Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:48

Welkom Boris! Van harte gefeliciteerd Gnome. Heel veel liefde geluk en gezondheid toegewenst. Hopelijk morgenochtend lekker naar huis en gaat het lukken met de borstvoeding. Hoelaat is hij geboren? Ondanks dat ik nog moet bevallen, ben ik wel benieuwd naar het verhaal.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:11

Welkom kleine wereldburger Boris! <3

Wat jammer dat de bevalling zo'n rampenplan is geweest :knuffel:. Hopelijk heb je/jullie niet teveel fysiek herstel en kan je gauw gaan genieten van jullie kersverse gezin.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 07:15

Nicje87 schreef:
Welkom Boris! Van harte gefeliciteerd Gnome. Heel veel liefde geluk en gezondheid toegewenst. Hopelijk morgenochtend lekker naar huis en gaat het lukken met de borstvoeding. Hoelaat is hij geboren? Ondanks dat ik nog moet bevallen, ben ik wel benieuwd naar het verhaal.

Hij is uiteindelijk om half 2 in de middag geboren.

Thanks lieve mensen <3

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:17

Hier trouwens ook geen problemen met het vertellen van je bevalling, voor jezelf kan dat ook heel goed zijn. Maar bedenk maar of je het online wilt zetten :j.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:24

Gnome, van harte gefeliciteerd met jullie kleine trots <3 en ik vind het eigenlijk ook wel gewoon interessant hoor, leuk of niet maar die verhalen zijn ook gewoon realiteit en horen erbij. We scrollen wel verder als we het niet meer aan kunnen om te lezen :P

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:29

Gefeliciteerd Gnome! En als jij je verhaal wilt doen, vooral doen! En wat een leuke naam!
Hopelijk start de borstvoeding snel, en lekker genieten straks thuis!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:32

Gefeliciteerd met jullie knappe zoon <3 . Fijn om te horen dat je achteraf kan zeggen dat je dan toch het traject vergeet, dat is een dingetje wat de natuur goed geregeld heeft meestal.... Anders zou denk ik niemand aan een tweede (of derde) beginnen. (ik niet in ieder geval, vind het zwanger zijn maar gedoe en een hoop zorgen).

Geniet van deze tijd! Ik heb echt respect voor je :)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:39

Gefeliciteerd Gnome. <3 En welkom op de wereld mooie Boris.
Wat een mooi ventje en hele leuke, stoere naam!
Rot dat het geen soepele bevalling was, maar goed om te lezen dat je nu helemaal verliefd op hem bent.
Vertel je verhaal vooral, kan ook goed zijn om erover te praten. :)
Hoe is het nu met jou, je man en Boris?
Hebben jullie een beetje kunnen slapen?
Hopelijk straks lekker naar huis met z'n drietjes. ♡

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:52

Van harte gefeliciteerd met Boris!! Wat een prachtig kereltje zeg. Wat vervelend van je nare bevalling, je hoopt toch dat het anders loopt. Gelukkig was je in goede handen. Overigens hier ook geen moeite met het verhaal als je dat wilt delen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:22

Gefeliciteerd!!
Ook vanuit deze kant mag je je verhaal delen hoor!! Of je moet het zelf niet prettig vinden dat het hier staat natuurlijk. Hoe gaat het met jullie na de eerste nacht?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:35

Gnome schreef:
Hi allemaal. Hier helaas geen leuke bevalling gehad. Ging allemaal van 0 naar 100 met de weeën en eenmaal volledige ontsluiting stopte de weeën ermee. Was echt een horror bevalling waarbij uiteindelijk een ingreep nodig was maar de details bespaar ik jullie ivm de komende bevallingen. Zegt natuurlijk niets over hoe het bij jullie gaat. Mocht iemand het hele verhaal willen weten, pb me eventjes.

Maargoed hij is er dus bij deze stel ik jullie voor aan onze trots, Boris. Hij is groot voor de termijn. Ruim 3900 gram en 53cm lang. Moest zelfs na zijn schouders nog even mee persen. Hij wordt dan ook op suiker getest. Van de 4x zijn er tot nu toe 3 goed dus lijkt allemaal goed gelukkig.

Hij doet het erg goed tot zover. Borstvoeding wil nog niet dus dat zorgt wel voor wat frustratie bij ons beide. Straks bij de laatste controle even horen of ze het een probleem vinden als ie gewoon even de fles krijgt.

Maar meiden ondanks alle hel en nog best een hersteltijd te gaan.. Eenmaal geboren was alles vergeten en vergeven. Het is echt liefde op het eerste gezicht en je bent zelf ook een ander persoon.

We morgen morgenochtend als het goed is lekker naar huis dus dan zal ik even bijlezen en waar nodig reageren. Dikke kus van ons.

