat er eerst een griepje dwars zat (hoofdpijn, koortsig en beroerd voelen).
Toen het werken niet meer ging en ik een donkere kleur urine had, heb ik toch maar de HA gebeld want ik vertrouwde het niet helemaal.
Maar wat een ellende zeg, zo'n keelonsteking dat ik niet meer kon eten,drinken, praten of pijnloos mijn nek kon draaien.
Nadat ik weer flauw was gevallen heeft de HA me door naar het ziekenhuis gestuurd. De arts schreef me zetpillen voor en als die niet hielpen dat ik weer kon eten/drinken zou ik opgenomen moeten worden en aan het infuus worden gezet.
Gelukkig sloegen de zetpillen aan, zodat ik ziekenhuisopname heb kunnen voorkomen.
Donderdag weer naar het ziekenhuis, dus ben benieuwd.
Voor alle zieken.... heel veel sterkte en beterschap! Vriendjes zijn?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:23

ik heb even niet het topic doorgelezen hoor Bloos

Ik was een lange tijd erg moe, hoofdpijn & keelontsteking. Ben ik naar de huisarts gegaan maar dat kwam vast door het vele werken en die keelonsteking zei die.
hij heeft er verstand van dus zal wel dacht ik,
Nou het ging maar niet over, nadat mijn vriend te horen dat hij het had heb ik me voor de zekerheid ook laten prikken en wat blijkt nou hen ik verwaarloosde pfieffer
En omdat ik het verwaarloosd had zou ik er nog wel even last van blijven houden Sigaar
ik zal vooral zeggen neem je rust als je lichaam dat aangeeft

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:54

Zijn er trouwens nog meer mensen die een jeukende huiduitslag kregen?
Heb gelukkig de jeuk met een poeder en gel onder de knie gekregen, maar heb nu al zon week of 3-4 huiduitslag. Leek in het begin wel een rode hond patient. Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:20

foetsie schreef:
Zijn er trouwens nog meer mensen die een jeukende huiduitslag kregen?
Heb gelukkig de jeuk met een poeder en gel onder de knie gekregen, maar heb nu al zon week of 3-4 huiduitslag. Leek in het begin wel een rode hond patient. Clown

Ja veel uitslag gehad (en nu nog) rode bultjes after in mijn mond...
infecties enz enz

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:51

Hmm nee geen bultjes etc, wel bijna standaard een opgezette rode keel met witte stipjes erin Clown

foestie, jij valt ook flauw begrijp ik? Heb je dat nu nogsteeds of alleen op slechte dagen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:52

Renske_ schreef:
Hmm nee geen bultjes etc, wel bijna standaard een opgezette rode keel met witte stipjes erin Clown

foestie, jij valt ook flauw begrijp ik? Heb je dat nu nogsteeds of alleen op slechte dagen?

Ja dat heb ik ook vaak.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:36

Renske_ schreef:

Een paar maand geleden viel ik in 2 dagen 3x flauw. Er was nog toen geen Pfeiffer geconstateerd. Ik dacht dat het bij het griepje hoorde. Iedere keer als ik de trap afliep richting badkamer werd ik heel erg duizelig. Toen ik in de badkamer was, kwam ik opeens bij liggend op de grond. Had totaal niet gemerkt en gevoeld dat ik gevallen was.
De laatste keer dat ik flauw viel en wist dat ik Pfeiffer had was denk ik een combinatie van niet kunnen eten, drinken ( misschien een beetje verzwakt?) en een hete douche.
Denk dat ik vooral als ik niet lekker ben de kans op flauwtes toe neemd.

Wat me ook te binnen schoot is dat ik soms zon vieze smaak in de mond had. Als ik mijn keel schraapte en spuugde leek het net als ik snotterig spul uitspuugde. Gelukkig heb ik dit niet lang gehad, want tijdens het eten had je ook die vieze smaak in de mond. Het zal wel door de keelonsteking zijn gekomen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:22

haha ja die ranzige smaak in je mond, ooow die is zo goor!
Op t moment dat mn klieren dikker zijn heb ik dat heel erg, en mn adem is dan ook ernstig volgens mij:')

hete douche is bij mij idd ook flauwvallen, heb daarom t raam altijd open van de badkamer en douche zo snel mogelijk, anders ga ik tegen de grond.
's ochtends, ook al ik niet echt honger heb ofzo, dan val ik ook makkelijk flauw
Komt denk ik omdat ik 's ochtends echt nog zwaar moe en afwezig ben.
heb al heel wat blauwe plekken, en bulten op mn hoofd Clown

@Patjelisa, heb je bultjes of val je ook vaan flauw?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:43

Nee bultjes en als ik voel dat ik flauw ga vallen ga ik gewoon even liggen dan trekt het meestal wel weg.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:33

Die vieze smaak in de mond ken ik ook heel goed.. Verdrietig
Ik heb dus ook als ik weer echt dood moe ben, dat mijn klieren op gaan zetten, en dan krijg ik dus ook die vieze smaak weer!!
Echt gewoon ranzig is dat.
Misselijk

