Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:23

Zin in sex Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:24

Ik slik de pil ook al meer dan een jaar niet meer, om dezelfde redenen als vonnie84, maar inderdaad ook de andere nare bijwerkingen...

Mijn puistjes zijn helaas in vol ornaad terug gekomen, terwijl ik 'al' 23 ben en echt gedacht had daar wel overheen gegroeid te zijn. Maar dat is het enige nadeel.

Sinds ik gestopt ben met die rotpil voel ik me lekkerder dan ooit Ja. Ben nu ook veel regelmatiger ongesteld hoe raar dat ook klinkt en ook mijn menstruatiepijnen zijn zo goed als verdwenen.

willemlover schreef:
wat is libido? Bloos

Citaat:
Libido (Latijn: begeerte), ook wel geslachtsdrift genoemd, is een term die in de seksuologie wordt gebruikt om te verwijzen naar de mate waarin een persoon behoefte heeft aan seksualiteit. Het woord heeft verschillende betekenissen gekregen in de loop van de tijd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Libido
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 16-10-08 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:27

Dubbel Bloos .
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 16-10-08 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:27

Tegen puistjes kun je ook een creme krijgen die goed werkt Treteoine oid

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:29

ik gebruik van plaats de pil de prikpil. die werkt goed en ik heb geen bijwerkingen ook wordt ik niet meer ongesteld dus dat is weer wel een voordeel daarvan ..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:34

ik slik al meer als 10 jaar de Diane 35 ook tegen puistjes en zo
nu ben ik ergens tussen het gerommel door zwanger geworden tijdens het gebruik van de pil, nu gebruik ik dan uiteraard geen pil meer en ben dus zwanger Bloos
ik heb geen last van puistjes maar ben wel extreem vermoeid
tijdens het gebruik van de pil had ik nauwelijk bijverschijnselen
enkel dat ik snel moe was maar verder eigenlijk niks
op het moment dat ik geen pil slikte was het toch wel bingo
met de hele week een bonkend hoofd (migrane) en puistjes
en hevige menstruatie pijn.
en wat zei de dokter Bloos
ach dat komt niet van de pil en je mag gerust 4 tot 8 iboprofen nemen voor de hoofdpijn Verward

mijn zusje heeft een staafje laten zetten daar is ze erg tevreden mee
de mirena heeft weinig tot niets hormonen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:38

Ik ben ook gestopt omdat ik allerlei vage klachten had.. Na een maand of 2 was ik echt een ander mens, minder humeurig, enz..
Over het hele condoom verhaal.. zorg gewoon dat je de morning after pil in je medicijnkast hebt liggen, mocht het dan eens mis gaan heb je nog iets achter de hand..
de MAP verkopen ze gewoon bij de etos.. dus je hoeft niet eens langs de huisarts..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:39

Ik moet zeggen dat ik dat gekloot met condooms nog erger vind dan het slikken van de pil Bloos

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:42

Ach.. dat vind ik reuze meevallen, als je er eenmaal aan gewend bent denk je er helemaal niet bij na..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:43

brittkitt, ja erg he zo'n condoom....dan lig je in bed en dan is de vraag wie gaat em omdoen?? jij of ik, nee doe jij maar, nee jij...haha

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:44

Nou ik heb kanker gehad, (tumoren) en kan je vertellen dat het niet van de pil kwam.. Dus daarom zou ik niet gaan stoppen..Als ik nu zou willen stoppen met de pil.. Is het voor de stemmingswisselingen.. Ene week gaat het super..Andere week moet ik niemand in de buurt hebben..Daar baal ik van want zo was ik eerder nooit

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:57

Ik ben ook gestopt met de pil, overigens wel om zwanger proberen te worden, maar óók door al die vreselijke bijwerkingen. Ik heb jaaaaaren verschrikkelijke hoofdpijn gehad, iedere dag! Ik dacht dat het waarschijnlijk lag aan het vele acheter de pc zitten (adm. baan) en heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat de pil (hormonen) hierachter zouden zitten. Bovendien was ik echt heel erg down, met vlagen stortte ik compleet in. Ik ben gestopt, en er is écht een wereld voor me open gegaan.
Rinske is Rinske weer, en niet die persoon die zich altijd ellendig voelde.
Ik ben overigens wel wat kilo´s aangekomen, en heb nu heel wat puistjes, maargoed, dat heb ik er wel voor over. Helaas wil het met kinderen krijgen nog niet lukken omdat mijn cyclus helemaal niet meer regelmatig wil worden. Hopen dat dat nog gebeurd, anders over een aantal maanden naar de gyn...

Over andere anticonceptie kan ik je dus helaas niet helpen omdat dat bij mij niet van toepassing is, maar er zijn dus wel degelijk veel bijwerkingen van de pil, waar ik dus niet eens rekening mee had gehouden.

