Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:01

safina schreef:
Ik vind het een grappig liedje. Toch vraag ik me wel af hoe het voor mensen is die kritisch zijn over wat er allemaal gebeurt en die niet op hun pannetje bij de hofvijver gaan staan te trommelen. En die niet raar reageren als een reporter ze vragen stelt. Baal je er op een gegeven moment dan niet ontzettend van dat die extreme wappies steeds worden neergezet als vertegenwoordigers van jouw groep? En zich zelfs zo belachelijk maken dat er dit soort liedjes over gemaakt worden? Ik kan me zo voorstellen dat je daar echt niet blij van wordt.

Ben het wel met je eens. Beeldvorming is erg chargerend. Doordat mensen zich onbegrepen voelen bestaat het gevaar dat ze zich verder afscheiden en radicaliseren.

Askja

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:32

Ach kom zeg. Over alles en iedereen worden harde grappen gemaakt en dito liedjes. En dan zou je de tere zieltjes van de wappies moeten sparen?
Het is toch ook gewoon een kwestie van wie de schoen past ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:57

Die wappies zijn toch al gekrenkt, want niemand luistert naar hun alwetendheid en wijsheid. Boehoehoe.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:58

De hele aflevering van Even tot Hier vond ik geweldig leuk en scherp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:02

Askja schreef:
Ach kom zeg. Over alles en iedereen worden harde grappen gemaakt en dito liedjes. En dan zou je de tere zieltjes van de wappies moeten sparen?
Het is toch ook gewoon een kwestie van wie de schoen past ...

Ik denk dat je niet goed gelezen hebt wat ik schreef. Ik vind het liedje grappig. En heb er niks op tegen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:08

Arabesk schreef:
Die wappies zijn toch al gekrenkt, want niemand luistert naar hun alwetendheid en wijsheid. Boehoehoe.

Eigenlijk had ik gisteren in Eindhoven moeten staan met fluitjes en pannetjes. Als dan iemand even zijn woordje wou doen er lekker even doorheen lawaai maken. Zelf willen ze ook gehoord worden en niet verstoord worden maar andersom kan dat blijkbaar niet....

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:12

Safina, je schrijft: 'Ik vind het grappig. Toch ... '
Dat interpreteer ik als een voorbehoud. Vandaar. En het was ook bedoeld als reactie op Astorga.

Echt, wie zich aangesproken voelt door dat liedje mag zich van mij gekwetst voelen, die identificeert zich blijkbaar met Willem Engel c.s. En die mensen hoef je van mij niet serieus te nemen, al was het maar omdat die zelf ook een heleboel niet serieus nemen. De wetenschap bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:27

Ik vind het persoonlijk prima als mensen lol maken over mafketels die op een pan staan te rammen en wartaal uitkramen. Vooral als ze er grappige liedjes over schrijven. Ik vraag me alleen af hoe het is als je kritisch bent over de hele gang van zaken maar verder wel bij je redelijke verstand bent. Schaam je je dan niet kapot voor die lui? En baal je dan niet enorm van alle aandacht die naar die leipo's uitgaat? Of zie je ze gewoon niet als jouw medestanders? We hebben hier best wat kritische mensen. Dimphyl, Humpiedumpie, Vivana, Janine: hoe ervaren jullie dit?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:32

Ik heb geen medelijden hoor, met de complotdenkers en kan ook hartelijk lachen om liedjes en persiflages. Alleen maak ik me wat zorgen om het effect wat die kunnen hebben.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:12

Magrathea schreef:
Ben niet zo'n fan van Youp van 't Hek maar dit is wel echt leuk :=

[ Video ]

Ik vind het liedje grappig maar een paar weken geleden was Youp juist in het nieuws dat hij toch probeerde de Corona maatregelen te omzeilen omdat hij geen show kon geven met zo weinig publiek... Hij vond dat er voor hem wel uitzonderingen gemaakt konden worden...

Ik vraag mij af hoe hij opeens zo omgedraaid is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:19

corinep schreef:
Magrathea schreef:
Ben niet zo'n fan van Youp van 't Hek maar dit is wel echt leuk :=

[ Video ]

Ik vind het liedje grappig maar een paar weken geleden was Youp juist in het nieuws dat hij toch probeerde de Corona maatregelen te omzeilen omdat hij geen show kon geven met zo weinig publiek... Hij vond dat er voor hem wel uitzonderingen gemaakt konden worden...

Hij heeft met corona op de IC gelegen volgens mij :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:25

Ik ben ook kritisch en ik heb toch het idee dat ik een iets ander beeld heb van Willem Engel heb dan de meeste mensen.

Ik zie hem over het algemeen de dingen die hij zegt heel goed onderbouwen. Met vaak betrouwbare bronnen en duidelijke taal. Ik heb niet alles van hem gezien en gelezen maar als hij het ooit over complotten heeft gehad is dat niet bij mij blijven hangen. Hij is ook zeker niet dom... Heeft hij altijd gelijk en doet hij alles op een goede manier? Nee... dat vind ik niet. Maar volgens mij doet hij wel alles vanuit een goed hart. En ja, als ze je niet horen, moet je misschien wat harder schreeuwen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:27

Welke bronnen gebruikt hij die jij betrouwbaar vindt?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:28

secricible schreef:
corinep schreef:

Hij heeft met corona op de IC gelegen volgens mij :)

Tussen 9 december en nu? Dan is hij snel hersteld....

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... ubliek.amp

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:29

corinep schreef:
Ik ben ook kritisch en ik heb toch het idee dat ik een iets ander beeld heb van Willem Engel heb dan de meeste mensen.

