Waarschuwing, medicijnen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Waarschuwing, medicijnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:18

En dan, zou ik een declaratie hier plaatsen, en daarbij de persoonlijke gegevens weglakken (logisch toch?). Komt er gegarandeerd het commentaar dat er met die formulieren geklooid is. Oftewel: Ik moet mijn hele persoonlijke hebben en houwen hier open en bloot op internet gaan plaatsen, iets wat ik vertik, ben gesteld op mijn privacy, of ik wordt hoe dan ook niet geloofd. So be it! Zolang de paarden er geen last van hebben kan ik er niet mee zitten!

Ik vertik het dus om omwille van enkelen die mij niet willen geloven omdat ik het woord borderline heb gebruikt mijn hele privacy aan flarden te schieten.

Wat ik me wel afvraag, is hoe er gereageerd zou zijn als ik niet had vermeld dat ik toevallig borderline heb. Ik vermoed dat er dan volledig anders gereageerd zou zijn!

Wat ik wel wil vermelden is dat er geen twee borderliners gelijk zijn. Er zijn overlappingen (duh), maar verder reageert iedereen anders. Ik heb op een ongelukkige manier geprobeerd duidelijk te maken dat er fouten gemaakt worden, al dan niet moedwillig. Dan telkens inhakken op dat ene woordje borderline is makkelijk schieten, hoef je zelf niet meer na te denken verder over of iets inhoudelijk mischien zou kunnen kloppen. Bij mij zijn er moedwillig fouten gemaakt (toegegeven door de apotheek) en in mijn geval hebben die niet goed uitgepakt en niet in de vorm van uitslag of jeuk of ander ongemak maar in een gezellig nachtje op de PAAZ.

Ik heb nergens geschreven dat alle apotheken zo handelen, of zelfs maar dat het op heel veel plaatsen gebeurt, wel dat het in elk geval op meerdere plaatsen is voorgekomen, in verschillende delen van het land. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid dat het "toevalstreffers" waren.

En daardoor lijkt mij een waarschuwing niet meer dan op zijn plaats! Je zal maar diclofenac krijgen in plaats van prednison of zo, of het middel dat in de la toevallig naast het middel dat je hebben moet meekrijgen omdat er iemand niet goed oplet. Dat kan dodelijk zijn!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:04

Hannanas schreef:
Herkenbaar.
Is ook zo met de pil trouwens.

Idd gewoon goed opletten, zodra de verpakking anders is aan de bel trekken.
Het is onzin dat de gewone, die je dus normaal hebt, niet meer vergoed wordt.
Voor apotheken is het gewoon goedkoper om na de patent van een merk op een "huismerk" oid over te gaan, dit hoef je niet te accepteren.

Mag ik vragen hoe je aan deze ontiegelijke onzin komt? Als je er niks van weet, hou dan gewoon je mond alsjeblieft. Ik kan hier echt niet tegen. Voor apotheken is het gewoon goedkoper?? Wij hebben juist liever dat er wat duurdere middelen over de toonbank gaan, daarom zijn de apotheken juist niet blij met het preferentiebeleid, omdat de omzet naar beneden gaat! Dit slaat dus echt NERGENS op. Wij moeten gewoon doen wat de verzekering zegt!!

Dromen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:06

mick75 schreef:
En dan, zou ik een declaratie hier plaatsen, en daarbij de persoonlijke gegevens weglakken (logisch toch?). Komt er gegarandeerd het commentaar dat er met die formulieren geklooid is. Oftewel: Ik moet mijn hele persoonlijke hebben en houwen hier open en bloot op internet gaan plaatsen, iets wat ik vertik, ben gesteld op mijn privacy, of ik wordt hoe dan ook niet geloofd. So be it! Zolang de paarden er geen last van hebben kan ik er niet mee zitten!

Ik vertik het dus om omwille van enkelen die mij niet willen geloven omdat ik het woord borderline heb gebruikt mijn hele privacy aan flarden te schieten.

Wat ik me wel afvraag, is hoe er gereageerd zou zijn als ik niet had vermeld dat ik toevallig borderline heb. Ik vermoed dat er dan volledig anders gereageerd zou zijn!

