wod gek van blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: wod gek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:47

Haha ja, paar dagen voor mijn vakantie kreeg ik weer een blaasontsteking en mocht de eerste dagen van mijn vakantie niet in de zon komen door antibiotica.
En daarna kreeg ik nog schimmelinfectie. Was een érg leuke vakantie Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:48

Echt niet?? Bloos!

Ik ga niet meer aan de AB, ik blijf wel lekker rondlopen met blaasontsteking!

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:49

Echt wel Ja
Staat in de bijwerkingen in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing Lachen

vriend/sexpartner kan het ook krijgen... En weer terug geven aan jou als je er net van af bent Nagelbijten / Gniffelen

Je moet eens weten wat ik allemaal gezien heb in de zorg Huilen van het lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:50

Had nog gevraagd aan apotheek of ik echt, echt, echt uit de zon moest blijven en het antwoord was écht ja *LOL*

Maar goed, viel allemaal wel mee, ben langzaamaan meer de zon gaan opzoeken en heb geen uitslag of plekjes of blaasjes op mijn huid gekregen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:52

Ik had laatst weer last van een nare blaasontsteking (had ook zo'n buikpijn) en heb toen alleen maar cranberrysap (ook wel water en kruidenthee, hoor Knipoog ) gedronken. Ik ben heel erg anti-antibiotica. Het is zo'n rotzooi, artsen schrijven het zo gemakkelijk voor (dan doel ik ook op andere kwaaltjes) en wilde het per se eerst zo proberen. Ik ben er zowaar helemaal vanaf gekomen op deze manier, heb nergens meer last van. Ik drink vaak te weinig, dat is de oorzaak, dus daar moet ik heel goed op letten.....
Het is een hele nare kwaal, je voelt je zo ellendig......

Sterkte voor iedereen die het heeft of er regelmatig last van heeft.... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:53

Ja, ik doe wel thuisbehandeling ofzo Clown

Te weinig drinken is hier ook eenbekend probleem!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:54

Na zo'n ontsteking drink ik weer heel veel in elk geval. Knipoog
Ik vergeet vaak gewoon te drinken (ben vaak met 100 dingen tegelijk bezig en dan drink je dus gewoon niets). Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:56

Herkenbaar! Ik neem nu ook waar ik ook heenga een fles water mee (een cola fles dus he Knipoog )
Dwing mezelf echt nu om genoeg te drinken (anders is plassen al helemaal een hel Nagelbijten / Gniffelen )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:58

Ook beetje herkenbaar, al ben ik sinds mijn blaasontstekingen wel meer gaan drinken. Dan moest ik van mezelf minimaal 1.5 liter per dag drinken Clown

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:00

Ik kan alle dames met blaasontsteking wel met drang het volgende aanraden (weet er wel e.e.a. vanaf):

* Als het na een AB kuur niet over wil, vraag de huisarts om dan vervolgens te testen of de bacterie wel reageert op die AB. Zo niet,dan moet hij echt een andere AB geven en niet keer op keer dezelfde kuur proberen. Echt op aandringen, dus niet alleen kijken of er bacterien zijn maar ook WELKE.
* Cranberry en vitamine C helpt soms afdoende, somsook niet Probeer dan eens Cantharis D6 bij de allereerste verschijnselen. Elk half uur 5 druppels als het acuut is, daarna minderen.
* Als je AB gehad hebt, moet je absoluut zorgen dat je darmflora weer in balans komt, b.v. met orthiflor basic (probioticum). Als je dat nl NIET doet en het is E-coli, wat er dan gebeurt is: bacterien gaan dood (ook E-coli), maar ze groeien natuurlijk wel weer terug, dat is ook de bedoeling. E-coli groeit echter heel hard, andere bacterien (die E-coli in balans moeten houden) langzamer. DUSSSS, krijg je dan binnen de kortste keren weer een nieuwe infectie ..... met (raad eens) E-coli. Dat zie je dus heel vaak! Een probioticum kuur kan dat doorbreken. Ook een schimmelinfectie na een AB kuur is een signaal dat de flora niet in orde is.
* D-mannose kan ook goed helpen om bacterien die in de blaas achterleven te binden en uit te helpen scheiden.
* Verder voldoende drinken, maar ook even een glas water drinken voor de sex en na de sex goed plassen (evt kun je dan ook D-mannose innemen als je er echt heel gevoelig voor bent).

