Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 17:30

Lekker gelopen weer ieris en suusje! Leuk dat jullie fijn samen op pad kunnen :)

Schemerdier mooie stad om te lopen! Inderdaad wel opletten die kasseien.

Apart dat het zo mistig was bij jou Ninus. Hier heel de dag stralende zon, al gelijk vanaf zonsopkomst. Hopelijk is het morgen bij jou ook beter! Gaaf dat je man op Schier aan het lopen is, ik snap dat je jaloers bent :))

Ik heb vanmiddag een rondje gemaakt. Heerlijk in korte mouwen en achteraf had een korte broek ook prima gekund. Echt een lekker zonnetje! Dit keer een kort loopje gedaan. Morgen mag ik van Greg anderhalf uur lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 18:38

Gaaf Schemerdier!

Hier vandaag 43 km getraild. Ik heb mijn doel van 12 (ultra)marathons in 12 maanden gehaald.
Voor mijn vriendin was het haar eerste marathonafstand. We hebben voor 43 km gekozen, omdat haar collega vorige week bij een steekincident door een psychiatrische patiënt is overleden en slechts 43 jaar mocht worden.
Ontzettend heftig.
We zijn bij zonsopkomst begonnen en hebben heerlijk rustig aan gedaan en genoten van de natuur en gezellig gekletst. De laatste 8 km had ze het zwaar, maar opgeven was sowieso geen optie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 11:18

*\o/* wat knap SV. En wat fijn dat je dit op deze manier met je vriendin hebt kunnen afsluiten. Heftig hoor om op die manier een collega te verliezen.

Hier vanmorgen ook nog even kort rondje weg geweest. Was gisteren al geweest en morgen weer crossfit dus dacht doe maar een klein rondje samen met een vriendin en haar hond. Het was weer heerlijk genieten.

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:10

Mooie trail SV en bijzonder dat jullie ter herinnering aan de collega van je vriendin hebben gelopen.

Suusje dat ziet er heerlijk uit in het ochtend zonnetje :)

Ik ben ook net terug, even wat hoogteverschil opgezocht ter voorbereiding voor de zevenheuvelenloop volgend weekend. Een mooi rondje was het, ongeveer 11,5km. Van Greg moest ik eigenlijk iets langer maar ik vond het zo wel prima. Hij wil de laatste tijd ook vaak aan 5 minuten versnellen, vlak voor het uitlopen. Dat is altijd wel een fijne manier om te eindigen en heb ik dus wel meegepakt :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 12:53

SV wat een bijzondere manier om stil te staan bij deze gebeurtenis. Echt een vreselijk verdrietig bericht dat zo veel mensen raakt. Een van mijn collega’s is familie van haar ;( zo heftig en onvoorstelbaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:18

MizzMontana schreef:
SV wat een bijzondere manier om stil te staan bij deze gebeurtenis. Echt een vreselijk verdrietig bericht dat zo veel mensen raakt. Een van mijn collega’s is familie van haar ;( zo heftig en onvoorstelbaar.

Het was heel bijzonder en een bijzonder mooie dag.
Met een lach en een traan en het besef dat je veel leuke dingen moet doen, want het kan zo over zijn.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:36

Wat mooi dat jullie zo een herinnering hebben gemaakt SV :j
En wat een prestatie, 12 (ultra)marathons in 12 maanden! Al voelt na zo’n bericht alles relatief….

Wat dapper om Greg te negeren Kylan :))

De mist is vertrokken en het is voorjaar hier, onvoorstelbaar. Ik ga zo eerst even een rondje paardrijden en dan kan ik mooi nog een km of 15 lopen voordat het donker wordt. Zelfde route als vorige week met Puera, maar ik snijd iets eerder af. Daar fietste ik als tiener altijd langs naar de middelbare school, prachtige tijd, dus ik loop er graag :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:35

Geniet ervan ninus, het lijkt wel begin september in plaats van november.

Ik heb nauwelijks spierpijn van gisteren, dat is wel fijn!
In de kerstvakantie wil ik eigenlijk het jaar nog eindigen met een ultra, maar dat ligt aan het weer en hoe ik me voel.

