Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Wat vinden jullie van Sonja Bakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:34

lautje76 schreef:
Gewoon puur eten, roomboter, suiker etc. maar dan wel minder eten. Liever 1 stuk zelfgebakken appeltaart gemaakt van pure ingredienten dan 10 van die fabrieks-eierkoeken.

Dit is inderdaad heel waar!
Alleen de meeste mensen kunnen zich niet inhouden en nemen dan niet maar 1 stuk, of een dun laagje roomboter.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:56

Als je je niet in kan houden moet je dus meer gaan bewegen om het weer op te heffen. Zo simpel werkt het nou eenmaal.

De hele dieetindustrie en Sonja Bakker is er voor mensen die denken daar onder uit te kunnen komen. En wat krijg je dan? Een hoop gekunstelde produkten en gelduitdezakklopperij.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:12

Tijdens mijn Sonja-periode was ik minder kwijt aan boodschappen dan nu. Je koopt dan precies wat je nodig hebt en het gebeurde dat ik duur aan de groenten ging omdat die niet in de aanbieding waren maar omdat er geen koek etc gekocht werd compenseerde dat weer. Daarbij at ik toen veel meer verschillende dingen als dat ik nu doe. Zit dus te denken om een nieuw boek te kopen (de anderen heb ik weg gegeven) niet om af te vallen maar om mezelf te dwingen te varieren. Melk gebruik ik nu ook amper.
Ik heb toen wel de light-varianten gebruikt maar toen ik flink was afgevallen ben ik daar als eerste mee gestopt. Ben inderdaad ook niet gek op de kunstmatige en slechte suikers. Maar als ik daardoor iets meer kan eten en daardoor minder trek heb, vind ik het gerechtvaardigd om tijdelijk de lightversies te gebruiken.
Van veel dingen kan je trouwens bij bijv de Aldi varianten kopen. Scheelt ook een hoop geld. Wat ik wel lastig vind is dat je zoveel varieert dat bijv je beleg niet op komt. Iemand had wel de tip om deze als rolletjes in te vriezen.
Meer bewegen is leuk maar voor veel mensen ontbreekt daar de tijd voor. Zeker als je de hele dag werkt, moet koken, je dieren moet doen en daarbij ook nog een paard wilt rijden. Dan heb ik geen uur over om extra te sporten of ik zou dat na 22.00 moeten doen. Maar het is natuurlijk wel goed om er bij stil te staan om bijv de trap te nemen ipv een lift of de fiets ipv een auto.
Ik kan mezelf ook niet inhouden maar aan een voorgeschreven dieet kan ik me wel houden. Het is denk ik bij iedereen verschillend welke methode bij je past. Ik heb geen discipline om zelf de juiste keuzes te maken en dat werd nu voor me gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:42

lautje76 schreef:
Als je je niet in kan houden moet je dus meer gaan bewegen om het weer op te heffen. Zo simpel werkt het nou eenmaal.

De hele dieetindustrie en Sonja Bakker is er voor mensen die denken daar onder uit te kunnen komen. En wat krijg je dan? Een hoop gekunstelde produkten en gelduitdezakklopperij.

Jij hebt zeker nooit een dieet hoeven volgen?? Schijnheilig

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 07:54

Ik vind Sonja een geweldige zakenvrouw. Ze bedenkt een simpel concept, en verdient er goed geld mee. Zou willen dat ik die simpelheid op papier gezet had Lachen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:36

Ik denk dat het succes niet komt doordat ze zegt dat je minder moet eten maar doordat er structuur in je manier van eten komt waardoor mensen het gewoon volhouden. Ook omdat iedereen gewoon het avondmaal mee kan eten en je dus niet speciaal hoeft te koken. Ik had ook voor afvallen mbv shakes kunnen kiezen maar weet dat ik dat nooit vol zou houden omdat eten ook met gezelligheid te maken heeft. En zelf minder eten is moeilijk als het lekker is. Dan neem je snel een boterham meer. Maar behalve het afwisselen van produkten is er inderdaad niets speciaals aan haar menu's. Denk dat dat dus ook de kracht is. Van mij mag ze ook een boek maken waarbij je niet afvalt. Want ik vind het wel gemakkelijk om een weekmenu niet zelf te hoeven verzinnen en om niet steeds terug te vallen op gerechten die je iedere week al eet. Ik was toen ook veel meer bezig met koken. Dat is nu weer ingekakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:47

Momenteel eet ik 6 plakken brood per dag, maar die eet ik verdeeld over de ochtend op (ontbij 2, lunch 2 en dus 2 tussendoor). Werkt voor mij goed, beter tussendoortje dan koek oid en de gaten tussen het eten zijn minder groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:09

Relaxed schreef:
lautje76 schreef:

Nou idd, want alleen van Sonja val je niet zo snel af hoor daar is wel wat meer voor nodig!
Relaxed schreef:
Momenteel eet ik 6 plakken brood per dag, maar die eet ik verdeeld over de ochtend op (ontbij 2, lunch 2 en dus 2 tussendoor).

