Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:16

Zo goed ben ik niet :')

MuSLi

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 20:18

Veel plezier in Thialf @Ninus. Mooie sfeer altijd daar :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 20:49

Veel plezier bij de rfr!

Ik ga met een klein groepje 17km trailen bij Hattem in de buurt.

En heb me net ingeschreven voor de Sukerbiet trailrun in Lemele, 25km op 9 februari.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:32

Nou, hier werd het hardlopen helemaal NIETS. Ik deed een stap buiten op straat, spekglad. Dus toen werd het maar 4km glibberen/wandelen, durfde echt niet te hardlopen.
Jammer, maar volgende keer beter.

Hier volgende week een korte trail/bosloop van 10km. Je kunt ook 6.4km doen.

Oh, er zijn wedstrijden in Thialf, ik volg het schaatsen eigenlijk niet meer. Vroeger heel veel zelf gedaan en ook wel op een EK 'blokjeslegger' geweest. Kon je mooi gratis naar binnen en na afloop werd je uitgenodigd voor het banket. :+ Geen idee of ze dat nog doen. Behalve een paar plaatsingen voor een NK nooit verder gekomen en op het moment dat de marathon voor mij qua leeftijd/kracht betekende dat ik landelijk mee zou kunnen doen was de interesse weg. Nog wel altijd lid van de vereniging van de Friesche Elfsteden. Direct lid geworden toen ik 18 werd (dus net na de laatste tocht). Maar nooit de kans gehad om hem te rijden.
Ik betaal wel elk jaar netjes de contributie. En wie weet komt het er ooit toch nog van. :brr:

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:24

Supervixen schreef:
Veel plezier bij de rfr!

Ik ga met een klein groepje 17km trailen bij Hattem in de buurt.

En heb me net ingeschreven voor de Sukerbiet trailrun in Lemele, 25km op 9 februari.

Leuk! Die had ik ook gezien. Maar is mij echt te ver weg. Laatst al 2 uur gereden voor de Drenthe trail. Misschien volgend jaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 23:00

Is voor ons ook niet dichtbij, maar ach, zo komen we nog eens ergens.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:23

Succes morgen Lies en Ninus!

Hopelijk gaat dit je helpen Eef!

Haha grappig al die enthousiaste reacties. Opzich is het mooi om te zien maar dit is dan ook werkelijk alles wat dit eiland heeft. All inn resorts en uhm, droogte. Wel heel tof om daar zo doorheen te rennen maar toch blij dat we morgen een ander eiland gaan bezoeken.
Voor de beeldvorming, het eiland vanaf het vliegtuig gezien.
Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:53

Vandaag van plan om hard te lopen. Op het moment dat ik de auto in wil stappen om naar het bos te gaan begint het te gieten. En ik besluit te bankhangen. Keek er echt tegenop om met de regen te gaan, en vind het achteraf dan ook wel weer jammer dat ik niet gelopen heb. Tweestrijd.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:00

Ik heb donderdag ook weer een kort rondje gelopen, 3 km. Steeds 2 min joggen en 2 wandelen. Ging wel goed maar eenmaal thuis was mijn onderdruk vrij hoog. Tja normaal meet je dat niet dus ik heb het genegeerd :D
De bovendruk is wel wat verlaagd door de medicatie aanpassing maar de bovendruk niet. Ik moet het dagelijks bijhouden voor de cardioloog dus half februari hoor ik het wel.

Vandaag weer een kort rondje

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 15:47

Volgende keer gewoon gaan Xx!

Koekie het blijft dus wel een beetje spannend zo met die bloeddruk.

In mijn woonplaats zat het potdicht, maar bij Hattem, waar we gingen lopen, scheen de zon. En wat was het heerlijk! Zo genoten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 17:53

Waaaauw wat een heerlijke foto’s!!

De RFR was een groot succes, heerlijk kunnen lopen en toch nog bijna 100 hoogtemeters op een relatief vlak stuk.

We hadden de hele tijd zon en ik was nog geen 2 minuten over de finish tot er een stevige bui voorbij kwam, wat een geluk! Het was echt genieten!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 17:57

Dat ziet er ook heerlijk uit!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:03

Lekker SV en lies!
Goed gedaan!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 18:04

Heerlijke plaatjes <3

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 19:20

Prachtige foto's!

Morgen Egmond (kwart marathon)! Wind mee op het strand en een graad of vijf, heb er veel zin in.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:42

Veel plezier vast Tiggs!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 20:56

Dit topic gaat zo hard. :')