Greg is soms best veeleisend of niet :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:16

Wat knap SV! Gewoon elke maand een ultra!
En respect voor wat je met je vriendin gelopen hebt, wat een afstand zeg, mooi gebaar ook van jullie voor de nabestaanden, wat een verschrikkelijk einde zeg. Wat je zegt geniet maar van alle mooie momenten die er nu zijn.

Kylan, goed bezig! Had je nog wat mooie heuvels gevonden, of is het bij jullie
vrij vlak?

Suusje, heerlijk dat je nog een kort rondje gedaan hebt vandaag.
Echt genieten hé van dit weer.
Ik heb ook genoten van ons rondje, ging zo lekker!

Ninus, heerlijk nog even paardrijden en hardlopen vandaag
Hoe is je rondje gegaan?

Schemerdier, prachtige foto's!
Mooie stad.

Hier gister heerlijk met Suusje gelopen, en vandaag alleen over de mulle paadjes, ging weer lekker gelukkig.
Was van de week iets te fanatiek, en dat werd bestraft met zere heupen, dus volg nu weer braaf het schema waar ik mee begonnen was, ipv een schema verder in te springen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:04

Pas op ieris, goed dat je je weer aan je schema gaat houden.
Het was elke maand een ultra of een marathon, daarom staat ultra tussen haakjes.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:21

Afbeelding

Goede keuze om vandaag te gaan in plaats van gisteren, wat een cadeautje <3

En ik ben zo'n beetje niemend tegen gekomen, het was heerlijk rustig :))

Heb zowaar ook aan foto's gedacht dit keer :+

Goed dat je naar je lichaam luistert Ieris, aan blessures heb je niks :n

Edit: beetje jammer, net geen pizza zie ik nu -O- laat ik het laatste stukje maar staan straks :))

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:49

Haha Ninus, ik denk dat je dat laatste stukje er ook best bij kan pakken :Y) lekker gelopen zo te zien!

Ieris opletten hoor, een blessure heb je helemaal niks aan! Even een stapje terug anders ben je straks verder van huis. Mulle paadjes zijn ook best belastend hoe leuk het ook loopt ;)

Greg is zeker veeleisend SV :') Heel andere trainingen ook dan Jeff die wat meer la-di-da aanpak aanhield :))
Eerst volgde ik alle trainingen volledig volgens het schema, maar ik merkte dat die belasting best heftig is. Zeker in combinatie met drukke tijden op werk of als ik ook nog een sociaal leven wil, dan wordt het lopen "moeten" en dat is niet de bedoeling. Het lukt me gelukkig steeds beter om ook nog mijn eigen gevoel te volgen en de trainingen soms wat in te korten. Het blijft zoeken naar de balans van mezelf uitdagen en niet te perfectionistisch worden maar daar heb ik op meer vlakken in het leven last van :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:24

Wat een heerlijke dag vandaag. Ik zie dat heel veel van jullie het er ook lekker van genomen hebben en mooie kilometers gemaakt hebben :D

Goed dat je rekening houdt met je lichaam @Ieris. Je hebt er maar één, dus een beetje voorzichtigheid is wel handig.

Ik kon tussendoor nog net wat tijd vrijmaken voor even hardlopen. Daarvoor moest ik dan wel de kleine man meenemen, want mijn man wilde ook graag nog even sporten in die korte tijd die we vrij hadden :') dus uiteindelijk 8km met de kleine man in de wagen gerend. Mannetje was heerlijk aan het zingen onderweg <3

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:36

Zo leuk! Die kar is echt ideaal, Müsli.

SV, wat een mooie loop ter nagedachtenis. Ik zag het op Insta al en kreeg er kippenvel bij.

Ieris, lopen is verslavend hè :)) Kijk wel uit voor blessures. Ik heb hetzelfde hoor, zeker als je ook lekker met hond loopt is het makkelijk je schoenen weer aan te trekken.

Ninus, wat een mooi tempo op zo’n afstand. Ik vind dat je die pizza alsnog verdiend hebt! :D

Kylan, ik heb ook Greg sinds kort, maar inderdaad joh :') Wat verzint die man toch allemaal? Wel goed dat je het voor jezelf leuk houdt. Welk schema loop jij?
Ik ben de 10 km gestart voor tijddoel 54 minuten.

