2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:01

Alle groente en fruit zijn 0 punten. Ook bonen enz. Was vroeger ook niet.... Nu leren ze je bij WW ook een gezonde leefstijl aan met goede keuzes.

Is ook niet de bedoeling om 4 mango’s of bananen op een dag te eten. Maar als je als tussendoortje moet kiezen voor koek of banaan is dat laatste wel beter. Het draait allemaal om afwisseling, vaste eetmomenten en gezonde keuzes. En voorlopig werkt dat voor mij in ieder geval prima ;).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:24

Sorry, klinkt natuurlijk niet aardig wat ik zei. Het is zeker een gezonde keuze, maar ik zou snel geneigd zijn te denken. Prima: 10 x een 0, en moddervet worden ervan ;) (oké ik lust geen banaan maar goed)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:31

Ach. Ik eet smorgens een banaan met kwark als ontbijt.
En val af dus t zal wel meevallen hoor.
Vul m keurig in op mfp en weet dat er best wat kc inzitten maar verkies de banaan boven een hand muesli hoor.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:36

Absoluut niets mis met banaan hoor! Ik associeerde 0 punten met weinig calorieën maar dat klopt dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:44

Ooooh verkeerd begrepen hahaha!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:53

Banaan is ook gezond en heel voedzaam. Maar ik zou het beperken tot 1 per dag. Maar met dat lijstje lijkt het idd of je 10 bananen en 10 kipfilets per dag kan eten :')

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:13

ElizeVdS schreef:
Mango en vooral banaan 0 punten. Schiet mij maar lek..

Daar sta ik ook wel van te kijken! Dacht al, ja zo kan ik het ook :=
Ben wel benieuwd waar die punten dan op gebaseerd zijn, zal er eens een keer iets over gaan lezen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:51

Ga er goed mee :D. Deze week 1,9 eraf. 5,1 eraf in drie weken tijd. Maar goed moet veel afvallen en weet nog van die laatste keer dat de laatste kilo’s het langst duren :+.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:55

evdpanne schreef:
Ga er goed mee :D. Deze week 1,9 eraf. 5,1 eraf in drie weken tijd. Maar goed moet veel afvallen en weet nog van die laatste keer dat de laatste kilo’s het langst duren :+.

Jeutje, dat is echt veel!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:57

Dat ww ziet er niet slecht uit.

Denk dat ik eens ga kijken of t wat voor me is. Ben er al eens 12 kilo mee afgevallen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:43

800 gram van m'n vakantievet is er af *\%/* Nu nog 1,6 kg te gaan en zit weer op m'n gewicht van voor de vakantie!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:09

Ik ben best goed bezig denk ik zo. Ik heb mezelf nog niet gewogen maar eet een stuk meer fruit en haal geen suiker meer in huis (alleen dan de lolly's). Als ik het niet in huis heb is het een stuk makkelijker om vol te houden. Ik weet niet of je ook duizelig kan worden van een suikerverslaving waar je van af wilt komen maar toen heb ik wel even een glas cola genomen, want ik werd echt duizelig.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:17

Je kan denk ik wel duizelig worden daarvan.. Ik denk dat het goed mogelijk is dat als je lichaam gewend is aan suikers, en je het dan niet meer neemt, je lichaam daar op die manier op kan reageren.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:03

Knap evdpanne

You go J0anneke!

Kan goed hoor Bambi. Ik had ook ontwenningsverschijnselen. Helemaal niet lekker voelen enzo.

Hier gaat het ondanks dat ik totaal niet lekker in mijn vel zit wel goed. Gaat nu even minder hard dan eerst, maar ik weet uit eerdere afval-ervaringen dat ik tussen 64-65 een lastig plateau door moet ofzo. Vanochtend 64.1 gewogen dus er zit toch vooruitgang in.

Sporten gaat prima. Vanochtend yoga en zumba gedaan en net nog een stuk gewandeld :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:59

ElizeVdS schreef:
Ik ben gediagnosticeerd met ME. Niet alleen vermoeidheid maar ook veel gewrichtspijn.

Op mijn zwaarst 72 kg gewogen (bij 1.70 m, nooit echt overgewicht gehad dus). Sinds ik wat minder zwaar ben en veel sport zijn mijn klachten 60% minder qua vermoeidheid en is de pijn weg.

Nu denk ik dat het bij mij vooral door schrappen van suikers is vooral, waardoor het goed gaat.

Dankjewel voor je antwoord! Ik heb wel veel overgewicht. Ik ben tussen de 19 en 20kg te zwaar als ik het zo schatten moet..
Zelf ben ik hypermobiel, en met mijn fysiotherapeut het er ook regelmatig over gehad. En die zegt dat vermoeidheid zeker hier door kan komen. Maar ik vind het moeilijk om te bepalen of ik alleen daardoor veel moe ben, of dat het ook o.a. met mijn overgewicht te maken heeft.