Wat ik wel wil vermelden is dat er geen twee borderliners gelijk zijn. Er zijn overlappingen (duh), maar verder reageert iedereen anders. Ik heb op een ongelukkige manier geprobeerd duidelijk te maken dat er fouten gemaakt worden, al dan niet moedwillig. Dan telkens inhakken op dat ene woordje borderline is makkelijk schieten, hoef je zelf niet meer na te denken verder over of iets inhoudelijk mischien zou kunnen kloppen. Bij mij zijn er moedwillig fouten gemaakt (toegegeven door de apotheek) en in mijn geval hebben die niet goed uitgepakt en niet in de vorm van uitslag of jeuk of ander ongemak maar in een gezellig nachtje op de PAAZ.

Ik heb nergens geschreven dat alle apotheken zo handelen, of zelfs maar dat het op heel veel plaatsen gebeurt, wel dat het in elk geval op meerdere plaatsen is voorgekomen, in verschillende delen van het land. Er is natuurlijk wel de mogelijkheid dat het "toevalstreffers" waren.

En daardoor lijkt mij een waarschuwing niet meer dan op zijn plaats! Je zal maar diclofenac krijgen in plaats van prednison of zo, of het middel dat in de la toevallig naast het middel dat je hebben moet meekrijgen omdat er iemand niet goed oplet. Dat kan dodelijk zijn!

Wat jij hier typt is een totaal ander geval van fout. En wie zegt er dat je niet goed moet kijken wat je mee krijgt? Volgens mij heb ik juist verteld dat het goed is om even in het zakje te kijken, uitstekend juist! En volgens mij heb ik het ook nog niet over jouw Borderline gehad? Eerlijk gezegd had ik daar totaal overheen gelezen zelfs voordat ik wat reacties plaatste. Kwam er pas later achter Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:12

verootjoo schreef:
@hannanas: misschien moet je even het topic doorlezen. Wat jij zegt is dus NIET waar. Voor apotheken is dit absoluut niet goedkoper, zij beslissen niet wat ze aan een patient meegeven. Dit moet je wel accepteren Knipoog En anders naar de HA gaan.

Dit is mij zo verteld.
De volgende keer vroeg ik om "de oude vertrouwde" en die kreeg ik zo gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:17

Sophie die laatste opmerking van Mick is ook bovendien totaal nutteloos.
Als jij een bruin brood besteld en ze drukken je een zak krentebollen
in je hand kijk je toch even, niets mis met je ogen toch, dat ga je toch niet
innemen zonder bij na te denken? Verward

mick75 schreef:
Oftewel: Ik moet mijn hele persoonlijke hebben en houwen hier open en bloot op internet gaan plaatsen

Tipisch een opmerking voor iemand met met borderline, leven in extremen. Er vraagt hier niemand of jij je héle hebben en houden hier op bokt wil plaatsen, beetje overdreven. We vragen alleen een copie van je declaratie waarin staat dat jij bedonderd bent door je apotheek, dit om andere mensen te waarschuwen.

Vind je het heel erg dat mijn vermoeden hiermee alleen maar bevestigd wordt?

mick75 schreef:

Nee hoor Ik had je alleen wél een PBtje gestuurd met de vraag of jij mss last had van borderline.
Maar daar is niets wereldvreemds aan, had ik hetzelfde gedaan met een suikerpatient die niet lekker wordt
als die bv een stuk chocloade zou eten.

Gewoon interesse ter info.

mick75 schreef:
en in mijn geval hebben die niet goed uitgepakt en niet in de vorm van uitslag of jeuk of ander ongemak maar in een gezellig nachtje op de PAAZ.

Even wat anders, ik dacht dat je zo gebrand was op je privacy, waarom vertel je dan dat je op de PAAZ bent beland, of is dat iets anders?
(Puur interesse hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:37

Jeetje Mick, lekker wantrouwend ook om te denken dat wij meteen denken dat je nepformulieren plaatst Clown
Wat mij betreft bewijs je met je opmerkingen al genoeg, je praat echt onzin omdat je gewoon niet weet hoe het werkelijk in elkaar zit..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:14

