Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:31

Ik kan me bij jullie aansluiten. Op dit moment heb ik er weer 1... Meestal heb ik er last van tijdens drukke perioden, of als er iets aan de hand is.

Ik kreeg een paar jaar terug de tip om er puistjeszalf op te smeren. Wel homeopathische natuurlijk, voor het geval je het in je mond krijgt, en dat helpt wel moet ik zeggen. Drogen ze snel uit en ben je er snel vanaf.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:06

Die van mij zijn net over. Haha! Haha!
Had sinds begin september in beide mondhoeken een koortslip en die zijn beide vorige week pas weggegaan. Heb ze dus 1½ maand gehad. Bloos! Ze scheurden ook steeds weer open als ik mijn mond wijd open deed enzo.
Koortslippen moeten verboden worden. Boos!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:57

Gloeiende-gloeiende !! Stoom uit je oren

Er kwam er ineens weer 1 opzetten gisteren tegen middernacht...snel een paar keer die Hotkiss erop om hem tegen te houden Ja

Maar ik ben een beetje grieperig en heb heel erg vast geslapen dus vannacht heb ik het niet "af kunnen maken" en nu is hij toch een beetje opgekomen...grrr. Nu ja elk uurtje even dat ding erop maar en dan hou ik hem wel in toom hoop ik Knipoog

En hij is gelukkig toch bij lange na niet zo erg als normaal OK dan!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:52

Haha, het lijkt wel dat als we het er met zn alle over hebben, iedereen gelijk een koortslip krijgt whaha Haha!

Ik heb nu al zeker 3 mensen gehoord die hem tijdens dit topic kreeg.

mijne is bijna weg, nog een klein velletje wat nog niet helemaal glad is..

mn lip is al lang niet meer besmettelijk, maar ik krijg geen kusje van mn vriend Boos! hij is een beetje panisch ervoor haha..

Maar volgend weekend moet ik een weekendje weg, en dan is tie gelukkig helemaal weg Haha!
Moet er natuurlijk geen nieuwe komen...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:58

pmarena schreef:
Gloeiende-gloeiende !! Stoom uit je oren

Er kwam er ineens weer 1 opzetten gisteren tegen middernacht...snel een paar keer die Hotkiss erop om hem tegen te houden Ja

Maar ik ben een beetje grieperig en heb heel erg vast geslapen dus vannacht heb ik het niet "af kunnen maken" en nu is hij toch een beetje opgekomen...grrr. Nu ja elk uurtje even dat ding erop maar en dan hou ik hem wel in toom hoop ik Knipoog

En hij is gelukkig toch bij lange na niet zo erg als normaal OK dan!

Ik ben fan van de hotkiss! De uitvinder mag een prijs krijgen Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:04

hier nog een slachtoffer..Ik krijg altijd een hele extreme reactie op mijn koortslip, mijn lip zwelt ENORM op. Echt verschrikkelijke alle smeersels helpen niet, het enige wat helpt is die PADS.

en DE GOUDE TIP: Lipgloss opsmeren als je gaat slapen, dure vette glos. Sinds ik dat doe heb ik * even afkloppen* geen koortslip meer gehad. Vaseline gebruiken regelmatig werkt ook.

Koortslip komt vaak ook opzetten als je droge lippen hebt, teminste dat is bij mij het geval.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:05

Ik doe altijd Hotkiss en dan een dikke laag Vaseline

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:18

Drama die koortslippen, ik ben ook ongelukkig gezegend met het virus. Ben net weer genezen van een enorme uitbraak, had 3 plekken tegelijk echt je voelt je zo ellendig dan.

Mijn ervaringen:

Ik gebruik vaak teatree olie, stip het daarmee aan. Het stinkt enorm maar het droogt goed in. Verder ben ik erg tevreden over het nieuwe creme Erazaban heet het geloof ik die heb ik nu laatst gebruikt en koortslip ging redelijk snel weg.

Prevner vind ik rommel echt droge troep smeert voor geen meter.

Zovirax en vectovir ook wel eens gebruikt maar niet zeer enthousiast over, werkt niet echt snel.