Geen AB nemen ... hm , erg dapper, maar wat als je dan een nierbekken ontsteking krijgt? Ik zou dan wel ipv AB in elk geval natuurlijke middelen nemen. Als dat niet wil zou ik toch echt AB nemen, en daarna proberen om het met natuurlijke middelen te voorkomen. Een nierbekken ontsteking wil je ECHT niet hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:05

Dat weet ik dat ik dat niet wil, want ik heb maar 1 nier Knipoog

Maaaar, al die AB is ook niet goed voor die nier Knipoog

En aangezien ze al hebben uitgezocht welke bacterie het is, en de AB waar ie niet tegen zou moeten kunnen niet geholpen heeft, weet ik het ook even niet meer Clown

Ik ben idd over aan het denken om Homeophatisch bezig te gaan, maar waar haal ik alles vandaan? Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:06

Drogisterij? Of zoiets als de Tuinen?

Ik haalde die pure ongezoete cranberrysap ook bij de Tuinen en cranberrysupplement van A.Vogel bij drogisterij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:10

Oke, dan ga ik daar eens neuzen van de week Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:11

Als de DA heeft laten uitzoeken welke AB helpt tegen die bacterie dan moet het helpen. Mogelijk heeft hij allen maar gekeken welke AB doorgaans ingezet wordt tegen die bacterie maar ishet niet in het lab getest. Watje dan zou moeten vragen is of hij de urine naar het lab kan sturen en dan gaan ze daar echt kijken of je bacterien wel echt DOOD gaan van die AB. Zo niet, dan is die AB gewoon niet geschikt en moet je misschien een nieuwe keus AB hebben. Dus gewoon terug naar de dokter!!!

Ondertussen zou ik Cantharis D6 (VSM) halen bij reformzaak of drogisterij, of apotheek (velen hebben het wel op voorraad , even bellen) en D-mannose bestellen en zwaar aan die middelen gaan om het zoveel mogelijk de kop in te drukken totdat je een AB hebt die helpt .

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:12

De uroloog van de scholing meldde inderdaad dat er ook een proef loopt met pro-biotica, maar is daar verder niet op in gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:13

Ik loop al bij de uroloog Knipoog En ben vannacht 5 uur lang in het ziekenhuis geweest Knipoog

Okey, dat ga ik vanavond even allemaal opschrijven, en dan morgen even shoppen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:24

HannahFrouk, ik ben AB-moe, heb het als kind zo vaak voorgeschreven gekregen (naar mijn idee ook echt heel vaak onnodig!!) dat ik echt anti ben geworden (tenzij ik er anders echt niet vanaf kom, geldt dus ook voor een blaasontsteking natuurlijk). Knipoog

Ik heb een aantal jaar geleden een nierbekkenontsteking gehad en ben toen ook gewoon behandeld. Was idd echt vreselijk, wat een ellendige pijn..... Dus neem maar van me aan dat als ik aan de cranberrysap ga en het zou niet zijn overgegaan, ik heus wel richting huisarts zou zijn gegaan. Knipoog
Heb als 12-jarige een hele zware operatie ondergaan aan mijn nieren, dus ik let heel goed op dat deel van mijn lijf. Maar ik let ook op wat ik binnen krijg en ben niet zo van de reguliere geneeskunde, als het niet echt nodig is...... Is het wel nodig, dan maak ik er natuurlijk wel gebruik van, hoor.

