[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:35

Hier heb ik direct een ander bolletje erin laten zetten ipv de standaard. Vond de zilverige die erin zat echt niet leuk Voor de komende maanden van m’n daith. Ze laten als het goed is vanzelf de keuze zien wat er mogelijk is.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:09

op zich vind ik die standaard ringetjes zeker niet verkeerd - ik heb een vrij simpele smaak. Maar aangezien een daith geen klein ringetje is vind ik dat wel een groot balletje. Dan liever een fijner balletje of enkele kleine balletjes bijeen ofzo. Diamantjes ben ik niet van dus het is niet eenvoudig haha, blijkbaar is er massa's keuze met diamantjes. Ben al op zoek, deze vind ik allemaal wel leuk, maar bij eentje staat bij materiaal gewoon 'staal', vraag mij af of het dan chirurgisch staal is of niet.

Afbeelding
https://www.alloverpiercings.nl/28302-click-ring-3-balls
Afbeelding
https://www.evyssecrets.com/nl/Catalogus/Details/1266/segmentring-in-chirurgisch-staal-met-scharnier-en-bolletjes
Afbeelding
https://www.lucardi-juwelier.be/nl-be/product/100956/stalen-helixpiercing-ring-dots#omschrijving

Ga die Anatometal website ook even bekijken, die was ik nog niet tegengekomen in de zoektocht. Suggesties in die trend zijn steeds welkom!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:11

Ilsey schreef:
Ik ga voor de daith naar de tattoostudio waar mijn beste vriendin werkt (als tattooartiest) en waar ook een piercingstudio in zit, handig zo, dat scheelt weer zoekwerk.

Moet het ook nog eens navragen hoe dat zit als je er direct een niet-standaard-juweel in zou willen. Vergeet het steeds te vragen.

Zolang het sieraad titanium, niobium of goud is en natuurlijk past, maakt het echt niet uit hoe het eruit ziet.

Kijk ook eens naar Le Roi! Heeft ook hele toffe ontwerpen en kun je helemaal naar wens laten maken: http://leroi.com/index.cfm/jewelry/haut ... :current=3

Ik heb dus dit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 19-12-18 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:11

Of chirurgisch staal :))

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:14

xZiva_ schreef:
Of chirurgisch staal :))

Is niet echt geschikt voor in verse piercings in verband met het feit dat het onder andere nikkel bevat :n

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:17

Ik heb mijn inner conch ongeveer 2 weken geleden verwisseld, en kan nu voorzichtig zeggen dat het eindelijk geholpen heeft. Na 2 jaar is hij een beetje rustig :=
Had er eerst een barbell in die veel te lang was. Dit deed echt pijn met er lang op liggen, regelmatig pus, bloed enz. En elke dag flinke korstjes.

Heb nu een labret gekozen, veeel korter (hij heeft ongeveer 1 mm om te bewegen, ipv 10 mm) en titanium. Weet niet of het een combi is van andere metaalsoort met korter staafje maar ik vind het prima :D

@drunksheep,
Al mijn piercings zijn gezet met chirurgisch staal, en bij 3 geen probleem (1 wel maar dat kwam door wildvlees := )
Zou toch gek zijn als dat niet gebruikt mag worden in een 'open' wond, als ze het ook gebruiken in je lichaam bij operaties :=

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:24

Loolotte schreef:
One Spirit Collective in Arnhem :j

Ik heb hier ook erg goede ervaringen mee! Piercer neemt de tijd voor je en legt alles goed uit. :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:26

xZiva_ schreef:
Ik heb mijn inner conch ongeveer 2 weken geleden verwisseld, en kan nu voorzichtig zeggen dat het eindelijk geholpen heeft. Na 2 jaar is hij een beetje rustig :=
Had er eerst een barbell in die veel te lang was. Dit deed echt pijn met er lang op liggen, regelmatig pus, bloed enz. En elke dag flinke korstjes.