De pads van compeed ook erg fijn maar soms is het lastig ze er goed op te plakken en de timing is lastig. Als ze goed blijven plakken is het ideaal maar bij mij laten ze vaak los. Dus als iemand nog tips heeft hoe die dingen goed te plakken??
Vaak als ik iets voel tintelen meestal 's ochtends als ik wakker wordt dan kijk ik in de spiegel en dan zit er al een dikke rode plek met kleine blaasjes.

Ik heb wel eens van de huisarts een kuurtje gehad tegen herpes voor mijn koortslip, dan had ik echt enorme uitbraak van wel 4 of 5 plekken tegelijk op mijn lippen. Waren pillen die voor gordelroos worden voorgeschreven ben de naam even kwijt. Maar na zo'n kuur bleef het echt ook heel lang weg bij mij tot max 1- 1,5 jaar.

Die hypotherm/hotkiss nog nooit uitgeprobeerd maar ben zeer geinteresseerd waar kopen jullie dit?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 21:27

bij de apotheek.. naar mijn weten is de herpotherm de hotkiss, alleen heeft tie een nieuwe naam gekregen..

hij kost 45 euro. en heeft de grote van een lippenstift

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:31

IK heb hem gekocht bij mn schoonzusje..die werkt in een natuurwinkel

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:37

whaaaaaaaaaaaa omg ik heb er ook 1.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:55

Ik heb dit topic 23 oktober geplaats, omdat ik toen weer wakker werd met 1 koortslip..

Sinds vorige week donderdag was deze helemaal weg.. maandag (4 dagen tussentijd:|) word ik wakker met 2 koortslippen.. vandaag is er nog 1 bij gekomen dus voel me goed kl*te..

Maar ik heb sommige over prikken gehoord die ze van de huisarts hebben gehad.,.. ben vanmorgen bij de dokter geweest en die weet van niks.. mijn vraag is dus.. wat voor prik was dat??

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:39

Ik ben nu de pineut... Boos!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:45

daffodil schreef:
Ik heb echt het allerbeste spul gevonden en dat is dus geen smeerspul maar iets wat je inneemt. Het is homeopatisch en heet Rhus Toxicodendron en is in druppel en korrelvorm te krijgen. Ik ben ermee begonnen op aanraden van een heel oud mannetje in een ouderwetse drogisterij en ik dacht echt tuurlijk..... en verwachtte er niets van.

Binnen een dag nadat ik begonnen was, nam het tintelend gevoel af en de koortslip die ik toen ontwikkeld had, was binnen nog een dag helemaal weg!

Ik heb het gister gekocht! druppels van A.Vogel € 5,75. Ben er gister middag gelijk mee begonnen.
Er zat al bijna een blaasje, dus ben benieuwd of het toch nog werkt en sneller wegtrekt. Het lijkt in ieder geval nog
niet erger te worden en het is al vrij droog, maar kan nog niet zeggen of dat door dat spul komt. Bloos
Update volgt...

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:46

Rhus Toxidendron:

Eén van de meest belangrijke kenmerken van de klachten van Rhus Toxicodendron is dat alle klachten verergeren bij beginnende beweging, verbeteren bij voortgezette beweging, maar langdurige beweging geeft uitputting en pijn. De klachten hebben meestal betrekking op spieren, banden, pezen en gewrichten, zowel in de rug als bij de armen en benen. Een stijf, lam, verrekt zwaar gevoel overheerst. Vaak is er ook een zwelling. De patiënt is onrustig, wil steeds beweging omdat dat verlichting geeft. Er is een gevoeligheid voor natte kou, vaak ook een verergering van de klachten.

Dit was een tip van iemand op de eerste pagina.. heb het net ff opgezocht maar het heeft te maken met stijve spieren,gewrichten,pezen noem maar op.. dat heeft toch geen invloed op een virus lijkt mij...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:03

Ik ben er altijd enorm bang voor dat ik er ook eentje krijg.
Gelukkig hebben vriendje en ik er nooit last van, maar het zou zo kunnen gebeuren wanneer je uit een niet goed schoon glas drinkt of lipgloss uitleent of whatever....