Vandaag ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik ging naar de apotheek om de pil te halen. Normaal gesproken heb ik microgynon, hier heb ik toendertijd al wat moeite voor moeten doen omdat ze mij een ander merk wilde geven met dezelfde werkzame stof. Na wat speuren op internet las ik aardig wat klachten over dit merk en heb het omgeruild voor Microgynon.
Helaas gebeurde dit me vandaag weer. de apotheker legde uit dat het dezelfde werkzame stof zou bevatten en dat bepaalde verzekeraars Microgynon niet meer zouden vergoeden. Ik reageerde daarop door te zeggen dat ik dit merk niet wilde maar gewoon mijn oude trouwe merk. Toen zei de apotheker tegen mij: dan moet je eerst bij de huisarts een verklaring laten op stellen dat je dit middel niet wilt! Ik zei "sorry?" ik heb het NU nodig en wil verdomme gewoon mijn oude trouwe merk! Toen werd het opeens"oke dat kan maar dan moet je het wel zelf betalen. Ik dacht bij mezelf "Mens wat kan mij die 16 euro per half jaar nou schelen!""
Mijn moeder hebben ze 8 jaar lang een B merk voorgeschreven voor d'r schildklier. 8 jaar lang liep ze met spierpijn, wat uiteindelijk door dit B merk kwam! Nadat ze een ander merk kreeg is dit over gegaan. Nog steeds proberen ze haar bij de apotheek het B merk te geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:27

Goh Kitty, ook al zo begripvol.. Alsof de apotheek er wat aan kan doen dat het zo moet van de verzekeraars.. Weet je hoe het voor "ons" is om dat steeds weer aan patienten uit te moeten leggen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:51

Jeetje Kitty...Die mensen doen toch ook gewoon hun werk?
Net als jij en ik dat doen? Wat kan de apothekerassiste
er nu aan doen dat ze van hogerhand terug worden gefloten
omdat het niet meer vergoed wordt?

je had in jou geval toch ook meteen kunnen zeggen "Mevrouw geen punt hoor,
ik betaal die €16 wel ik heb het gewoon nodig"
Einde discussie, sta jedr wel bij stil dat dit hun dagelijkse kost is en het voor hun
ook een stuk plezieriger wordt als er wat meer begrip is.
En dan vinden ze het gek dat mensen overspannen raken.....Ik heb diep respect voor
mensen die alle dagen wéér die discussie aan moeten gaan met mensen die
geen enkel begrip op kunnen brengen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:15

Moderatoropmerking:
Ik wil graag iedereen verzoeken het topic wat respectvoller te laten verlopen. Dingen zoals de aandoening van de TS en wat daar al dan niet mee te maken kan hebben, zijn imo niet relevant voor het vraagstuk. Kunnen we dus netjes ontopic (en vriendelijk) blijven? Alvast bedankt!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:08

Kitty_ schreef:
Vandaag ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik ging naar de apotheek om de pil te halen. Normaal gesproken heb ik microgynon, hier heb ik toendertijd al wat moeite voor moeten doen omdat ze mij een ander merk wilde geven met dezelfde werkzame stof. Na wat speuren op internet las ik aardig wat klachten over dit merk en heb het omgeruild voor Microgynon.
Helaas gebeurde dit me vandaag weer. de apotheker legde uit dat het dezelfde werkzame stof zou bevatten en dat bepaalde verzekeraars Microgynon niet meer zouden vergoeden. Ik reageerde daarop door te zeggen dat ik dit merk niet wilde maar gewoon mijn oude trouwe merk. Toen zei de apotheker tegen mij: dan moet je eerst bij de huisarts een verklaring laten op stellen dat je dit middel niet wilt! Ik zei "sorry?" ik heb het NU nodig en wil verdomme gewoon mijn oude trouwe merk! Toen werd het opeens"oke dat kan maar dan moet je het wel zelf betalen. Ik dacht bij mezelf "Mens wat kan mij die 16 euro per half jaar nou schelen!""
Mijn moeder hebben ze 8 jaar lang een B merk voorgeschreven voor d'r schildklier. 8 jaar lang liep ze met spierpijn, wat uiteindelijk door dit B merk kwam! Nadat ze een ander merk kreeg is dit over gegaan. Nog steeds proberen ze haar bij de apotheek het B merk te geven...

Alweer zoiets onrespectvols.. Kan hier bijna verdrietig van worden Knipoog Omdat ik weet hoe het is dat je zo afgeblaft wordt om iets waar je niks aan kan doen. Echt, het maakt ons echt niet uit wat wij mee geven, maar het MAG gewoon niet.. Dan moet de huisarts het er echt bij op zetten. Ik had het jou dus ook niet mee gegeven Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:10

Citaat:
Ik wil graag iedereen verzoeken het topic wat respectvoller te laten verlopen. Dingen zoals de aandoening van de TS en wat daar al dan niet mee te maken kan hebben, zijn imo niet relevant voor het vraagstuk. Kunnen we dus netjes ontopic (en vriendelijk) blijven? Alvast bedankt!

