Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:18

Oej die breuk ziet er naar uit!

Als de gellakjes zelf doen bevalt, ga ik niet terug naar de styliste. Voel me daar best banketstaaf onder. Maar als dit goed blijft zitten. En ik kan zelf freubelen met kleurtjes combineren.

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:20

Simbaa, wat zou je styliste dan wel kunnen wat nu niet kan?

Een gellakje zetten zonder cursus is tot daar aan toe. Maar echt kunstnagels zetten is andere koek met vele andere problemen die zich voor kunnen doen. Die meestal ook nog ontstaan door het gebrek aan kennis.

Als mijn klanten nu in de weer gaan met gellak, prima en dat begrijp ik.
Zodra ik weer open mag, horen klanten niet zelf te freubelen. Dat doe ik dan :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:38

Nou, als ik geen Acrylnagels daar hoef te doen, kan ik het besteden aan wimperextensions bijvoorbeeld :)

En zelf opvullen voor deze tijd, raden jullie dat ook af?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 17:39

Acryl en gel zonder opleiding is imo gewoon een no-go

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:47

Hmm ok, had dat niet verwacht! Thanks! Eigenlijk iedereen in mijn vriendengroep doet het zelf en het ziet er nooit zo moeilijk uit. Vandaar dat ik geeeen idee had een stomme vraag te stellen haha.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:04

Ik ben weer bijgevuld en een leuk printje :D

Afbeelding
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:25

Jouw stylist werkt nog?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:24

Goeie vriendin, dus tijdens het koffie drinken heeft ze het gedaan ja

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:45

Dan was de 1,5 meter afstand best lastig denk ik? Ik heb hier toch een beetje moeite mee, aangezien anderen zich wel netjes aan de regels houden en de maatregelen sneller afgelopen zijn als iedereen dit doet. Misschien offtopic, maar snap niet dat je hier aan mee werkt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:47

Simbaa schreef:
Dan was de 1,5 meter afstand best lastig denk ik? Ik heb hier toch een beetje moeite mee, aangezien anderen zich wel netjes aan de regels houden en de maatregelen sneller afgelopen zijn als iedereen dit doet. Misschien offtopic, maar snap niet dat je hier aan mee werkt.

Helemaal mee eens, professionele salons zijn dicht, random de oproep om afstand te houden en dan dit posten..
Ik zie dagelijks corona slachtoffers en ik snap nog steeds niet waarom mensen zich niet aan de regels willen houden..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:37

Tja ik werk zelf ook in de zorg dus ik zie het genoeg en kom dan helaas ook dichterbij mensen dan mij lief is. We hebben keurig de regels aan gehouden, netjes ontsmet handschoenen mondkapje. En ik zie haar dagelijks, ook op het werk want ze is ook mijn collega. Dus als ze me had moeten besmetten of ik haar is dat helaas al gebeurd en niet door het nagels zetten

Maargoed never mind, zal vragen of een mod ze weg wil halen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:49

Jester_ schreef:
Tja ik werk zelf ook in de zorg dus ik zie het genoeg en kom dan helaas ook dichterbij mensen dan mij lief is. We hebben keurig de regels aan gehouden, netjes ontsmet handschoenen mondkapje. En ik zie haar dagelijks, ook op het werk want ze is ook mijn collega. Dus als ze me had moeten besmetten of ik haar is dat helaas al gebeurd en niet door het nagels zetten

Afbeelding
Er staat toch niks onduidelijks?

Ik weet niet wat je in de zorg doet maar als je dagelijks compleet ingepakt corona verdachte en bevestigde patiënten van dichtbij ziet dan hoop ik toch dat je iets wijzer bent dan even gezellig bij een vriendin op de koffie gaan en je nagels laten doen.
Ik zit echt niet de hele dag binnen en ik spreek ook vrienden maar op gepaste afstand.
Maar goed ik ga weer onder m'n meeleessteen om te genieten van de toffe uitleg van de, helaas werkloze, stylistes hier en alle mensen met mooie nagels (en kijken hoe ze uitgroeien :+)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 23:06

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:10

Ik vraag me af wat voor een klap de nagelstylistes gaan krijgen als ze weer open mogen... Je ziet (zelfs in dit topic al) massaal mensen die starter setjes gaan aanschaffen en het zelf gaan proberen. Het is volgens mij al niet een royaal verdienend beroep, maar deze crisis helpt daar niet echt bij...