Overigens, bedankt voor je tips!!! Lachen

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:25

Ik heb net mijn urine bij de huisarts afgegeven. Morgen na 11 uur moet ik bellen en weten ze meer (hebben ze op kweek gezet)...

Ik begin liever vandaag nog als morgen aan die antibiotica, je moet mij is zien als mijn laatste druppeltjes met plassen eruit komen Huilen .

Dan veeg ik snel af en loop ik rondjes in de badkamer van de pijn Huilen van het lachen , waarom ik dat doe weet ik niet maar dat is een beetje mijn tik als ik een blaasonsteking heb Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:26

Mitxa, het is ook ontzettend rot als je het al zo erg hebt.... Sterkte, hoor!! Ach gut

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:44

Ik kan ook nog eens niet tegen 3 van de 4 grote groepen AB dus is het altijd uitstellen tot het te erg is omdat ik anders riskeer dat de bacterie recistent wordt Boos!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:53

Twiggy2008: Dankje... Normaal ben ik echt niet kleinzerig maar dit is echt zeurende pijn.

@ Shyla25, dat lijkt me helemaal vervelend....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:01

Twiggy2008 schreef:
HannahFrouk, ik ben AB-moe, heb het als kind zo vaak voorgeschreven gekregen (naar mijn idee ook echt heel vaak onnodig!!) dat ik echt anti ben geworden (tenzij ik er anders echt niet vanaf kom, geldt dus ook voor een blaasontsteking natuurlijk). Knipoog

Ik los het liever ook met natuurlijke middelen op hoor, maar ben dan altijd wat huiverig voor naar de andere kant doorschieten, te lang wachten met als resultaat een levensgevaarlijke nierbekkenontsteking. Het loopt vaak zo uit de hand, mensen horen dat AB slecht is voor je darmflora (IS het ook natuurlijk) en weerstand en dan nemen ze het ook niet meer als het echt nodig is met alle gevolgen van dien. Ken iemand die een Lyme besmetting had en het dus verrekte om AB te nemen, dat vind ik dus echt DOM gewoon. Maar goed, ik neem meteen van je aan dat je je hoofd erbij houdt hoor. Knipoog

Met Cantharis heb ik in elk geval ERG goeie ervaringen, onlangs weer mee mogen maken dat een aantoonbare blaasontsteking (flink wat bacterien) ermee overging binnen een paar dagen. Moet je wel heel regelmatig 5 druppels nemen en bi de eerste verschjnselen beginnen. Kan je soms weer een AB kuur schelen en dan heb je de kans om het weer wat gezonder te krijgen met probioticum en de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:10

De eerste verschijnselen zijn bij mij 5 weken geleden Clown

Hebben jullie trouwens ook dat branderige gevoel buiten het plassen om? Als je veel beweegt ofzo? Dan lijkt het bij mij wel erger te worden... alsof ik echt mijn urineleiders voel zeg maar Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:17

Bah blaasontsteking, ik heb het vroeger zoo vaak gehad en ook nierbekkenontsteking gehad Scheve mond Ik heb het nu al een paar jaar niet meer gehad gelukkig, maar mijn moeder heeft het nog wel regelmatig, gelukkig helpt een ABkuur bij haar altijd goed.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:19

Robijntjah schreef:
De eerste verschijnselen zijn bij mij 5 weken geleden Clown

Hebben jullie trouwens ook dat branderige gevoel buiten het plassen om? Als je veel beweegt ofzo? Dan lijkt het bij mij wel erger te worden... alsof ik echt mijn urineleiders voel zeg maar Clown

Ik bedoel dat je in de toekomst zo misschien een volgende AB kuur kan voorkomen.
Nu kan het ook nog wel helpen hoor, maar moet je wel heel regelmatig innemen en bij voorkeur ook combineren met iets als cranberry (als dat helpt, bij jou niet geloof ik) en D-mannose.