Ik ga NOOIT meer aan de pil...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:03

Ik heb ook weleens gedacht om te stoppen, maar ik heb geen zin in allerlei bijwerkingen en alles, want dat heb ik aleens gehad en toen dacht ik echt dat ik doodging.
Plus dat ik niet meer kan bepalen (erger nog: niet meer weet) op welke dag ik precies ongesteld wordt. Overige dingen zie ik ook niet echt zitten, dus voorlopig blijf ik lekker de pil slikken en je kan overal wel wat van krijgen, van roken krijg je ook kanker, van slecht eten ook en dan nog maar niet te spreken over de vervuilde luchten en alles.
Tegenwoordig is alles slecht voor je en kijk eens naar bijsluiters van medicijnen wat een risico's daar aanzitten.

Maar goed, toch zal ik stiekem toch eens iets anders willen al zal ik echt niet weten wat, want soms is mijn libido of iets ook erg laag door die rotpil Bloos
Maar zo is het altijd wat en heeft alles zijn nadeel denk ik zo.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:20

"23% meer kans op borstkanker" is hoe artsen het letterlijk vermelden. Hoe dan ook, de meeste vrouwen zijn niet eens op de hoogte dat er "een kans" is op borstkanker als ze de pil al jaren slikken. Het is toch belachelijk dat hier in Nederland geen voorlichting over word gegeven Boos!
Inderdaad heel veel dingen zijn niet bewezen. Bij sigaretten werd vroeger ook ontkend dat je er longkanker van kon krijgen. Ze verdiende er veel te veel geld aan om toe te willen geven dat het ongezond was. Er werd jaren lang omheen gepraat, maar ondertussen kregen mensen wel longkanker van roken. De pil is (net als de sigaretten toen) een product dat zeer populair is bij iedereen (70% van de dertigers slikt de pil) en de pil is makkelijk te verkrijgen (in vergelijking met andere medicijnen). Huisartsen schrijven het al voor aan minderjarige als ze last van puistjes hebben...alsof het een snoepje is! Met 11 jaar beginnen ze om zulke redenen al die troep te slikken! En slikken het vanaf jonge leeftijd jaren achter elkaar. Je lichaam heeft haar natuurlijke ciclus nooit kunnen ontwikkelen en als je dan stopt met de pil heb je vaak veel meer last van je ongesteldheid.
Ik hoef niet te wachten tot het allemaal bewezen is. Ik zie mensen in mijn omgeving die borstkanker krijgen en die het niet kunnen verklaren "waarom", het zit niet in de familie, ze lijden een gezond leven en toch krijgen ze die rotziekte. Wel slikken ze allemaal al jaren de pil.
Het blijft ook een feit dat er bij allochtonen vrouwen nauwelijks gevallen van borstkanker zijn. De eerste generatie moslim vrouwen die naar Nederland kwamen hebben nooit de pil geslikt en zij hebben ook nooit borstkanker gekregen. Zelfs een woordvoerder van Pinkribbon kon niet verklaren waarom allochtonen minder kans hebben op borstkanker. Het zou door andere voeding kunnen komen blabla. Ze blijven er maar vaag over...Hebben ze een bord voor hun kop? Dit heeft echt niet te maken omdat ze anders eten ofzo. Ze gaan naar de zelfde supermarkt als de nederlanders. Toch krijgen al die Nederlandse vrouwen borstkanker en zij niet.
De pil is gelukkig al een stuk lichter geworden en bij de volgende generatie is het aantal borstkanker gevallen al verlaagd. Ook in mijn familie slikt niemand de pil en daar ben ik dolblij om!

Ik heb 2 kennissen verloren aan borstkanker die hun kinderen hebben moeten achterlaten en 1 kennis leeft nog, heeft chemo en alles gehad, maar het is helaas al uitgezaaid. Allemaal slikten ze jarenlang de pil en het zijn mensen die gezond leefde. Er krijgen zoveel vrouwen borstkanker en voor de pil was deze ziekte niet eens bekend. Borstkanker is al "gewoon" geworden. Ik kan me er heel kwaad over maken als er zo luchtig word gedaan over de risico's van de pil, bewezen of niet bewezen. Ik heb genoeg bewijzen gezien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:23

BrittKitt schreef:
Ik zou ook wel graag iets anders willen dan de pil. Ik wordt misselijk nadat ik hem heb ingenomen, libido zit op 0 ongeveer en merk gewoon in mn stopweek dat ik meer zin heb?