En ik zou het wel fijn vinden als het wat respectvoller zou verlopen hier ja. Maar dan vooral naar de apotheek toe!!!!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:11

Chiqa schreef:
verootjoo schreef:
Nogmaals, als jij vindt dat er gefraudeerd wordt,

Denk dat dit wel meevalt, bovendien vidn ik het bijzonder dat er medicijnen worden gedeclareerd
die niet afgegeven zijn, we leven niet in Tokkieland hoor....Gewoon een kurig nete apotheek die gewoon zijn werk doet.
Sommige borderliners moeten eens leren naar zichzelf te kijken ipv aan drama op poten te zetten Scheve mond

deze opmerking vind ik echt niet kunnen, ongeacht of het verhaal klopt of niet,
bordeline is een zware ziekte, beetje jammer weer dit

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:12

Ach, mij hebben ze nu een andere pil meegegeven (het welbekende 'microgynon word niet meer vergoed-verhaal') Allemaal prima, maakt mij niks uit.
Maar hoewel ik helemaal geen last meer had van puistjes, kreeg ik 2 weken ofzo na het innemen van die andere pil, echt zóveel puistjes.. En nu (paar maandjes verder) zijn ze nog niet weg..
Ik zal er eens naar vragen volgende keer als ik er ben, want ben hier niet zo happy mee Lachen

Maargoed, het is niet meer dan logisch, dat je eventjes kijkt welke medicijnen ze je meegeven, want waar mensen werken worden fouten gemaakt Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:14

Ik heb niet genoeg kennis van de ziekte om te zeggen of deze opmerking kan of niet... Maar het is misschien wel een beetje zo, dat ze een beetje naar zichzelf moet kijken voordat ze gelijk anderen voor schuldig verklaard..

En MissEvil, als jij ECHT graag die andere pil wil, moet je gewoon even naar je huisarts. Dan is het allemaal zo geregeld en zijn er geen problemen mer bij de apotheek hoor!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:16

Ja, maar ik had ergens opgevangen dat er iets mis was met de microgynon? Of waren dat maar geruchten? (Het liefste zou ik zelf het lab opgaan, en het uittesten, maargoed, ik mag nu eenmaal niet alles testen haha Haha! )

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:17

Sophie2 schreef:
Citaat:

En ik zou het wel fijn vinden als het wat respectvoller zou verlopen hier ja. Maar dan vooral naar de apotheek toe!!!!

Die apotheek mag never nooit een medicijn afgegeven met Spaanstalige productinformatie. Ze zitten hoe dan ook verschrikkelijk fout.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:19

Ik heb ook iets aparts, waar ik de volgende keer dus echt een opmerking over ga maken bij de apotheek.

Ik heb al jaaaaaaren de pil Mercilon.

Altijd fijn met ma tm vrij op de voorkant van de strip.

Wat zie ik nu tot mijn verrassing? Op de voorkant van de strip staat niets meer (ja pijltjes welke kant je op moet) en op de achterkant staan twee woordjes, DOM en nog iets, en de rest getallen? 2a, 3a, 4a, 5a enz. En dan weer de twee woorden (zal wel za en zo moeten voorstellen) en dan weer die getallen. Blijkt Portugees te zijn??? (en ik maar denken dat Organon een NL bedrijf was?)

Nu ben ik erg precies met het innemen maar het is me wel eens gebeurd dat ik op woensdag zag, hee, die pil van dinsdag zit er nog in. Snel ook innemen dus.

Die controle is zo helemaal weg. Wat zegt 2a en 3a mij nou?

Ik vind dat een slechte zaak, zeker met zoiets wat zo nauw komt als een anticonceptiepil.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:20

Dat mag de apotheek wel hoor!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:23

nuldertien schreef:
Ik heb ook iets aparts, waar ik de volgende keer dus echt een opmerking over ga maken bij de apotheek.

Ik heb al jaaaaaaren de pil Mercilon.

Altijd fijn met ma tm vrij op de voorkant van de strip.