Ik zie hem over het algemeen de dingen die hij zegt heel goed onderbouwen. Met vaak betrouwbare bronnen en duidelijke taal. Ik heb niet alles van hem gezien en gelezen maar als hij het ooit over complotten heeft gehad is dat niet bij mij blijven hangen. Hij is ook zeker niet dom... Heeft hij altijd gelijk en doet hij alles op een goede manier? Nee... dat vind ik niet. Maar volgens mij doet hij wel alles vanuit een goed hart. En ja, als ze je niet horen, moet je misschien wat harder schreeuwen...

In welk parallel universum leef jij? Echt , hij verdraait, manipuleert , stookt en het erge van het hele gedoe, Willem heeft het noooooit gedaan .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:31

Nee tijdens de eerste golf was Youp erg ziek..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:39

Popstra schreef:
Nee tijdens de eerste golf was Youp erg ziek..

Je hebt gelijk, ik was abuis :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:19

Youp schrijft in zijn column dat hij 200 mensen in Carree, waar 1700 plaatsen zijn, wel vond kunnen. Hij vroeg het in een periode met uitpuilende ikea's en overlopende koopgoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:40

mysa schreef:
Youp schrijft in zijn column dat hij 200 mensen in Carree, waar 1700 plaatsen zijn, wel vond kunnen. Hij vroeg het in een periode met uitpuilende ikea's en overlopende koopgoten.

Idd en ook de kerken haalde hij erbij. Ik kon me toen echt wel in zijn punt vinden :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:47

bigone schreef:
corinep schreef:

In welk parallel universum leef jij? Echt , hij verdraait, manipuleert , stookt en het erge van het hele gedoe, Willem heeft het noooooit gedaan .

Waar haal jij je info over hem vandaan?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:06

Dit wordt mijn lijfspreuk voor de komende tijd denk ik:
"Waarom is het erger als 1 mRNA uit een vaccin in je DNA terecht zou kunnen komen, dan een stuk of 27 mRNAs van het virus als je níet vaccineert?"

Nu nog uit mijn hoofd leren...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:08

Ik heb hem en verschillende groepen een poos gevolgd want ik vond het niet meer dan logisch om door te hebben waar het over ging.
Dus op fb , op insta enz enz, en Willem/ Viruswaarheid delen allerlei staatjes/grafieken/beelden die zeer vaak gemanipuleerd zijn of ronduit gelogen .Demonstreren zonder vergunning maar wel schande roepen wanneer hij gearresteerd word. Telefoonnummer van een verzorgingstehuis wat de deuren dichthield ( door besmettingen) op internet zetten met de oproep om ze aan te pakken want ze sloten mensen op. En toen dat gebeurde met zeer bedreigende telefoontjes voor het personeel waste Willem zijn handen in onschuld , nee zo had hij het niet bedoeld.
Weet je waar het gedrag van Willem weg komt, van zijn vader want die heeft een gruwelijke hekel aan gezag en heeft daar zijn hele leven mee in de clinch gelegen . Het is Willem en zijn broer met de paplepel ingegoten en zegt het gezag afstand dan zegt Willem nee, zegt het gezag mondkapje , dan zet Willem nee. Wanneer de wereld rechts gaat dan gaat Willem naar links.
In normale tijden geen probleem maar nu is hij gewoon een gevaar voor de samenleving en het wereldje om hem heen begint sektarische vormen aan te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:17

Idd bigone, precies dat. Laatst nog weer een oproep om ziekenhuizen te bellen voor ivermectine :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:19

bigone schreef:
Ik heb hem en verschillende groepen een poos gevolgd want ik vond het niet meer dan logisch om door te hebben waar het over ging.
Dus op fb , op insta enz enz, en Willem/ Viruswaarheid delen allerlei staatjes/grafieken/beelden die zeer vaak gemanipuleerd zijn of ronduit gelogen .Demonstreren zonder vergunning maar wel schande roepen wanneer hij gearresteerd word. Telefoonnummer van een verzorgingstehuis wat de deuren dichthield ( door besmettingen) op internet zetten met de oproep om ze aan te pakken want ze sloten mensen op. En toen dat gebeurde met zeer bedreigende telefoontjes voor het personeel waste Willem zijn handen in onschuld , nee zo had hij het niet bedoeld.
Weet je waar het gedrag van Willem weg komt, van zijn vader want die heeft een gruwelijke hekel aan gezag en heeft daar zijn hele leven mee in de clinch gelegen . Het is Willem en zijn broer met de paplepel ingegoten en zegt het gezag afstand dan zegt Willem nee, zegt het gezag mondkapje , dan zet Willem nee. Wanneer de wereld rechts gaat dan gaat Willem naar links.
In normale tijden geen probleem maar nu is hij gewoon een gevaar voor de samenleving en het wereldje om hem heen begint sektarische vormen aan te nemen.

Dit dus! De familie engel heeft altijd al een hekel aan de overheid gehad door conflicten wat ze zelf hebben gedaan. De vader van Willem is door de gemeente Rotterdam uitgekocht voor miljoenen onder andere Fort Oranje was van hem. Ze gebruiken dit als mooi excuus om hun eigen haat wat ze zelf hebben veroorzaakt te verspreiden. Dus uiteindelijk draait het om hunzelf en niet om anderen. Geloven mensen nou echt dat die donaties naar de groep gaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:21

Ik vind hem vooral heel manipulatief. Dingen op zo'n manier opschrijven dat ze iets suggereren, maar het niet keihard zeggen. Bepaalde info bij elkaar zetten zodat het iets lijkt te zeggen, maar dat niet met keiharde bewoordingen neerpennen.
Daardoor glipt hij er steeds tussendoor maar zet hij wel mensen op tegen elkaar.