ElizeVdS schreef:Ik ben gediagnosticeerd met ME. Niet alleen vermoeidheid maar ook veel gewrichtspijn.
Op mijn zwaarst 72 kg gewogen (bij 1.70 m, nooit echt overgewicht gehad dus). Sinds ik wat minder zwaar ben en veel sport zijn mijn klachten 60% minder qua vermoeidheid en is de pijn weg.
Nu denk ik dat het bij mij vooral door schrappen van suikers is vooral, waardoor het goed gaat.
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb wel veel overgewicht. Ik ben tussen de 19 en 20kg te zwaar als ik het zo schatten moet..
Zelf ben ik hypermobiel, en met mijn fysiotherapeut het er ook regelmatig over gehad. En die zegt dat vermoeidheid zeker hier door kan komen. Maar ik vind het moeilijk om te bepalen of ik alleen daardoor veel moe ben, of dat het ook o.a. met mijn overgewicht te maken heeft.
Dreamy: Goede resultaten! Ook al zijn ze dan misschien niet helemaal accuraat, het geeft zeker inzicht dat je goed bezig bent! Topper!
evdpanne: dat zijn inderdaad drukke dagen! Dat zou ik net een week volhouden..
Van het punten tellen weet ik niets vanaf, dus daar bemoei ik mij verder ook niet mee
J0anieke schreef:800 gram van m'n vakantievet is er af

Nu nog 1,6 kg te gaan en zit weer op m'n gewicht van voor de vakantie!
Goed bezig!
Bambi1995 schreef:Ik ben best goed bezig denk ik zo. Ik heb mezelf nog niet gewogen maar eet een stuk meer fruit en haal geen suiker meer in huis (alleen dan de lolly's). Als ik het niet in huis heb is het een stuk makkelijker om vol te houden. Ik weet niet of je ook duizelig kan worden van een suikerverslaving waar je van af wilt komen maar toen heb ik wel even een glas cola genomen, want ik werd echt duizelig.
Dat kan zeker! Zelf niet zulke heftige ervaringen mee, maar wel meegemaakt in mijn omgeving, tot flauwvallen aan toe.
Ik ben dan sinds afgelopen dinsdag aan het bijhouden wat ik allemaal eet & drink op een dag, inclusief de tijden waarop ik het eet. En dat geeft echt goed inzicht, en is ook wel heel confronterend. Als iemand mij zo'n lijstje zou laten zien, zal ik denken: joh, niet echt gezond hé? Op die manier gaat afvallen ook niet lukken.
Ik moet het tot dinsdag bij houden, het dan doormailen en donderdag gaan we het plan van aanpak om een gezond gewicht te bereiken, samen doornemen en dan kan ik starten!