[ [url=m/BEHDJV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DsrfnV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3 gefeliciteerd!
Wat balen van de moeilijke bevalling, maar snel herstellen en genieten van Boris!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:38

Ahh gefeliciteerd met Boris! Mooi kereltje <3
Wat naar van de bevalling, ik heb er verder ook geen probleem mee als je zou vertellen hoe het is gegaan. Elke bevalling is anders, dus je weet nooit hoe het loopt.
Heel fijn dat hij er is en zoals het nu lijkt gezond is :) heb je een goede nacht gehad en mocht hij uiteindelijk nog een flesje?

Melanie: ja een buik kan behoorlijk groot zijn! Ik besef me steeds meer dat ik bof met de kleine buik en een baby die al ingedaald is met 31 weken. Dan ben je nog zoveel mobieler. Ik hoop dat dat bij jou ook snel zal zijn, dan kan je vast beter ademen :)

Ik moet trouwens gewoon voor controle bloedprikken en dan met extra nadruk op het ijzergehalte. Dat doen ze blijkbaar hier altijd rond dit aantal weken.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:14

Gnome van harte gefeliciteerd! Dat is allemaal vlot gegaan als hij er 's middags al was! *\o/* Ga lekker bijkomen en genieten.

Wellicht is het omdat ik niet zoveel op social media zit, ik te nuchter ben, of al wat ouder :') maar mijn verloskundigenpraktijk en de centering pregnancy groep van de praktijk schetsen wel steeds een realistisch beeld van de bevalling (denk ik):

- Het gaat ongelooflijk veel pijn doen,
- Bij het 1e kindje staat voor elke cm ontsluiting gemiddeld 1 uur, dus je bent veelal wel min. 10 uur bezig,
- Het wordt 'down under' nooit meer hetzelfde als voorheen, maar dat hoeft ook niet :D

Máár, na de geboorte kun je bovenstaande dingen meer in perspectief plaatsen als je het kindje eindelijk in je armen hebt. Nou, daar richten we ons dan maar op _O-

@Marlis: ik stuur je een pb'tje, ik wil ook wel in de appgroep. Dan wordt het ook wat makkelijker/sneller reageren en hoef ik de laptop niet steeds te pakken.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:26

Gefeliheeft Gnome, wat een heerlijk ventje is Boris!

Jammer dat je bevalling zo zwaar was, hopelijk lukt de borstvoeding snel en kun je echt gaan genieten!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:31

Gefeliciteerd Gnome! Balen dat het zo zwaar was. Als je wil kan je je verhaal in een spoiler zetten dan kunnen mensen zelf kiezen of ze willen lezen en hoef je maar 1x te delen.

Je hebt wel eindelijk je mannetje <3 succes met je herstel en geniet van deze periode!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:36

Vanuit hier mag er ook bevallingsverhalen gedeeld worden. De een heeft onwijze mazzel en de ander minder en je kan er niks aan veranderen helaas. En pijn doet het zoiezo.

Degene die nu allemaal een berichtje gestuurd hebben zitten in de app groep. Voor wie nog willen, even pb en ik voeg je toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 09:37

Bedankt allemaal <3 ik zal het delen met wie wil maar zo op het forum, ga ik het niet plaatsen. Toch ook wel wat oude bekende zeg maar haha :roll:

Hij doet het hartstikke goed. Zijn voor nu overgegaan op de fles. Gaan thuis met de kraamzorg wel even kijken of het kolven lukt en anders is het maar gewoon alleen nutrilon. Af en toe krampjes na het drinken maar daarna laat ie zich wel wegleggen dus hebben allebei in ieder geval in blokjes wat uurtjes kunnen slapen.

Zelf wel flink beurs nog maar zou wel met een weekje al veel beter moeten zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:39

Gnome schreef:
Bedankt allemaal <3 ik zal het delen met wie wil maar zo op het forum, ga ik het niet plaatsen. Toch ook wel wat oude bekende zeg maar haha :roll:

Hij doet het hartstikke goed. Zijn voor nu overgegaan op de fles. Gaan thuis met de kraamzorg wel even kijken of het kolven lukt en anders is het maar gewoon alleen nutrilon. Af en toe krampjes na het drinken maar daarna laat ie zich wel wegleggen dus hebben allebei in ieder geval in blokjes wat uurtjes kunnen slapen.

Zelf wel flink beurs nog maar zou wel met een weekje al veel beter moeten zijn.