Heb nu een labret gekozen, veeel korter (hij heeft ongeveer 1 mm om te bewegen, ipv 10 mm) en titanium. Weet niet of het een combi is van andere metaalsoort met korter staafje maar ik vind het prima :D

@drunksheep,
Al mijn piercings zijn gezet met chirurgisch staal, en bij 3 geen probleem (1 wel maar dat kwam door wildvlees := )
Zou toch gek zijn als dat niet gebruikt mag worden in een 'open' wond, als ze het ook gebruiken in je lichaam bij operaties :=

Je mag alles gebruiken in verse wonden, of het verstandig is is een tweede :Y)

De kans dat iemand erop reageert is gewoon wel aanwezig, ongeveer 20% van de bevolking heeft een nikkelallergie. De kans dat iemand een piercing neemt is ook een aanzienlijk stuk groter dan dat iemand een implantaat/pin in zich krijgt.

Daarbij wordt er bij operaties vaak een stuk hogere kwaliteit RVS gebruikt dan voor piercings, wat betekent dat er een kleiner percentage nikkel in zit.

Ook kan je na verloop van tijd door het heel lang dragen van RVS/chirurgisch staal een nikkelallergie ontwikkelen omdat je piercing de hele tijd blootgesteld wordt aan de stof.

Ik ken genoeg verhalen waarbij het niet goed is gegaan... dat het bij jou goed is gegaan betekent niet automatisch dat het bij een ander ook goed gaat.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 19-12-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:26

Ik dacht ook dat de standaard juwelen chirurgisch staal waren, en dat je er specifiek naar moet vragen als je titanium wilt oid.

Juweel bij jou vind ik heel mooi drunksheep! Er staan alleen geen prijzen bij -O-

Ik reageer trouwens wel op goedkoper gewone oorbelletjes (waarschijnlijk de nikkel dus) in mijn oorlellen. Maar op chirurgisch staal reageer ik niet.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:28

Ilsey schreef:
Ik dacht ook dat de standaard juwelen chirurgisch staal waren, en dat je er specifiek naar moet vragen als je titanium wilt oid.

Juweel bij jou vind ik heel mooi drunksheep! Er staan alleen geen prijzen bij -O-

Mijn shop piercet standaard met titanium of goud. Absoluut geen chirurgisch staal om bovenstaande reden.

Mijn sieraad was 210 euro zo uit mijn hoofd, en custom made door Classic Gold.

Hier heb je een indicatie van Le Roi prijzen:
https://bodyartforms.com/productdetails ... ctID=28093

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:34

Thanks! Hier zilverkleurige juwelen allemaal, dus zal dan wellicht titanium of dat andere materiaal worden. Ik heb het eigenlijk niet gevraagd welk materiaal ze gebruiken om te piercen, ik ging daar van uit omdat dat het materiaal vaak is bij de online webshops. De piercings die ik er van die webshops nadien in gedaan heb, daar heb ik alvast nooit last mee gehad.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:37

Ilsey schreef:
Thanks! Hier zilverkleurige juwelen allemaal, dus zal dan wellicht titanium of dat andere materiaal worden. Ik heb het eigenlijk niet gevraagd welk materiaal ze gebruiken om te piercen, ik ging daar van uit omdat dat het materiaal vaak is bij de online webshops. De piercings die ik er van die webshops nadien in gedaan heb, daar heb ik alvast nooit last mee gehad.

Je hebt natuurlijk ook witgoud :D

Veel shops piercen nog wel met chirurgisch staal hoor. Alleen ik ben er totaal geen fan van en de shop waar ik kom dus ook niet. Er is nog veel onwetendheid over ook.

