Van de trap gevallen, enkelband gescheurd??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Van de trap gevallen, enkelband gescheurd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:08

Je kunt banden wel iets zien lopen op een foto maar omdat er meestal heel veel zwelling is bij enkelletsel is het niet met zekerheid te zeggen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:12

Katja schreef:
Je kunt banden wel iets zien lopen op een foto maar omdat er meestal heel veel zwelling is bij enkelletsel is het niet met zekerheid te zeggen.

Dat is ook mijn ervaring. Ik ben nog wel een paar keer doorgestuurd voor een fotootje omdat er mogelijk ook een pees was in- of afgescheurd, wat je dan op de foto's terug zou zien omdat er daarbij nog wel eens botsplintertjes los komen. Gelukkig was dat niet aan de hand...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:46

ik ben vanaf vandaag dan wel weer naar school gegaan maar werken kan ik ook nog niet ik werk in de gehandicapten zorg en daar loop je aardig veel, helaas want had liever gewerkt dan thuisgezeten.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:49

Ik heb een keer mijn (beide) enkelbanden gescheurd, en ben en toen direct doorheen gezakt, kon er nl niet meer op lopen direct erna. Maar weet niet hoe dit in het algemeen zit natuurlijk, maar het kan ook zeker zijn dat er enkeld een scheurtje in zit, dus niet dat ze helemaal gescheurd zijn, ben natuurlijk geen dokter oid, maar hopen op het beste voor je! Ach gut

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:52

Vragen over enkelletsel kun je aan mij stellen. Hahah, heb mijn enkel al een keer gebroken, aan beide enkels mijn enkelbanden gescheurd, opgerekt en weet ik veel wat.

Bij mij is bij de fysio een echo gemaakt waarop ze wel kunnen zien wat er aan de hand is. Ook aan banden etc. Misschien ook naar vragen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:39

Ik zit sinds vanmiddag weer in de tape....Volgens de fysio is door al het zwikken+wat aanleg van mijn kant alles té soepel.Mijn enkelband wordt ook steeds overbelast en m'n peesplaat onder m'n voet ook

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:10

marlies85 schreef:
Ik zit sinds vanmiddag weer in de tape....Volgens de fysio is door al het zwikken+wat aanleg van mijn kant alles té soepel.Mijn enkelband wordt ook steeds overbelast en m'n peesplaat onder m'n voet ook

Ach gut

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 23:54

ik heb nog even een advies nodig, dus ik hoop dat er nog even iemand reageert voor morgen Bloos

ik heb even mijn goede enkelband opgezocht deze is van neopreen.
ik dacht deze morgen om te doen naar school omdat dat misschien wel scheelt kwa pijn omdat je iets meer stevigheid hebt.

maar hij drukt precies op die opgezette plek en dat is nogal een zeurende pijn, zal het helpen denken jullie of zal ik hem beter aflaten?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:00

Heb je toevallig synthetische watten? Dat verdeelt de druk vaak heel goed als je het er tussen doet.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 00:04

nee heb ik niet helaas, is wel een goede tip

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 08:43

Jammer daar heb je dan niets aan.
Je kunt overwegen om het ding om te doen en dan af te halen als je op school bent en niet teveel aan het lopen bent. Vaak gaat het drukkende gevoel wel weg als je het wat langer om hebt.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 19:16

we zijn nu alweer 2 weekjes verder en had eigenlijk wel verwacht dat de zwelling minder zou worden maar dat is helaas niet waar. Er zit nog steeds een flinke zwelling op ( enkel is niet zichtbaar) en vanaf vandaag word ook de bovenkant van me voet geel/ blauw
aan de zeikant zit een een geel blauwe streep op me enkel en voelt het als of er een duk in mijn botje zit Verward en de zeikant is ook paarsig. deze blauwe plekken worden steeds erger. ik kan er wel Redelijk op lopen als ik maar niet teveel loopt want dan krijg ik er weer veel last van en ga op de gekste manieren lopen om hem te ontlasten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:58

Kun je het niet nog even een keer na laten kijken. Na 2 weken moet het toch wel minder worden lijkt me.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:44

Dat het blauw erger wordt is in principe normaal omdat de uitzakt misschien kun je een steunkousje omdoen tegen de zwelling.

Zelf zit ik nog minstens 4 weken in het gips voor mijn enkelbanden maar kan er ook echt niet op staan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:04

Hmmm teruggaan naar de arts, er even naar laten kijken als je het niet vetrouwd?
Ik zelf ben uit mijn gips gescheurd... :s moest er 2 weken mee lopen.( moet er inprincipe alles mee..)
Heb nu weer nieuw gips en moet tot volgende week dinsdag. Bij mij was het ook alsnog blauw geworden.. dit zag ik pas nadat de zwelling gezakt was en de steunkous om moest. BEtekent het dat er idd een klein spiertje s gescheurd? Aangezien als mijn enkelband geshceurd is ik waarschijnlijk ook ehct niet meer kon lopen?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 10:32

zou best kunnen dat er een spiertje is gescheurt, of een klein scheurtje in je enkelband.
ik zit daar bij mijn zelf ook aan te denken.

Maar aan de andere kant het lopen gaat wel al iets beter bij mij.