Dreamy: Goede resultaten! Ook al zijn ze dan misschien niet helemaal accuraat, het geeft zeker inzicht dat je goed bezig bent! Topper!

evdpanne: dat zijn inderdaad drukke dagen! Dat zou ik net een week volhouden.. :x
Van het punten tellen weet ik niets vanaf, dus daar bemoei ik mij verder ook niet mee :Y)

J0anieke schreef:
800 gram van m'n vakantievet is er af *\%/* Nu nog 1,6 kg te gaan en zit weer op m'n gewicht van voor de vakantie!

Goed bezig! +:)+

Bambi1995 schreef:
Ik ben best goed bezig denk ik zo. Ik heb mezelf nog niet gewogen maar eet een stuk meer fruit en haal geen suiker meer in huis (alleen dan de lolly's). Als ik het niet in huis heb is het een stuk makkelijker om vol te houden. Ik weet niet of je ook duizelig kan worden van een suikerverslaving waar je van af wilt komen maar toen heb ik wel even een glas cola genomen, want ik werd echt duizelig.

Dat kan zeker! Zelf niet zulke heftige ervaringen mee, maar wel meegemaakt in mijn omgeving, tot flauwvallen aan toe.

Ik ben dan sinds afgelopen dinsdag aan het bijhouden wat ik allemaal eet & drink op een dag, inclusief de tijden waarop ik het eet. En dat geeft echt goed inzicht, en is ook wel heel confronterend. Als iemand mij zo'n lijstje zou laten zien, zal ik denken: joh, niet echt gezond hé? Op die manier gaat afvallen ook niet lukken.
Ik moet het tot dinsdag bij houden, het dan doormailen en donderdag gaan we het plan van aanpak om een gezond gewicht te bereiken, samen doornemen en dan kan ik starten! :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:26

Dan zitten wij nu op hetzelfde punt Eline! Weeg op het moment precies hetzelfde :P
Bij mij gaat het rond de 62,5 (wat dus mijn gewicht voor de vakantie was) echt heel zwaar, op dit moment ben ik daar nog steeds niet onder geweest (op 5 jaar geleden na, toen was ik zo verliefd dat ik niks kon eten en heel wat kg kwijt was in een week -O- )...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:52

Ik heb er in 2014 en 2016 onder gewogen. Duurde wel lang tot ik onder de 62 kwam indd. Daarna ging het weer makkelijker. Nu sport ik meer en heb het vermoeden dat ik wel sneller ga. Via MFP kan ik gelukkig al die gegevens terug zien. Scheelt ook met er doorheen komen.

Blijf wel een beetje balen dat ik door mijn zwangerschappen tot 2 keer toe opnieuw doorheen moet.

Edit: heb een paar posts terug dit grafiekje ook gepost, kan je die moeilijke stukken ook wel aardig in zien:
Afbeelding
(Zit inmiddels dus wel onder de 65)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:50

Ik vind het echt knap hoe je dat doet! Ik ben altijd wel onder de 67 geweest, nooit daarboven, maar heb ook geen kinderen :+ Verder ook niet bezig met een app oid, eigenlijk eet ik nog redelijk t zelfde als zonder dieet, alleen minder afhaal dingen en mijn grootste probleem frisdranken.. Daar komt denk ik ook het vakantievet vandaan. All-inclusive met vrienden alleen maar mixdrankjes drinken :=

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:57

Ik drink niets anders meer dan water of thee zonder suiker. Ik was zwaar cola verslaafd dus daarmee stoppen helpt al een boel :')

Ik heb ook mijn porties verkleind maar snoepte stiekem tussendoor best veel. En wel hier en daar betere keuzes aan het maken (lekkere salade IPV kroket, tompouce laten staan).

Wat veel hier vast herkennen. Stiekem ging er flink meer in dan ik dacht

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:23

Zolang ik me kan herinneren probeer ik wel betere keuzes te maken, maar dat komt denk ik ook omdat mijn moeder daar altijd heel erg mee bezig is (geweest). De overstap naar vegetariër (ben nu omgeveer 1 jaar zonder vlees) is daar ook een goede zet in geweest, afhaal/bezorg maaltijden zijn een stuk minder aantrekkelijk geworden.
Taartjes kan ik ook heel makkelijk weigeren als ze ergens worden aangeboden, zolang ik het zelf maar niet in huis heb (weggooien vind ik zonde haha)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:34

Ik hou echt ontzettend vocht vast. Ik draag al open schoenen vanwege de extra ruimte, kan mijn handen slecht dicht krijgen.
Vroeger verkochten ze nog weleens van die vochtafdrijvende thee. Dus nu ga ik eens op zoek naar huismiddeltjes. Het is bijwerking van medicatie waar ik nu mee gestopt ben. Maar ik wil dat het sneller weg gaat.
Wegen heeft voor mij weinig zin, dus ik hou alles maar stug bij in mfp.

Ik lees hier mooie resultaten!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:35

Komkommer en selderij eten schijnt ook goed te helpen!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:56

Oh mooi. Dat vind ik lekker.
Volgens mij maakte mijn oma brandnetelsoep.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:38

Kijk even op zwangerschapfora. Daar heb je ook natuurlijke manier om vocht kwijt te raken. Heb er zelf geen last van gehad dus helaas ook niets onthouden..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:50

Bleekselderij inderdaad. Is ook door veel salades enz lekker. Hielp bij mij alleen niet zo :').