Suusje, wat een mooie omgeving om hard te lopen <3

Schemerdier ook al zo’n leuke omgeving!

Ik heb gisteren een training gedaan met de hond. Ik moet echt sneller worden op korte afstanden en hij moet zich wat beter gaan focussen. We moesten interval doen, ik liep zelfs 2:56/km zag ik :)) Nu nog volhouden voor langere stukken. Intussen loop ik ook zelf nog om sneller te worden. Ik vind het ergens wel stom want ik loop liever langer, maar dit is ook wel leuk om eens te proberen. Met hond is wel heel gezellig en gaaf om eens echt dat racen te voelen! In mijn eentje red ik zo’n tempo echt niet.

Afbeelding

Ik ga weer wat meer posten hoor! Ik lees braaf mee, maar ik kan niet altijd bijleesposts maken :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:06

Goedemorgen,

Wat een gave foto Lisitano. 2:56/km, _/-\o_ en dan nog blijven lopen... Hele gaaf gevoel lijkt mij dat! Knap hoor. Waar heb jij je tuig vandaan, voor jezelf en hond? Ben op zoek naar wat anders maar vind het lastig omdat mijn hond niet continue met spanning op de lijn loopt, dus dan moeten we in ontspanning niet over de lijn struikelen en zijn tuig niet "afzakken".

Heerlijk MuSli, heerlijk als de kleine man er ook zo veel plezier in heeft. Mijn zoontje wil wel op de fiets mee, maar dan is het echt sprinten of stilstaan.. Loopt niet heel ontspannend.

Wat loop jij netjes constant Ninus, plaats en foto komen mij bekend voor, al zag ik dat ik in Tytsjerksteradiel was }:0 Het eindigt i.i.g op hetzelfde..

Goed Kylan dat je de trainingen naar je eigen situatie aanpast. Greg is bij mij ontslagen, had hem even op pauze gezet wegens ziekte, maar nu is alles weg. Dus nu maar op eigen houtje verder.

Zijn er meer die via Garmin lopen en het leuk vinden om een connectie te maken?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:37

Ja leuk, ik! Ik pb je wel even.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:47

suusje26 schreef:
Goedemorgen,

Wat een gave foto Lisitano. 2:56/km, _/-\o_ en dan nog blijven lopen... Hele gaaf gevoel lijkt mij dat! Knap hoor. Waar heb jij je tuig vandaan, voor jezelf en hond? Ben op zoek naar wat anders maar vind het lastig omdat mijn hond niet continue met spanning op de lijn loopt, dus dan moeten we in ontspanning niet over de lijn struikelen en zijn tuig niet "afzakken".

Zijn er meer die via Garmin lopen en het leuk vinden om een connectie te maken?

Dankjewel! Het is alleen echt niet zo knap als je zoveel hulp hebt hoor :o Ik houd het ook max 15 seconden vol nu. Het is wel heel anders lopen.

Ik haal vrijwel alles bij www.rundog.nl. Het tuig is de Non Stop Free motion, de lijn is de Non Stop bungee lijn. Mijn andere hond houdt de lijn ook niet altijd strak en deze lijn is lekker kort en heel licht dus dat zit me niet in de weg als hij inhoudt. En zoals je ziet wordt het wel lang zat als je hond wel trekt :D Mijn heupgordel is ook al van Non Stop. Ik heb voor mijn andere hond ook het merk Zero DC, ook fijn spul en iets minder prijzig. Met een witte herder zal je alleen ook wel op de Non Stop Free Motion uitkomen, denk ik. Maar als ze toch niet trekt kun je ook prima een sport Y-tuig gebruiken.

Ik heb ook Garmin trouwens, vind ik leuk! Het motiveert toch als je lopen van anderen ziet. SuperVixen, ik vind het ook wel leuk om jou te volgen :) Ik doe nog niet zoveel met die functie van Garmin, ik doe voornamelijk alles via Strava.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:56

Wat gezellig MuSli :)) hoop wel dat je wat afwisseling in nummers hebt? :D

Wow, wat snel Lisitano! En wat een geweldige foto met je hond :+:

Tytsjerksteradiel is vlakbij Suusje! Wel een heel ander gebied :j Ik pb je zo mijn Garmin gegevens!