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 17:10

Ik heb inderdaad ook een rare uitslag in mn gezicht... begon op mn kin maar zit inmiddels ook al onder mn linker oog. Heb er wel een zalfje voor gekregen en dat werkt gelukkig aardig Lachen

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:19

Ik heb het ook gehad, ongeveer een maand geleden.
Maar heb er nog steeds last van, ik had het waarschijnlijk al een half jaar, maar kwam er de laatste 2 maaden pas achter, toen kon ik helemaal niks meer.
Heb nu problemen met school en stage, Ik kan dit jaar al niet meer halen.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:20

Frouk schreef:
Ik heb inderdaad ook een rare uitslag in mn gezicht... begon op mn kin maar zit inmiddels ook al onder mn linker oog. Heb er wel een zalfje voor gekregen en dat werkt gelukkig aardig Lachen

Mag je blij zijn dat dit tot dit alleen beperkt is.
Ik kreeg op een avond gigantische jeuk en de volgende ochtend zat ik van top tot teen onder de uitslag. Gelukkig kan ik nu de rode plekken die ik nu nog heb met kleding bedekken en is het een stuk minder geworden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:53

Even een klein verslagje van deze week
Eergister (dus dinsdag) had ik eerste uur vrij, toen heb ik in het 2e, 3e en 4e uur op school geslapen.
Gister heb ik weer op school geslapen, kan echt niet wakker blijven.
Vandaag viel ik bijna in slaap in 2 lessen, gelukkig met veel moeite wakker kunnen blijven.
Had al een bezorgde sms van mijn vriendje staan of ik misschien Pfeiffer had. Ik ga denk ik morgen of maandag naar de dokter voor een doorverwijsbrief voor prikken, want dit kan zo eigk niet langer.
Ben ook constant verkouden, opgezette keel...

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:35

Mistid: Laten testen kan nooit geen kwaad. Heb je tenminste ook zekerheid wat je hebt. Sterkte.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:48

Hoe is het verder afgelopen Mistid?

Vandaag 4,5 km gewandeld en was blij dat ik de einde van de gemarkeerde route bereikte.
Normaal loop ik afstanden van 15-20 km en nu was ik van zon korte afstand al dood op. Huilen
Ik baal als een stekker. Normaal ben ik super actief en nu voel ik me steeds een wrak. Boos!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:14

bij mij is begin september ook pfeiffer goconsateerd....
was eigenlijk al sinds april mei moeer dan normaal.. maar dacht dat dit aan de stres op school lag.
toen na de vakantie de school weer begon, lukte het me bijna niet om wakker te blijven op school en huiswerk maken ging al helemaal niet.
bij mijn opleiding doe je veel groepswerk, en als je daar niet goed aan mee kunt doen wordt je uit de groep gezet en dan heb je dus een probleem.
Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb me laten testen op vanalles en nogwat.
tussentijds ben ik wel gewoon naar school gegaan wat eigenlijk steeds slechter ging.
Op een gegeven moment heb ik in overleg met mijn mentor besloten niet meer naar school te gaan en thuis de uitslag af te wachten.
het b;leek dus pfeiffer te zijn Boos!
ben sindsdien niet meer naar school gegaan.
ik heb eind oktober een nieuwe test laten doen en daar was geen ontsteking meer op te zien Lachen...
Nu gaat het redelijk en wil ik dus langzaam aan weer gaan leren voor school en gaan sporten om weer op conditie te komen....
op school heb ik tegen de tijd dat ik weer naar school kan gaan een half jaar gemist en dit gaat me misschien mijn opleiding kosten omdat ik dit jaar nog 3 vakken moet herkansen voor mijn propedeuse..... waarvan een eind december begin januari.....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:56

foetsie schreef:
Hoe is het verder afgelopen Mistid?

Vandaag 4,5 km gewandeld en was blij dat ik de einde van de gemarkeerde route bereikte.
Normaal loop ik afstanden van 15-20 km en nu was ik van zon korte afstand al dood op. Huilen
Ik baal als een stekker. Normaal ben ik super actief en nu voel ik me steeds een wrak. Boos!

herkenbaar! ik heb dagelijks spierpijn, sport haast niet meer, heb en cnditie van 0 en de trap oplopen geeft me enorm trillende spieren in mn bovenbenen...ben dan ook bekaf daarna!
Zo bizar!