Even een grovere bijleespost (ik lees wel maar typen gaat toch lekkerder op je laptop dan op je telefoon :D )
BusyMissy, gefeliciteerd met je eerste 5km! *\o/* Aaneengesloten komt vanzelf wel als je zo door gaat.
Supervixen, leuk dat klimmen! Zou ik ook wel eens willen proberen, maar ik heb met boulderen al wel eens last van hoogtevrees. Al is dat met klimmen misschien mentaal wel anders? Spierpijn ook erg herkenbaar. :') En mooie foto’s in de sneeuw, die is hier helaas niet gevallen.
Suliko, knap een PR-tempo op een trailrun! Jammer alleen dat het evenement zelf minder was. Leuk om je planning voor dit jaar te lezen.
Germie, jij hebt ook een pittige trail gedaan zo te lezen := . Knap hoor!
Namiro vorige week ook afgezien aan de foto te zien. Sauna erna is wel een leuke beloning. :D
Danseresje, lekker bezig met wandelen!
Ninus weer terug van vakantie. :D Jammer dat je veel alleen moest lopen. Spit lijkt me verschrikkelijk pijnlijk. Pittige afstanden heb je op de planning staan voor dit jaar!
Leonie, wat een mooie afstand! En op dat tempo, knap weer. En nog avontuurlijk ook geweest zo in de natuur, haha. Geniet van je vakantie.
Samantha, Lansingerland niks voor jou? Is 30km maar wel half februari.
Sall, leuk per ongeluk een PR op de 10km, haha. Neem aan dat je dan met een lekker gevoel gelopen hebt, als het een onverwachte PR was. :D
996981, mooi tempo heb je te pakken bij je lage hartslag.
Lies_sparkle mooie intervaltraining deze week, knap 4:24 gemiddeld. :oo En leuk dat de RFR een succes was, heb je goed getimed met de regen.
Eef, ben benieuwd of zooltjes wat gaan helpen voor je. Heb je je nieuwe schoenen al uitgezocht of nog niet?
Tiggs, veel plezier morgen! Klinken als goede omstandigheden!

Hier deze week maandag een 5km gedaan en dinsdag een intervaltraining. Nu even doorzetten met vandaag 10km en morgen 14-16km. En dan begint de volgende week al weer. Vandaag erg mooi weer gehad tijdens het lopen, ook een beetje spannend want het was nog erg glad vanmorgen.
Afbeelding
(p.s. is kunst, niet echt :') )

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:09

Leuk Tiggs, veel plezier alvast!

Lekker gelopen Myka, en wat een mooie foto!

Ja de Lansingerland run zag ik voorbijkomen. Durf me alleen nog even niet in te schrijven ivm blessure nu.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:16

Lastig, merk je al wel iets van verandering met de fysio, of nog weinig over te zeggen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:28

Xx, volgende keer gewoon gaan inderdaad! Al is het maar kort, erna kan je lekker met voldoening douchen en ontspannen! :D

Fijn dat je weer loopt Koekie, hopelijk blijft het goed gaan!

Hele goede sfeerplaatjes sv, ziet er gezellig en prachtig uit!

Heerlijk Lies, dat je zo lekker hebt kunnen lopen! Mooie blauwe lucht en lekker pittig pad zo te zien :D

Heel veel plezier en succes morgen Tiggs!

Myka, het was mijn voorgaande pr op de 10, inmiddels 51 min op de weg, maar zeker leuk om mijn vorige weg pr op een trailrun te lopen.
Ik dacht dat het een echt hert was :') Maar lekker gelopen hoor, mooi tempo ook! Veel plezier morgen! Ben je nog ergens specifiek voor aan het trainen en/of gewoon lekker aan het lopen?

Hier voor het ontbijt een rondje gelopen, excuses voor de fotospam, per gelopen kilometer een foto, het was zooo magisch <3 Wat hou ik dan van de winter, als er echt winterweer is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:54

O wauw prachtig Suliko!

Myka, nee eigenlijk niet. Weet ook nog niet wat het is, ja het komt uit mn rug en bekken en de bilspier zit daardoor klem.
Ik was de medicatie aan het afbouwen maar kreeg meer last, dus weer naar 3x daags.
Ga wel veel sporten en wandelen, en paardrijden natuurlijk. Dus helemaal niks ook niet gelukkig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 23:05

Prachtig Suliko, ik vind dat ook echt fantastisch!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:21

:')
Ninus schreef:
En nu snap ik waarom jij op Sall haar favoriete eiland bent Leonie :D Veel plezier!

Hahahahahahahaha het kwartje valt bij mij net echt pas
Was het ecopark zelfs aan het googlen :+
Bleef toch de hele tijd in mijn achterhoofd zeuren
Wélk eiland bedoelt ze nou :')

Morgen ga ik bijlezen en reageren!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:20

Prachtige plaatjes allemaal, wat was het gisteren mooi buiten <3 Echt genieten!
De heenreis was wat minder geslaagd, de weg was afgesloten, allemaal auto’s op de kop, niet echt relaxed :=

Ik heb heerlijk rustig gelopen, het is nog steeds wat onwennig zo zonder mijn partner-in-crime, maar ik kwam halverwege toevallig in contact met de broer van een bekende, kleine wereld :))
Het parcours was totaal niet nat en ik heb de bui niet gehad gelukkig, het heeft heel even gemiezerd, maar voor de rest was het perfect loopweer!

Ik ga zo eerst een ritje maken met mijn bolle witte en daarna nog een herstelloopje, maar het kan ook zijn dat ik het verplaats naar morgenochtend :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 13:43

Lekker ninus!