De pizza was heerlijk, maar kreeg 'm uiteindelijk niet helemaal op :D

Ik twijfel nog over morgenvroeg of woensdag lopen. Zal zo even de weersvoorspelling bekijken, dat beviel het weekend ook goed :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:09

Leuk, heb van een aantal hun garmin gegevens. Leuk om te zien waar iedereen zoal loopt. Kan alleen niet bij iedereen alles up-to-date zien, heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Bijvoorbeeld het rondje dat Ieris en ik samen hebben gelopen kan ik bij haar niet terug zien.

Thanks Lisitano, ik ga eens even de website bekijken. Het idee was om eens naar zo'n wedstrijd te gaan en daar te passen maar dat schiet er elke keer bij in.

Gisteren had ik een looptraining vanuit de sportclub. Geleerd meer op de voorvoet te lopen en verschillende tempo's leren aanvoelen en vasthouden. Ook stil gestaan voor een goede warming-up. Was fijn, daarna nog 3 km met de hond geoefend met de tips.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:31

Dan staat het uit dat je met mensen je gegevens wilt delen. Bij haar dan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:51

Vanmorgen een rondje van 12km gedaan op een landgoed hier in de buurt. Het was prachtig met de zon. En warm ook nog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:24

Mooi SV!

Hier was het ook mooi in de polder vlak voor zonsondergang. Helaas niet echt lekker gelopen, de laatste dagen zijn mijn eet- en slaapgewoonten nogal slecht door wat werkstress en dat is helaas direct te voelen... Als het goed is komt er in de komende weken wat meer duidelijkheid, dan kan ik weer vooruit.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:36

Prachtig SV!

Balen Kylan, hoop dat het snel is opgelost :knuffel: Wel fijn dat je nog een rondje gedaan hebt.

Ik had een slechte planning, gisterochtend was het prima, vanochtend kwam het met bakken uit de hemel. Voordat ik mijn rondje ging doen vond ik één van de katten met veel pijn. Dus van hardlopen is het niet gekomen. Ze hebben haar onderzocht en foto's gemaakt (voor zover dat ging) en er is geen breuk te zien, maar ze is vermoedelijk wel aangereden en heeft nog veel pijn. Ze heeft wel weer wat gegeten, maar ik ben er nog niet gerust op.

Mijn rondje dus verplaatst naar het einde van de dag en in plaats van 12 werd het 7,5km. Het was prachtig helder en lekker fris, dus tevreden en even mijn zinnen verzet.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:10

Vervelend Kylan dat je niet lekker gelopen hebt. Hopelijk snel duidelijkheid.

Ahgossie Ninus, wat vervelend van je kat. Sterkte :knuffel:

Wat een mooie foto's weer SV.

Afgelopen jaar was ik last minute ingevlogen voor de roparun. Dacht dat ik daar niet goed genoeg voor was, maar anders zou dat team niet van start gaan. Het was echt een fantastische ervaring en wil dat heel graag nog een keer doen. Helaas doet dat team niet meer mee. Maar nu zag ik in de buurt een oproep van een ander team dat er lopers gezocht werden en heb ik een bericht verstuurd. Net een heel fijn telefoon gesprek gehad en ze willen mij graag als loper meenemen. Ben zo blij, ik ga komend jaar dus weer meedoen aan de roparun. We lopen de noordelijke route en die was echt zo gaaf. *\o/* Nu nog even lekker doortrainen zodat ik wat sneller kan lopen, team gemiddelde ligt op 11 km/h, anders kom je natuurlijk nooit in Rotterdam aan. Zelf loop ik nu vaak rond de 10 - 10,5. Maar goed, dat gaat vast goed komen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:34

Wat gaaf, Suusje! Loop je dan etappes van de Roparun? Die is toch heel lang?

Beterschap voor poekie, Ninus.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid, Kylan. Niks an, die stress.