Wat zie ik nu tot mijn verrassing? Op de voorkant van de strip staat niets meer (ja pijltjes welke kant je op moet) en op de achterkant staan twee woordjes, DOM en nog iets, en de rest getallen? 2a, 3a, 4a, 5a enz. En dan weer de twee woorden (zal wel za en zo moeten voorstellen) en dan weer die getallen. Blijkt Portugees te zijn??? (en ik maar denken dat Organon een NL bedrijf was?)

Nu ben ik erg precies met het innemen maar het is me wel eens gebeurd dat ik op woensdag zag, hee, die pil van dinsdag zit er nog in. Snel ook innemen dus.

Die controle is zo helemaal weg. Wat zegt 2a en 3a mij nou?

Ik vind dat een slechte zaak, zeker met zoiets wat zo nauw komt als een anticonceptiepil.

Organon is een bedrijf dat ook in Nederland zit hoor Lachen Van oorsprong weet ik niet, maar in Nederland staat er zéker te weten een filiaal.
Ze staan niet voor niks op het Nederlandse LabCareerEvent dit jaar Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:24

Organon is inderdaad een Nederlands bedrijf hoor! Lachen

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:25

ik heb ook een rot ervaringen met de apotheek,
Ik geloof niet dat ze frauderen hoor etc , maargoed hier in steenwijk worden zo veel fouten gemaakt dat je er gewoon scheitziek van wordt, ook ik kom regelmatig met het verkeerde thuis/ etiketjes die niet kloppen/ medicijnen te weinig/ of het is weer es niet binnen,
Heb zelfs al twee keer de medicatie van een ander gehad..
nou sorry hoor, maar wat meer respect voor de apotheek?! dacht het niet..
Ik vind het zeer schandalig dat ze zo met mensen om gaan, vooral als het niet binnen is ,staan ze je een beetje schaapachtig aan te kijken,
kun je dan niet volgende week komen? nee tuurlijk niet!!! en je snapt het niet wat ik bestel toch echt elke maand hetzelfde..

laats stond er op een etiketje van 22 x 100 mg seroquel...
Ik zeg tegen die vrouw wil je me dood hebben ofzo?
zegt ze doodleuk hoezo? ddaar is toch niks mis mee?

ik heb de psygiater opgebeld en die heeft een officieele klacht ingedient weet zo niet waar..

Ook de uroloog heeft al een keer woedend opgebeld omdat ze nalatig waren met belangrijke medicijnen..

weet niet hoe het in de rest van nederland is...maar hier is het gewoonweg bagger

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:29

Nou, hierzo (in een dorpje) zijn ze áltijd vriendelijk, behulpzaam en heb nog nooít andere medicijnen gehad dan voorgeschreven was hoor.
Zelfs niet mijn anti-depressiva, die ik slikte toen ik 15 was. Nee, ik heb eerder problemen met de huisarts, dan met de apotheek. De huisarts liet me lekker die medicijnen te lang slikken, terwijl de apotheek me ervoor waarschuwde, dat je die dus niet te lang mocht slikken.

Dus ja.. Het verschilt blijkbaar Lachen Maar hier vind ik ze héél netjes en behulpzaam. Beetje langzaam als je haast hebt, maar daar kan ik mee leven Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:29

Nee, de apotheek mag echt geen medicijnen afgeven met productinfo in een andere taal!!
Elk medicijn wat in NL geregistreerd heeft nl. productinfo in het Nederlands. Zonder deze info kan het nl. niet geregistreerd zijn.

Een niet geregistreerd medicijn mag niet afgegeven worden.

Dus Nederlandse registratie: Nederlandse productinformatie.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:30

Oei, ja dat is zeer zeker slordig. Maar wel een totaal andere fout dan wat Mick75 hier beschrijft.

Dit mag inderdaad niet voorkomen! Dat is echt fout hoor.. En over dat niet binnen zijn van medicijnen. Wanneer iets chronisch gebruikt wordt en het is niet normaal niet op voorraad, zorgen we er voor dat het op voorraad is. En wanneer iemand het af en toe nodig heeft, dan vragen we of ze een dag of 2 van tevoren willen bellen, dan is het in ieder geval binnen. Wat hier gebeurd klopt inderdaad niet. En in de gevallen die jij opnoemt, hoef je ook niet veel respect meer te hebben hoor..

Oh, wacht anneve.. Ik dacht even anders, sorry.. Wat jij zegt mag inderdaad niet.. Maar ik kan me niet voorstellen dat er een bijsluiter in het doosje zat in het Spaans .. Knipoog