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:58

Don_Zhivago schreef:
Rhus Toxidendron:

Eén van de meest belangrijke kenmerken van de klachten van Rhus Toxicodendron is dat alle klachten verergeren bij beginnende beweging, verbeteren bij voortgezette beweging, maar langdurige beweging geeft uitputting en pijn. De klachten hebben meestal betrekking op spieren, banden, pezen en gewrichten, zowel in de rug als bij de armen en benen. Een stijf, lam, verrekt zwaar gevoel overheerst. Vaak is er ook een zwelling. De patiënt is onrustig, wil steeds beweging omdat dat verlichting geeft. Er is een gevoeligheid voor natte kou, vaak ook een verergering van de klachten.

Dit was een tip van iemand op de eerste pagina.. heb het net ff opgezocht maar het heeft te maken met stijve spieren,gewrichten,pezen noem maar op.. dat heeft toch geen invloed op een virus lijkt mij...

Dat verhaaltje gaat volgens mij over de plant zelf, die overigens giftig is. De hele gedachten achter homeopathische middelen is dat je een minimale dosis van het "gif" binnen krijgt zodat je lichaam hier antistoffen voor gaat maken. Net als bijv. een griepprik. Deze plant veroorzaakt geloof ik ook blaasjes en jeuk op de huid als je er mee in aanraking komt.

De druppels helpen tegen koortsblaasjes, jeuk en spier / gewrichtspijn. Dit staat op het doosje. Het klopt dat het niet officieel wordt verkocht voor koortslip, maar als het werkt, maakt mij dat niet uit! Haha!

Maar toch bedankt voor je oplettendheid! Haha!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:01

Die compeed dingen helpen ECHT niet!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:05

ultra!! dat help direct,en je krijgt het steeds mindervaak terug.
Herpes is een virus waar je drager van bent,en in verzwakte peiodes komt het opzetten.
Ik had het vroeger mega veel,na steeds ultra erop te doen,ben ik nu meer dan 5 jaar blaasjes vrij!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:09

Dat was ik van de Rhus Toxicodendron....van het flesje zelf:

Dr A. Vogel - Rhus Toxicodendron D4 (druppels):
homeopatisch geneesmiddel toegepast bij spierpijn, gewrichtspijn, KOORTSBLAASJES en KOORTSUITSLAG met jeuk.

Kortom, multifunctioneel, én geen koortslip én geen spierpijn, wat wil een mens nog meer???

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:21

wat is ultra?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:04

Is dat Ultra een zalf op een pil ofzo??

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:57

Ik ben altijd van de wat hardere aanpak, ik háát die dingen. Zodra ik er een op voel komen, gelijk pure alcohol erop en daarna zovirax. Als hij dan wel doorkomt dan kapot maken en 3 x per dag met een wattenstaafje met weer die pure alchol eroverheen scrubben. Clown Dan wordt het een korstje, en dus geen blaasjes meer en die is over het algemeen na een paar dagen weer weg.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:38

Ultra is een zalfje van bij de apotheker.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:51

daffodil schreef:
Dat was ik van de Rhus Toxicodendron....van het flesje zelf:

Dr A. Vogel - Rhus Toxicodendron D4 (druppels):
homeopatisch geneesmiddel toegepast bij spierpijn, gewrichtspijn, KOORTSBLAASJES en KOORTSUITSLAG met jeuk.

Kortom, multifunctioneel, én geen koortslip én geen spierpijn, wat wil een mens nog meer???

Die druppels ga ik binnenkort ook even opzoeken!

Ik ben ook gezegend met Herpes Simplex.. Echt niet fijn!

Denk dat er nu wel weer een aan gaat komen; stressvolle week (tentamens etc), en ook weer stappen daarna enzo.

Maargoed, die druppels lijken me wel wat, bij mij werkt verder weinig. Ik maak de blaasjes kapot met teatree en verder hou ik het vettig met zovirax & purol (vaseline).
Die pads werken voor geen meter bij mij, heb er zelfs littekentjes aan over gehouden. En ook de HOTKISS doet niet veel bij mij, gebruik 'm wel steeds als ik iets voel maar ze komen tóch door.
Heb ook al een half jaar een zware kuur van de HA gehad, 2 keer daags pillen. Dan zou het een jaar of 3 wegblijven. Maar niets was minder waar, toen ik stopte met de pillen heeft het een paar maand geduurd en ja hoor daar waren ze weer...
Lang leve de chronische hardnekkige herpes Sigaar