Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Relaxed schreef:Nou ik had aangegeven dat het mijn 1e test was, dus was min of meer in overleg.. Als je het echt niet wilt hoeft het vast niet.. Maar wat dan nog? Je doet die test toch voor je eigen gezondheid en zekerheid?
gwen1222 schreef:Ja ik heb inderdaad een andere pil gehad. dus daar ben ik iniedergeval vanaf
Van dat uitstrijkje voel echt niks het kriebelt alleen een beetje maar pijn doet het zeker niet.
En wees blij voor dat baarmoederhalskanker gingen ze mijn plasbuis in met hetzelfde formaat wattenstaafje. Ookal voelde ik dat ook niet echt maar goed.
Redrumfox schreef:Moet je altijd bloedprikken? Zo ja, dan zeg ik mijn afspraak nu onmiddelijk af.
xKatleentjex schreef:Je moet nooit een test doen, het is je eigen keus.
Maar als je de test niet hebt gedaan, dan kun je nooit 100% zeker weten dat je soa-vrij bent. De kans is inderdaad een stuk kleiner, maar de kans is er altijd. Een mogelijkheid is bv ook erfelijkheid, zeker als je moeder of vader zich nooit heeft laten testen(sommige soa's komen nooit of heel vaag naar boven waardoor je vaak niet eens weet dat het een soa is). Er zijn wel veel meer manieren om zoiets op te lopen. Dat is zo het gevaar waar de meeste mensen inlopen. "oh, bij mij gebeurt het toch niet want ik kan me niet bedenken dat ik ooit iets vreemds aan de hand heb gehad, en mijn vriend is ook maagd dus kunnen we gerust onveilig zijn." Hier zit dus de groep mensen die jankend de dokter verlaat. Niet allemaan natuurlijk, maar ze zitten ertussen en je zal toch maar net het kneusje zijn...
Wil niet zeggen dat je als een paranoia alles moet ontwijken en je elke week testen een weet ik veel wat nog. Maar er wel mee rekening houden dat ook jij, hoe goed je ook dènkt beschermd te zijn, in aanraking kan komen met zoiets. Zolang je geen papiertje van de dokter hebt dat je er geen hebt, kun je er niet voor de volle 100% van uitgaan dat je het echt niet hebt, en als je papiertje al 5 jaar oud is dan is het betrouwbaarheidshalte ook geslonken. Het is ook maar een kleine moeite om voordat je onveilige sex wilt hebben even een test te laten doen, en als iedereen het zou doen dan zou het aantal soa's imo zeker drastisch dalen.
rockwitch schreef:Ok nou dan voel ik me al wat relaxter erover. Het is ook niet dat ik bang ben dat het pijn doet. Maar vind het gewoon genant om met mijn benen wijd te gaan voor iemand waar ik geen sex mee ga hebben hahahaha.
Citaat:Bij sommige soa,s testen moet je inderdaad bloed prikken zoals bij HIV, Syfilus en Heb B. De rest kan ook via urine en uitstrijkje. En uitstrijkje doet niet zeer, het kriebelt. Eenigste wat vervelend is met je benen wijd moet. Maar aan gezien je bloedprikken ook erg vind zou je dit ook niet meer willen. Ik zou het wel doen dan maar een dag van slag omdat je niet goed word van een prik, maar je gezondheid lijkt me toch wel het belangrijkste toch?
Redrumfox schreef:Citaat:Bij sommige soa,s testen moet je inderdaad bloed prikken zoals bij HIV, Syfilus en Heb B. De rest kan ook via urine en uitstrijkje. En uitstrijkje doet niet zeer, het kriebelt. Eenigste wat vervelend is met je benen wijd moet. Maar aan gezien je bloedprikken ook erg vind zou je dit ook niet meer willen. Ik zou het wel doen dan maar een dag van slag omdat je niet goed word van een prik, maar je gezondheid lijkt me toch wel het belangrijkste toch?
Huh? Ik zie de link tussen bloedprikken en een wattenstaafje niet helemaal.. Omdat ik bloedprikken eng vind, vind ik een uitstrijkje ook eng? Daar zit echt totaal geen logica achter.. Of begrijp ik jou nou verkeerd?