Meer dan je best doen kan je niet. Hopelijk lukt het op een later moment alsnog.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:27

"Down under" nooit meer hetzelfde lijkt bij mij niet zo te zijn. Nog geen volledige sex kunnen hebben uiteraard maar na 3 weken voelt alles toch weer als voorheen verder hoor :D

Nimue had gisteren een nieuwe ervaring voor me, spuitpoep. En dan bedoel ik tijdens het verschonen, zon anderhalve meter ver _O-
Kon er nog redelijk mee lachen maar handig was het niet :P

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 10:57

Oh Azmay, lekker dan _O- Ben echt benieuwd hoe vaak dat hier gaat gebeuren.

Gnome, snap indd dat je dan niet je verhaal zo in het topic zet. Als je t kwijt wilt mag je mij pben hoor. Ik wordt nooit zo snel bang van verhalen van andere, vooral omdat het toch ook echt per persoon verschilt .

Gister rondje duiven gedaan. Was best veel uiteindelijk. Smiddags nog de commode ingeruimd en viel daarna echt in slaap.

En mijn oma was los gegaan met jurkjes haken _O- heb er zoveel. Ze zei, het zijn er sws te veel dus dan heb je eventueel iets om cadeau te doen aan iemand.

Afbeelding
Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:13

Haha Azmay :')

Wat een mooi jurkje Freekie. Super lief van je oma.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:30

Azmay schreef:
"Down under" nooit meer hetzelfde lijkt bij mij niet zo te zijn. Nog geen volledige sex kunnen hebben uiteraard maar na 3 weken voelt alles toch weer als voorheen verder hoor :D

Nimue had gisteren een nieuwe ervaring voor me, spuitpoep. En dan bedoel ik tijdens het verschonen, zon anderhalve meter ver _O-
Kon er nog redelijk mee lachen maar handig was het niet :P

Hahaha heel herkenbaar van de kleine van mn zus. Ze zijn heel erg creatief

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 11:32

Freekieee schreef:
Oh Azmay, lekker dan _O- Ben echt benieuwd hoe vaak dat hier gaat gebeuren.

Gnome, snap indd dat je dan niet je verhaal zo in het topic zet. Als je t kwijt wilt mag je mij pben hoor. Ik wordt nooit zo snel bang van verhalen van andere, vooral omdat het toch ook echt per persoon verschilt .

Gister rondje duiven gedaan. Was best veel uiteindelijk. Smiddags nog de commode ingeruimd en viel daarna echt in slaap.

En mijn oma was los gegaan met jurkjes haken _O- heb er zoveel. Ze zei, het zijn er sws te veel dus dan heb je eventueel iets om cadeau te doen aan iemand.

[ [url=m/KdncH9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/66b2t8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah wat schattig

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:13

Ik heb jullie afgelopen dagen niet echt meer bijgehouden.

25-4 ben ik doormiddel van een geplande keizersnede bevallen van een dochter. Dit is erg fijn verlopen (afgezien van het zetten van de ruggenprik #) )
Borstvoeding is erg laat op gang gekomen en daardoor is Daphne meer dan 10% afgevallen. Dit hebben ze in het ziekenhuis niet goed in de gaten gehad. Hierdoor veel moeten nakolven en ook moeten starten met bijvoeding (met kunstvoeding). Na 1 dag konden we gelukkig al steeds meer moedermelk bijgeven en na 2 dagen volledig moedermelk. Laatste dag van de kraamzorg heeft ze geen bijvoeding meer gehad en sindsdien gaat ze ook alleen nog maar aan de borst. Stuwing is ook pas heel laat gekomen (rond dag 9 à dag 10).

Nu is alles goed op gang en groeit ze rustig, maar goed. Kraamzorg was echt een topper! Vanwege de groei hebben we 2 halve dagen extra gehad. Nu rustig ons ritme weer proberen te vinden. Dit vind ik nog erg lastig met de oudste die rondhuppelt.
Hij is dol op zijn zusje, maar je merkt aan hem dat hij de nieuwe situatie nog erg moeilijk vindt.

Ik ben wel heel erg moe. Ondanks dat ik alleen een keizersnede heb gehad. Sta fit op, maar na een paar uur wakker ben ik echt wel weer op. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:16

Fijn dat je kleine man er eindelijk is Gnome! Ik hoop dat je je horror bevalling een plekje kan geven.
Als je nog een luisterend oor zoekt voor je bevalverhaal dan kan je die ook bij mij kwijt!
Ik duim voor je dat de borstvoeding vlot opstart.

Hier wacht ik nog rustig af, er rommelt wel wat, maar of het doorzet is alsmaar de vraag ;)

Wat lief dat je oma jurkjes haakt Freekie! Zo schattig hoe enthousiast ze dan tekeer kunnen gaan en dat je dan uiteindelijk met een overdosis zit. <3

Gefeliciteerd met jullie dochter Cabelona! Onderschat een keizersnede niet hoor. Het is echt wel een 'grote' buikoperatie. Daar heb je even hersteltijd voor nodig.