Gaat hier nogsteeds waaaaaaardeloos met die stomme pfeiffer! Moet van arts van UWV meer gaan werken, dat ik dan naast t werk niets doe en alleen maar knock out op bed lig lijkt niet uit te maken Scheve mond

Zo frustrerend is het!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:19

ik heb 6jaar geleden pfeifer gehad. ik ging na de dokter met hele andere klachten, bloedprikken en oderanere kwam daar pfeifer uit. ik zat in het einde van de 3e van de middelbare school en ben toen thuis gebleven. dat heeft voor mij ook heel erg geholpen. lekker relaxt je eigen dingen doen, geen druk meer van school. uitslapen wat je wilt en lekker rustig aan doen. als je ergens naar toe wilt met de fiets, maar je kan ook met de bus/auto, doe dat dan. helpt jezelf weer.

je moet wel opletten met paardrijden! je milt is heel zacht, door het gehobbel van draven/galopperen kan die schuren en ben je nog veel verder van huis!

ik heb er zeker 8 maanden goed last van gehouden (lees, niet na school, gemid. 14 uur slapen per dag) nu valt het wel mee maar merk wel dat ik een stuk sneller moe wsa dan eerder.

maar hou je rustig en eet goed! (dingen waar je energie van krijgt)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:25

Okee,, van die milt wist ik niet..
Ik moest zowiezo al een tijdje stoppen van mijn ouders omdat ik het niet vol kon houden.
Maar kan gewoon sporten in de sportschool geen kwaad dan?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

foetsie schreef:
Bij mij is pas ook Pfeiffer of een variant erop ontdekt.
Ik dacht dat er eerst een griepje dwars zat (hoofdpijn, koortsig en beroerd voelen).
Toen het werken niet meer ging en ik een donkere kleur urine had, heb ik toch maar de HA gebeld want ik vertrouwde het niet helemaal.
Maar wat een ellende zeg, zo'n keelonsteking dat ik niet meer kon eten,drinken, praten of pijnloos mijn nek kon draaien.
Nadat ik weer flauw was gevallen heeft de HA me door naar het ziekenhuis gestuurd. De arts schreef me zetpillen voor en als die niet hielpen dat ik weer kon eten/drinken zou ik opgenomen moeten worden en aan het infuus worden gezet.
Gelukkig sloegen de zetpillen aan, zodat ik ziekenhuisopname heb kunnen voorkomen.
Donderdag weer naar het ziekenhuis, dus ben benieuwd.
Voor alle zieken.... heel veel sterkte en beterschap! Vriendjes zijn?

Precies het zelfde gehad Ja

heb het nu nog steeds dit is me 6 de week thuis..
en ik kwam er achter toen ik blaas en keel ontsteking had, 2 weken terug, naar de dokter geweest, begin november 3 kuuren gehad maar me keel werd steeds dikker en niet eten en drinken, (dinsdags naar dokter geweest vrijdag's zaterdag dokterspost + nieuwe antibiotica ) en zondag weer dokterspost en door verwijzing naar KNO.
Daar aan gekomen 3 x in me amandel geprikt met naald, kwam geen pus uit, dus bloed laten priken, en daar kwam pheiffer uit.
Maar maandag voelde ik me nog steeds zo beroerd benik met me zager naar de dokter gegaan, (al me slijm uit spugen in handoeken en bakjes thuis en daar dus ook ) fijn als de wacht kamer vol zit Bloos Toen heeft de huisarts naar de des betrefende kno arts gebeld en heeft me zet pillen gegeven en daar knapte ik binnen een week echt van op kon het weekend weer een beetje eten Lachen

Wat ik ook niet mocht van de KNO arts was asprine (slecht voor de lever)
en ik mocht ook geen ibuproven (slecht voor me lever die van streek is)

Ik verveel me kapot, heb me paard in september verkocht, (heeft hoop zorgen gehad met verkoop) en was druk bezig met bezichtigen maar toen kwam dit er tussen dus nu alles op standje 0-1 dus niet veel doen, en gewoon snel moe zijn.
Ga vandaag met een vriendin bij mij in de buurt kijken Lachen dus dat zijn periodes van wel goed en niet moe, van niet zo goed en mega moe.
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 18-11-08 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:30

oh dat weet ik niet of dat kwaad kan.
mijn huisarts heeft het me echt verboden om te rijden. ik heb in die tijd leuke buitenstapritjes gemaakt dus heb me er neit anders om gevoelt.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:33

toen ik 3 was heb ik ook pfeiffer gehad.. Niet dat ik me er nou nog veel van herinneren kan, maar die vieze smaak in de mond is een van de dingen die ik nooit vergeten zal! blegh

Inmiddels ben ik 24 en ben onder behandeling bij een osteopaat. Ben nog altijd best wel snel moe en voel me niet echt top en volgens de osteopaat heb ik nog steeds last van de pfeiffer, tenminste de restverschijnselen dan (lever werkt nog niet top enzo) is dus wel echt belangrijk goed uit te zieken! Inmiddels gaat wel steeds iets beter bij mij...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:49

Hunter, de KNO arts op het ziekenhuis vertelde mij als jeje goed voelt ga wat sporten, als je je moe voelt pak je je rust..
hij zij ook blijf niet in de sleur ik ben ziek en moe, maar ga ook af en toe wat actiefs doen Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:52

ik denk juist dat ik het heb, ga binnenkort ook bloedprikken, maar ben echt gewoon doodop de laatste tijd!
me klieren in me nek zijn opgezet, en ik sport wel intensief, daarvoor moet ik echt 2 uur slapen anders red ik het niet ..
ga binnenkort dus naar de dokter!