Jullie zitten samen in een enorme k*'t situatie. Jij echt ziek en kan weinig. Daarnaast vele tegenslagen qua overlijden dierbare familie en huisdieren.
Dit gaat jullie beide niet in de koude kleren zitten.
Ondanks ik weinig reageer lees ik altijd mee vanonder een steen.
En wellicht is het vanaf de zijlijn, en niet ziek anders te relativeren.
Maar ik snap beide partijen.
Zijn grote onmacht in alles, en vermoed geen prater. Ik heb ook zo'n man die snel eerder veroordeeld en sneren geeft dan openlijk praat.
Jij die op standje overleven staat (wat 1000% begrijpelijk is) wil genieten. Paardrijden, wedstrijden is je grote passie.
Iets wat voor hem minder makkelijk te begrijpen is. Zeker nadat je er al een paar keer flink bent afgevallen.
Voor ons ruiters is dat een part of the game. Voor niet ruiters wellicht niet te begrijpen dat je dat risico neemt. En vanuit dat onbegrip hij zo reageert.
Ik praat hiermee zijn botte gedrag echt niet goed, zeer zeker niet! Puur de andere kant bekijken.
En ja ik snap jou zo goed, paardrijden zit in je bloed.
Ik heb onlangs mijn paardje laten inslapen. Ze was mijn grote vriendin, mijn meissie mijn alles (naast mijn man en kinderen).
Maar omdat ik lichamelijk niet goed meer in elkaar zit besloten geen paard meer te nemen.
Maar na jaren en jaren dagelijks naar mijn paard te gaan had ik niks meer. Op stal komen deed me vreselijk zeer.
Thuis was ik echt niet de gezelligste. En mijn man deed onwijs bot en banketstaaf. Veel rot opmerkingen erover. Ondanks hij ook echt van slag was en haar onwijs miste.
Face to face praten is niet aan mijn man besteed. Maar heel stom, via de telefoon weer wel. Dan waren er geen verwijten en rot opmerkingen. En kon hij het wel onder woorden brengen dat het hem ook zeer deed mij zo te zien.
Hij hoopte oprecht dat ik weer voor een paardje zou gaan, en zei al. Als het te zwaar word geef je maar een gil, dan ga ik mee en doe ik het.
Ik zeg niet dat her voor je man werkt, maar misschien praat hij ook via de telefoon makkelijker dan face to face.
Ik hoop oprecht dat jullie er samen uitkomen en een manier vinden waar jullie kunnen communiceren zonder verwijten naar elkaar.
Jullie zijn samen zo'n leuk stel. Jullie moeten samen oud worden.
Dikke knuffel voor jullie