Maar spiraaltje zie ik niet zitten en zo'n implanon al heelemaaaaal niet Nagelbijten / Gniffelen
Daarnaast vind ik mijn huisarts geen fijne, zeker niet op dat gebied. Hij doet altijd zo laconiek en vind dat hij je altijd behandelt van; ohh dat doen we even zo en een ditje en een datje en het is weer ooooover, hij luistert niet Nagelbijten / Gniffelen
Dus vind ik dit ook geen fijn onderwerp om het met hem over te hebben.. Gelukkig houd hij er mee op en moet ik sowieso op zoek naar een nieuwe Clown Dan kan ik wel eens proberen om het onderwerp aan te snijden.

hier klopt iets niet je hebt aantal hormonen in je lichaam en of je nou een stopweek heb of niet je libido kan niet ieens 8 zijn maak dat de kat maar wijs

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:35

Tita; waarschijnlijk is dat dan gewoon omdat ik dan niet misselijk wordt na het slikken, als je misselijk bent heb je niet echt zin om aan de slag te gaan Vork

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:41

MISTRAL94 schreef:
Maar wat ik niet begrijp is dat jullie zoveel angst hebben voor bijwerkingen ed. Vroeger had de pil idd hele vervelende bijwerkingen en zaten er een hoop risico's aan verbonden. Tegenwoordig is dat niet meer zo, de techniek is zo vooruit gegaan dan de risico's nihil zijn.

Maak dat de kat maar wijs.
Ik was ook nooit bang voor bijwerkingen, totdat ik tot de conclusie kwam dat ik er wel degelijk last van had, in de 10 jaar dat ik de diane heb geslikt.
Of bedoel je met vroeger soms 40 jaar geleden? Want in de laatste 20 jaar is er maar bar weinig veranderd hoor, op pil gebied.
Het is in feite natuurlijk ook niet zo vreemd dat je bijwerkingen krijgt van allerlei kunstmatige stoffen die je elke dag, jaar na jaar, toevoegt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:44

hmm ik ben net zo oud als TS en slik net zo lang de pil.. Ik maak me er niet druk om. Wss als ik geen pil zou slikken zou ik hele tijd in stress zitten omdat ik zwanger zou worden.. Ook kan ik niet zorgen voor een kind. Ik weet dat er andere opties zijn, maar in een bijsluiter zetten ze werkelijk alle bijwerkingen, ookal gebeuren die maar 1 x op de 10 miljoen.. Zodat het er toch wel opstaat. Kanker kun je tegenwoordig idd overal van krijgen, ik weet t niet hoor. Maargoed, als ik Ts was zou ik echt op zoek gaan naar een ander conceptiemiddel..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:45

BrittKitt schreef:
Ik moet zeggen dat ik dat gekloot met condooms nog erger vind dan het slikken van de pil Bloos

Een reden dat ik nog niet wil stoppen met de pil. Ik moet zeggen dat ik (voor zover ik weet) ook geen bijwerkingen heb. Maar ook ik ben soms erg bang om zwanger te worden, terwijl ik um echt nooit vergeet.

Al die andere conceptiemiddelen lijken me eng, en waarom??? Verward Geeeen idee. Zo'n nuvaring ofzo lijkt me op de 1 of andere manier niet prettig. Kan iemand mij van die waanzin afpraten Clown

Ik had overigens nog nooit gehoord van kanker krijgen van de pil. Ook nooit over nagedacht eigelijk.. Maar je kan ook straks aangereden worden door een auto, longkanker krijgen door meeroken etc.. Ik ga er dus maar niet te lang over nadenken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:49

nou idd, en dan zegt piloe wel van: wacht maar tot het jou overkomt, ik heb het zien gebeuren.. mjah andere mensen hebben weer kennisen verloren door longkanker, of een andere ziekte waarbij medicijnen betrokken waren... Ik weet t niet, ik ben me ervan bewust, en heb geen bord voor mijn kop. Maar ik vind t wel goed:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:52

Ik ga daar niet over nadenken, dan zou ik compleet gek worden. (Borst)kanker krijg je niet alleen door de pil, er zijn tal van redenen en iedereen kan het krijgen. Net zoals zoveel dingen die je door de pil zou kunnen krijgen.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:52

maar is het nou ook zo hoe jonger je bent hoe minder kans op al die vervelende bijwerkingen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:53

Ik ben ongeveer 5 mnd. geleden gestopt met de pil. Na 22 jr. vond ik het wel eens tijd om dat ding niet meer te slikken.
Had wel even m'n twijfels of ik nog een regelmatige cyclus zou hebben maar dat is meteen vanaf het begin goed gegaan en ik voel me prima eigenlijk!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:53

willemlover schreef:
maar is het nou ook zo hoe jonger je bent hoe minder kans op al die vervelende bijwerkingen?

volges mij maakt dat niets uit en is het gewoon per persoon verschillend.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:54

nja ik vind t wel goed om te kijken welke alternatieven te zijn, maar om nu te stoppen wegens borstkanker. Maar het is maar net waar je je prettig bij voelt. Ik voel me prettig bij het idee dat ik niet zwanger word, Ts voelt zich prettig omdat ze denkt dat ze dan geen kanker krijgt.