Bore-out

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_angela

Re: Bore-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:46

Isa_W schreef:
Nou.... "initiatief nemen" hoort in ieder geval bij een hoop mensen hier duidelijk NIET op het CV thuis als zijnde extra skills lees ik wel.....

Dus als jullie weer eens bij een sollicitatie gevraagd wordt: zien jullie het werk ook liggen of moet het jullie op een presenteerblaadje aangereikt worden? Moet je vooral het laatste antwoorden Haha!

Tjonge jonge, en daar gaat mijn belastinggeld naartoe hee....... schamen jullie je niet?

Nou, nou zo kannie wel weer!

Bij mijn vorige baas was er gewoon geen werk meer voor mij te vinden. En zelf wilden ze niks uit handen geven.. Tja dan houdt het heel snel op. Ik zat daar gewoon te wachten dat de telefoon rinkelde. Op een gegeven moment was ik zelf de wc's aan het poetsen... No Cheer Zelfs nadat ik thuis was gebleven een week met flinke griep, had ik geen achterstand.

Nu op mijn huidige werk zien ze me als volwaardige kracht, ik draai op volle kracht mee, ze motiveren me en stimuleren me. Zo is het ook leuk om eigen initiatief te tonen. Ik zit hier echt op mijn plek!

*gaat weer snel aan het werk* Haha!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:10

Lucky you. Wees er maar zuinig op! Ook als er een keer wel iets is, er is overal wel eens wat, maar erger kan ook nog.

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:19

Ik weet het, ik ben dus erger gewend! Ik hoop echt dat jullie ook zo'n leuke plek vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:08

Ik snap jullie helemaal!
Ik was in april begonnen met mijn allereerste echte baan en vanaf dag 1 heb ik me doodverveeld daar. En ik heb echt iedereen aan de kop gezeurd of er nog wat te doen was, maar nee. Per werkdag zat ik me toch zeker 3 uur te vervelen. Ik had er op een gegeven moment zo genoeg van dat ik dus ontslag heb genomen en 1 november begin ik met een nieuwe baan. Nu heb ik ook wel geluk dat de arbeidsmarkt gunstig is op het moment en dat van baan wisselen niet al te moeilijk is.
En inderdaad, het is enorm vermoeiend dat vervelen.
Het ergste vond ik wel dat schuldgevoel dat je zit te niksen in de baas z'n tijd terwijl je er echt niks aan kan doen. Koe

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 15:17

Wieke86 schreef:
Het ergste vond ik wel dat schuldgevoel dat je zit te niksen in de baas z'n tijd terwijl je er echt niks aan kan doen. Koe

Klopt helemaal, en ik heb dus ook geen mensen nodig die me een schuldgevoel proberen aan te praten, want dat heb ik al

Mijn uit-de-hand-gelopen-bijbaantje (hoofdcaissière in opleiding) was de basis voor mijn arbeidsethos: er is altijd wel wat te doen, dus laat maar wapperen die handjes! Al is het de tijdschriftenrekjes afstoffen, of de kassalades opruimen, en daarnaast natuurlijk de meiden in de gaten houden (en op sommige dagen was dat al genoeg om de dag mee door te komen).

Qua opleidingsniveau begon dit baantje me de keel uit te hangen, maar logisch: cru gezegd heb ik daar niet vijf jaar voor gestudeerd. Maar qua attitude heeft dit me heel wat bijgebracht. In een supermarkt heeft altijd wel iemand wat te doen voor, maar daar vond ik zelf ook altijd wel wat te doen, daarom steekt de post van Isa_W me ook zo....het ligt ab-so-luut niet aan mij en nog erger: ik kan er ook niets aan doen dat het verandert...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:06

Ik heb ook jaren gewerkt als caissiere, en wat je zegt, in een winkel is altijd wat te doen. Maar op kantoor op een gegeven moment gewoon NIET meer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:11

Fijn die herkenning. Lachen