Vaak is het ook minder problematisch als je zilver of RVS in een genezen piercing stopt, want dan is het geen open wondje meer. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij er helemaal niet op reageert :j

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:40

Ik zal het alvast eens navragen!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:12

E_J schreef:
Ik wil graag voor mijn 18e verjaardag mijn septum laten piercen, maar ik wil natuurlijk dat dit zo goed mogelijk verloopt. Vandaar dat ik hier even aan jullie wil vragen: welke piercing shops vinden jullie nou de ‘beste’? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Wat is jullie ‘favoriete’ shop? :)

Locatie speelt geen rol, zolang ik er met het openbaar vervoer gemakkelijk kan komen ben ik bereid zo ver als nodig te gaan. Hoofdzaak voor mij is dat de piercing écht goed wordt gezet

Six Feet Under in Oss is een erg fijne! Is prima met OV te bereiken :)
Ik heb hier mijn neuspiercing laten zetten, en viel toen bijna flauw. Die man nam gewoon heel fijn alle tijd en rust voor me, hielp me even met mn hoofd tussen mijn benen doen, glaasje water erbij. Was echt een hele fijne piercer! Ook legde hij precies uit wat hij allemaal deed :) een hele goede ervaring hier dus!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:42

Help! De sluiting van mijn ringetje zit in mijn oor vast. Krijg m er met geen mogelijkheid uit. ;(

Het gaat om zo’n soort ringetje

Afbeelding

Wie weet raad?!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:07

Heel warm douchen, masseren met olie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:10

Lous schreef:
Help! De sluiting van mijn ringetje zit in mijn oor vast. Krijg m er met geen mogelijkheid uit. ;(

Het gaat om zo’n soort ringetje

[ [url=m/pUU8X5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wie weet raad?!!

Wat bedoel je? Zit het stukje met verdikking in het gat? Heb wel een tip om het open te krijgen..

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:11

Kijken of je 'm kan smeren met iets inderdaad, zoals olie oid. En anders naar piercer gaan? Een verdikking is er niet echt aan zo'n ringetje, ik heb ze ook in mijn helix zitten. Enige dat er is, is eventjes een klein reliëf aan de scharnierpunten, een groefje, maar nergens een verdikking.

Openen kan gemakkelijk met zo'n tangetje zoals je een ball-closure-ringetje mee open doet.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:51

Ik doe altijd een schaartje door het ringetje, en dan het schaartje open :)*

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 22:28

Inderdaad als het past even een schaartje door het ringetje en dan voorzichtig kracht zetten.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:02

ik doe het stiekem ook met een klein schaartje haha, maar ik wil wel eens een tangetje. Als je oren aardig vol zitten dan mag je wel eens deftig materiaal om ringetjes te wisselen aanschaffen denk ik dan :+ zeker met de daith die er nog bij komt. Morgen mag ik gaan! als ze in de shop geen leuk juweeltje hebben neem ik gewoon een standaard juweeltje en zal ik geduld hebben tot het genezen is zodat ik kan wisselen om er een leukere in te steken.

In mijn vader zijn gereedsschapskoffer zit trouwens ook een tangetje die omgekeerd werkt zoals de piercingtangetjes. Maar dan moet ik die eerst grondig schoonmaken telkens dus voor het gemak tot nu toe schaartje.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:30

Bij piercing mania heb je zon tangetje voor een paar euro. Ik heb hem hier ook liggen :) Met schaartjes en gereedschapstangen ben ik zo bang dat ik in mn oor knip of mezelf gruwelijk pijn doe :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:45

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:26

Nadat ik m had open gemaakt was dus het scharniertje in mijn oor terecht gekomen (helix). Uiteindelijk heb ik m met vaseline en tanden flink op elkaar eruit kunnen werken. Letterlijk OORlog dus :') .

Daarna maar een lang staafje erin gedaan en een dot Sterilon. Uiteraard is mijn oor flink over de zeik nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:04

Ai! Dat scharniertje kan, als ie al open is, nog best scherp zijn. Boos gaatje, maar fijn dat het is gelukt!

Ik ben op zoek naar inspo voor conch sieraden. Ik heb m al wat jaartjes, wie heeft er wat tofs in?