Ik hoorde van een klasgenoot van mij dat haar nagelstyliste gesloten is met haar studio. Maar, ze mocht wel bij de nagelstyliste thuis komen om de nagels opnieuw te laten doen......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 23:14

Ik zal het nooit doen omdat het niet in m’n aard zit, maar ergens zou ik zulkes erg graag ergens aangeven :j
Toen sluiting nog niet verplicht was, maar diverse collega’s zelf sloten heb ik diréct aangegeven geen klanten van anderen aan te nemen...
En reken maar dat ik gebeld ben :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 00:04

Ik lees ook de waardering voor de salons en dat ze het veel werk vinden. Hopelijk valt het mee!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 04:31

Ik heb gisteren maar 5 lootjes gekocht a 10 euro bij mijn nagelstyliste.
Maak nu kans op de rest van het jaar gratis nagels.. Hoop dat ze deze crisis een beetje doorkomt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:03

Goed gedaan Kimberly! Ontzettend leuk idee ook :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:51

Ik ben blij dat ik mijn nagels al een hele tijd zelf doe, maar denk er wel aan om na de crisis eens bij mijn ex collega langs te gaan voor een setje. Zij was voorheen, een aantal jaar geleden mijn styliste, gewoon om ook haar een handje te helpen.. Maar dit is wel afhankelijk van mijn eigen financiele situatie want ik ben helaas mijn hele baan verloren door dat *+&!^#$ virus.. -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:17

Och... dat is ruk :(:)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:23

Jester_ schreef:

Ik ga hier echt van schuimbekken. Vooral omdat je werkt in de zorg. Echt, Dom.
Maar als je nagels maar mooi zijn.

Ontopic heb ik zelf de gellack maar van mijn nagels gevijld. Kort, kaal en iets dunner dan normaal :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:28

Maar als zij diegene elke dag op het werk ook ziet dan is het toch geen extra blootstelling?

Ik hoop trouwens ook dat al jullie klanten straks alsnog bij jullie komen en niet allemaal zelf aan de gang zijn gegaan. Hoe zouden jullie omgaan met klanten die een x periode nadat jullie weer open mogen ineens wel weer een afspraak maken als er wat mankeert aan de nagels? Duidelijk door eigen geknutsel?

Ik ga straks voor het eerst in maanden weer een lakje opdoen. Gewoon normale en dan hopen dat ik een keer geen afdrukken krijg. :')

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:23

...in dat geval zeg ik sorry, schuim is blijkbaar voor mn ogen gewaaid.

Ik denk dat de meesten van ons (klanten) gewoon weer komt hoor. Ik hoop zonder teveel prutswerk :)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:48

MWM ze zijn dan gewoon welkom. Maar geen kortingen verwachten als ik er extra werk in moet steken.
Klanten die van een andere stylist afkomen betalen bij mij de eerste keer ook een nieuwe set. Wie die zogenaamde stylist dan is, is mij om het even :)

Ik vind het ook niet kunnen om nu nagels bij iemand te zetten die niet in je huis woont. Regels zijn regels en als we die allemaal volgen is de oliebol hopelijk sneller voorbij.
Zo erger ik mij ook groen en geel aan mijn buren die paar keer per week bezoek hebben en heb ik mijn schoonoma dit weekend zonder pardon weg gestuurd, toen die ineens voor de deur stond.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:46

Kreeg toevallig net een berichtje dat ze inderdaad bij de nagelstyliste thuis is geweest om haar nagels opnieuw te laten doen.

Ik zou het wel netjes vinden om je oude klanten uiteindelijk weer zonder gedoe terug welkom te heten. Ze kozen er natuurlijk ook niet voor dat alle salons dicht moeten door de overheid/voor eigen gezondheid. En tja mensen willen er graag ook in deze tijd mooi bijlopen... dus dan maar zelf aanpoten en uiteindelijk misschien met hangende pootjes terug naar eigen styliste