Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Dit vond ik wel interessant om te lezen: hoeveel coronapatienten kan Nederland aan?
Uit Italiaanse cijfers blijkt dat 1 op de 10 patiënten zorg op de IC nodig heeft. Er zijn 200 isolatieboxen op IC's in Nederland. Als 10% van de patiënten die nodig heeft, liggen die dus al bij 2000 coronapatiënten al vol.
Dit artikel legt uit wat ze dan vervolgens gaan doen. https://www.volkskrant.nl/cs-b04981a5
kiki1976 schreef:In Schagen en Alkmaar nu ook positief geteste personen. Geen contact met elkaar gehad.
De ene was in Azië en Oostenrijk geweest en de andere in Noord Italië. Beide zitten in thuis isolatie.
Een van de 2 heeft maar 1 dag koorts gehad, maar wel last van zijn longen.
Beide met hun gezin en thuis quarantaine
Chocopasta schreef:kiki1976 schreef:In Schagen en Alkmaar nu ook positief geteste personen. Geen contact met elkaar gehad.
De ene was in Azië en Oostenrijk geweest en de andere in Noord Italië. Beide zitten in thuis isolatie.
Een van de 2 heeft maar 1 dag koorts gehad, maar wel last van zijn longen.
Beide met hun gezin en thuis quarantaine
Waar halen jullie die meest recente info vandaan?
LadyMadonna schreef:Ik woon in Brabant ✔️
Ik werk thuis (vanuit huis) ✔️
Ik kan niet geen handen aanraken![]()
safina schreef:Dit vond ik wel interessant om te lezen: hoeveel coronapatienten kan Nederland aan?
Uit Italiaanse cijfers blijkt dat 1 op de 10 patiënten zorg op de IC nodig heeft. Er zijn 200 isolatieboxen op IC's in Nederland. Als 10% van de patiënten die nodig heeft, liggen die dus al bij 2000 coronapatiënten al vol.
Dit artikel legt uit wat ze dan vervolgens gaan doen.
Met 12.000 patiënten liggen alle IC-bedden vol, volgens dit artikel. https://www.volkskrant.nl/cs-b04981a5
Hierom proberen we dus die uitbraak te remmen. Opdat we niet in een situatie komen waarin zoveel mensen tegelijk ziek worden en er geen plek meer is op.de IC's.
cobiie schreef:safina schreef:Dit vond ik wel interessant om te lezen: hoeveel coronapatienten kan Nederland aan?
Dit artikel legt uit wat ze dan vervolgens gaan doen. https://www.volkskrant.nl/cs-b04981a5
De cijfers zullen mogelijk voor ons in Nederland anders liggen omdat onze bevolkingsopbouw anders is dan die van (noord) Italië.
PSvanLot schreef:Begreep ik goed dat ze overige gezinsleden niet gaan testen?
Dan zullen de cijfers mbt besmettingen toch veel lager blijven dan in werkelijkheid is?
Zullen ze het in andere landen ook zo doen of zal daar wel iedereen getest zijn?
verootjoo schreef:We hebben nog het calamiteitenhospitaal in Utrecht a 200 bedden en defensie kan nog dingen beteken wat betreft noodhospitaals.
safina schreef:ladymadonna schreef:We hebben nog het calamiteitenhospitaal in Utrecht a 200 bedden en defensie kan nog dingen beteken wat betreft noodhospitaals.
Het calamiteitenhospitaal heeft 12 IC-bedden.
(Bron https://www.umcutrecht.nl/nl/Subsites-n ... informatie)
Een IC vraagt veel geavanceerde apparatuur. Zoals beademingsapparatuur. Die apparatuur is beperkt beschikbaar.
Bubblewrap schreef:PSvanLot schreef:Begreep ik goed dat ze overige gezinsleden niet gaan testen?
Dan zullen de cijfers mbt besmettingen toch veel lager blijven dan in werkelijkheid is?
Zullen ze het in andere landen ook zo doen of zal daar wel iedereen getest zijn?
Zal per land verschillen.
In Nederland blijven in ieder geval besmettingen buiten schot.
Ik begrijp de keus wel, van familieleden kun je ervan uitgaan dat ze waarschijnlijk ook besmet zijn. Dan kun je tests beter gebruiken voor compleet nieuwe gevallen.
Moet je ze wol goede informatie geven omtrent thuisissolatie
verootjoo schreef:We hebben nog het calamiteitenhospitaal in Utrecht a 200 bedden en defensie kan nog dingen beteken wat betreft noodhospitaals.
DubbelDun schreef:verootjoo schreef:We hebben nog het calamiteitenhospitaal in Utrecht a 200 bedden en defensie kan nog dingen beteken wat betreft noodhospitaals.
Een calamiteitenhospitaal heeft geen 200 ic plaatsen en ook geen 200 beademingsapparaten.
En vergeet ook niet dat er nog andere mensen als Covid-patienten hulp op hoog niveau nodig hebben.
bigone schreef:Italië inderdaad in volledige lockdown, alle scholen dicht tot 3 april , alle sportwedstrijden gaan niet door en alleen nog reizen naar werk of in uitzonderlijke situaties waar een speciale pas voor kan worden verkregen, verder thuisblijven. Italianen hebben lef! En durven door te pakken blijkbaar .
karuna schreef:En komen wij aan met geen handen schuddenneem een voorbeeld aan Italie maar maak dan niet dezelfde startfouten als overheid.
karuna schreef:Nou ja of je voorkomt dat het zover uit de hand loopt. Door iets meer maatregelen te nemen dan nu. Of meer testen of meer mensen beperkingen geven of evenementen te staken.
Heftig artikel. Zus overleden omdat ambulance niet durfde te komen en begrafenisondernemer niet komt voordat de overleden zus is getest, broer heeft mond op mond beademing gedaan maar wordt niet getest en krijgt geen restricties, heeft hij nu zelf maar gedaan
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -helpt-ons