Dan wil jij denk ik niet afvallen (Sorrie heb je verhaal nergens kunnen vinden?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:12

Chica als je nou wel ff had gelezen Knipoog Ik ben al 15 kilo afgevallen, grootste hap met Sonja Bakker. Momenteel val ik nog steeds af, langzamer, maar naar mijn idee op een gezondere manier.. Ja Ik kom iig nog steeds niet aan 1500 kcal per dag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:15

Dat is dan een hele prestatie Relaxed. Zelf ben ik 6 kilo afgevallen maar als ik zoveel brood zou eten als jij zou het er binnen de kortste keren weer aanzitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:27

Jaa das idd per persoon verschillend, maar ik werd juist van beschuit en crackers zo flauw, had snel weer honger enzo. Ik kijk wel uit met beleg hoor, doe 1 30+ plak kaas tussen 2 plakken brood, vlees idem. En weinig zoet beleg...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:52

Citaat:
="Relaxed"

Dat heeft natuurlijk niets met de waarheid te maken dat je moet verbranden wat er aan brandstof binnenkomt hè Schijnheilig

En nee, ik volg geen diëeten omdat ik permanent mijn hele leven op dieet ben. Ik sta 1 keer per week op de weegschaal en als er een kilo bij zit dan ga ik iets minder eten en meer bewegen tot het er weer af is. Mijn hele leven lang.

Ik vraag me wel eens af wat mensen dan denken dat slanke mensen doen? Dat die alles kunnen eten wat er binnen handbereik is zonder dik te worden? Het mechanisme werkt bij iedereen hetzelfde hoor. Alleen ik zit er veel meer bovenop en laat het niet eerst uit de hand lopen tot 5 of 10 kilo teveel voor ik actie onderneem want dán wordt het veel moeilijker en redt je het niet met een keertje extra de trap nemen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:09

Ik was bij iemand die dat boekje had, ben er wel van geschrokken hoe weinig je mag eten. Dat is voor mij echt te veel om mij goed te blijven voelen. Wel goede dingen geeft ze op, maar als ik het dieet zou gaan volgen, dan wel de dubbele hoeveelheid, scheelt mij vast al heel wat, omdat ik nl dik wordt van het snaaien en dat kan dan minder worden omdat ik goed gegeten heb.

Voor luie mensen is het best makkelijk, je hoeft niet na te denken, kan je met een lijstje boodschappen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:19

lautje76 schreef:
Citaat:
="Relaxed"

Dat heeft natuurlijk niets met de waarheid te maken dat je moet verbranden wat er aan brandstof binnenkomt hè Schijnheilig

En nee, ik volg geen diëeten omdat ik permanent mijn hele leven op dieet ben. Ik sta 1 keer per week op de weegschaal en als er een kilo bij zit dan ga ik iets minder eten en meer bewegen tot het er weer af is. Mijn hele leven lang.

Ik vraag me wel eens af wat mensen dan denken dat slanke mensen doen? Dat die alles kunnen eten wat er binnen handbereik is zonder dik te worden? Het mechanisme werkt bij iedereen hetzelfde hoor. Alleen ik zit er veel meer bovenop en laat het niet eerst uit de hand lopen tot 5 of 10 kilo teveel voor ik actie onderneem want dán wordt het veel moeilijker en redt je het niet met een keertje extra de trap nemen. Knipoog

Ik reageerde puur op je zin dat het zo simpel is Schijnheilig Dieeten is niet simpel, zo bedoelde ik het.. Idd, iedereen weet dat je meer moet verbranden dan je binnenkrijgt, dat kan op 2 manieren, minder eten en meer bewegen, maar simpel is het niet Knipoog

Je laatste stukje ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn mensen die echt alles kunnen eten wat los en vast zit en die worden niet dikker. Heb er in mijn omgeving meerdere gezien Ja Uiteindelijk gaan ze wel groeien, maar das dan vaak als er kinds komen of als ze ouder worden Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:26

ik begin maandag met het sonja bakker dieet, heb het eerder ook al geprobeert maar was toen niet genoeg gemotiveerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:28

Relaxed, dat klopt, vroeger, laten we zeggen 3 jaar geleden kon ik elke dag een slagroomtaart eten en ik at wat van dat heerlijks elke dag, taart, koek, noem maar op. Geen onsje, maar dat is nu passé. Nu wordt ik er dus wel dik van en ik ben in die 3 jaar 10 kilo zwaarder geworden.

Nu pas ga je het zien, want ik was maatje 34-36, nu dus echt niet meer Haha!

Ik moet nu dus op zoek gaan naar andere eetbevredigers die niet zo snel dik maken en dat is gewoon afkicken van de suiker.