knie schijf er geschoten nooit meer paard rijden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: knie schijf er geschoten nooit meer paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:52

SannevdM schreef:
@ bizzybijtje: Het is niet waar hoor, dat je het inprincipe zelf op kan lossen. Zal in sommige gevallen wel zo zijn en bij mij was dat op een gegeven moment ook zo.
Maar bij mij moesten ze er met meerdere mensen aan trekken in het begin, hihi, had ik echt niet zelf gekunt...

Hm..... toch zou ik dat niet helemaal vertrouwen.
Maar bij mij is het ook nog maar één keer gebeurd. Hopen dat dat zo blijft Nagelbijten / Gniffelen
Was nou niet echt een prettige ervaring...

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:54

Bellatrix schreef:
Oh, ik vind je verhaal trouwens best moelijk lezen, wil je normaal Nederlands typen en op je spelling letten?

als je goed leest zie je dat ze dyslectie heeft.

In ieder geval heel veel beterschap en sterkte ermee!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:54

bizzybijtje schreef:
SannevdM schreef:
@ bizzybijtje: Het is niet waar hoor, dat je het inprincipe zelf op kan lossen. Zal in sommige gevallen wel zo zijn en bij mij was dat op een gegeven moment ook zo.
Maar bij mij moesten ze er met meerdere mensen aan trekken in het begin, hihi, had ik echt niet zelf gekunt...

Maar bij mij is het ook nog maar één keer gebeurd. Hopen dat dat zo blijft Nagelbijten / Gniffelen

Hoe bedoel je dat? 'Hm..... toch zou ik dat niet helemaal vertrouwen..' Lachen

En inderdaad, zal toch wel prettig wezen als het bij één keer zou blijven! Vork Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:56

SannevdM schreef:
bizzybijtje schreef:

Hoe bedoel je dat? 'Hm..... toch zou ik dat niet helemaal vertrouwen..' Lachen

En inderdaad, zal toch wel prettig wezen als het bij één keer zou blijven! Vork Ach gut

Het zelf terugzetten Lachen
Kijk, als het al vaak is gebeurd, oke, dan snap ik het wel.
Maar als je dat nog nooit hebt gehad o.i.d. is het toch een ander verhaal.
En met name bij de knie, die banden hebben dan wel rust nodig.
Toen hij bij mij teruggezet was bleek hij trouwens niet helemaal goed te zitten.
Dus gelukkig dat ik dat niet zelf gedaan heb!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:01

@ bizzybijtje: Ah zo. Lachen Nee dat bedoel ik ook hoor, hihi.
Ik deed het op een gegeven moment alleen zelf, omdat alles zo opgerekt was, dat het makkelijk ging. En ik wist dat hij er toch wel weer goed inzat, daarnaast zouden ze het toch net meer gipsen. Dus vond ik ZH niet nodig.
Voor mij arm, had ik altijd een sling in huis.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:32

jaa het voelt best wel raar als je knieschijf uit de kom gaat.
je maakt gewoon een verkeerde beweging en dan voel je echt die schijf opzij schuiven en voor je het weet lig je op de grond en dan zie je hem er gewoon naast staan.

de eerste keer dat ik het had wou hij er niet meer in, zelfs de ambulance-medewerkers kregen hem er niet in, uiteindelijk is het in het ziekenhuis wel gelukt maar toen was hij er al bijna een uur uitgeweest en waren al die banden ook enorm uitgerekt, toen heb ik 3week gips gehad en een half jaar visio.

en de tweede keer, lag ik daar op de grond en bewoog mijn been een beetje omdat ik heel erg scheef lag en toen schoot ie er gelukkig zelf weer in Haha!
toen was hij er dus maar 5minuten uitgeweest, en toen heb ik ook geen gips gehad en daardoor is mijn been ook niet zo zwak geworden en heb ik ook maar 2weekjes fisio gehad.

ik voel mijn knieschijf nu nog heel vaak opzij gaan maar gelukkig gaat hij tot nu toe nog elke keer op tijd terug en schiet hij er net niet uit Haha!

maar ik zou noooit mijn knie er zelf weer in durfen te duwen, ik ben dan veel te bang dat ie verkeerd schiet ofzoo, en ik nog veel meer pijn krijg.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:34

ik doe hem ook zelf terug en dan moet ik naar het ziekenhuis en dan in het gips.gelukkig gaat het nu al 3 weken rij weer 2 keer in de week paard alleen buitenritjes want draven en zo doet nog erg veel pijn.maar ben blij dat ik weer normaal kan lopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:37

Jeetje wat rot zeg... doet idd erg pijn.
Weet je zeker dat je arts bedoelde dat je NOOIT meer mocht paardrijden? Lijkt me een beetje overdreven. Na een goede revalidatietijd kun je echt wel weer op een paard hoor Ja

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:35

LZP -> MW

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:01

Jemig, dat is niet niks zeg!
Echt geen leuk nieuws!
Maar weet je zeker dat je nooit meer mag paardrijden? Lijkt mij dat het na een tijdje toch wel weer rustig kan? Als je geen last meer hebt?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:50

ik vind het ook vreemd dat ze nu al kunnen zeggen dat je niet meer mag paardrijden.
1 jaar geleden had ik ook m'n knieschijf uit de kom en hij lag in 5 stukjes, 4 maanden daarna zat ik alweer op een paard. dan wel niet zo fanatiek en gewoon een stapritje, maar nu kan gewoon weer actief rijden, fietsen, rennen, de trap op racen alles weer.